Grupa IV ŻABKI

        

 

  Wychowawcy grupy: mgr Patrycja Kaczmarek i mgr Katarzyna Piniek. Grupa liczy 23 wesołych przedszkolaków, 
w tym 6 dziewczynek i 17 chłopców. Większość ,,Żabek'' to sześciolatki, które w ciągu całego roku będą aktywnie
przygotowywać się do rozpoczęcia edukacji w szkole podstawowej. To najstarsza grupa w przedszkolu, niektóre
dzieci uczęszczają do naszej placówki już czwarty rok i dobrze znają nasze przedszkole. Dzieci chętnie uczęszczają
do przedszkola, są pogodne, aktywne, kreatywne, ciekawe.  Nasze ,,Żabki'' ochoczo uczą się liter, cyfr, wierszy i piosenek.
Lubią zabawy ruchowe, integracyjne. Starszaki starają się być samodzielne, koleżeńskie.  Różnorodność działań sprawia,
że naszym ,,starszakom'' uśmiech nie znika z twarzy.
Nasze motto,, My, Żabki zawszę radę damy, bo razem się trzymamy i Pani rad słuchamy!''.

PLIKI DO POBRANIA-ĆWICZENIA DO DRUKU
POLECANE STRONY EDUKACYJNE
ZDJĘCIA DZIECI PODCZAS ZAWIESZONYCH ZAJĘĆ

Zapisz

Witajcie w środę,

Dzisiaj będziemy rozmawiać o dzieciach z różnych części świata. 

Zanim zaczniemy robić zadania, wymień kontynenty, które już poznaliśmy.

Where Are You From? | Learn Countries of the World - YouTube

 

1. Na początek obejrzymy filmik o dzieciach z różnych części świata

FILMIK

DRUGI FILMIK

 

Czy potrafisz wskazać palcem dom, w którym mieszka dziecko?

Wskaż dziecko.

Zabawy z różnych stron świata.

 

 2. Praca plastyczna- dziecko. Inspiracje.

Murzynek

 

3.  Ćwiczenia ruchowe.

 

1. "Taniec kolorów" - ( dziecko otrzymuje kolorowe paski) , rodzic włącza muzykę i wypowiada nazwę koloru, a wtedy tańczą dzieci w określony sposób : żółty pasek - kółeczka, czerwony pasek - przysiady, niebieski pasek - wybór dziecka, zielony pasek - podskoki.
2. "Malowanie" - ćwiczenia dużych grup mięśniowych.  Dzieci wcielają się w rolę malarzy. Na pierwszy dźwięk dzieci wspinają się na palce i pokazują gestami, że malują sufit. gdy słyszą drugi , stają na całych stopach i udają, że malują ścianę. Przy trzecim kucają i odgrywają rolę, że malują podłogę. 
3."Malowanie oburącz" - ćwiczenie motoryki dużej. Dzieci w powietrzu rysują dowolne obrazki, powtarzając słowa: Gdy wspólnie pracują ręce, możesz napisać więcej.
4. "Marsz na piętach" - zabawa uspokajająca. Dzieci maszerują na piętach po obwodzie koła w rytm muzyki.

 

4. Ćwiczymy czytanie.

5. Które dzieci pochodzą z Polski? Z jakich krajów pochodzą pozostałe dzieci?

 

6.Gry interaktywne:

Rytmy

Zapamiętaj i umieść dzieci do przedziału pociągu

Sudoku online

Znajdź postać

 

7. Labirynt do druku- Afryka.

Inkluzja zaczyna się w głowie

Dzień dobry Żabki,

Dzisiaj porozmawiamy o waszych prawach.

 

1. Obejrzyjmy filmik i omówmy ilustracje.

Rodzic pyta dziecko: Co to znaczy mieć prawo?

 

Rodzic czyta wiersz J. Poloczka, po czym  pyta dziecko, jaka prawa dziecka zapamiętało z wiersza.

 

Jarosław Poloczek "Mam prawo do ..."

 

Mam prawo do bycia, do życia, do chcenia.

Mam prawo do miłości, radości, tworzenia.

Mam prawo do nauki, wiedzy i wiary.

Mam prawo do marzeń, do snu i zabawy.

Mam prawo do chleba, ubrania, pokoju.

Mam prawo do gniewu i złego nastroju.

To wszystko jest takie poważne, dorosłe,

powiem to jak dziecko, zwyczajnie, najprościej.

Chcę się bawić w piaskownicy, dom zbudować dla dżdżownicy.

Z kolegami w piłkę grać i niczego się nie bać.

Latem lizać zimne lody, stać na deszczu dla ochłody.

Chcę na łące zrywać kwiaty i przytulać się do taty.

Zimą toczyć śnieżne kule i się z mamą pieścić czule.

Chcę by mi czytano bajkę o kocie, co palił fajkę.

Chcę też domek mieć na drzewie i co jeszcze chcę mieć, nie wiem.

Ale jedno wiem na pewno, to CHCĘ MIEĆ:

PRAWO DO GODNEGO ŻYCIA,

BEZ WOJEN, GŁODU I BICIA,

BEZ STRACHU, SMUTKU I ŁEZ.

 

2. Wykonaj matematyczne ćwiczenia. Klikamy  na obrazek, by powiększyć.

 

3. UNICEF to organizacja, która dba, by wszystkie dzieci miały swoje prawa. Ludzie pracujący w tej organizacji  spisali wszystkie prawa dziecka i stworzyli KONWENCJĘ PRAW DZIECKA. Gdy jakiemuś dziecku dzieje się krzywda, może poskarżyć się do RZECZNIKA PRAW DZIECKA.

 Pandemia przyczyni się do śmierci ponad 6 tysięcy dzieci dziennie ...

 

 

Konwencja praw dziecka dla dzieci.

4. Utrwal poznaną wczoraj literę. DRUKUJEMY. Nie spiesz się. Pisz starannie.

 

5.  Czytanka na dzisiaj.Klikamy na obrazek, by powiększyć.

 

 6. Ćwiczenia ruchowe.

 

  • „Razem” – podawanie piłki górą razem z rodzicami od tyłu i od przodu.
  • „Celowanie” – ćwiczenie celności. – rzut piłeczką , kulką z papieru do celu.
  • „Złap mnie, jeśli potrafisz” – ćwiczenie precyzji ruchów i refleksu. Dzieci stają przy ścianie. Rodzic daje piłkę, które dzieci mają odbić od ściany i złapać. Następnie muszą wykonać dodatkowe zadanie przed złapaniem piłki, np. klasnąć, złapać się za włosy, dotknąć kolan, skrzyżować dłonie na piersiach.
  • „Wzajemne wsparcie” – ćwiczenie współpracy. Dzieci leżą na plecach . Rodzic turla piłkę, dzieci podpierają się rączkami z tyłu i podnoszą nogi, by piłka swobodnie się prze­turlała
  • „Szczur” – ćwiczenie zwinności. Dzieci stoją , rodzice trzymają skakankę nisko  , dziecko przeskakuje.

7. Nazwij instrumenty muzyczne. Podziel je na sylaby.

Pin by Nauczyciel Wieczorową Porą on klasyfikacja (With images ...

Pozdrawiam serdecznie ;-)

Dzień dobry w piątek,

Propozycje dzisiejszych aktywności:

Zoo Kliparty i Zbiory Ilustracji 161 654 Zoo wektorowe ilustracje ...

 

1. ,,Gdzie jest tygrys?”- zabawa słuchowa.


Dziecko siedzi na dywanie w siadzie skrzyżnym i ma zamknięte oczy. Rodzic/Opiekun jest tygrysem- chodzi cicho obok dziecka, co jakiś czas się zatrzymuje i warczy jak groźne zwierzę. Dziecko ma zadanie (bez otwierania oczu) wyciągnąć rękę w kierunku, z którego dochodzi głos tygrysa. Po chwili rolę tygrysa przejmuje dziecko.

 

2.Ćwiczenia gimnastyczne.

Dziecko maszeruje w kole, wysoko unosząc kolana, udaje przemarsz wojska.
Rodzic co chwilę zmienia kierunek marszu. Dziecko ustawia się twarzą do Rodzica i naśladuje ruchy, które wykonuje Rodzic:


a) naprzemienne wymachy ramion w przód;
b) krążenia ramion w przód i w tył;
c) bieg w miejscu;
d) wspinanie się po drabinie;
e) wymachy nóg w przód;
f) skłon tułowia w przód/ na boki;
g) przysiady;
h) pajacyki;
i) leżenie na plecach, przenoszenie nóg za głowę;
j) leżenie na plecach, jazda na rowerku;
k) siad po turecku, plecy proste, dłonie na kolanach, ćwiczenia oddechowe.

 

3. Rozmowa na temat zachowania względem zwierząt.


– O czym należy pamiętać, kiedy spotkamy gdzieś nieznajome dla nas zwierzę, np. psa?
– Jak powinnyśmy się zachować, gdy podczas spaceru widzimy za ogrodzeniem psa?
– Jak powinnyśmy sie zachować , gdy podczas pobytu w zoo oglądamy zwierzęta na wybiegu, np. słonia, żyrafę, lwa, foki?

 

Rodzic czyta dziecku zasady zachowania:

 

Trzymamy ręce z dala od ogrodzenia, za którym jest zwierzę!

Stoimy bez ruchu, gdy pies nas wą­cha!

Nigdy nie dotykamy nieznanych zwierząt.

Gdy chcemy pogłaskać psa, zawsze musimy o to zapytać jego właściciela.

W zoo stoimy za barierkami!

 

4. Matematyka- ćwiczenia.

 

5. Wykreślanka. Wykreśl nazwy zwierząt i narysuj je. J

6. Czytanka na dzisiaj.

 

 

Dla chętnych:

Filmik z wizyty w Zoo we Wrocławiu-dla dzieci, które nie były w zoo

Pisanie litery ł, Ł w liniaturze

Illustrator: Claudia Bauer Titel: Im Zoo Schlagwörter: Thema: Spiele, Soziales, Gruppe, Kind, Menschen, Alltag Stil: figürlich, Comic / Bildergeschichte / Manga, Cartoon Medium/Anwendung: Schulbuch, Sachbuch, Lehrbuch, Kinderbuch, Jugendbuch, Comic, Cartoon, Bildung, Erziehung Technik: Buntstift, Aquarell 

 

Dzień dobry Żabki,

 

Dzisiaj obchodzicie DZIEŃ DZIECKA dlatego przyjmijcie moje serdeczne  życzenia.Życzenia na Dzień Dziecka - W Dniu Dziecka życzę - xDxD (7173)

 

1. Zacznijmy od zagadki.

 

Wakacyjna to huśtawka,

 

obozowy hit harcerzy.

 

Hulaj dusza – można chrapać,

 

niech spróbuje, kto nie wierzy.

 

Huśtał się w nim bez wahania,

 

hardy Hubert, a tymczasem,

 

wpadł huragan, zachwiał drzewem,

 

druh na ziemię spadł z hałasem.

 

/hamak/

 

„H jak hamak” – wprowadzenie litery h, H. Omówienie wyglądu litery h,H pisanej i drukowanej.

 

 

Jebać wielką literę H z podstawówki. - m...w - Wykop.pl

 

Podajcie jak najwięcej wyrazów, które zaczynają się od h,H.

 

Podziel na sylaby i głoski wyrazy:

 

Hak, hamak, Hubert, druh, bohenek, Helena, herbata

 

Poćwicz pisanie litery h,H w liniaturze.

 Ćwiczenie z literą h do druku.

 

2. Zabawy ruchowe –tor przeszkód.

 

 

• Bieg slalomem między pachołkami ustawionymi w odległości 1 metra od siebie. Na końcu szeregu pachołków leży szarfa, którą należy przełożyć przez całe ciało, zaczynając od stóp, a zdejmując przez głowę.

 

• Pokonanie górą szeregu krzesełek, które są ustawione jedno za drugim (drugi wariant – pokonanie szeregu krzesełek dołem – czołganie się między nogami krzesełek).

 

• Przejście po skakance lub linie rozłożonej na podłodze, z ramionami rozło­żonymi na boki z próbą utrzymania równowagi.

 

• Wejście na krzesełko ustawione przed materacem. Skok z krzesełka na ma­terac, na obie nogi, przy asekuracji rodzica.

 

• Pokonanie szeregu obręczy hula-hop ułożonych na podłodze w odległości 0,5 metra od siebie – skakanie obunóż w środek koła i między koła.

 

• Po przeskoczeniu ostatniego koła hula-hop przejście do biegu na czworaka i powrót na koniec szeregu.

 

 

3. Spróbuj zaśpiewać piosenkę ,,Jesteśmy dziećmi’’.

 

 

Śpiewające Brzdące - Jesteśmy dziećmi

 

 

 

1. Czy jesteś z Afryki,

 

Czy też z Ameryki,

 

Nie jest ważne gdzie mieszkamy,

 

Bo jesteśmy tacy sami.

 

 

 

ref. Jesteśmy dziećmi! Chcemy miłości!

 

Jesteśmy dziećmi! Chcemy radości!

 

Chcemy by często tulono nas

 

I żeby miło płynął nam czas.

 

 

 

2. Czy mówisz po polsku,

 

Czy też po japońsku,

 

Wszyscy dobrze rozumiemy,

 

Czego tak naprawdę chcemy.

 

 

 

ref. Jesteśmy dziećmi! Chcemy miłości!

 

Jesteśmy dziećmi! Chcemy radości!

 

Chcemy by często tulono nas

 

I żeby miło płynął nam czas.

 

 

4. Ćwiczenia słuchowo matematyczne ,,Piłka skacze”

Pomoce :piłka

 

Rodzic staje plecami do dziecka ,prosi aby uważnie liczyło ,ile razy piłka odbije się od podłogi i określiło liczbę.

 

 

5. Zabawa z barwioną solą. 

Przygotuj słoiczek, kolorową kredę stare pisaki lub stare cienie do powiek mamy.

Twoim zadaniem będzie mieszanie soli ze startą kredą, starymi kolorowymi pisakami lub cieniami do powiek.

 

 

Jak zrobić kolorową sól?· - porada Tipy.pl 

 

Miłej zabawy kochani :)

Dyplom dla dziecka.

 

 

Dla chętnych:

Propozycje rządowe na ten tydzień znajdziemy TUTAJ.

Zabawa z rodzicem- gra ,,truskawkowe memory'' do wydruku

 

Obraz może zawierać: 1 osoba, tekst

 

Witajcie kochani,

dzisiaj będziemy dużo mówić o zwierzętach w zoo.

Ogród zoologiczny Grafika wektorowa - zwierzęta w ogrodzie, ogrody ...

 

1. Zacznijmy od zagadek.

Kolorowe piórka ma

wciąż powtarza to co ja

(papuga)

 

 

Mama nosi go w kieszeni

i w duecie HOP! po ziemi!

(kangur)

 

 

Afrykański zwierzak duży

lubi spędzać czas w kałuży.

(hipopotam)

 

 

Olbrzymie uszy do wachlowania

ma i też trąbę - lecz nie do grania!

(słoń)

 

 

Z zabaw i figli zwierzak ten znany,

lubi też bardzo zjadać banany.

(małpa)

 

 

ma długie nogi i długą szyję

w brązowe centki jest cała a to właśnie...

(żyrafa)

 

 

Królem wszystkich zwierząt jest.

Zgadnij kto to jest?

(lew)

 

Odgłosy zwierząt safari-filmik.

 

2. Masażyk na plecach:

 

Afrykańskie słońce mocno w plecy piecze ( rysowanie koła)

Nasz dżip po pustynnym piasku wolno jedzie (rysowanie dwóch małych kół)
Wtem widzimy słonia, który wolno człapie (naśladowanie palcami chodu słonia)
Przy palmie siedzi małpa  po głowie się drapie (drapanie)
A ja  przytulam się mocno do mojego taty (gest objęcia partnera)
Bo właśnie biegną do nas ogromne żyrafy (uderzanie delikatnie pięściami)
Wtem burza piaskowa niebo przesłoniła (rysowanie chmur)

Cała nasza grupa w namiocie się skryła. (rysowanie trójkąta)

 

3. Czytanka na dzisiaj.

Rozmowa z dzieckiem na temat zachowania w zoo.  Rodzic pyta dziecko, czy zdanie jest fałszywe, czy prawdziwe:

 

- Karmić zwierzęta 

- Zachowywać się cicho i spokojnie

- Rzucać śmieci, zabawki do klatki 

- Wkładać rękę między kraty klatki 

- Robić zdjęcia zwierzętom 

 

 

4. Posłuchaj piosenki ,,Zoo’’ i powiedz, jakie zwierzęta były wymienione w piosence.

 

5.  Rozwiąż Quiz- ,,Rozpoznaj zwierzę po części ciała’’

 

6. Wykonaj kartę pracy

7. Narysuj swój projekt zoo. Poniżej inspiracja.

Papierowe zoo, Czas Dzieci

Przestrzenne zoo pełne zwierząt, Czas Dzieci

 

Dla chętnych:

plansze ,,Zwierzęta afrykańskie i ich umaszczenie''

 Połącz kropki i pokoloruj- do wyboru zwierzę.

 Jakie zwierzę powinno być kolejne?-  Sekwencja.

 

Gra do druku dobble ,,Zwierzęta’’

Policz zwierzęta. (klikamy ,,Print ’’ jeśli chcemy wydrukować)

Zoo w Berlinie - niezwykła podróż do świata zwierząt | podróżeTAK.pl