Grupa I MUCHOMORKI

 

 "Muchomorki" to najmłodsza grupa w naszym przedszkolu, uczęszczają do niej dzieci 2,5-, 3-letnie jest nas 26. W przedszkolu jest wspaniale! Codziennie spotykamy się w naszej kolorowej sali, w której bawimy się lalkami, autami, tworzymy wspaniałe budowle z klocków, układamy puzzle, a także możemy coś ugotować w kąciku kuchennym.  Wiemy, że zabawki są dla wszystkich dzieci, dlatego staramy się nimi dzielić. W grupie uczymy się samodzielności i współdziałania z koleżankami i kolegami. Razem się bawimy, śpiewamy, tańczymy, rysujemy, malujemy. Chętnie poznajemy różne bajki i ciekawostki. Nikt z nas nie nudzi się, ponieważ codziennie dzieje się coś nowego. Uwielbiamy zabawy z chustą animacyjną. Ogromną radość sprawiają nam  zabawy na placu i spacery w ogródku przedszkolnym (jeśli pogoda nam na to pozwala). Po całym dniu wypełnionym wrażeniami odpoczywamy słuchając muzyki relaksacyjnej i bajek. Każdego dnia uczymy się nowych czynności, zdobywamy cenne umiejętności i stajemy się bardziej samodzielni. Mamy dopiero po 3 lata, wiele rzeczy robimy po raz pierwszy. Może nie wszystko nam wychodzi, ale bardzo się staramy.

 

A oto nasza grupowa piosenka:

 

Czy pod dębem, czy pod sosną
muchomorki w lesie rosną.
Kapelusik ich czerwony 
kropeczkami ozdobiony.

Muchomorek, muchomorek 
ma na głowie piękny wzorek,   
choć na jednej nóżce stoi,
to nikogo się nie boi.

 

Zapisz

Zapisz

Hej, Muchomorki. Dziś zabawy ruchowe z tatą, ale zanim zaprosicie do wspólnych zabaw tatę to wykonajcie jeszcze jedno zadanie.

Zabawa słownikowa - "Kim jest mój tata"?

Powiedzcie: Jak wygląda wasz tato? Jaki ma kolor włosów? Czy nosi okulary? Czy ma zarost? Czy nosi wąsa? Czy jest wysoki? Czy jest niski? Jaki ma kolor oczu?

"Mój tata". Dorysujcie szczegóły do sylwetki męskiej. Pochwalcie się Waszymi rysunkami.
Zabawy ruchowe z tatą.

"Łapiemy motyle" - Weźcie siatkę jeżeli macie w domu, jeżeli nie to weźcie worek. Biegamy po pokoju i udajemy, że łapiemy motyle.

"Bocian" - Biegamy po pokoju i udajemy, że jesteśmy bocianami. Na hasło: Bocian! zatrzymujemy się i stajemy na jednej nodze - staramy się utrzymać równowagę.

"Żabki na linie" - Rozłóżcie w pokoju na podłodze skakankę. Przeskakujemy obunóż wzdłuż skakanki, raz z jednej, raz z drugiej strony.

"Wesołe biedronki" - Chodzimy na czworaka. Na hasło: Biedronka! kładziemy się na plecach, ramiona i plecy wyprostowane.

"Zbieramy kwiaty" do tego ćwiczenia są potrzebne woreczki gimnastyczne, ale wiemy, że możecie mieć problem z ich zdobyciem, więc możecie użyć woreczków kuchennych, chusteczek higienicznych. Rozłóżcie kilka na podłodze i spacerujcie wokół nich na bosaka. Na hasło: Zbieramy kwiaty! podbiegnijcie do woreczka, chusteczki i podnieście stopą.

Wesołej zabawy:)

 

 

 

Temat kompleksowy na nowy tydzień 15.06. - 19.06. - MÓJ TATA

Dzisiaj będziemy mówić o naszych tatusiach. Zaczniemy od wiersza Bożeny Formy - "Mój tato".

Mój tato - Bożena Forma

Chodzimy z Tatą na długie spacery,
mamy wspaniałe górskie rowery.
Po parku na nich często jeździmy
i nigdy razem się nie nudzimy.

Gdy mroźna zima nagle przybywa
i śnieżnym szalem wszystko okrywa,
bierzemy narty i śnieżne szlaki
wciąż przemierzamy jak szybkie ptaki.

Często chodzimy razem do kina,
lubimy kiedy dzień się zaczyna.
Mam swego Tatę - to wielkie szczęście,
życzeń mu składam dziś jak najwięcej.

Muchomorki, co robiły dzieci z tatą w wierszu? Jak spędzały czas wolny? Dlaczego dzieci w wierszu składają życzenia swojemu tacie? Jaka to okazja? Jaki wy możecie zrobić prezent swojemu tacie z okazji jego święta?

Powiedzcie jakie czynności można wykonywać wspólnie z tatą? Poniżej widzicie przykładowe czynności takie jak: wspólne gotowanie, wspólne naprawianie roweru, wspólne ćwiczenia czy wspólna zabawa. Co jeszcze możemy robić wspólnie z tatą?

A na koniec zabawa ruchowo - naśladowcza                                      
Udajemy, że: odkurzamy, zamiatamy, trzepiemy dywan.
A dla chętnych kolorowanki - zabawy z tatą.
Trzymajcie się ciepło, do jutra.

 

Hej Muchomorki. Zadanie na dziś - robimy latawce.

Przygotujcie prosimy kolorowe kartki, klej, nożyczki (przypominamy, ostrożnie z nożyczkami!!!) Poproście rodziców o pomoc i........do dzieła. Przypatrzcie się jakie piękne latawce zrobiliśmy z Muchomorkami w przedszkolu. Podzielcie się z nami swoimi pracami – czekamy na zdjęcia. Miłej zabawy.

 

 

Hej Muchomorki. Zadanie na dziś - zabawy, a dla chętnych malowanki .

 

Zabawa ruchowa rozwijająca szybką reakcję na sygnał "Jesteśmy cicho”.

Ustalamy sygnał dźwiękowy - cichy odgłos (możecie to być dzwoneczek lub niezbyt głośna grzechotka). Dziecko spaceruje po pokoju w ciszy. Na sygnał dźwiękowy, zatrzymuje się i mówi rymowankę: ,,Kiedy hałas jest dookoła, to może Cię rozboleć głowa”, po czym spaceruje dalej. Kilka razy powtarzamy, możemy się też zamienić rolami. Rymowankę warto zapamiętać i przypominać dziecku, gdy zaczyna bardzo hałasować, rozmawiać zbyt głośno.

Rymowanki, wyliczanki, wierszyki do pokazywania: „ Zwierzęce gadanie” – rodzic czyta rymowankę dziecko naśladuje dźwięki wydawane przez zwierzęta

Co mówi bocian, gdy żabkę zjeść chce? Kle, kle, kle.
Co mówi żaba, gdy bocianów tłum? Kum, kum, kum.
Co mówi kaczka, gdy jest bardzo zła? Kwa, kwa, kwa.
Co mówi kotek, gdy mleczka by chciał? Miau, miau, miau.
Co mówi kura, gdy znosi jajko? Ko, ko, ko.
Co mówi kogut, gdy budzi się w kurniku? Ku, ku ryku.
Co mówi koza, gdy jeść jej się chce? Me, me, me.
Co mówi krowa, gdy zabraknie jej tchu? Mu, mu, mu.
Co mówi wrona, gdy wstaje co dnia? Kra, kra, kra.
Co mówi piesek, gdy kość zjeść by chciał? Hau, hau, hau.
Co mówi baran, gdy spać mu się chce? Bee, bee, bee.
Co mówi ryba, gdy powiedzieć chce?
Nic! Przecież ryby nie maja głosu!

Na koniec - Masażyki.
Siadamy w siadzie skrzyżnym. Masujemy plecy na zmianę i mówimy, co robimy na plecach. Można wymyślać i opowiadać historie, wierszyki, lub po prostu rysować na plecach, co nam przyjdzie do głowy.
Nasza propozycja.

Idzie pani w miękkich adidasach - ugniatamy całymi dłońmi plecy w różnych miejscach
Idzie pani na szpileczkach - stukamy palcami wskazującymi obok siebie (chodzimy po plecach)
Idzie słoń - uderzamy delikatnie zaciśniętymi dłońmi (naśladując powolne, ciężkie kroki słonia)
Biegnie koń - uderzamy dłońmi od dołu pleców w górę (odbijamy się od pleców tą częścią dłoni, którą wywieramy największy nacisk i palcami, nadgarstki pracują)
Skacze małpka - skaczemy po barkach (cztery palce razem i kciuk osobno - dziubek)
Zaczął padać deszczyk - stukamy wszystkimi palcami po całych plecach (spadające krople)
Czy czujesz dreszczyk? – na koniec łaskotki.

 

Hej Muchomorki. Zadanie na dziś – zabawy matematyczne.

Poproście rodziców o przeczytanie poleceń z kart pracy. Przeliczcie ślimaki, pszczółki oraz kaczki (przykład: ślimak pierwszy, drugi, trzeci.... itd.). Jesteśmy ciekawe czy poradziliście sobie z zadaniami. Czekamy na zdjęcia.

"Rysowanie kredą na chodniku". My w przedszkolu rysowaliśmy kredą w tamtym  tygodniu, teraz kolej na Was. Prześlijcie nam zdjęcia z tego co stworzyliście kredą na chodniku. Pozdrawiamy:)