ZAJĘCIA DODATKOWE

 

 ZAJĘCIA DODATKOWE:

 

1.   Rytmika - prowadząca : D. Kaliszewska

2.   Religia - prowadząca katechetka P. Szczepankiewicz

3.   Język angielski - prowadząca: N. Filipska

4.   Zajęcia logopedyczne - prowadząca: K. Strugalska

5.   Zajęcia kółka plastycznego "Między nami biedronkami"- prowadzące :A.Chojnacka, K.Piniek

6.   Zajęcia wokalno- instrumentalne:prowadząca: D. Kaliszewska

7.   Terapia pedagogiczna - korekcyjno-kompensacyjne : M. Kamińska

8.   Kółko zainteresowań "Mali czytelnicy"- prowadząca M. Kamińska

9.   Kółko zainteresowań "Koło miłośników zwierząt" - prowadząca P. Kaczmarek

10. Kółko zainteresowań "Mały obserwator przyrody" - prowadzące: M. Graczyk, D. Kaliszewska

 

Innowacja pedagogiczna: "Mali Przyrodnicy i ich przygody na tropie przyrody"- M. Kamińska, P. Kaczmarek

 

 

katecheza: Poznajemy moc Bożą

1. Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus! Zapraszam do wspólnej modlitwy ;)

Czy pamiętacie rymowankę z poprzedniej lekcji? Gdy ktoś cierpi i choruje, mej pomocy potrzebuje.

Na poprzedniej lekcji rozmawialiśmy o tym jak ważne jest aby pamiętać o osobach chorych. Należy się o nich troszczyć, ale bardzo ważna jest również modlitwa i o tym nie należy zapominać. Wiemy a poprzedniego opowiadania, ze Pan Jezus ma moc i jest w stanie uleczyć człowieka, dlatego my również w swojej modlitwie możemy prosić Boga o uzdrowienie ;)

Teraz dzieci spójrzcie na obrazki. Co na nich się znajduje? 

Czy wy się boicie burzy? Niektórzy się boją, zwłaszcza gdy zastanie ich burza w górach lub na morzu. Tak było z apostołami. Oni też bali się burzy. Posłuchajcie i postarajcie się odpowiedzieć na pytania:

  • Gdzie udali się Jezus i Jego uczniowie, kiedy poczuli się zmęczeni?
  • Co Jezus robił w łodzi?
  • Jak zachowywali się uczniowie?
  • Co zrobił Jezus, kiedy się obudził?

Jezus uciszył burzę na jeziorze, ponieważ jest Bogiem. Ma taką moc, jakiej nie ma żaden człowiek. Potrafi czynić nadzwyczajne rzeczy, które czasem trudno wytłumaczyć. takie rzeczy nazywamy cudami. Może je czynić tylko BÓG.

Dzieci, a teraz zapraszam was do zaśpiewania i zatańczenia piosenki, która jest Wam dobrze znana. 

https://www.youtube.com/watch?v=Fxj-fxlcX9A

W ramach utrwalenia wiadomości zachęcam również do malowania, ćwiczymy w ten sposób rączkę ale również zapamiętujemy pewne treści z nauczania Pana Jezusa ;)

 

Katecheza: Jezus pomaga chorym

Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!

Zapraszam do wspólnej modlitwy. W nawiązaniu do poprzedniego tematu, w którym mówiliśmy o pożywieniu, podziękujmy Panu Bogu za to, że każdego dnia mamy co zjeść ;)

Kochane dzieci spójrzcie na ilustrację i pomyślcie co na nich widzicie:

  • Do czego służą te przedmioty?
  • w jakich sytuacjach ich używamy

Spójrzcie na kolejne ilustrację

  • Która z ilustracji pokazuje, jak się czuje chory człowiek?
  • Czego nie może robić chory człowiek?
  • Czego pragnie każdy chory?

O tym, jak źle się żyje ludziom chorym, wiedział Pan Jezus, Syn Boży, gdy chodził po ziemi. Zawsze się smucił, widząc chorych ludzi, i pomagał im. Jest Synem Bożym, więc mógł uzdrawiać i wielu ludzi uzdrowił. Dziś poznamy historię jednego z takich ludzi.

Z Ewangelii świętego Łukasza:

 

Niewidomy pod Jerychem8



35 Kiedy zbliżał się do Jerycha, jakiś niewidomy siedział przy drodze i żebrał. 36 Gdy usłyszał, że tłum przeciąga, dowiadywał się, co się dzieje. 37 Powiedzieli mu, że Jezus z Nazaretu przechodzi. 38 Wtedy zaczął wołać: «Jezusie, Synu Dawida, ulituj się nade mną!» 39 Ci, co szli na przedzie, nastawali na niego, żeby umilkł. Lecz on jeszcze głośniej wołał: «Jezusie, Synu Dawida, ulituj się nade mną!» 40 Jezus przystanął i kazał przyprowadzić go do siebie. A gdy się zbliżył, zapytał go: 41 «Co chcesz, abym ci uczynił?» Odpowiedział: «Panie, żebym przejrzał». 42 Jezus mu odrzekł: «Przejrzyj, twoja wiara cię uzdrowiła». 43 Natychmiast przejrzał i szedł za Nim, wielbiąc Boga. Także cały lud, który to widział, oddał chwałę Bogu.

  • Kto głośno przywoływał Pana Jezusa?
  • Co Pan Jezus uczynił dla niewidomego?
  • Kogo wielbił uzdrowiony człowiek?

 

 

Ludziom chorym koniecznie trzeba pomagać. Oni czekają na naszą pomoc i wsparcie. Posłuchajcie trzech historii, w których uczestniczą dzieci. Zastanówcie się, jak dzieci mogą pomóc chorym.

  • Tomek bardzo kocha swojego dziadka. lubi chodzić z nim na spacery do lasu. Dziadek jednak ma coraz mniej sił i często się zatrzymuje, a by odpocząć. Dziadek bierze specjalne lekarstwa. Pewnego dnia dziadek zapomniał, gdzie położył okulary, i nie mógł wziąć lekarstwa. Co może zrobić Tomek?
  • Maciek już drugi tydzień nie przyszedł do przedszkola. ma złamaną nogę i założony gips. Nie będzie mógł pójść z innymi dziećmi do bibliotek, gdzie każde dziecko wypożyczy pierwszy raz wybraną książkę. Ominie go też konkurs na rysowanie ulubionej postaci, w którym wszystkie dzieci na koniec otrzymają miłą niespodziankę. Co mogą zrobić dzieci z grupy Maćka?
  • Babcia Gabrysi jest chora. Nie może zbyt dużo chodzić ani nic ciężkiego podnosić. Tata przed pójściem do pracy przygotował babci śniadanie i lekarstwo. Co może zrobić Gabrysia?

Oprócz tych sposobów pomagania chorym, które wymieniliście, jest jeszcze jeden, bardzo ważny - to modlitwa za chore osoby. Jeżeli ktoś z waszej rodziny jest chory to pamiętajcie o modlitwie ;)

Zachęcam Was do nauki rymowanki: Gdy ktoś cierpi i choruje, mej pomocy potrzebuje.

Kolorowanka:

 

 

Głoska ,,Cz'':

- materiał wyrazowy obrazkowy - można wykorzystać jako grę w memory, bądź rozciąć napisy oraz obrazki wymieszać i szukać napisu do obrazka,

- karty pracy z głoską ,,cz'' - tęcza,oczy.

 

Głoska ,,R''

- karty pracy,

 

Ćwiczenia oddechowe z wykorzystaniem słomek.

Ćwiczenia narządów artykulacyjnych dla księżniczek i rycerzy:

https://wheelofnames.com/view/pl/yr9-95x/

https://wheelofnames.com/view/pl/mm5-p4w/

 

Dzień dobry!

 

Kochane dzieci przesyłam zabawy oraz karty pracy do utrwalania głosek ,,cz,c,r'' , a także ćwiczenia oddechowe oraz ćwiczenia narządów artykulacyjnych

 

Głoska C:

- materiał wyrazowo - obrazkowy,

- karty pracy z głoską ,,c''.