ZAJĘCIA DODATKOWE

 

 ZAJĘCIA DODATKOWE:

 

1.   Rytmika - prowadząca : D. Kaliszewska

2.   Religia - prowadząca katechetka P. Szczepankiewicz

3.   Język angielski - prowadząca: N. Filipska

4.   Zajęcia logopedyczne - prowadząca: K. Strugalska

5.   Zajęcia kółka plastycznego "Między nami biedronkami"- prowadzące :A.Chojnacka, K.Piniek

6.   Zajęcia wokalno- instrumentalne:prowadząca: D. Kaliszewska

7.   Terapia pedagogiczna - korekcyjno-kompensacyjne : M. Kamińska

8.   Kółko zainteresowań "Mali czytelnicy"- prowadząca M. Kamińska

9.   Kółko zainteresowań "Koło miłośników zwierząt" - prowadząca P. Kaczmarek

10. Kółko zainteresowań "Mały obserwator przyrody" - prowadzące: M. Graczyk, D. Kaliszewska

 

Innowacja pedagogiczna: "Mali Przyrodnicy i ich przygody na tropie przyrody"- M. Kamińska, P. Kaczmarek

 

 

 

ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE NA TYDZIEŃ OD 04.05.2020 DO 08.04.2020

 

Dzień dobry!

W zeszłym tygodniu zapoznaliście się kochani z nowymi głoskami ,,cz oraz c''. Dziś kontynuujemy utrwalanie tych głosek. Przesyłam karty pracy do utrwalania takich głosek jak : ,,cz, c, r'' oraz ćwiczenia oddechowe i ćwiczenia narządów artykulacyjnych.

 

Zestaw ćwiczeń i zabaw usprawniających oddech:

- Nadymanie buzi i przepychanie powietrza w zamkniętej buzi

- Dmuchanie baniek mydlanych

- Wąchanie kwiatów – wdech i wydech nosem

- Przenoszenie słomką skrawków papieru, kawałków gąbki, papierowych kółek do pojemniczka, pudełka itp.

- Dmuchanie przez słomkę do kubka z wodą (wywoływanie burzy)

- Dmuchanie na waciki, piłeczki tenisowe, skrawki papieru położone na płaskiej powierzchni

 

 

Ćwiczenia warg i policzków

 - Niesforny balonik – nadymanie jednego policzka i przesuwanie powietrza z jednej strony jamy ustnej do drugiej – wargi złączone.

- Zajączek – wciąganie policzków do jamy ustnej, policzki ściśle przylegają do łuków zębowych, wargi tworzą „zajęczy pyszczek”.

- Całuski – wargi ściągnięte, wywinięte do przodu – jak przy cmoknięciu.

- Mam wąsy – utrzymanie słomki między nosem a górną wargą.

- Nic nie powiem – mocne zaciśniecie rozciągniętych warg.

- Pajac – wesoła mina: wargi złączone, kąciki uniesione do góry, smutna mina: wargi złączone, kąciki opuszczone w dół.

- Minki - naśladowanie min: wesołej - płaskie wargi, rozciągnięte od ucha do ucha, uśmiech szeroki, smutnej - podkówka z warg, obrażonej - wargi nadęte, zdenerwowanej - wargi wąskie..

- Rybka - wysuwanie warg do przodu i rozszerzanie na końcu jak u ryb.

- Zły pies - naśladowanie złego psa, unoszenie górnej wargi, wyszczerzanie zębów.

- Echo - dobitne wymawianie samogłosek a, o, e, i, u, y.

- Masaż warg - nagryzanie zębami wargi dolnej, potem górnej.

- Motorek - parskanie wargami, naśladowanie odgłosu motoru, traktora

 

   Ćwiczenia języka

 - Dotykanie palcem lub zimną łyżeczką podniebienia tuż za górnymi zębami, nazywając je zaczarowanym miejscem, parkingiem itp.. w którym język (krasnoludek, samochód) powinien przebywać, gdy mamy zamkniętą buzię.

- Przytrzymywanie czubkiem języka przy podniebieniu kawałków kukurydzianych chrupek.

- Zlizywanie nutelli, miodu, dżemu itp. z podniebienia przy szeroko otwartych ustach.

- Konik jedzie na przejażdżkę - naśladowanie konika stukając czubkiem języka o - podniebienie, wydając przy tym charakterystyczny odgłos kląskania.

- Winda - otwórz szeroko buzię, poruszaj językiem tak, jakby był windą - raz do góry, raz do dołu.

- Karuzela - dzieci bardzo lubią kręcić się w koło, twój język także. Włóż język między wargi a dziąsła i zakręć nim raz w prawą, raz w lewą stronę.

- Chomik - wypycha policzki jedzeniem, a ty pokaż jak można wypchnąć policzki językiem, raz z prawej raz z lewej strony.

- Zawody -  kto dłużej utrzyma nieruchomo język za górnymi zębami przy szeroko otwartej buzi.

- Malarz - maluje sufit dużym pędzlem. Pomaluj pędzlem (językiem) swoje podniebienie, zaczynając od zębów w stronę gardła.

- Młotek - wbijamy gwoździe w ścianę. Spróbuj zamienić język w młotek i uderzaj o dziąsła tuż za górnymi zębami, naśladując wbijanie gwoździa. Usta szeroko otwarte!

- Żyrafa - ma długą szyję, wyciąga mocno szyję do góry. Otwórz szeroko usta i spróbuj wyciągnąć język do góry, w kierunku nosa,  najdalej jak potrafisz.

- Słoń - ma długą trąbę i potrafi nią wszędzie dosięgnąć. Ciekawe czy potrafisz dosięgnąć językiem do ostatniego zęba na górze i na dole, z prawej i lewej strony.( Usta otwarte, żuchwa nieruchoma)

 

 Ćwiczenia żuchwy (szczęki dolnej)

 - Zamykanie i otwieranie domku - szerokie otwieranie ust, jak przy wymawianiu głoski a, zęby są widoczne dzięki rozchylonym wargom.

- Grzebień - wysuwnie żuchwy, zakładanie i poruszanie dolnymi zębami po górnej wardze. Cofanie żuchwy, zakładanie i poruszanie górnymi zębami po dolnej wardze i brodzie.

- Guma do żucia - żucie gumy lub naśladowanie.

- Opuszczanie żuchwy – powoli i spokojnie opuszczaj żuchwę, starając się jak najszerzej otworzyć buzię. Po serii powolnych ruchów, przyspiesz je.

 - Ziewanie – świetne ćwiczenie na rozluźnienie stawu. Ziewnij kilkukrotnie.

Robienie kółek żuchwą – raz w prawo, raz w lewo.

-  „Zamiatanie” żuchwą – przy otwartej buzi przesuwaj dolną szczękę rytmicznie na boki, najpierw powoli, a potem coraz szybciej.

- Małpa– ruszaj żuchwą we wszystkich kierunkach, podobnie jak wykonują to małpy. To doskonałe ćwiczenie rozluźniające.

 

  Ćwiczenia podniebienia miękkiego 

 - Zmęczony piesek - język wysunięty z szeroko otwartych ust, wdychanie i wydychanie powietrza ustami.

-  Chory krasnoludek - kasłanie z językiem wysuniętym z ust.

-  Balonik - nabieranie powietrza ustami, zatrzymanie w policzkach, następnie wypuszczanie nosem.

-  Biedronka, parasol, sukienka itp. - przysysanie kolorowych kółeczek poprzez wciąganie powietrza przez rurkę i przenoszenie na obrazek biedronki...

- Śpioch - chrapanie na wdechu i wydechu.

- Rozmowa  kukułki i kurki - wymawianie sylab:ku - ko, ku -ko,uku - oko, uku - oko,kuku - koko, kuku - koko.

 

 

ZAJĘCIA Z RELIGII NA TYDZIEŃ OD 04.05.2020 DO 08.05.2020

 

Katecheza: Niedziela dobrego Pasterza

Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus !

Kochane dzieci zapraszam i zachęcam Was do modlitwy. Jeżeli zdarzy się tak, że czasami jesteście zmęczeni i nie macie siły wypowiedzieć jakieś modlitwy, to nie trzeba wcale wypowiadać dużo słów ale zwykłe „dziękuję” czy „przepraszam” skierowane do Pana Boga  też może być modlitwą ;).

Drogie dzieci 

Każde z was zapewne nie raz było  w górach. Widziało też górala, pasterza, który pilnował owce. Zadaniem pasterza jest pilnować owiec, aby nie zostały porwane przez wilka oraz by nie uciekły.    Pod wieczór, pasterz zaprowadza owce do ich domu. Domem owiec jest zagroda. Owce wchodzą do  zagrody przez bramę. Zagroda musi mieć dobrą bramę, nie może być dziurawa. Jeśli w zagrodzie jest dziura, to owce  uciekną, albo może przyjść groźny wilk. Skupmy się na pasterzu. Zadaniem pasterza jest troska o każdą owcę. Pasterz zna każdą owieczkę i nie zabiera jej z innej owczarni. Owce znają głos pasterza i nie pójdą za nikim innym tylko za swoim pasterzem.  

Drogie dzieci dzisiaj jest niedziela dobrego pasterza. Pan Jezus jest dobrym Pasterzem , który troszczy się o wszystkie owce, czyli o nas. Zobaczcie, na tej ikonie widzicie Pana Jezusa, który trzyma na swoich plecach owce. Pewnie któraś z nich jest zraniona albo słaba. To jest troska Jezusa o każdego i o każdą z nas. Jezus chce nam zawsze pomagać i troszczyć się o nas. Pan Jezus jest w niebie i  troskę o swoje owce  na ziemi powierzył wszystkim kapłanom. Każdy kapłan powinien być dobrym pasterzem, który troszczy się o swoich parafian. Każdy z was drogie dzieci ma swoich kapłanów w swojej parafii. Jeden jest gruby, a drugi chudy. Jeden nosi okulary, a drugi nie. Jeden jest blondynem, a drugi brunetem. Nie ważny jest wygląd kapłana, ale jego serce. Serce kapłana ma być na wzór serca Pana Jezusa. Kapłan ma się opiekować i troszczyć o swoich wiernych. Dziś rozpoczynamy tydzień modlitw o nowe powołania kapłańskie. Zachęcam was dzieci do modlitwy za waszych kapłanów  i o nowe powołania do służby w kościele.  

Podsyłam Wam również ciekawe filmiki do obejrzenia, związane z dzisiejszą tematyką.

https://www.youtube.com/watch?v=ZYqSF3F55yY

https://www.youtube.com/watch?v=_mmrG907pyo

https://www.youtube.com/watch?v=J6V7SUR62dI

Zachęcam Was również do nauki piosenki „Pan jest pasterzem moim”

https://www.youtube.com/watch?v=vaopqbIwsR0

Tekst piosenki:

Pan jest pasterzem moim,
niczego mi nie braknie.
Na niwach zielonych pasie mnie,
nad wody spokojne prowadzi mnie. x2

Jeżeli lubicie malować to podsyłam również kolorowanki ;)

 

Katecheza: Miesiąc maj - należy do Maryi

Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!

Kochane dzieci, złóżcie rączki do modlitwy i odmówcie modlitwę "Zdrowaś Maryjo"

Miesiąc maj jest szczególny, ponieważ jest to miesiąc w pełni poświęcony Maryi. W tym czasie ludzie wierzący, spotykają się w kościele lub przy przydrożnych kapliczkach i wspólnie modlą się do mamy Pana Jezusa. 

To wspólne spotkanie z Maryją nazywa się - nabożeństwo majowe. Wielbimy Maryję poprzez śpiew ale również poprzez szczególną modlitwę do niej - litanie loretańską.

Zachęcam Was kochane dzieci do tego, abyście i wy nie zapomnieli o tym szczególnym czasie. Może w waszej okolicy znajduję się przydrożna kapliczka, przy której moglibyście się pomodlić. A jeżeli takiego miejsca nie ma...to można samemu wykonać taką kapliczkę. Oczywiście niezbędna jest pomoc rodziców. Spójrzcie na zdjęcia na których znajdują się kapliczki wykonane przez przedszkolaków.

Przesyłam Wam bardzo ciekawą bajeczkę o Maryi. Jeżeli macie chwilkę to proszę skorzystajcie z tego.

https://www.youtube.com/watch?v=0bwPQOBLZt8&fbclid=IwAR3NNv4le3AMVeW2unJdd2URcSVLoppMg96q3wmh6RpJ3fmY8DgNaM_mf50

Dla osób, które lubią śpiewać, a już powiedzieliśmy sobie, że kiedy człowiek śpiewa to jakby dwa razy się modlił, to zapraszam do odsłuchania ;) "Mama Królowa"

https://www.youtube.com/watch?v=LSnpQYW_44I

A dla tych co lubią malować przesyłam kolorowanki ;)

 

 

 

ZAJĘCIA KOREKCYJNO-KOMPENSACYJNE – ZADANIA NA TEN TYDZIEŃ OD 04.05.2020 DO 08.05.2020

 

EMOCJE

 

1 Zagadki – emocje.

Dziecko rozwiązuje zagadki słowne dotyczące emocji i odnajduje daną emocję na obrazku.

Zagadkę czyta rodzic:

Jaka to emocja? Powiedzcie dzieci-                              Mówią o nim, że ma wielkie oczy,
Rączki wymachują, ciało w górę leci,                           Gdy się do naszego umysłu wtoczy,
Oczy jak iskierki się zapalają,                                        Trzęsie nami śmiało
Wszystkie ząbki usta odkrywają.                                 I paraliżuje całe ciało.

Usta jak podkówka odwrócona,                                   Gdy się w nasze serce wkrada,
Często łezka w oku zakręcona.                                     To naszymi myślami włada,
Wygląd twarzy tej dziewczyny                                     Marszczy nam nosek, oczy i czoło,
Jakby najadła się cytryny.                                             Tupie nóżką i rączką grozi wkoło.

 



2 Ilustracje emocji – omówienie.

Dziecko omawia po kolei ilustracje.

 

 

3 Podróż samolotem do krainy uczuć.

Rodzic odczytuje opowieść o podróży do tajemniczej krainy.

Dziecko wyrusza na wycieczkę do tajemniczej krainy. Wsiada do samolotu i leci naśladując ruchy zgodnie ze wskazówkami, które usłyszy. Docierają do RADOSNEJ KRAINY. Jest tutaj piękna pogoda, świeci słońce, widać kolory ( ilustruje ruchem, ciałem, gestem emocję). Następnie wsiada do samolotu  i leci dalej. Nagle robi się ciemno, słońce przestaje świecić a świat jest szary i bury. Dociera do SMUTNEJ KRAINY. Mieszkańcy tej krainy stale chodzą smutni, nic im się nie chce robić, siedzą, leżą…. ( ilustruje ruchem, ciałem, gestem emocję).

Rodzic pyta: czy smutek jest nam potrzebny? A co możemy zrobić, żeby poprawić sobie humor, kiedy jesteśmy smutni?

 

Dziecko wsiada do samolotu i leci dalej. Nagle w oddali słychać błyskawice, niebo w pewnym momencie aż robi się czerwone. Dotarło do KRAINY ZŁOŚCI. Ludzie w tej krainie tupią nogami, obrażają się, zaciskają pięści. Często się kłócą, nie potrafią współpracować, nie potrafią się razem bawić. Mają groźne miny (ilustruje ruchem, ciałem, gestem emocję). Czy czujesz się czasem złe? Czy możemy czuć złość? Złość jest przykra, nikt jej nie lubi, każdy się jej boi dlatego trzeba spokojnie tą złość uspokoić. Masz jakiś pomysł?

 

4 Start rakiety: zabawa na odreagowanie złości.

Start rakiety
Dziecko zamienia się w rakietę, która za chwile wystartuje w podróż kosmiczną. Zaczyna od bębnienia palcami w podłogę, najpierw powoli i delikatnie, potem coraz szybciej i głośniej. Następnie bębnienie zamienia się w uderzanie dłonią, klaskanie, tupanie nogami, coraz szybciej i głośniej. Dziecko może też zacząć od cichego brzęczenia, naśladowania szumu rakiety i stopniowo wydawać coraz głośniejsze dźwięki, aż do krzyku i wrzasku. Rakieta staruje, dziecko wyskakuje
wyciągając ramiona w górze i krąży po orbicie przez chwilę, po czym spokojnie ląduje. Ta zabawa pomaga przezwyciężyć napięcie i pozwala na "wyładowanie" się.

 

5 Rozmowa kierowana: rodzic zadaje pytanie: W jakiej krainie było Ci najlepiej? Dlaczego?

 

6 Mina – emocja.

- Układamy karty obrazkami do góry. Dziecko po kolei robi minę wyrażającą daną emocję, Możemy dodatkowo zapytać dziecko kiedy czuje się szczęśliwe, smutne, zawstydzone itp.

- Dziecko dzieli karty z emocjami na emocje przyjemne i nieprzyjemne

- Gra memory – do tej gry rodzic drukuje podwójnie obrazki, odwracamy je tak aby nie było widać obrazków i odkrywamy, naprzemiennie raz rodzic raz dziecko, kto odkryje więcej par, ten wygrywa

 

 

7 Koło emocji.

Dla starszych dzieci:

- zastanów się i narysuj kiedy czujesz wymienione emocje

Dla młodszych dzieci:

- wytnij koło, wepnij strzałkę do tego potrzebna szpilka i korek od wina, zakręć wskazówką i wykonaj emocję jaką wskaże wskazówka (w przygotowaniu koła pomaga rodzic).

 

 

8 Emotikony.

- omów obrazki z emotikonami, jakie przedstawiają emocje?

- połącz twarze z odpowiednimi emotikonami.

 

 

9 Przyjemne i nieprzyjemne emocje.

- jakie emocje kryją się pod emotikonami?

 

 

10 Gra – emotikony.

- wytnij kostki, złóż, sklej, następnie jedną kostkę daj rodzicowi, wyrzućcie kostką i wykonajcie emocje, która wypadnie, każdy robi emocje ze swojej kostki, możecie się później wymienić kostkami.

 

 

11 Mapa emocji.

Na dużym arkuszu papieru rodzic odrysowuje postać dziecka. Wręczamy dziecku zestaw obrazków z emocjami lub ustalamy, że każda z kredek oznacza inną emocję. Prosimy dziecko, żeby na sylwetce zaznaczyło - naklejając obrazek lub kolorując - gdzie najmocniej czują daną emocję. 

 

 

12 Bajka o emocjach.

Dziecko ogląda bajkę:

https://www.youtube.com/watch?v=TcLK9ZBUsDs

 

13 Rozpoznawanie emocji z serią obrazków.


Polecenie do zadania :
Zaznacz kredką fotografię z ikonką emocji, którą czują osoby na tym zdjęciu.

 

 

14 Karty pracy o emocjach.

- wytnij koła z minami, w każdym kole wklej minę odpowiednią do emocji przedstawionych na obrazku,

 

- znajdź i zaznacz pętlą tą samą emocję,

 

- powiedz, jakie emocje wzbudzają w tobie obrazki, dorysuj buziom odpowiednie miny,

 

- wytnij i dopasuj części twarzy, jaką emocje przedstawia ilustracja,

 

-  połącz ilustrację z emocją, którą przedstawia,

 

- narysuj miny odpowiednie do podpisów,

 

- wytnij i przyporządkuj buzie do oczu i naklej je na kartkę opowiedz jakie emocje przedstawiają,

 

- zadania matematyczne: policz i wpisz odpowiednie liczby, uzupełnij ciągi rytmiczne.

 

15 Film animowany „W głowie się nie mieści”.

Film animowany "W głowie się nie mieści" z emocjami w roli głównej, który jest naprawdę genialny! Fabuła brzmi następująco: Kiedy Riley wraz z rodzicami opuszcza rodzinną Minnesotę i przenosi się do San Francisco, usiłuje dostosować się do nowej sytuacji. Jak każdym z nas, bohaterką kierują emocje: Radość, Strach, Gniew, Odraza i Smutek. Dorastanie bywa trudne, także dla Riley. Chociaż Radość robi wszystko, by utrzymać pozytywną atmosferę, dziewczynce nie jest łatwo odnaleźć się w nowym mieście, domu i szkole.

 

 

 

ZAJĘCIA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO NA TYDZIEŃ OD 04.05.2020 DO 08.05.2020

 

ANGIELSKI 1

 

Muzyka jest bardzo bliska wszystkim dzieciom, a kiedy urozmaicimy zajęcia angielskiego wprowadzając instrumenty muzyczne (nie tylko ich nazwy), sukces gwarantowany. Poniżej przedstawiam kilka piosenek i zabaw do wykorzystania podczas omawiania tematu poświęconego instrumentom muzycznym.

 

Podczas zajęć pojawiają się nazwy takich instrumentów jak: guitar, trumpet, maracas, triangle, piano, violin, drum.

 

POIOSENKI

 

„Can you play the drums?” piosenka, podczas której naśladujemy grę na bębenku…z tą różnicą, że rytm wystukujemy o różne części ciała.

https://youtu.be/ppuQF_2LqAw

 

Kolejna piosenka jest odpowiednikiem dobrze wszystkim znanej zabawy „Jestem muzykantem konszabelantem” .dzieci lubią grać na instrumentach i właśnie tutaj mamy okazję na ich wykorzystanie.

https://youtu.be/at4CYbW9OgE

 

Siadamy całą rodziną w kole. W środku koła układamy różne instrumenty (mogą być własnoręcznie wykonane) , dziecko rozpoczyna zabawę i będzie „tatą”. Śpiewamy piosenkę tata maszeruje dookoła i gra na wybranym przez siebie instrumencie. W trakcie pauzy w muzyce, rozpoczynające dziecko wybiera kolejne, które będzie mamą (wybrane dziecko bierze instrument) i maszerują grając na instrumentach. Później mama wybiera brata, brat, siostrę, siostra dziecko. Na zakończenie cała rodzina maszeruje i gra na instrumentach.

 

https://youtu.be/LFrKYjrIDs8

https://youtu.be/1h6F-YngTi0

 

Kolejna piosenka to propozycja z kanału Super Simple Song.

„Ring the Bell”, piosenka przy której wykorzystujemy janczary lub grzechotki. Gramy na instrumentach nad głową, za plecami, pomiędzy kolanami, pod ręką, jednocześnie utrwalając liczebniki. Rytmy wystukujemy również szybko, wolno, cicho czy głośno. Jedna piosenka a tyle się dzieje.

https://youtu.be/Qbyy9CJ4t3s

 

Na zakończenie piosenka utrwalająca określenia „loud- quiet”. Bardziej odporni na hałas mogą skusić się na wykorzystanie podczas śpiewu instrumentów muzycznych.

https://youtu.be/-xR5CXzxyMA

 

ZABAWY

 

Wprowadzanie słownictwa

Podczas wprowadzania nowego słownictwa dzieci podrzucają flashcards powtarzając dane słowo na różne sposoby:

-quickly,

-slowly,

-quietly

-loudly

 

Ze starszymi dziećmi możemy zabawę urozmaicić prosząc aby powtarzały dane słowo np. robiąc śmieszną minę, podając sobie „parzącą” kartę i wiele innych sposobów.

 

How many instruments?

Wybieramy karty, na których znajduje się różna liczna instrumentów np. 3 gitary, 5 fortepianów, 2 bębenki itd. Dziecko kolejno przeliczają instrumenty i do każdej karty przypinają odpowiednią liczbę spinaczy na bieliznę.

 

Magic finger

Dziecko otrzymuje karty pracy przedstawiające poznane instrumenty muzyczne, następnie zwracamy się do dzieci z poleceniem „Find the ….(tutaj pojawia się nazwa instrumentu)”. Zadaniem dzieci jest jak najszybsze odnalezienie instrumentu i wskazanie go palcem.

 

Do you know this instrument?

Zabawa słuchowa polegająca ona odgadnięciu nazwy instrumentu po jego brzmieniu.

 

https://www.youtube.com/watch?v=MadTiSUv4Jo

 

Skąd dochodzi dźwięk?

Dzieci siedzą z zawiązanymi oczami. Rodzic wystukuje rytm na danym instrumencie, zaś dzieckomusi odgadnąć skąd dochodził dźwięk.

 

 

Jak zwykle w przypadku wątpliwości co do wymowy, polecam wspomóc się trans

latorem Google i skorzystać z opcji kliknięcia głośniczka, by lektor przeczytał nam dany wyraz lub ze słownika diki.pl

Have fun!

 

ANGIELSKI 2

 

Books – książki, uwielbiamy słuchać bajek, historyjek, opowiadań.

Więc na początek posłuchajcie dwóch bajek:

1. https://www.youtube.com/watch?v=vmZIWZlzLnM

2. https://www.youtube.com/watch?v=W-WLnxbvMyw

 

A teraz kilka zadań dla Was:

 

 

 

ZAJĘCIA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO NA TYDZIEŃ OD 27.04.2020 DO 30.04.2020

 

Angielski 1

 

Kochani zapraszam Was na krótkie zajęcia z języka angielskiego. Dziś nauczymy się, co nieco o symbolach narodowych w języku angielskim.

Na początek wybierzmy się w podróż przy piosence

 

https://youtu.be/BdrZWu2dZ4c

SONG LYRICS

Driving in my car.

Vroom vroom vroom.

Driving in my car.

Vroom vroom vroom.

 

Driving very fast.

Vroom vroom vroom.

Driving very slow.

Vroom vroom vroom.

I like driving.

Driving in my car.

 

Riding on my bike.

Pedal pedal pedal.

Riding on my bike.

Pedal pedal pedal.

Riding very fast

Pedal pedal pedal.

Riding very slow

Pedal pedal pedal.

I like riding,

Riding on my bike

 

Rowing in my boat,

Splash splash splash,

Rowing in my boat,

Splash splash splash,

Rowing very fast

Splash splash splash,

Rowing very slow.

Splash splash splash.

I like rowing.

Rowing in my boat.

 

Riding on my train.

Choo, choo, choo.

Riding on my train.

Choo, choo, choo.

Riding very fast.

Choo, choo, choo.

Riding very slow.

Choo, choo, choo.

I like riding.

Riding on my train.

 

Flying in my airplane.

Whoosh whoosh.

Flying in my airplane.

Whoosh whoosh.

Flying very high.

Whoosh whoosh.

Flying very low.

Whoosh whoosh.

I like flying.

Flying in my airplane.

 

 

To teraz uważnie zapoznajcie się z prezentacją i wysłuchajcie angielskich słów:

 

https://view.genial.ly/5ea7dce94405990d127e3558/interactive-content-poland

 

 

Angielski 2:

First, let’s talk about some quick facts about Poland:

Przypomnijcie sobie prezentację i teraz spróbujcie rozszyfrować zdania razem z rodzicami:

 

Poland’s capital is Warsaw

It’s official name is Republic of Poland

The colors of the flag for Poland are white and red

The official language is Polish

Approximately 38 million people live in Poland

Poland is located in Central Europe

Poland is roughly the size of New Mexico in terms of area

Countries near Poland are: Belarus, Czech Republic, Germany, Lithuania, Russia, Slovakia, and Ukraine

Poland’s Independence day is November 11th

Famous people from Poland include Marie Curie, Frederic Chopin, Pope John Paul II, and Nicolaus Copernicus

There are 32 letters in the Polish alphabet

 

Komu się udało? A teraz kilka zadań :). ZNJDZIE SŁOWA W WYSZUKIWARCE:

 

 

POKOLORUJCIE FAGE

JEŚLI NIE ZNACIE JAKIŚ SŁÓW, PAMIĘTAJCIE, ŻE MOŻECIE SKORZYSTAĆ Z INTERNETOWEGO SŁOWNIKA: DIKI.PL

A TERZ JESZCZE SŁÓW O WODZIE, BAAAARDZO WAŻNY TEMAT TERAZ, TRZEBA OSZCZEDZAĆ! ZADANIE PIERWSZE DLA WAS OBEJRZYCJCIE FILMIKI:

https://www.youtube.com/watch?v=bGWr5jXJfbs

https://www.youtube.com/watch?v=qkIEjgynmYY

JUŻ TERAZ WIĘCEJ WIEMY, WIĘC KRÓTKIE ĆWICZNIE: NALEŻY DPROWADZIĆ ŚMIESZAKA DO KRANU, KOMU SIĘ UDA (MOŻNA PRZERYSOWAĆ)