Grupa I MUCHOMORKI

 

 "Muchomorki" to najmłodsza grupa w naszym przedszkolu, uczęszczają do niej dzieci 2,5-, 3-letnie jest nas 26. W przedszkolu jest wspaniale! Codziennie spotykamy się w naszej kolorowej sali, w której bawimy się lalkami, autami, tworzymy wspaniałe budowle z klocków, układamy puzzle, a także możemy coś ugotować w kąciku kuchennym.  Wiemy, że zabawki są dla wszystkich dzieci, dlatego staramy się nimi dzielić. W grupie uczymy się samodzielności i współdziałania z koleżankami i kolegami. Razem się bawimy, śpiewamy, tańczymy, rysujemy, malujemy. Chętnie poznajemy różne bajki i ciekawostki. Nikt z nas nie nudzi się, ponieważ codziennie dzieje się coś nowego. Uwielbiamy zabawy z chustą animacyjną. Ogromną radość sprawiają nam  zabawy na placu i spacery w ogródku przedszkolnym (jeśli pogoda nam na to pozwala). Po całym dniu wypełnionym wrażeniami odpoczywamy słuchając muzyki relaksacyjnej i bajek. Każdego dnia uczymy się nowych czynności, zdobywamy cenne umiejętności i stajemy się bardziej samodzielni. Mamy dopiero po 3 lata, wiele rzeczy robimy po raz pierwszy. Może nie wszystko nam wychodzi, ale bardzo się staramy.

 

A oto nasza grupowa piosenka:

 

Czy pod dębem, czy pod sosną
muchomorki w lesie rosną.
Kapelusik ich czerwony 
kropeczkami ozdobiony.

Muchomorek, muchomorek 
ma na głowie piękny wzorek,   
choć na jednej nóżce stoi,
to nikogo się nie boi.

 

Zapisz

Zapisz

Hej Muchomorki. Zadanie na dziś - nauka piosenki.. Zadanie na dziś - nauka piosenki.

Dzisiaj nauczymy się piosenki o mamie. Poproście tatę, aby odtworzył Wam piosenkę i ….. śpiewajcie, powtarzajcie aż się nauczycie.

https://www.youtube.com/watch?v=400_8ebI1Og

Wymaluję na laurce
Czerwone serduszko,
Ptaka, co ma złote pióra
I kwiaty w dzbanuszku.

Żyj, mamusiu moja miła,
Sto lat albo dłużej!
Bądź wesoła i szczęśliwa,
Zdrowie niech Ci służy! x2

Powtórzcie również wiersz „Dla mamy”. Wszystko to robimy w tajemnicy przed mamą już niebawem zrobicie jej wieeeeelką niespodziankę.
A teraz coś do pokolorowania dla mamy:)

 

Temat kompleksowy na ten tydzień NASZE MAMY - 18.05. - 22.05.

Hej Muchomorki. Zadanie na dziś - nauka wiersza.

Zbliża się bardzo ważne święto – DZIEŃ MAMY. Już czas, aby przygotować się do świętowania tego wyjątkowego dnia. Poproście tatę albo starsze rodzeństwo, aby pomogli Wam nauczyć się wiersza dla mamy.

“WIERSZYK DLA MAMY”
Moja kochana mamusiu! 
To dla ciebie ten wierszyk,
dla ciebie słońce i chmury, 
dla ciebie tęcza i wietrzyk.
Wiosną i latem – kwiaty, 
jesienią – liście jesienne...
Bądź szczęśliwa, mamusiu, 
dziś, jutro i codziennie!

Przypatrz się ilustracjom i powiedz, co Twoja mama robi w domu? Wskaż ilustrację, która przedstawia czynności jakie Twoja mama wykonuje najczęściej.
Jeśli pomagasz mamie - to super, pokoloruj zatem kolorowankę.

 

 

Hej Muchomorki. Obejrzyjcie proszę film (na fb) jaki nagrałyśmy dla Was. Przygotujcie kartkę flamastry i nakrętki (guziki, klocki). Narysujcie linie proste, skośne, spirale i spróbujcie tak jak na filmie przesuwać ręce. Pamiętajcie, aby ćwiczyć na zmianę rękę prawą i lewą a także obie ręce na raz. Miłej zabawy.

Kolejne zadanie dla Was Muchomorki. Jeśli już poćwiczyliście rączki oglądając filmik i  wykonując wszystkie polecenia to teraz weźcie kredkę do ręki i wykonajcie zadanie z tych oto kart pracy. A na koniec przyda się Wam trochę ruchu, a zatem do zabawy, zaproście rodzica albo rodzeństwo i pobawcie się wspólnie. Będzie Wam potrzebna ulubiona zabawka pluszowa, może być miś.

1. Misiowe powitania - Dzieci witają się z misiami w sposób podany przez rodzica - podając rękę, pocierając się noskiem, brzuszkami, przytulamy się do misia.

2. Miś jest - misia nie ma - zabawa orientacyjno - porządkowa - Na dywanie leżą maskotki.
Na hasło "miś jest" - dzieci biegają swobodnie między zabawkami. Na hasło "misia nie ma" - robią siad klęczny i obejmują rękami maskotkę.

3. Miś na wyrzutni - ćwiczenia oddechowe - Leżenie tyłem, nogi zgięte, wsparte stopami o podłogę. Ręce z maskotką na brzuchu. Rytmiczne podnoszenie maskotki w górę i powolny powrót do pozycji wyjściowej. Ruchy rąk z maskotką łączymy z rytmicznym oddychaniem. Maskotka w górze - wdech nosem, maskotka w dole wydech ustami.

4. Miś na trampolinie - zabawa z elementem skoku, rzutu chwytu - Dowolne rzuty i chwyty maskotką - z obrotem, klaśnięciem, przysiadem, podskokiem. Uczymy misia skakać. Maskotka między stopami. Skoki obunóż w przód, w tył, w jedną, w drugą stronę.

5. Spacer z misiem - zabawa orientacyjno- porządkowa - Spacerujemy z misiem po sali. Pokazujemy, co jest wysoko (sufit) - wspięcie na palcach, co jest nisko (dywan) - przysiad.
Na hasło "sufit" - wspięcie na palcach, "dywan" - przysiad.

6. Jak misie - zabawa elementem czworakowania - Maskotkę układamy na dywanie. Obchodzenie na czworakach swojego misia.

7. Sen misiów - Improwizacje ruchowe - Siad klęczny - ręce obejmują kolana - misie śpią.
Po chwili - misie się budzą. Podnoszą ręce, głowę, prostują się, przeciągają. Następnie misie znów zapadają w sen - zabawę powtarzamy.

Cieplutkiego weekendu do usłyszenia w poniedziałek:)

 

 

Co trzylatek umieć powinien...

Trzylatek, w odróżnieniu do zbuntowanego dwulatka to sama słodycz, dzieci w tym wieku są zwykle otwarte i gotowe do współpracy. Są pogodne i średnio konfliktowe. 
Rodzice często zastanawiają się „Co powinien umieć trzylatek”.
Oto próba zebrania - z dostępnej literatury - wskazanych na ten wiek umiejętności. 

Rozwój intelektualny

 

·              Potrafi mówić krótkie zdania i prowadzić krótką rozmowę 

·              Utrzymuje uwagę na rozmówcy przez kilka do kilkunastu minut 

·              Powinien znać kilka wierszyków i piosenek (niekoniecznie odtwarza linię
        melodyczną) 

·              Czasem w mowie się zacina lub powtarza słowa (szczególnie w emocjach) 

·              Większość tego, co mówi jest zrozumiałe 

·              Zadaje dużo pytań o otaczający świat 

·              Zaczyna dokonywać wyborów, w oparciu o przewidywanie konsekwencji,
        a nie o działanie 

·              Rozwiązuje proste problemy logiczne, lubi je 

·              Rozróżnia, że coś jest takie same lub inne 

·              Zna imię swojego kolegi 

·              Nazywa podstawowe kolory, umie je pokazać 

·              Rozróżnia pojęcie teraźniejszości, przyszłości (oczywiście także
        myli wczoraj i jutro) 

·              Układa kilku elementowe puzzle 

·              Pokazuje nazwane rzeczy i umie także sam nazwać większość 

·              Potrafi przeliczyć 2-3 rzeczy 

·              Potrafi powiedzieć jak się nazywa i pokazać ile ma lat, potrafi podać
        imiona rodziców i zwierzę
cia domowego 

·              Sygnalizuje co lubi, a czego nie, choć jeszcze nie zawsze wie dlaczego 

                                                                      
Rozwój społeczny i emocjonalny

 

·              Umie bawić się sam, ale i z innymi dziećmi 

·              Potrafi już dzielić się z innymi 

·              Wykonuje proste polecenia (nawet złożone z kilku elementów) 

·              Lubi zabawy w dom, rodzinę (tzw. symboliczne) 

·              Rozróżnia płeć dzieci i dorosłych, interesuje go własna płeć 

·              Potrafi prosto opowiedzieć o swoim problemie (choć nie wie jak
        go rozwią
zać) 

·             Okazuje miłość bliskim (uwielbia się przytulać i oczekuje ciągłych
        zapewnień o miłości opiekunów) 

·             Chętnie pomaga w domowych prostych czynnościach („gotuje
        sprząta, pomaga w zakupach”) 


Rozwój fizyczny i ruchowy 

·              Sam myje zęby (rozumie po co to robi i wie, że to rytuał: przy
        dyskretnej pomocy rodzica) 

·              Sam je (czasem ma jeszcze kłopoty, ale wie co to posiłek i powinien
        zjadać swoją porcję) 

·              Samodzielnie myje ręce, lubi bawić się wodą i w wodzie 

·              Potrafi nalać napój z butelki, czy dzbanka (byle nie gorący), pije z kubka

·             Jeśli już dojrzało do korzystania z toalety to potrafi z niej
        korzystać, kontroluje swoje potrzeby fizjologiczne (lepiej radzą
        sobie dziewczynki niż chłopcy)

·             Wkłada buty (nie wiąże sznurówek ale wie, który lewy, a który prawy,
        umie zapiąć rzepa) 

·             Potrafi się ubrać i rozebrać (potrzebuje pomocy przy guzikach,
        zamkach błyskawicznych, itp.) - lepiej idzie rozbieranie   

·              Rysuje kwadraty i koła (oczywiście nie jak z szablonu, ale widać różnicę) 

·              Zaczyna posługiwać się nożyczkami (zawsze z zaokrąglonymi końcami) 

·              Umie podskoczyć na jednej nodze, przez chwilę na niej stoi 

·              Bez problemu korzysta z urządzeń na placu zabaw 

·              Radzi sobie z omijaniem przeszkód na drodze (w biegu także) 

·              Kopie i rzuca piłkę, lubi gry i zabawy zręcznościowe bez elementu rywalizacji 

·              Jeździ na 3 kołowym rowerku 

Trzeba jednak pamiętać, że każde dziecko rozwija się inaczej, podaję więc ogólne informacje zawarte w książkach o rozwoju dziecka. Jeśli dziecko umie więcej to dobrze, jeśli mniej, potrzebna praca, by wyrównać deficyty. 

Referat opracowany z wykorzystaniem materiałów internetowych.

 

 

Hej Muchomorki. Zadanie na dziś - zabawy matematyczne.

Poproście rodziców o pomoc przy przeczytaniu poleceń i …. do pracy. Pochwalcie się czy poradziliście sobie z zadaniami. Udanej zabawy:)