Grupa IV ŻABKI

        

 

  Wychowawcy grupy: mgr Patrycja Kaczmarek i mgr Katarzyna Piniek. Grupa liczy 23 wesołych przedszkolaków, 
w tym 6 dziewczynek i 17 chłopców. Większość ,,Żabek'' to sześciolatki, które w ciągu całego roku będą aktywnie
przygotowywać się do rozpoczęcia edukacji w szkole podstawowej. To najstarsza grupa w przedszkolu, niektóre
dzieci uczęszczają do naszej placówki już czwarty rok i dobrze znają nasze przedszkole. Dzieci chętnie uczęszczają
do przedszkola, są pogodne, aktywne, kreatywne, ciekawe.  Nasze ,,Żabki'' ochoczo uczą się liter, cyfr, wierszy i piosenek.
Lubią zabawy ruchowe, integracyjne. Starszaki starają się być samodzielne, koleżeńskie.  Różnorodność działań sprawia,
że naszym ,,starszakom'' uśmiech nie znika z twarzy.
Nasze motto,, My, Żabki zawszę radę damy, bo razem się trzymamy i Pani rad słuchamy!''.

PLIKI DO POBRANIA-ĆWICZENIA DO DRUKU
POLECANE STRONY EDUKACYJNE
ZDJĘCIA DZIECI PODCZAS ZAWIESZONYCH ZAJĘĆ

Zapisz

Witajcie,

dzisiaj Dzień Ojca. Pamiętajcie o tym ważnym dniu i podziękujcie Tatusiom :)

Dzień taty : Przedszkole Publiczne Nr 20 w Szczecinie

 

1. Zróbcie fajną laurkę Tatusiowi.

2.  Ćwiczenia.

•        Zabawa orientacyjno-porządkowa: ,,Kot jest- kota nie ma”. Na zapowiedź: ,,Kota nie ma!”- dziecko-myszka cicho biega na palcach w różnych kierunkach. Na zawołanie: ,,Kot jest!” –,,myszka” przysiada, obejmuje rękami kolana.

•        Ćwiczenie dużych grup mięśniowych: ,,Wbijanie kołka w ziemię”. Dziecko stoi w małym rozkroku: ręce naśladują trzymanie młotka. Skłon w dół z zamachem ramion ,,wbijamy kołek”.

•        Ćwiczenie równowagi: Marsz z wysokim unoszeniem kolan. Na polecenie rodzica dziecko zatrzymuje się, staje na jednej nodze i opiera stopę nogi wolnej o kolano nogi postawnej.

•        Czworakowanie: „Kot wspina się po drabinie”. Chód na czworakach w różnych kierunkach. Na polecenie dziecko zatrzymuje się w przysiadzie podpartym i powoli przechodzi do pozycji stojącej, przebierając rękami ,,kot wspina się po drabinie”.

•        Ćwiczenia tułowia. Skręty: ,,Nakręcanie bąka”. Dziecko stoi w rozkroku, ręce położone na biodrach. Skręty tułowia w lewo i w prawo. Po kilku skrętach bieg na palcach w koło, w lewą a następnie w prawą stronę.

                                  

3.Co kojarzy się z wakacjami?” – rozwiązywanie zagadek.

Jakie to na drzewie

dojrzewają przysmaki,

które lubią jeść dzieci,

dorośli i szpaki. /czereśnie/

 

 

By je zerwać z drzewa

najlepiej wstać wcześnie,

bo nie tylko dzieci

lubią jeść ... /czereśnie/

 

 

Babcia pestki z nich wydłubie

i sok słodki z nich wyciśnie,

albo kompot ugotuje,

lub do ciasta doda... /wiśnie/

 

 

Gdy tylko lato się zaczyna

na krzaku dojrzewa. /malina/

 

 

Mnóstwo w niej witamin

i kształt ma kuleczki.

Najsmaczniejszy i najzdrowszy

sok z czarnej... /porzeczki/

 

 

Duża i dmuchana;

Bardzo kolorowa.

Hop! Do góry lubi latać.

To piłka… /plażowa/

 

 

Zamek z piasku z nią zbudujesz,

chociaż cała plastikowa.

Po zabawie – obok grabek

w wiaderku się chowa. /łopatka/

 

 

W wodzie zawsze je zakładam,

przez ręce, głowę.

Już się teraz nie utopię.

Bo mam koło …. /ratunkowe/

 

 

Gdy słońce mocno świeci,

to wtedy nam się marzy,

by koc szybko rozłożyć

na piaszczystej…. /plaży/

 

 

Wody wcale się nie boi;

Lubi pływać po jeziorze.

Ale są potrzebne wiosła,

By nas fala lepiej niosła. /łódka/

 

Kolorowanka kodowanka do druku.

 

Jakie elementy widzisz na obrazkach? Podziel je na sylaby.

 

Witajcie,

Czy obejrzeliście już filmik pożegnalny? Jak wrażenia?

 

Propozycje na dzisiaj:

 

1. Tato, czy już lato? – słuchanie wiersza Barbary Szelągowskiej.

 

Tato, czy już lato?

Barbara Szelągowska

Powiedz, proszę! Powiedz tato,

po czym można poznać lato?

Skąd na przykład wiadomo, że już się zaczyna?

Po prostu:

Po słodkich malinach;

Po bitej śmietanie z truskawkami;

Po kompocie z wiśniami;

Po życie, które na polach dojrzewa;

Po letnich ulewach;

Po słowiku, co wieczorami śpiewa;

Po boćkach uczących się latać;

Po ogródkach tonących w kwiatach;

Po świerszczach koncertujących na łące;

Po wygrzewającej się na mleczu biedronce;

Po zapachu skoszonej trawy i róż;

I... już!

 

Rozmowa z dziećmi na temat treści wiersza: Jak myślicie, kto zadawał pytania tacie? Po czym można poznać lato? Jaką teraz mamy porę roku?

 

2. „Lato jest…” – zabawa słownikowa.

 

Dziecko kończy zdania: Lato jest… .; Lato lubi… .; My lubimy lato za… .; Lato to fajna pora roku.

 

3. Poranna rozgrzewka-ćwiczenia.

4. Praca plastyczna-balon.

Balony

5. Czytanka

 

Dodatkowo:

Propozycje ministerialne na ten tydzień.

Przedszkole nr 66 "Zaczarowany ogród" w Poznaniu: Wakacje!!!

Ten tydzień zakończymy tęczowo J

 TĘCZA - JAK POWSTAJE I DLACZEGO JEST KOLOROWA? - Odkrywamy Zakryte

1. Kraina tęczy – praca z wierszem Agnieszki Karcz.

 

Kraina tęczy

Agnieszka Karcz

 

Gdy na niebie słońce świeci,

Ziemia moknie w ciepłym deszczu.

To pojawia się nad światem

Droga do krainy tęczy.

Wielki pas wstęg kolorowych,

Które w kształcie są półkola.

Jeden koniec się wyłania,

drugi kończy tuż na ziemią.

Barwy widoczne tej drogi są,

Każda ze wstęg ma barwę swą.

Aż w siedmiu kolorach mienią się,

I swoim pięknem dzielą się.

Kolor czerwony to znak gorąca.

Kolor pomarańczowy to cytrusów barwa.

Kolor żółty to słońca promień.

Kolor zielony to traw i lasów barwa.

Kolor niebieski to symbol nieba.

Kolor granatowy to głębia morza.

Kolor fioletowy to lawendy zapach.

Spójrz na niebo i policz sama.

 

 

Pytania po przeczytaniu: Kiedy powstaje tęcza?; Jakie kolory w niej występują?; W jakiej porze roku tęczę na niebie możemy zaobserwować najczęściej?; Z czym kojarzą się wam kolory występujące w tęczy?

 

Jak powstaje tęcza?-krótki filmik.

 

 2. Wykonaj karty pracy. DRUKUJEMY

3. Wykonaj eksperyment tęczowy z płytą.

Make a rainbows using a CD and a flashlight or sunlight. Simple science fun for preschoolers and kids

 4. Zadanie na logikę.

 

Dodatkowo:

 Jak zrobić tęczę w szklance?

Potańcz z dziewczynami z MY przy tęczowej piosence.

Co to za zwierzę?- do druku.

 Przepisy na zdrowe, kolorowe smoothie do wykonania z rodzicem

 Rainbow windsock toilet paper roll craft  | Toilet paper roll crafts for kids

 

Drodzy Rodzice, kochane Żabki,

 zachęcam do obejrzenia filmiku pożegnalnego. Zalecam zwiększenie głośności do maksymalnego poziomu i tryb pełnoekranowy. Chusteczki też mogą się przydać :)

Nursery Graduation!

 

 

OGLĄDAMY !!! 

 

Dziękuję za przesłane piosenki i filmiki z wierszykami J

 

Dyplom dla dziecka można pobrać TUTAJ.

 

Pozdrawiam i życzę Wszystkiego Najpiękniejszego,

Wychowawca Patrycja Kaczmarek

Zakończenie roku szkolnego - napisy | Teksty, Nauczanie, Szkoła

 

Witajcie Żabki,

 tarjetas-colores-rojo-azul-y-amarillo-1-638.jpg (638×493) | Actividades del  color, Objetos de color rojo, Enseñanza de colores

1. Zacznij dzień gimnastyką poranną.

„Prawa noga, lewa noga” –Dziecko maszeruje po pokoju. Na sygnał zatrzymuje się i staje na prawej nodze, druga jest podniesiona i zgięta w tył. Na drugi sygnał staje na lewej nodze.

„Wiosenne słońce” – Dziecko siedzi na dywanie, nogi są wyprostowane. Podnosi do góry jedną nogę (raz prawą, raz lewą) i rysuje w powietrzu słońce.

 

„Deszczowy dzień” – Dziecko na hasło „pada deszcz”, chodzi po pokoju, trzymając dłonie nad głową tworzy parasolkę. Gdy usłyszy hasło „kałuża”, wykonuje skoki z nogi na nogę.

 

2.„Co ma czerwony kolor?” – zabawa słownikowa. Dzieci na podstawie własnych doświadczeń odpowiadają na pytanie. Wyszukują przedmiotów w ko­lorze czerwonym w najbliższym otoczeniu.

 

Podziel na sylaby i głoski wyrazy: SERCE, BALON, MAK, KREDA, PAPRYKA

 

3. „Ile czereśni mamy w koszyku?” – zabawa matematyczna. Rodzic ma przygotowane dla siebie 10 liczmanów, które na niby są czereśniami, oraz pudełko lub ko­szyk. Każde dziecko ma 10 fasolek, cyfry i znaki matematyczne z Wycinanki s. 48–49. Dzieci manipulują fasolkami, dokładają, odkładają i rozwiązują zadania.

 

Rodzic najpierw wkłada liczmany do koszyka (po 1 lub 2), informuje dzieci, ile „czere­śni” wkłada i za każdym razem zadaje pytanie: Ile czereśni jest w koszyku? Dzieci  odpowiadają od razu lub pomagają sobie, wkładając fasolki do swojego koła – przeliczają, a następnie kładą właściwy kartonik z cyfrą. Gdy wszystkie liczmany są już w koszyku, rodzic wyjmuje kilka „czereśni” i zadaje pytanie: Ile czereśni zosta­ło w koszyku? Dzieci przeliczają zabrane liczmany i liczą w pamięci lub przy pomocy liczmanów, ile „czereśni” zostało w koszyku. Dzieci wykonują to samo działanie na fasolkach, podpisują je odpowiednim kartonikiem z liczbą.

 

4. „Owocowo-warzywne zagadki” – rozwiązywanie zagadek.

Na małych krzaczkach

w promieniach słonka dojrzewają.

Są słodkie i pyszne

i czerwony kolor mają. /truskawki/

 

Jest warzywem bardzo znanym,

Do kanapek dodawanym.

Czerwień jego jest kolorem,

A nazwany… /pomidorem/

 

Czerwone, pachnące, słonkiem malowane,

Przyniosę ich z lasu w lecie pełny dzbanek. /maliny/

 

5. Przeczytaj czytanki. DRUKUJEMY

 

6. Posłuchaj piosenki o kolorze czerwonym.

 

7.Karty pracy do druku- matematyczna dopełnianka.

 

 

8.LEMONIADA ARBUZOWA- prosty przepis.

SKŁADNIKI

·         1 kg miąższu z arbuza

·         4 limonki

·         3-4 łyżki cukry trzcinowego (do smaku) lub cukru pudru

·         2 szklanki wody

·         garść listków mięty

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA

Usuń pestki z arbuza. Miąższ z arbuza oraz kilka listków mięty zblenduj, dodaj cukier i ponownie krótko zmiksuj. Następnie dodaj 2 szklanki wody i sok wyciśnięty z 2 limonek. Wszystko wymieszaj. 
Pozostałe 2 limonki pokrój w cząstki.Do lemoniady dodaj kawałki limonki oraz resztę liści mięty.

Odstaw do lodówki, aby lemoniada sie schłodziła.

 

Lemoniada arbuzowa