Grupa IV ŻABKI

        

 

  Wychowawcy grupy: mgr Patrycja Kaczmarek i mgr Katarzyna Piniek. Grupa liczy 23 wesołych przedszkolaków, 
w tym 6 dziewczynek i 17 chłopców. Większość ,,Żabek'' to sześciolatki, które w ciągu całego roku będą aktywnie
przygotowywać się do rozpoczęcia edukacji w szkole podstawowej. To najstarsza grupa w przedszkolu, niektóre
dzieci uczęszczają do naszej placówki już czwarty rok i dobrze znają nasze przedszkole. Dzieci chętnie uczęszczają
do przedszkola, są pogodne, aktywne, kreatywne, ciekawe.  Nasze ,,Żabki'' ochoczo uczą się liter, cyfr, wierszy i piosenek.
Lubią zabawy ruchowe, integracyjne. Starszaki starają się być samodzielne, koleżeńskie.  Różnorodność działań sprawia,
że naszym ,,starszakom'' uśmiech nie znika z twarzy.
Nasze motto,, My, Żabki zawszę radę damy, bo razem się trzymamy i Pani rad słuchamy!''.

PLIKI DO POBRANIA-ĆWICZENIA DO DRUKU
POLECANE STRONY EDUKACYJNE
ZDJĘCIA DZIECI PODCZAS ZAWIESZONYCH ZAJĘĆ

Zapisz

 

Dzień dobry zerówkowicze!

Mam już wszystkie zdjęcia i filmiki od Was. Pozostaje mi to wszystko połączyć. Ostateczny filmik będzie udostępniony w czerwcu, poinformuje każdego rodzica smsem o dacie.

Propozycje zabaw i zajęć w dniu 11.05 – Przedszkole numer 54 w ...

1. Kosmici z odkurzacza – rozmowa z dziećmi na temat opowiadania Liliany Fabisińskiej.

Kosmici z odkurzacza

Liliana Fabisińska

Rodzice Paulinki dostali na rocznicę ślub wspaniały prezent: odkurzacz, któ­ry sam jeździ po całym pokoju i sam sprząta. Nie trzeba za nim chodzić, nie trzeba nosić niewygodnej rury. Na ten prezent złożyła się cała rodzina.

– Wszyscy wiemy, że macie mnóstwo pracy i mało czasu na sprzątanie – po­wiedział dziadek uroczyście, wręczając rodzicom wielką paczkę. Paulinka mo­głaby godzinami wpatrywać się w jeżdżący po podłodze statek kosmiczny. UFO – tak nazywała ten odkurzacz, oczywiście tylko w myślach, bo nie chciała, żeby ktoś się z niej śmiał. Wyobrażała sobie, że w środku siedzą niewidzialne ludziki, które sprzątają ich dom swoimi malutkimi, niewidocznymi miotełkami. – Ach, gdybym tak mogła was zobaczyć! – szepnęła kiedyś w stronę odkurzacza. A wte­dy on… (mogłaby przysiąc, że tak było) …delikatnie się poruszył i zagrzechotał! – Chcecie urządzić sobie jakąś zabawę? – powiedziała z nadzieją w głosie. – Tak, żeby nikt was nie zobaczył? Obiecuję, nikomu nie powiem! Możecie bawić się przy mnie!

Ale niewidzialne ludziki nie dały się namówić. Nie wyszły ze swojego statku kosmicznego i nie przywitały się z Paulinką. Ona jednak nie rezygnowała. Pró­bowała zaskoczyć małych kosmitów z samego rana, próbowała i wieczorem, wbiegając do pokoju na palcach, już po zgaszeniu światła.

Któregoś dnia wróciły z mamą do domu trochę wcześniej niż zwykle. Zastały tatę przy stole. Kiwał się na krześle, czytając instrukcję obsługi.

– Coś się zepsuło? – zdenerwowała się mama.

– Nie, nie – uśmiechnął się niepewnie, jak dziecko przyłapane na gorącym uczynku. – Po prostu… no wiecie… po prostu zupełnie nie rozumiem, jakim cudem ten odkurzacz jeździ i sprząta całkiem sam. Szukam informacji w instruk­cji. Ale nic tam nie ma. Zaczynam już podejrzewać, że w środku siedzą jakieś małe niewidzialne ludziki.

 

 

Dziecko odpowiada na pytania  dotyczące treści opowiadania, np.: Co dostali rodzice Paulinki w prezencie?; Nad czym zastanawiała się Paulinka?; W jaki sposób próbowała sprawdzić, czy w środku są ludziki?; Co sprawdzał tata Paulinki?; Jakie inne sprzęty pomagają w codziennych pracach domowych?

 

 Kuchenni Urządzenia Ustawiający Kuchennych Urządzeń Doodle ...

2. Zabawa klamerkowa. Drukujemy plansze. Dziecko przypina klamerkę do odpowiedniej litery (od której zaczyna się nazwa). TUTAJ DRUKUJEMY PLANSZE

 

3. Zagadki- urządzenia w domu

 

Kiedyś miało duszę,

dziś jest elektryczne.

Dzięki niemu spodnie

mają kanty śliczne. /żelazko/

 

Gdy się włączy silnik,

ta sprytna maszyna

trawę na trawniku

równiuteńko ścina. /kosiarka/

 

W każdej kuchni stoi

metalowa skrzynka,

w której się nie psuje

mleko ani szynka. /lodówka/

 

Dzięki niemu łatwiej

i lepiej się sprząta.

Wciągnie każdy pyłek

z najdalszego kąta. /odkurzacz/

 

Gdy włożysz do niej

brudne ubranie,

po jakimś czasie

czyste się stanie. /pralka/

 

Wygląda jak duża

metalowa skrzynia,

sama zmywa sztućce

i brudne naczynia. /zmywarka/

 

Rodzic zadaje dziecku pytania, np. Co łączy te wszystkie sprzęty?; Kto może z nich korzystać?; W jaki sposób pomagasz w domowych obowiązkach?

 

4. Karta pracy ,,Który ołówek jest najdłuższy?’’. TUTAJ DRUKUJEMY.

 

5. Powtórz piosenkę dla rodziców. TUTAJ.

 

6. Zabawy rodzica z dzieckiem:

 

Zabawy ruchowe:

 

- „Paczka” – dziecko lub dorosły zwija się w paczkę, kucając i przytulając do siebie części ciała, obejmuje się rękami; druga osoba próbuje paczkę „rozpakować” – tj. sprawić, by osoba „rozpakowywana” rozprostowała ręce i nogi, ćwiczenie można wykonać na zmianę;

- „Skała” – jedna osoba kuca i przykleja się rękami i nogami do podłoża, druga próbuje ją przewrócić;

- „Naleśnik” – jedna osoba jest zawijana w koc i turlana po podłodze;

- „Tunel” – dorosły przyjmuje pozycję klęku podpartego, dziecko przechodzi pod tunelem, dorosły może skłonić się do ziemi i zmniejszyć prześwit, by nie było tak łatwo przecisnąć się dziecku przez tunel;

- „Prowadzenie nocą” – jedna osoba zamyka lub zawiązuje, druga przeprowadza ja po całym mieszkaniu, można zgadywać, dokąd zostało się zaprowadzonym i się zmienić się rolami;

 

 

Zabawa dydaktyczna- orientacja na kartce.

 

Wskaż miejsc na kartce (kartka z bloku rysunkowego)

– górny brzeg kartki

– dolny brzeg kartki

– prawy brzeg kartki

– lewy brzeg kartki

– lewy górny róg

– prawy górny róg

– lewy dolny róg

– prawy dolny róg

 

Narysuj linie na kartce (wykorzystujemy kartkę z poprzedniego ćw.)

– od góry do dołu 2 linie niebieskie

– od dołu do góry 2 linie żółte

– od lewego brzegu do prawego 3 linie zielone

– od prawego brzegu do lewego 3 linie czerwone

 

 

Dodatkowo dla chętnych:

Matematyczne zadania do druku.

Gra internetowa ,,Prawa-lewa''

 Artykuł dla rodziców o pomaganiu dziecka w domowych obowiązkach w domu.

 

Pozdrawiam,

Patrycja Kaczmarek

 

 

Witajcie kochani moi,

 

1. Kim z zawodu jest twój tata, mama?- wypowiedź dziecka.

 

Oglądanie obrazków i czytanie nazw zawodów z rodzicem. Dziecko wypowiada się na temat zawodu, tzn. mówi, czym się zajmuje np. strażak.

 

2. Czytanka ,,Rodzina’’ Dziecko z pomocą rodzica czyta proste zdania. Rodzice! Jeśli dziecko próbuje, nie zawsze mu wychodzi, pomagajcie, doceniajcie wysiłek, zachęcajcie. Pozytywna motywacja to połowa sukcesu. Pamiętajmy- każde dziecko jest zdolne. J

Plik:Award-star-gold-3d.svg – Wikipedia, wolna encyklopedia

 

3. Filmik ,,Dzień rodziców’’. Dziecko ogląda filmik, następnie odpowiada na pytania rodzica.

 

4. Rodzina- karty pracy do wyboru. Znajdziemy tam labirynty, wykreślanki, zamaluj litery, wpisz literę, itp.

 

5. Zabawa ,,znajdź 6 różnic między obrazkami’’.

Family picture - find the difference

 

6. Zagadki ,,Jaki to zawód?’’.

 

§    Choć to nie rolnik, lecz rolę ma.
często w teatrze lub w filmie gra.   (aktor)

§    Jak się nazywa taki lekarz,
którego pacjent głośno szczeka?   (weterynarz)

§    Za ladą sklepową. Sprzeda to i owo.   (sprzedawca)

§    Kto pracuje w hełmie. Pnie się po drabinie
Kiedy syczy ogień. I gdy woda płynie?   (strażak)

§    Kto tnie materiał, aby z części małych
Zrobić całą bluzkę lub garnitur cały?   (krawiec)

§     Kiedy jesteś chory dokładnie osłucha.
Zajrzy do gardła, zajrzy do ucha.         (lekarz)

 

Czy potrafisz odgadnąć nazwę zawodu po przedmiotach?

 Dla chętnych:

Dopasuj przedmioty do strażaka.

 

Gra internetowa ,,Zawody’’

 

Pozdrawiam,

Patrycja Kaczmarek

 

 

 

Piątkowe dzień dobry,

 

Dzisiaj kończymy temat ,,Łąka’’. Czy udało wam się wybrać na łąkę? Szymon i Ola zaobserwowali wiele roślin i owadów! Patryk obserwował rośliny na swojej działce.

 

 

<br/><a href="https://pics.tinypic.pl/i/01005/jn20t8ljsk68.jpg" target="_blank">Zobacz oryginalne zdjęcie</a>

Propozycje zajęć na piątek:

 

1. Zaczynamy od muzyki klasycznej. Rodzic włącza ,,Walc kwiatów’’ Czajkowskiego. Dziecko tańczy,  improwizuje i ma w ręku rekwizyt apaszkę, wstążkę lub chustę. Zwracamy uwagę na tempo muzyki.

 

 2.  Trzy karty pracy ( Kolorowanie co któregoś motyla, Czytanie i rysowanie, Porównywanie ilości)

 

Paluszkowa gąsienica. Tutaj pobieramy szablon. Dziecko odciska koniuszek palca tyle razy, ile wskazuje liczba. Powstaną gąsienice.

 <br/><a href="https://images.tinypic.pl/i/01005/wh06dsr5fmqq.jpg" target="_blank">Zobacz oryginalne zdjęcie</a>

3. Poruszajmy się! Ruch to zdrowie, każdy przedszkolak to powie.

 

 Zestaw ćwiczeń gimnastycznych (pomoc: gąbki)

 

Ćw. orientacyjno-porządkowe: dziecko maszeruje po pokoju, na polecenie rodzica kładzie gąbkę na głowie i próbują z nią chodzić a następnie usiąść tak, aby nie spadła z głowy.

 

Ćwiczenia tułowia – skłony w przód: dziecko w siadzie skrzyżnym trzyma gąbkę pod brodą. Wykonują skłon do przodu i wypuszcza gąbkę na podłogę.

 

Ćwiczenia tułowia – skłony boczne: dziecko w siadzie skrzyżnym, gąbka położona na głowie, ręce na kolanach. Dziecko wykonuje powoli skłon w prawą stronę, następnie w lewą.

 

Ćwiczenia mięśni grzbietu: leżenie przodem – dziecko wspiera się na łokciach, robi z dłoni lornetkę.

 

Ćwiczenia równowagi: gąbka leży na stopie, dziecko chodzi po pokoju tak, aby gąbka nie spadła z nogi, na polecenie podrzuca ją w górę i próbuje złapać. Następnie zmiana nogi.

 

Bieg: dziecko biega po pokoju omijając zręcznie leżące na dywanie pluszaki.

 

Rzuty: dziecko podrzuca gąbki w górę i łapie.

 

Podskoki: gąbka między kolanami, dziecko wykonuje podskoki tak, aby nie wypuścić gąbki.

 

Ćwiczenia mięśni brzucha: leżenie tyłem, nogi ugięte, oparte o ziemię, gąbka między stopami. Unoszenie nóg w górę w pionie i opuszczanie na podłogę.

 

Ćwiczenia stóp: dziecko chwyta gąbkę palcami jednej stopy, unosi w górę, zmiana nogi i powtórzenie ćwiczenia.

 

Ćw. uspokajające : dziecko kładzie gąbkę na dłoni i maszeruje  po obwodzie koła.

 

 

4. Pograjmy w gry:

 

Gra internetowa ,,Na jaką głoskę?’’ (zaznaczamy zgodnie z nazwą obrazka)

 

Gra internetowa ,,Spostrzegawczość’’ (zaznaczamy szybko łąkowe zwierzę na obrazku)

 

Gra internetowa sudoku ,,Łąka’ wersja łatwa albo wersja trudniejsza

 

 BOCIAN NA ŁĄCE - Ułóż Puzzle Online za darmo na Puzzle Factory

5. Zgadywanki. Czy potrafisz odgadnąć, o jakie zwierzę chodzi?

 

§  Co to za panie mają pasiaste ubranie, od nich słodki miodek na pewno dostaniesz?

§  Skaczą po łące , pływają w wodzie, z bocianem żyją w ciągłej niezgodzie?

§  Zielone nogi, zielona „grzywa”, cóż to za konik w trawie przygrywa?

§ Nogi ma czerwone, cienkie jak patyki, a po nasze żaby przybył aż z Afryki?

Łąka i jej mieszkańcy... - zdjęcie - Fotoblog lila45.flog.pl

 

6. Kochani, mieszkańcy łąki też mają swoje domy. Jak je nazywamy? Przeczytaj poniższe zdania z pomocą rodzica i obejrzyj ilustracje.

  

Dom kreta to kretowisko.

Kilka domowych sposobów na pozbycie się kreta z ogrodu (WIDEO)

 

Dom żaby to staw.

Wykonanie stawu wymaga zgłoszenia, a czasem pozwolenia ...

 

 

Dom pszczoły to ul.

 

 Dom mrówki to mrowisko.

 

Demokracji możemy uczyć się mrówek

 

 

7. Na koniec praca plastyczna. Oczywiście, w zależności od posiadanych materiałów. Poniżej inspiracje.

Papierowa żaba / żaba z papieru / zabawa z dzieckiem/ paper frog ...

Biedronka | Lato i wakacje | prace plastyczne, edukacyjne

Świetliki - Prace plastyczne dla dzieci

Pachnące mrowisko. | Blondynki kreatywnie

 

 

 

Dodatkowe ćwiczenia dla chętnych:

Wszystko o mrówkach-plansze.

 

Dorysuj drugą część motylka.

 

Puzzle do druku-owady.

 

Labirynt ,,Biedronka’’

 

Karty ruchowe do zabawy ze zwierzętami

 

Mieszkańcy łąki- karty pracy do wyboru.

 

 

Dziękuję za przesłanie zdjęć i filmików oraz za przygotowanie dzieci. Jestem zachwycona tymi występami. Szkoda, że nie mogę zobaczyć na żywo.

Zalecam ćwiczenia samodzielności: samodzielne wiązanie sznurowadeł, zapinanie i odpinanie guzików.

  

Pozdrawiam gorąco,

 

Miłego weekendu,

 

Patrycja Kaczmarek

 Jak powstaje łąka kwietna? W bólach!

 

 

 

Dzień dobry w poniedziałek,

 

Na początku dziękuję za przesłane zdjęcia i filmiki rodzicom.

Przypominam Rodzicom o odebraniu książek i diagnoz.

W tym tygodniu naszym tematem jest ,,Mama i tata’’. Proszę odszukać tego tematu w książkach dziecka.

Propozycje MEN na ten tydzień znaleźć można TUTAJ.

RODZINNY KONKURS PLASTYCZNY "MOJA RODZINA" - Przedszkole ...

 

1. Piosenka dla rodziców do nauki.

DZIĘKUJĘ MAMO! DZIĘKUJĘ TATO!-LINK.

TEKST PIOSENKI:

 

Dziękuję Mamo! Dziękuję Tato!

 

Uczyliście mnie chodzić

Uczyliście mnie mówić

Jak się zachowywać

Jak zwracać się do ludzi

 

Ja mogę na Was liczyć

Wiem, że mi pomożecie

Najlepszych mam rodziców

Na całym wielkim świecie

 

Dziękuję mamo, dziękuję tato,

Za każdą zimę, za każde lato

Dziękuję mamo, dziękuję tato

Za to, że macie dla mnie czas

Bardzo kocham Was

 

A najpiękniejsze chwile

Są kiedy mnie tulicie

Dajecie mi buziaki

Idziemy tak przez życie.

 

Co mogę dla Was zrobić?

Jak mogę się odwdzięczyć

Jesteście w moim sercu

Będziecie w mej pamięci.

 

2.  Zaprowadź dzieci do rodziców według kodu. POBIERZ.

Mama i tata - 26 MAJA - Dzień mamy, 23 Czerwca - Dzień Taty ...

 

3. Ćwiczenia z rodzicem.

Pomoce: piłka

(Jeżeli nie ma piłki w domu, można ją uformować np. z kartek papieru i obkleić taśmą klejącą)

 

1. Toczenie piłki do partnera

Dziecko leży na brzuchu, trzymając piłkę w dłoniach przed sobą. Rodzic siedzi na piętach w odległości ok. 2m przed dzieckiem, przodem do niego. Dziecko podnosi łokcie nad podłogę i odepchnięciem toczy piłkę do rodzica.

Ćwiczenie wykonujemy 5 razy zamieniając się zadaniami.

 

2. Podanie piłki bokiem

Dziecko i rodzic siedzą z nogami wyprostowanymi, w rozkroku, tyłem do siebie, w odległości ok. 0.5m. Dziecko trzyma piłkę w dłoniach.

Obydwoje wykonują skręt tułowia z przekazaniem piłki partnerowi.

Ćwiczenie wykonujemy raz w jedną, raz w drugą stronę 6 x.

 

3. Rzucanie i łapanie piłki

Dziecko i rodzic staje w odległości ok. 1.5m i rzucają do siebie piłką 6 x każdy.

 

4. Utrzymanie piłki na podudziach

Dziecko leży na plecach z nogami ugiętymi, uniesionymi nad podłogę. Na ustawionych poziomo (równolegle do podłogi) podudziach kładzie piłkę, starając się jak najdłużej utrzymać piłkę na nogach. Następnie ćwiczenie wykonuje rodzic.

 

5. Podanie piłki dołem i górą

Dziecko i rodzic stoi tyłem do siebie w rozkroku, w odległości ok.0.5m Dziecko trzyma piłkę w dłoniach i unosi ręce w górę. Zadaniem rodzica jest odebranie piłki z rąk dziecka i przekazanie mu jej między nogami.

Ćwiczenie powtarzamy 6x.

 

6. Żuki toczą piłkę

Dziecko na zmianę z rodzicem chodząc na czworakach popycha piłkę czołem.

 

7. Podskoki z piłką

Dziecko - na zmianę z rodzicem- układa piłkę między kolanami i wykonuje podskoki przesuwając się do przodu (ok.6 podskoków)

 

8. Kręcimy piłką

Kładziemy piłkę na podłodze, na piłce kładziemy stopę, poruszając piłką. raz prawą, raz lewą nogą.

 

4.  Gra interaktywna ,,Gdzie się ukryły głoski?’’. Dziecko zaznacza obrazki, gdzie słyszy w nazwie daną głoskę.

 

5. Zabawa słownikowa. Dziecko kończy zdanie. Zwracamy uwagę na poprawność wypowiedzi.

 

Moja rodzina składa się z…

Kocham swoją mamę, bo…

Kocham swojego tatę, bo…

Mój tata jest…

Moja mama jest…

 

6. Praca plastyczna ,,Moja rodzina’’. Narysuj na kartce A4 swoją rodzinę, podpisz członków (w razie potrzeby poproś o pomoc rodzica). Wykorzystaj kredki, pisaki, farby i materiały, które posiadasz.

 

7. Puzzle cyfrowe/literowe do druku i układania.

 8. Ćwiczenie bez drukowania. Dziecko wskazuje palcem.

Pozdrawiam, miłego dnia

Patrycja Kaczmarek

Witajcie Żabki,

Happy ant cartoon | Premium Vector 

 

Zaczynamy od zabawy: dziecko kontra rodzic.

1. Zabawa słownikowa- Rodzic siedzi naprzeciwko dziecka. Zadaniem każdego jest mówienie słowa, które określa dany wyraz, np.

 

piłka (duża, kolorowa, plażowa, koszykowa)

dom (dla lalek, mały, rodzinny, ciepły)

łąka (kolorowa, pachnąca, pełna roślin)

 

Przegrywa ten, kto nie będzie miał pomysłu na określenie wyrazu. Kto wygra: rodzic czy dziecko? J

 

2. Poćwiczymy, by lepiej nam się pracowało.

Gimnastyka rączek  lub ćwicz z dziećmi

 

3. Wczoraj poznaliśmy cykl życia motyla. Dzisiaj zobaczcie, jakie motyle możemy spotkać. Potraficie powiedzieć, czym się różnią od siebie?

 

4. Pierwszy, drugi, trzeci… Poćwiczmy liczebniki porządkowe w karcie pracy ,, KTÓRY Z KOLEI’’

 

5. Mam dla Was zagadkę. Na każdej kartce są trzy nazwy zwierząt. Jedna nazwa nie pasuje. Dlaczego?

 

6. Przyjrzyjcie się tabeli poniżej. Potraficie nazwać te zwierzęta?

 BLOG EDUKACYJNY DLA DZIECI: MIESZKAŃCY LASU / ŁĄKI / POLA ...

7.  Poznajmy bliżej kolejne owady- MRÓWKI

 

Kilka informacji:

 

·         Mrówki są owadami tworzącymi społeczeństwa składające się z: królowej, robotnic i trutni (samców)

·         Mrówki są najdłużej żyjącymi owadami.

·         W wielu częściach świata ludzie jedzą mrówki i traktują je jako przysmak.

·         Większość mrówek potrafi przeżyć pod wodą aż 24 godziny.

·         Mrówki dużo śpią.

·         Znane jest ponad 12,000 gatunków mrówek.

 

 

 

Dodatkowo:

Filmik ,,Gdzie mieszkają zwierzęta (owady)’’

Nauka pisania sylabami (ł,Ł)

Gra internetowa- przeciągnij podpis na obrazek.

 

Znajdź odpowiedni cień:

Znajdź Właściwy Cień żaby Premium Wektorów

Znajdź 10 różnic:

znajdź różnice - Piłka nożna - Na boisku do wydrukowania « maluchy.pl

 

Pamiętajcie, że WSZYSTKO….

 

 

Pozdrawiam i czekam na zdjęcia, chcę zobaczyć, jak się macie J

Patrycja Kaczmarek