Grupa IV ŻABKI

        

 

  Wychowawcy grupy: mgr Patrycja Kaczmarek i mgr Katarzyna Piniek. Grupa liczy 23 wesołych przedszkolaków, 
w tym 6 dziewczynek i 17 chłopców. Większość ,,Żabek'' to sześciolatki, które w ciągu całego roku będą aktywnie
przygotowywać się do rozpoczęcia edukacji w szkole podstawowej. To najstarsza grupa w przedszkolu, niektóre
dzieci uczęszczają do naszej placówki już czwarty rok i dobrze znają nasze przedszkole. Dzieci chętnie uczęszczają
do przedszkola, są pogodne, aktywne, kreatywne, ciekawe.  Nasze ,,Żabki'' ochoczo uczą się liter, cyfr, wierszy i piosenek.
Lubią zabawy ruchowe, integracyjne. Starszaki starają się być samodzielne, koleżeńskie.  Różnorodność działań sprawia,
że naszym ,,starszakom'' uśmiech nie znika z twarzy.
Nasze motto,, My, Żabki zawszę radę damy, bo razem się trzymamy i Pani rad słuchamy!''.

PLIKI DO POBRANIA-ĆWICZENIA DO DRUKU
POLECANE STRONY EDUKACYJNE
ZDJĘCIA DZIECI PODCZAS ZAWIESZONYCH ZAJĘĆ

Zapisz

Witajcie,

Wczoraj byliśmy w górach. Dzisiaj wyruszamy nad jezioro.

 

1. Opisz obrazek.

2. Filmik ,,Wędrówki Skrzata Borówki’’- JEZIORO.

 

3. Odpowiedz na pytania:

 

Jakimi pojazdami podróżujemy? Podziel nazwy pojazdów na sylaby. 

 

Co potrzeba spakować, gdy wybieramy się nad jezioro?

 

Co można robić nad jeziorem?

 

Czym różni się jezioro od morza?

Podaj pierwszą i ostatnią głoskę w wyrazach: JEZIORO, WODA, ROWEREK, PLAŻA, ZAMEK, PIASEK

Zdjęcia: Kruszwica, kujawsko pomorskie, Jezioro Gopło, POLSKA ...

4. Przeczytaj. Wytnij i przyklej w odpowiednim miejscu. Poproś rodzica o pomoc z Ś.

 5. Policz wakacyjne przedmioty na obrazku i zapisz liczbę. Do druku strony 1,2. 

6. Czas na gimnastykę.

„Figury” – Dziecko maszeruje i biega na zmianę w różnych kierunkach. Na zapowiedź „figury” – zatrzymuje się przybierając dowolną pozę.

„Straż pożarna” – Dziecko naśladuje jazdę samochodem. Na hasło „pożar” –biegnie do wyznaczonego miejsca w pokoju.

„Pojazdy” – Dziecko biega po pokoju w dowolnych kierunkach naśladując różne pojazdy :

– latamy jak helikopter

– jedziemy jak ciężarówka

– płyniemy łódką

– startujemy jak rakieta

„Omijamy przeszkody” – na podłodze rozłożone są np. pluszaki. Dziecko biega w taki sposób, aby nie nastąpić na zabawkę.

,,Marsz” – Dziecko chodzi po obwodzie koła na zmianę – we wspięciu na palcach i na całych stopach. 

7. Wytnij. Ułóż. Przeczytaj.

 

8. Rozwiąż zagadki.

Może być dwu, trzy, czterokołowy,

kiedy urośniesz, przyda się nowy.

Specjalne ścieżki ma na podróże,

bolą cię nogi, gdy jedziesz dłużej. (rower)

 

Ten pojazd często można zobaczyć,

ludzie nim jeżdżą do szkół, do pracy.

I na wycieczki jeździ ich wiele,

długi samochód a w nim fotele. (autobus)

 

Zmieszczą się ludzie w nim i bagaże,

zaprasza chętnych w podróże marzeń.

On się nie spieszy, bo z tego słynie,

że wśród fal sobie po prostu płynie. (statek)

 

Gdy się wybierasz w dalsze podróże,

na krótko albo na trochę dłużej.

On na lotnisku czeka na ciebie,

jak ptak wygląda lecąc po niebie. (samolot)

 

Ma kierownicę i cztery koła,

całą rodzinę pomieścić zdoła.

Z mamą i tatą, siostrą czy bratem,

nim pojedziecie na wczasy latem. (samochód)

 

 

Dzień dobry kochani,

A taki rysunek swojej koleżanki wysłała mi Ola.

 

 

Wakacje już niedługo, dlatego w tym tygodniu zaczynamy tematy wakacyjne. Dzisiaj wyruszymy w góry.

W GÓRACH - SuperKid

 

1. „Wędrówka” – masażyk.

 

Dzieci za rodzicem/rodzeństwem  w odległościach umożliwiających im rysowanie po plecach rodzica/rodzeństwa. Recytują wiersz i wykonują rysunki:

 

Wędrujemy raźno w góry, (palcami obu rąk delikatnie stukamy w plecy

po obu stronach kręgosłupa od dołu do góry)

Pod nogami mamy chmury. (od dołu pleców do góry rysujemy pętle wzdłuż kręgosłupa)

W górze jasne słońce świeci, (w górnej części pleców rysujemy linie proste od kręgosłupa na zewnątrz)

Nad strumykiem idą dzieci. (delikatnie uderzamy palcami po kręgosłupie  

od dolnej części pleców w górę)

 KRAJOBRAZ GÓRSKI - Play Jigsaw Puzzle for free Puzzle Factory

2.„Górskie krajobrazy” – rozmowa z dziećmi na temat wiersza Co to jest krajobraz Bożeny Formy.

 

 

Rodzic prezentuje  kilka zdjęć przedstawiających

różne charakterystyczne elementy dla różnych typów krajobrazów. Zadaniem

dzieci jest dopasowanie do siebie ilustracji przedstawiających podobne widoki.

Dzieci starają się je nazwać, np. morze, góry, miasto, jezioro. Następnie rodzic zadaje

pytanie: Jakim słowem można określić te wszystkie widoki? Dzieci starają się

udzielić odpowiedzi. Na koniec słuchają wiersza Bożeny Formy – ważne, by rodzic

odczytał także tytuł.

 

Co to jest krajobraz

Bożena Forma

 

To widok pól zbożem pokrytych,

zielonych łąk dookoła.

To szczyty wysokie, skaliste

i gładkie tafle jeziora.

To morza wzburzone fale,

plaże piaszczyste, szerokie.

Pagórki pokryte lasami,

szumiące rzeki głębokie.

 

Pytania odnośnie wiersza: Co to jest krajobraz?;

 

 Obrazki- krajobrazy Polski.

Filmik o krajobrazach

 

Następnie rodzic prezentuje dzieciom ilustracje przedstawiające góralkę i górala w stroju codziennym, np. góral w wełnianym swetrze, portkach, kierpcach i kapeluszu, a także zdjęcia świstaka, kozicy, niedźwiedzia brunatnego. Rodzic zadaje dzieciom pytania: Po czym poznamy, że na pewno jesteśmy w górach? (wysokie góry, specyficzna mowa – gwara, na targach ludzie w strojach góralskich sprzedający sery owcze, wyroby z wełny);

 

Jak nazywajmy potocznie mieszkańców gór? (góral, góralka, baca – gospodarz).

Rodzic pokazuje dzieciom obrazki mieszkańców gór w strojach ludowych; Jak nazywa się łąka w górach? (hala); Jak nazywa się wędzony ser owczy? (oscypek); W jaki sposób można w górach spędzać wakacje, co można robić?; Jakie zwierzęta można niekiedy zobaczyć podczas wędrówek? (kozica, świstak, niedźwiedź brunatny) 

 

Najwyższą górą w Polsce są RYSY położone w Tatrach Wysokich. (2498,7–2499,6 m)

 

 3. Czytanka na dzisiaj.

Elementarz Falski biały - Tylko ! Książki \ Dla starszych dzieci ...

4. Praca plastyczna-góry. Inspiracje.

Góry - Prace plastyczne dla dzieci

Konkursu plastyczny „Moje góry” - Szkoła Podstawowa w Świniarsku

 5. Posłuchaj góralskiej muzyki. Czym ona się charakteryzuje?

 

 Dla chętnych:

 Karty pracy- praca z mapą.

Propozycje rządowe na ten tydzień.

Garść ciekawostek o Tatrach-filmik.

 

Dzień dobry Żabki,

Tematem dzisiaj jest PRZYJACIEL.

 

1. Zostań moim przyjacielem – rozmowa z dziećmi na temat wiersza Elizy Rozdoby.

 

Zostań moim przyjacielem

Eliza Rozdoba

 

Zostań moim przyjacielem

i na co dzień i w niedzielę,

ja dla ciebie wszystko zrobię,

nawet deser oddam tobie

i czerwony wóz strażacki,

stare klocki, brata znaczki

i książeczkę z naklejkami,

siostry pudło z zabawkami

i jej ulubione lale

i nie będzie mi żal wcale...

Zostań moim przyjacielem,

dam ci dwie drożdżówki z serem

i kawałek czekolady,

co już zjeść nie dałem rady,

i w kieszeni spodni noszę,

zgódź się, zgódź, tak ładnie proszę!

Dam ci nawet jeden grosik,

co na szczęście możesz nosić...

Wszystkim z tobą się podzielę!

Zostań moim przyjacielem!

 Kogo możemy nazwać przyjacielem?; Dlaczego warto jest mieć przyjaciela?; Kto może być naszym przyjacielem?; Co wy bylibyście w stanie zrobić dla swojego przyjaciela?; Gdzie możemy znaleźć przyjaciela?

Zebranie z rodzicami | Zespół Szkół Nr 3 w Przytkowicach

 

2. Narysujcie swojego przyjaciela na kartce. Wyślijcie mi zdjęcia, ja wstawię na stronę internetową.  Pamiętajcie, by postać była duża i bogata w szczegóły. Oczywiście podpiszcie imieniem waszego przyjaciela. Czekam na wasze rysunki.

 

3. Czytanka na dzisiaj.

 

4. Karty pracy

Zaprowadź Indianina do Tipi- do druku.

 Porównaj liczby + narysuj wskazówki na zegarach.

Poćwicz wyrazy w liniaturze.

 

 

 Dzień Dziecka !!! | Przedszkole 315 w Warszawie

Dla chętnych:

 

Jak zrobić pióropusz indiański?

Kolorowanki- dzieci świata. Do wyboru.

Poznajmy Afrykanów!

Poznajmy Eskimosów!

Poznajmy Chińczyków i Japończyków!

 

Znajdź dziesięć różnic:

Witajcie w czwartek kochani.

 

Dzisiejsze propozycje:

 

1. Czytanka na dzisiaj:

2. Policz dzieci i wpisz odpowiednią liczbę.

 

 

3. Policz figury.

4. Zaśpiewaj piosenkę ,,Jesteśmy dziećmi’’.

5. Policz oczka na kostkach i wpisz odpowiednią liczbę- do druku.

6. Ćwiczenia ruchowe- filmik.

 

 7. Słuchanie wiersza J. Tuwima  „Murzynek Bambo".

Murzynek Bambo w Afryce mieszka, Czarną ma skórę... - newerty ...

 

Murzynek Bambo w Afryce mieszka,

czarną ma skórę ten nasz koleżka.

Uczy się pilnie przez całe ranki,

ze swej murzyńskiej pierwszej czytanki.

A gdy do domu ze szkoły wraca,

psoci figluje to jego praca.

Aż mama krzyczy Bambo łobuzie,

a Bambo czarną nadyma buzię

Mama powiada napij się mleka

a on na drzewo mamie ucieka,

Mama powiada choć do kąpieli,

a on się boi, że się wybieli.

Lecz mama kocha swojego synka,

bo dobry chłopak z tego murzynka.

Szkoda, że Bambo czarny wesoły,

nie chodzi razem z nami do szkoły.

 

Pytania odnośnie wiersza:

- Kto jest bohaterem wiersza?

- Gdzie mieszka?

- Jaki ma kolor skóry?

- Jakie są zajęcia Bambo, co lubi robić?

- Czy należy śmiać się z osób, które mają inny kolor skóry?

 

 

Dodatkowo:

 

Doświadczenia, które można zrobić w domu.

 

 

100 sposobów na nudę w domu.

 

Propozycje prac plastycznych dla dzieci. Własne zabawki.

 

Dzieci świata- filmik edukacyjny.

 

Opisz obrazek.

La classe | Drawing for kids, Classroom images, Classroom