Grupa I MUCHOMORKI

 

 "Muchomorki" to najmłodsza grupa w naszym przedszkolu, uczęszczają do niej dzieci 2,5-, 3-letnie jest nas 26. W przedszkolu jest wspaniale! Codziennie spotykamy się w naszej kolorowej sali, w której bawimy się lalkami, autami, tworzymy wspaniałe budowle z klocków, układamy puzzle, a także możemy coś ugotować w kąciku kuchennym.  Wiemy, że zabawki są dla wszystkich dzieci, dlatego staramy się nimi dzielić. W grupie uczymy się samodzielności i współdziałania z koleżankami i kolegami. Razem się bawimy, śpiewamy, tańczymy, rysujemy, malujemy. Chętnie poznajemy różne bajki i ciekawostki. Nikt z nas nie nudzi się, ponieważ codziennie dzieje się coś nowego. Uwielbiamy zabawy z chustą animacyjną. Ogromną radość sprawiają nam  zabawy na placu i spacery w ogródku przedszkolnym (jeśli pogoda nam na to pozwala). Po całym dniu wypełnionym wrażeniami odpoczywamy słuchając muzyki relaksacyjnej i bajek. Każdego dnia uczymy się nowych czynności, zdobywamy cenne umiejętności i stajemy się bardziej samodzielni. Mamy dopiero po 3 lata, wiele rzeczy robimy po raz pierwszy. Może nie wszystko nam wychodzi, ale bardzo się staramy.

 

A oto nasza grupowa piosenka:

 

Czy pod dębem, czy pod sosną
muchomorki w lesie rosną.
Kapelusik ich czerwony 
kropeczkami ozdobiony.

Muchomorek, muchomorek 
ma na głowie piękny wzorek,   
choć na jednej nóżce stoi,
to nikogo się nie boi.

 

Zapisz

Zapisz

Hej Muchomorki. Zadanie na dziś - zabawy plastyczne, robimy pszczółkę.

Przygotujcie proszę kolorowe kartki, nożyczki oraz klej. Przyjrzyjcie się proszę pszczółce, którą zrobiłyśmy i wykonajcie zadanie. Czekamy oczywiście na efekty Waszej pracy:)

 .

. Zadanie

 

Hej Muchomorki. Zadanie na dziś – kwiaty na wiosennej łące.

Wiosenna łąka jest pełna owadów, ale także pięknych kwiatów. Rosną tam maki, chabry, stokrotki i wiele innych kwiatów. Pokolorujcie prosimy wybranego przez Was wiosennego kwiatka, którego można znaleźć na łące.

Byliście już na wiosennej łące? My tak. Przypatrzcie się zdjęciom jakie na niej zrobiłyśmy. Zauważyliście pracowite mrówki?

 

Hej Muchomorki. Zadanie na dziś – zwierzęta z podwórka i ich dzieci.

 

Przypatrzcie się ilustracjom i wykonajcie zadanie, połączcie w pary zwierzęta z wiejskiego podwórka i ich dzieci.

A teraz niespodzianka i zadanie specjalne:

- "Ziarenka dla kurki” – zabawa sensoryczna

Rodzice przygotujcie kilka pojemników wypełnionych: ryżem, drobną kaszą, siemieniem lnianym i schowajcie kilka ziaren grochu lub fasoli. Muchomorki zanurzcie ręce i wyciągnijcie groch lub fasolę z pojemnika. Wydobyte nasiona możecie przeliczyć.

- „Piórka” – ćwiczenie oddechowe.

Dzieciaki - dmuchajcie na piórko (kawałek bibułki, kawałek chusteczki) i próbujcie jak najdłużej utrzymać je w powietrzu.

- A na koniec ......... " W zagrodzie Małgosi"- bajka ortofoniczna E. Michałowskiej. Rodzice przeczytajcie bajkę, a Muchomorki powtarzają tekst - głosy zwierząt.

Wieczorem w zagrodzie ciocia Małgosi
każde zwierzątko o jedzenie prosi.
Piesek szczeka: Hau, hau, hau.
Kotek miauczy: Miau, miau, miau.
Kura gdacze: Kod, ko, dak.
Kaczka kwacze: Kwa, kwa, kwa.
Gąska gęga: Gę, gę, gę.
Ona też chce najeść się.
Owca beczy: Be, be, be.
Koza meczy: me, me, me.
Indor gulgocze: Gul, gul, gul.
Krowa ryczy: Mu, mu, mu.
Konik parska: Prr, prr, prr.
A pies warczy: Wrr, wrr, wrr.
I tak gra orkiestra ta gra,
aż Małgosia jeść im da.

 

 

 

 

Temat kompleksowy na tydzień od 11.05. - 15.05. WIOSNA NA ŁĄCE

Hej Muchomorki. W tym tygodniu będziemy poznawać łąkę i jej mieszkańców. Poproście rodziców, aby przeczytali Wam opowiadanie, słuchajcie uważnie, a potem odpowiedzcie na kilka pytań.

Opowiadanie A. Sójki „Niespodzianka biedronki.”

Na jednym skraju łąki stał ul. Mieszkały w nim pszczoły. Na drugim skraju łąki było mrowisko. Mieszkały w nim mrówki. A na łące pod kwiatkiem żyła biedronka. Pszczoły przez cały dzień zbierały nektar z kwiatków, mrówki pracowicie budowały swoje mrowiska, a biedronka wygrzewała się w promieniach słońca.

- Dlaczego nic nie robisz, biedronko? Powinnaś zbierać nektar – nektar  - mówiły  pszczoły.

- Przestań leniuchować. Buduj z nami mrowisko. Nie można cały dzień drzemać pod kwiatkiem – pouczały mrówki. Biedronka zaś siedziała pod listkiem i myślała …. Myślała tak długo, aż wymyśliła niespodziankę dla pszczół i mrówek. Poleciała najpierw do motyla.

- Motylu, motylu, pomożesz mi? – zapytała. Motyl obiecał pomóc. Następnie udała się do pasikonika – Pasikoniku, pomożesz mi? – zapytała. Pasikonik obiecał pomóc. Biedronka poprosiła także o pomoc świetliki i ślimaka, a potem wszyscy zabrali się do pracy. W czasie gdy pszczoły zbierały nektar, a mrówki budowały mrowisko, oni rozwieszali girlandy pod listkami łopianu i dekorowali polankę kwiatami. Kiedy już wszystko było gotowe, biedronka poleciała zaprosić pszczoły i mrówki ….. na wielki  bal! Wieczorem mieszkańcy łąki wesoło się bawili. Pasikonik przygrywał im do tańca, świetliki rozświetlały mrok, a ślimak – powoli, jak to ślimak – przygotowywał napoje.

- Niech żyje biedronka! – zawołały na koniec pszczoły i mrówki i odtąd nie namawiały jej już do zbierania nektaru albo budowania mrowiska.

Słuchaliście uważnie? A zatem odpowiedzcie na pytania:

- Co robiły pszczoły na łące?

- Co robiły mrówki?

- Czym zajęła się biedronka?

- Kogo poprosiła o pomoc?

Obejrzyjcie te owady, mieszkańców łąki na ilustracjach i nazwijcie je, a następnie z kart pracy wybierzcie jednego owada, pokolorujcie i narysujcie wokół piękną łąkę.

Miłej pracy i udanego tygodnia!!!

A może wybierzecie się z rodzicami na spacer, na łąkę, przyślijcie nam zdjęcia zaobserwowanych tam owadów.

 

 

 

 

Hej Muchomorki. Zadania na dziś – zabawy matematyczne oraz układamy puzzle. 

Dzisiaj pobawimy się w liczenie. Poproście rodziców o przeczytanie poleceń, zastanówcie się, rozwiążcie zadania i prześlijcie nam zdjęcia. Puzzle – razem z rodzicami wytnijcie po linii puzzle - zwierzęta wiejskie, ułóżcie i przyklejcie je na kartkę. Miłej zabawy.