ZAJĘCIA DODATKOWE

 

 ZAJĘCIA DODATKOWE:

 

1.   Rytmika - prowadząca : D. Kaliszewska

2.   Religia - prowadząca katechetka P. Szczepankiewicz

3.   Język angielski - prowadząca: N. Filipska

4.   Zajęcia logopedyczne - prowadząca: K. Strugalska

5.   Zajęcia kółka plastycznego "Między nami biedronkami"- prowadzące :A.Chojnacka, K.Piniek

6.   Zajęcia wokalno- instrumentalne:prowadząca: D. Kaliszewska

7.   Terapia pedagogiczna - korekcyjno-kompensacyjne : M. Kamińska

8.   Kółko zainteresowań "Mali czytelnicy"- prowadząca M. Kamińska

9.   Kółko zainteresowań "Koło miłośników zwierząt" - prowadząca P. Kaczmarek

10. Kółko zainteresowań "Mały obserwator przyrody" - prowadzące: M. Graczyk, D. Kaliszewska

 

Innowacja pedagogiczna: "Mali Przyrodnicy i ich przygody na tropie przyrody"- M. Kamińska, P. Kaczmarek

 

 

Dzień dobry!

Przesyłam zabawy oddechowe z wykorzystaniem słomki do napoju, oraz ćwiczenia narządów artykulacyjnych.:)

- układanka - wycinamy elementy i za pomocą słomki układamy ludzika,

- wiatrak - wycinamy szablon wiatraka, składamy go, sklejamy , a następnie dmuchamy wolno - szybko, słabo - mocno,

- cwiczenia narządów artykulacyjnych Piotruś - drukujemy karty Piotrusia rozdajemy pomiędzy dwie osoby i gramy, po wylosowaniu każdej karty wykonujemy ćwiczenie,

- wytnij i sklej zwierzątka - lis, panda, żaba,

 

 

ZAJĘCIA KOREKCYJNO-KOMPENSACYJNE – ZADANIA NA TEN TYDZIEŃ OD 08.06.2020 DO 12.06.2020

 

WAKACJE

 

1 Wakacje – bajka edukacyjna – gdzie spędzamy wakacje?

Oglądanie bajki edukacyjnej:

https://www.youtube.com/watch?v=heNna0maQ0E

 

Gdzie na wakacje? – oglądanie i omawianie planszy edukacyjnych.

 

Co możemy  robić na wakacjach? – oglądanie planszy edukacyjnych i ich omawianie.

 

Letnie zabawy – oglądanie bajki edukacyjnej:

https://www.youtube.com/watch?v=16M84KkyXrU

 

2 Nauka piosenki „Niech żyją wakacje”

Piosenka:

https://www.youtube.com/watch?v=BauTov9xmZY

 

Tekst piosenki:

Niech żyją wakacje
Niech żyje pole, las
I niebo i słońce
Wolny swobodny czas.

Gorące złote słońce
na czarno nas opali
w przejrzystej bystrej rzece
będziemy się kąpali.

Niech żyją wakacje
Niech żyje pole, las
I niebo i słońce
Wolny swobodny czas.

Pojedzie z nami piłka
i pajac i skakanka,
będziemy się bawili
od samiutkiego ranka.

Niech żyją wakacje
Niech żyje pole, las
I niebo i słońce
Wolny swobodny czas.

 

3 Obrazki znad morza – zabawy językowe.

Podawanie nazw obrazków, dzielenie ich na sylaby, głoski, litery.

Dla dzieci młodszych: Rodzic podaje nazwę, dziecko wskazuje obrazek.

 

4 Gra dydaktyczna – „Wakacyjne memory”.

Dzieci uwielbiają gry –które w ciekawy sposób angażują pamięć wzrokową, pozytywnie wpływając na przebieg rozwoju naszych przedszkolaków. To świetne ćwiczenie przygotowujące do nauki czytania, która wymaga pamięci wzrokowej na wysokim poziomie!

Przygotowane memory składa się z 22 par, zapraszam do gry:

 

 

5  Wakacyjne obrazki – karty pracy.

Dla dzieci młodszych:

- połącz obrazek z cieniem

- skreśl niepasujący element

- pokoloruj rzeczy, które zabieramy na plażę lub basen

 

Dla dzieci starszych:

- ile słyszysz sylab

- odszukaj wyrazy związane z wakacjami, zapisz je

- rozwiąż krzyżówkę

- policz głoski i pokoloruj gałki lodów.

 

6 Pokoloruj obrazki – kolorowanka.

 

7 Zabawy wakacyjne:

Cienie – zabawa dla dzieci młodszych

Potrzebujemy 2 karty. Dziecko może bawić się samodzielnie, dobierając pary obrazek-cień lub zagrać w Memory-cienie. Mieszamy wszystkie karty, rozkładamy grafikami do dołu i szukamy par.

 

Wytęż wzrok – zabawa dla dzieci młodszych

Zabawa polega na wypatrzeniu na obrazku kilku elementów. Zadanie wymaga spostrzegawczości, koncentracji uwagi. Na obrazku znajdują się 3-4 przedmioty.

 

Wakacyjna walizka – zabawa dla dzieci starszych

Potrzebujemy walizkę oraz rzeczy do zapakowania.  Przedmioty rozcinamy wzdłuż czerwonych linii. Oczywiście, WSZYSTKO musi się zmieścić :)

 

Luki – zabawa dla dzieci młodszych i starszych

Luki na wakacyjnym obrazku świetnie poćwiczą spostrzegawczość.

Poniższy obrazek jest dla dzieci młodszych

Kółka można wyciąć i pozwolić, by dziecko manipulując elementem, dopasowało go w odpowiednie miejsce.

 

Druga wersja, trudniejsza moim zdaniem, polega na przyjrzeniu się i poprowadzeniu linii od elementu do odpowiedniego miejsca. 

Obrazek można zalaminować i używać pisaków suchościeralnych, aby posłużył dłużej.

 

8 Oglądanie bajki pt. „Bezpieczne wakacje”

https://www.youtube.com/watch?v=0iidgRGFl60

 

Omówienie plakatu  i odpowiadanie na pytanie „Co robić i jak się zachowywać, żeby wakacje były bezpieczne?”

 

Katecheza: Boże ciało - czcimy Jezusa ukrytego w białym chlebie

1.  Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!

Jak zawsze na początku zapraszam do modlitwy. Poprzez modlitwę możemy Panu Bogu podziękować za wiele rzeczy, ale również o coś poprosić. Boga nie słychać, ale On wszystko w tajemnicy trzyma w swoim sercu i pragnie nam błogosławić tzn. obdarzać dobrem.

Kochane dzieci na poprzedniej lekcji mówiliśmy o tym jak wielką moc posiada Pan Jezus. Przybliżyłam Wam opowiadanie o apostołach, którzy razem z Jezusem płynęli w łodzi, która nagle pod wpływem silnego sztormu zaczęła zalewać się wodą i apostołowie myśląc, że zaraz zginą zawołali o pomoc słowami - Jezus zbudź się, ratuj ! Wystarczyło jedno słowo Pana Jezusa, a morze znów było spokojne. Takie rzeczy, które są nadzwyczajne, trudne do wyjaśnienia, a czasami nawet nie dając się wyjaśnić nazywamy cudami. Pan Bóg czynił wiele cudów, ratował apostołów na morzu, uzdrawiał chorych, przywracał życie. W ramach tego tematu zachęcam Was do zrobienia łódki z orzecha. Praca nie jest trudna, a może Wam przynieść wiele radości i zabawy. Spójrzcie proszę na instrukcję. Gdybyście chcieli się podzielić swoimi pracami to proszę podeślijcie na maila przedszkola.

 

Dzisiaj temat, który nawiązuję do uroczystości, która jest przed nami " Boże ciało". Wysłuchajcie najpierw piosenki: 

https://www.youtube.com/watch?v=X6fOq96ZgB0

  • O czym jest ta piosenka?

Biały Chleb, o którym słyszeliśmy przed chwilą w piosence, pozostawił ludziom Jezus. Kiedy żył na ziemi, spotykał się z uczniami, nauczał i uzdrawiał ludzi z rozmaitych chorób. Gdy zbliżał się czas Jego odejścia z tego świata, zaprosił swoich uczniów na wspólną kolację. Jezus wziął wtedy chleb w swoje ręce i powiedział: " To jest Ciało moje. Zostanę z wam w tym Chlebie na zawsze". Następnie wziął kielich z winem, podniósł go i powiedział: "To jest moja Krew". Uczniowie po tych słowach spożyli z Jezusem ostatnią wieczerzę. Po dziś dzień czynimy podobnie w naszych kościołach

Codziennie na Mszy Świętej ksiądz bierze biały chleb, wypowiada te same słowa, które powiedział Jezus podczas Ostatniej Wieczerzy, i chleb staje się Ciałem, a wino Krwią Pana Jezusa. W ten sposób podczas Mszy obecny jest sam Jezus.

Codziennie możemy odwiedzać Jezusa w kościele. Jest tam zawsze, ukryty pod postacią Białego Chleba, który może być też umieszczony w specjalnym naczyniu, które nazywamy monstrancją.

Drogie dzieci, jest jeden dzień w roku, kiedy Jezus "wychodzi" z kościoła pod postacią Chleba i zaprasza nas na wspólną wędrówkę ulicami miasta. Ten dzień to uroczystość Najświętszego Ciała i Krwi Chrystusa, nazywana także Bożym Ciałem.

W czasie procesji Bożego Ciała dziewczynki sypią kwiaty przed Jezusem. Robią to, aby okazać Mu miłość.

Zachęcam Was teraz do pracy plastycznej.

A na koniec rymowanka ;) ćwiczymy pamięć ;)

"IDZIE JEZUS ULICAMI, MY WITAMY GO KWIATAMI"

 

 

 

ZAJĘCIA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO NA TYDZIEŃ OD 08.06.2020 DO 12.06.2020

 

ANGIELSKI 1

 

Drodzy rodzice i dzieci zachęcam do przywitania się przed rozpoczęciem wykonywania poniższych propozycji i na koniec pożegnania się piosenką.

W piosenkach są przedstawione ruchy taneczne, możecie Państwo zatańczyć razem ze swoimi pociechami. Miłej zabawy J

 

Piosenka na powitanie: https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8&list=PL-SqgqSg7X_H77zy26rTmKSmuyclVLjAE&index=2&t=0s

 

Piosenka na pożegnanie: https://www.youtube.com/watch?v=PraN5ZoSjiY&list=PL-SqgqSg7X_H77zy26rTmKSmuyclVLjAE&index=4&t=0s

 

Propozycja 1

 

1. „Summer time” - drodzy rodzice możecie włączyć dziecku filmik (link poniżej). Poproście niech ogląda i powtarza słowa nawiązujące do tematu lata. Mogą Państwo powtarzać razem z dzieckiem: https://www.youtube.com/watch?v=pxrPwRDrRwg

 

2. „Mr. Golden Sun” – drodzy rodzice poproście, aby dziecko najpierw wysłuchało piosenki, a następnie spróbowało  zaśpiewać: https://supersimple.com/song/mr-golden-sun/

 

  Oh Mr. Sun, Sun, Mr. Golden Sun,

 

please shine down on me.

 

Oh Mr. Sun, Sun, Mr. Golden Sun,

 

hiding behind the tree.

 

These little children are asking you

 

to please come out so we can play with you.

 

Oh Mr. Sun, Sun, Mr. Golden Sun.

 

Please shine down on me.

 

 

Shine down on me. Shine shine shine.

 

Shine down on me. Shine shine shine.

 

Shine down on me. Shine shine shine.

 

Shine down on me.

 

Mr. Sun, Mr. Sun, Mr. Golden Sun.

 

 

Oh Mr. Sun, Sun, Mr. Golden Sun,

 

please shine down on me.

 

Oh Mr. Sun, Sun, Mr. Golden Sun,

 

hiding behind the tree.

 

These little children are asking you

 

to please come out so we can play with you.

 

Oh Mr. Sun, Sun, Mr. Golden Sun.

 

Please shine down on,

 

please shine down on,

 

please shine down on me.”

 

Propozycja 2

 

1. „Summer dictionary” – drodzy rodzice po wejściu w link otworzy Wam się strona ze słówkami dotyczącymi lata. Poproście Państwo, aby dziecko klikało w ikony z obrazkami i powtarzało usłyszane słowo. 

 

https://www.anglomaniacy.pl/summerDictionary.htm

 

2. „Sing and dance” – możecie Państwo również pośpiewać i zatańczyć z dzieckiem do poznanych przez dzieci piosenek:

 

-„If You're Happy” https://www.youtube.com/watch?v=l4WNrvVjiTw

 

- „Head Shoulders Knees & Toes” https://www.youtube.com/watch?v=WX8HmogNyCY

 

Propozycja 3

 

 

„Summer vocabulary” - drodzy rodzice możecie włączyć dziecku filmik (link poniżej). Poproście niech ogląda i powtarza słowa związane z nadchodzącą porą roku. Wersja ta zawiera większą ilość słów do poznania lub przypomnienia. Możecie Państwo poprosić o zapisywanie ilości znanych słów i tych, które są nowe dla dziecka.

https://www.youtube.com/watch?v=H78LRzQYo_s

 

ANGIELSKI 2

 

SŁOWNICTWO DO NAUKI:

 

T-SHIRT [tiszeet] – koszulka

SKIRT [skeet] – spódnica

SHORTS [szorts] – krótkie spodenki

DRESS [dres] – sukienka

HAT [hat] – kapelusz

SUNGLASSES [sanglasyz] – okulary przeciwsłoneczne

 

 

WPROWADZENIE NOWEGO SŁOWNICTWA:

 

Nowy materiał leksykalny wprowadzamy dzieciom za pomocą kart obrazkowych. Prezentujemy dany obrazek, wypowiadamy słowo z języku angielskim, następnie wspólnie z dzieckiem, kilkakrotnie powtarzamy słowa.

 

 

ZABAWY JĘZYKOWE

 

Kostka edukacyjna – drukujemy na sztywniejszym papierze, wycinamy oraz sklejamy kostkę edukacyjną przedstawiającą obrazki związane z ubraniami. Dziecko rzuca kostką, a następnie wypowiada słowo w języku angielsku, które zostało „wyrzucone”.

 

Hot or cold? – Chowamy dowolną kartę obrazkową i zachęcamy dzieci do ich szukania. Kiedy zbliżają się do kryjówki, powtarzamy: Hot!, a gdy są od niej daleko – Cold!

 

Which one is missing? – rozkładamy karty obrazkowe związane z letnimi ubraniami na dywanie. Dzieci zamykają oczy. N: close you eyes. Abracadabra, abracadabra, one, two, three.. open your eyes. Which one is missing? Zadaniem dzieci jest odgadniecie jakiego obrazka brakuje.

 

 „Summer clothes” – w tej propozycji w filmie dziewczynka będzie pakować walizkę na wakacje. Drodzy rodzice możecie włączyć dziecku filmik (link poniżej). Poproście dziecko, aby powtarzało słowa określające część ubioru. Możecie również Państwo zachęcić, aby dziecko zaprojektowało swoje ulubione wakacyjne ubranie.

 

https://www.youtube.com/watch?v=xAkBpf_mvx0

 

OGLĄDANIE FILMIKU PREZENTUJĄCEGO NAZWY UBRAŃ:

 

https://youtu.be/qfNFCucxgKA

 

https://youtu.be/O_OWhdsYGIM

PIOSENKA DO NAUKI

https://youtu.be/KDE6i_ZZkFU

 

 

 

ZAJĘCIA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO NA TYDZIEŃ OD 01.06.2020 DO 05.06.2020

 

ANGIELSKI 1

 

Hello, Hello!

 

Jak się macie??

 

Mam nadzieję, że u Was wszystko dobrze.

 

Czy wiecie , jakie było święto w tym tygodniu???

 

YEEESSSS!!! Children's Day ( Dzień Dziecka).

 

 

Wishing you a day full of  fun and frolic.

 

HAPPY CHILDREN'S DAY!!!

 

 

Przygotowałam Wam dzisiaj materiał o placu zabaw:

 

https://view.genial.ly/5ed25efb785906120efecd70/interactive-image-interactive-image

 

MAM NADZIEJĘ, ŻE JESZCZE PAMIĘTACIE:) TĄ PIOSENKĘ, KTÓRĄ ZAMIESZCZAM PONIŻEJ:

https://youtu.be/z0r4eZI7gSw

Z OKAZJI WASZEGO ŚWIĘTA ŻYCZĘ WAM DUŻO RADOŚCI, MIŁOŚCI WASZYCH KOCHANYCH RODZICÓW, WARTOŚCIOWYCH PRZYJAŹNI I DUUUUŻO ZDROWIA!

 

PAMIĘTAJCIE, ŻEBY TU CZĘSTO ZAGLĄDAĆ I ĆWICZYĆ SOBIE

"ENGLISH DRAMA"

https://youtu.be/5QSCL6IQKP4

 

 

ANGIELSKI 2

 

Tematyka – „MY TOYS” – moje zabawki. Mogą Państwo poniżej znaleźć karty obrazkowe (flashcards) z nazwami oraz ćwiczenia

 

https://youtu.be/6Prj5sTNmWE

 

https://www.youtube.com/watch?v=RjRbX4UTOG8

prezentacja słownictwa w języku angielskim związanego z zabawkami

https://www.youtube.com/watch?v=tNaOS1_yTFE

 

bajka w języku angielskim mająca na celu osłuchanie się z językiem angielskim

https://www.youtube.com/watch?v=eb53_Kdc1XI

 

piosenka w języku angielskim utrwalająca nazwy zabawek

https://www.youtube.com/watch?v=sSLlm5bwzjs

piosenka w języku angielskim rozluźniająca organizm

https://youtu.be/q6PX-4TiPjU