Grupa IV ŻABKI

        

 

  Wychowawcy grupy: mgr Patrycja Kaczmarek i mgr Katarzyna Piniek. Grupa liczy 23 wesołych przedszkolaków, 
w tym 6 dziewczynek i 17 chłopców. Większość ,,Żabek'' to sześciolatki, które w ciągu całego roku będą aktywnie
przygotowywać się do rozpoczęcia edukacji w szkole podstawowej. To najstarsza grupa w przedszkolu, niektóre
dzieci uczęszczają do naszej placówki już czwarty rok i dobrze znają nasze przedszkole. Dzieci chętnie uczęszczają
do przedszkola, są pogodne, aktywne, kreatywne, ciekawe.  Nasze ,,Żabki'' ochoczo uczą się liter, cyfr, wierszy i piosenek.
Lubią zabawy ruchowe, integracyjne. Starszaki starają się być samodzielne, koleżeńskie.  Różnorodność działań sprawia,
że naszym ,,starszakom'' uśmiech nie znika z twarzy.
Nasze motto,, My, Żabki zawszę radę damy, bo razem się trzymamy i Pani rad słuchamy!''.

PLIKI DO POBRANIA-ĆWICZENIA DO DRUKU
POLECANE STRONY EDUKACYJNE
ZDJĘCIA DZIECI PODCZAS ZAWIESZONYCH ZAJĘĆ

Zapisz

Dzień dobry w środę kochani,

Dzisiaj kolor niebieski.

 Find the Blue Things (Blitz) Quiz

 

1. ,,Jaki kolor ma morze?” – zabawa słownikowa. Dzieci odpowiadają, wszystkie odpowiedzi są dobre. Wspólnie maja dojść do wniosku, że morze może mieć różne odcienie koloru niebieskiego, np. w zależności od pogody – jasnoniebie­ski, ciemnoniebieski, błękitny, granatowy itp.

 

2.„Szukamy koloru niebieskiego” – zabawa dydaktyczna. Rodzic prosi dzieci, aby w domu znalazły jak najwięcej koloru niebieskiego. Następnie dzieci porównują odcienie i starają się je właściwie nazwać.

 

3,„Niebieski parzy” – zabawa ruchowa z elementem rzutu. Rodzic rzuca piłkę do  dziecka po kolej i wypowiadając nazwę jakiegoś dowolnego koloru. Dziec­ko musi złapać piłkę, gdy słyszy nazwy każdego z kolorów oprócz niebieskiego. Jeżeli dziecko nie złapie piłki na inny kolor niż niebieski lub złapie na kolor niebieski, to oddaje fant, np. but. Na koniec zabawy dzieci muszą wykupić fanty, np. śpiewając piosenkę.

 

4. „W porcie wodnym” – zabawa matematyczna. Rodzic przygotowuje liczmany w róż­nych kolorach  (mogą być klocki) oraz cyfry i znaki matematyczne z Wycinanki 48–49. Dzieci manipulują nimi, dokładają, odkładają i rozwiązują zadania.

 

 Do portu przypłynęły 2 żółte statki i 7 niebieskich. Ile statków przypłynęło do portu? (2 + 7 = 9)

 

Na przystani stało 9 żaglówek, 2 odpłynęły. Ile żaglówek pozostało na przy­stani? (9 – 2 = 7)

 

5. Wykonywanie żaglówki z papieru, ozdabianie.

 Origami mała łódka instrukcje | Zabawki z papieru do wydrukowania

Jak zrobić łódkę z papieru krok po kroku - Brainly.pl

             6.„Co pływa, a co tonie?” – zabawa badawcza. Rodzic  pokazuje dzieciom różne przed­mioty: metalowy klucz, piłkę gumową, korek, kawałek drewnianej deseczki. Rodzic nalewa wody do wielkiej miski,. zadaje dzieciom pytania: Co stanie się z przedmiotami w wodzie?; Które z nich zatoną?; Które z nich będą pływały?; Dlaczego jedne toną, a inne pływają? Następnie dzieci wkładają przedmioty do miski z wodą i obserwują ich zachowanie. Można z dzieckiem zrobić tabelkę pływa/tonie.

 7. Filmik edukacyjny o chmurach.

8. Muzyczne kolorowanki.

Witajcie,

Dzisiaj zielony kolor.

 Zielony jak... - karty z kolorami - Printoteka.pl

 

1. Zielone – słuchanie wiersza Małgorzaty Strzałkowskiej.

Zielone

Małgorzata Strzałkowska

 

Grasz w zielone?

Gram!

Masz zielone?

Mam!

Mam pączki,

listki,

gałązki,

zarośla,

łąki i drzewa,

ogrody,

w których wśród liści

zielony agrest

dojrzewa –

świat cały

po horyzont

zielenią

wokół się mieni,

więc mogę grać

w zielone

aż do jesieni!

 

W jaką grę gra bohater wiersza?; Jaki kolor występuje w wierszu?; Co jest zielone?; Dlaczego to jest gra, w która można grać tylko do jesieni?

 

„Co jest zielone?” – zabawa słownikowa. Dzieci wymyślają na podstawie wła­snych doświadczeń nazwy rzeczy, które są zielone. Rodzic zwraca uwagę na różne odcienie zieleni. Dziecko dzieli na sylaby i głoski wymyślone wyrazy.

  

„Jak pachnie kolor zielony?” – zabawa badawcza. Rodzic w „magiczne pudełko” wkłada pozrywaną trawę, mlecze i inne zielone rośliny. Dzieci mają zamknię­te oczy i po kolei wąchają rośliny. Każde dziecko powinno odpowiedzieć na pytania: Co czujesz? Czy wąchanie tego sprawia ci przyjemność?

 

2. Praca plastyczna ,,Zielona żaba’’.

Construction Paper Frog Craft - Sitting on A Water Lily Leaf | Construction  paper crafts, Frog crafts, Spring crafts for kids

 

3. Nauka piosenki ,,Już dużo wiem’’.

Można pobrać tutaj.

Piosenka: „Już dużo wiem”

1. Nie jestem małym szkrabem,
Nie jestem też berbeciem,
Bo dziecko w moim wieku
Już dużo wie o świecie.
Zapytaj, o co zechcesz.
Usłyszysz wnet odpowiedź.
To wcale nie przechwałki,
Gdy ktoś ma olej w głowie.

 

Ref. Umiem liczyć jeden, dwa,
I litery dobrze znam.
Słyszę głoski: u, i, e.
W grupie chętnie bawię się.

 

2. Pytają mnie zabawki,
Czy jeszcze o nich myślę.
A ja im odpowiadam:
– No jasne, oczywiście!
I chociaż coraz częściej
zaglądam do książeczek,
Moimi przyjaciółmi
Na pewno wciąż będziecie.

Ref. Umiem liczyć …

 4. Czytanka.

 

Dodatkowo:

Eksperyment z kolorami

Karty pracy- transport do druku.

Rebusy i rymowanki- do druku.

Male Eclectus Parrot - License, download or print for £10.00 | Photos |  Picfair

Witajcie w piątek. Zaczynamy.

1. Zacznijmy od wiersza.

Rzeka – rozmowa z dziećmi na temat wiersza Krzysztofa Roguskiego.

 

Rzeka

Krzysztof Roguski

 

Skąd i dokąd płynie rzeka?

Tak się śpieszy i nie czeka?

Wtem szybciej płynąć zaczyna:

Tu opada, tam się wspina,

Po podłożu, po korzeniach,

Ślizga się też po kamieniach,

Dolinami lub przez las,

Jakby płynęła na czas!

Wciąż przed siebie i wciąż dalej,

Wodospadem w dół, po skale!

Coraz szybszym nurtem rwie,

Nie myśli zatrzymać się!

Tu przepływa, tam przepływa...

A wody z niej nie ubywa!

Tu zakręca, drogę skraca,

Ale nigdy nie zawraca!

I przez miasta, i przez wsie

Długą wstęgą wije się.

Tutaj skręci, tam okrąży,

A i tak przed czasem zdąży!

Tu zabłądzi, tam się zgubi,

Wszędzie chlapie, bo tak lubi.

I tak płynie z gór do morza

Poprzez miasta i bezdroża...

 

Dzieci odpowiadają na pytania : Co to jest rzeka?; Do czego jest podobna rzeka?; Jaka jest woda w rzece?; Co robi woda w rzece?; Jakie odgłosy wydaje woda w rzece?; Kto mieszka w rzece? Jak się nazywa rzeka w Koninie? Jak się nazywa najdłuższa rzeka w Polsce?

 

Filmik o rzekach. 

 Filmik ,,Wisła-rzeka życia''.

2. Czytanka.

 

3. „Szumiące echo” – zabawa artykulacyjna.

Dziecko powtarza za rodzicem słowa:

– szabla, szachy, szakal, szalik, szopa, szyja, szyba, szynka, szyna, szufelka

– cisza, daszek, kasza, uszy, zeszyt, koszyk, nosze, pasza, ptaszek, muszelka

– afisz, kalosz, kapelusz, kosz, mysz, listonosz, arkusz, grosz, plusz, pióropusz

 

4. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z plastikową butelką.

 

·        „Marsz”- dziecko maszeruje po pokoju, unosząc wysoko kolana przekłada butelkę pod kolanem raz jednej, raz drugiej nogi w kształt ósemki.

 

·        „Zające kicające”- Dziecko kuca i oburącz łapie butelkę za końce i układa na kark, dokładnie na wysokość łopatek i podskakuje próbując wyprostować plecy.

 

·        „Na boki” – Dziecko stoi w lekkim rozkroku, unosi ręce, trzymając brzegi butelki, wykonuje skłony boczne w lewą i prawą stronę.

 

·        Ćwiczenie tułowia „Skręty”- Dziecko siada w siadzie skrzyżnym, trzymając przed sobą butelkę, na polecenie „tył”- przekłada ją do tyłu, „lewa strona” przekłada ją na lewą stronę swojego ciała. Ćwiczenie można utrudnić zwiększając szybkość poleceń.

 

·        Wzmacnianie mięśni grzbietu „Złap butelkę”- ćwiczenie w parze z rodzicem lub rodzeństwem. Dziecko leży na brzuchu z wyciągniętymi do przodu rękami, druga osoba siedzi na piętach przed dzieckiem w odległości ok. 1,5 m trzymając nad jego głową butelkę, dziecko leżące próbuje ją złapać.

 

·        Ćwiczenie z elementem czworakowania „Turlanie”- Dziecko idąc na czworakach, turla butelkę głową.

 

·        Zabawa bieżna „Dookoła butelki” – Dziecko biega swobodnie w różnych kierunkach po pokoju trzymając w dłoniach plastikową butelkę. Na sygnał rodzica stawia butelkę na podłodze i chodzi dookoła niej, raz w lewą raz w prawą stronę.

 

·        Ćwiczenie z elementem rzutu „Kto trafi” – Przed dzieckiem stoi plastikowa miska. Na sygnał ,,start”, dziecko wrzuca plastikową butelkę do miski.

 

·        Ćwiczenie wyprostne „Na podłodze” – Dziecko leży na plecach, trzymając butelkę na brzuchu, wykonuje wdech-unosząc butelkę nad głowę, wydech-opuszcza na brzuch, ćwiczenie powtarzamy kilka razy.

 

·        Ćwiczenie uspokajające „Marsz”- Marsz przy spokojnej muzyce, odłożenie butelek w wyznaczone miejsce.

 5. Do druku.

 Wakacyjne karty pracy do WYBORU

Wyrazy dwusylabowe do nauki czytania.

Zadanie na spostrzegawczość- które klocki są potrzebne?

Dodawanie i odejmowanie w zakresie 20.

 

 

Witajcie,

Coraz bliżej wakacje. Ten tydzień upłynie nam pod hasłem ,,Kolory lata’’.

Dzisiaj kolor- żółty.

 Yellow things clipart_1 » Clipart Station

1. Zabawa „Co zmieniło swoje miejsce?’’.

 Rodzic gromadzi 7 różnych przedmiotów tego samego koloru. Ustawia je po kolei – dzieci mają za zadanie zapamiętać ich ustawienie. Następnie prosi, aby dzieci się odwróciły, a ona zmie­nia kolejność w ustawieniu. Zadaniem dzieci jest wskazać różnice w ustawie­niach. W następnej kolejności rodzic zamienia przedmioty na figury geometryczne. (np. wycięte z kartki).

 

2. Zestaw ćwiczeń porannych nr 20

 

„W góry lub nad morze” – dzieci swobodnie maszerują po dywanie. Na hasło: W góry! – dzieci naśladują marsz po górach lub wspinaczkę, wy­soko unoszą kolana i wyciągają ręce w górę. Na hasło: Nad morze! – dzieci naśladują ruchy pływaka.

                         „Pakujemy się na biwak” – zabawa uspokajająca. Dziecko siedzi naprzeciwko rodzica. Wymieniamy jedną rzecz, którą należy zabrać na biwak do lasu. Przedmioty wymieniane przez dzieci nie powinny się powtarzać.

                        „Kałuże” – dzieci rozkładają na podłodze szarfy, tworząc z nich kałuże o róż­nych kształtach. Dzieci swobodnie biegają po sali, a na sygnał gwizdka wska­kują do pierwszej napotkanej kałuży.

                        „Marsz po linie” – dzieci układają z szarf długa linę na podłodze. Następnie każda osoba, jedna za drugą, przechodzi po linie, stopka za stopką.

                       Banan Żółty Owoców - Darmowa grafika wektorowa na Pixabay        

3. O Białej Krainie i czarnoksiężniku Koloruchu – słuchanie bajki A. Czylok.

O Białej Krainie i czarnoksiężniku Koloruchu

A. Czylok

Dawno temu, za górami, za lasami była kraina, którą nazywano „Białą Kra­iną”, nie ze względu na porę roku, gdyż śnieg nie padał tam wcale, tylko dlatego, iż wszystko tam było białe. Biała była trawa, białe niebo i słońce, drzewa w kolo­rze bieli i kwiaty, a domy miały białe ściany i dachy, a zamek króla białe mury i wrota.

Ludzie w tej krainie byli bardzo smutni, nie chciało im się pracować, uprawiać ziemi, sadzić kwiatów, nie zbierali też białych owoców z białych drzew. Całymi dniami siedzieli w domach, tak, jak król płacząc i oczekując, że kiedyś będzie inaczej.

Pewnego dnia król tej krainy wyczytał w wielkiej, mądrej książce, iż daleko mieszka wspaniały kucharz – czarnoksiężnik Koloruch, który może coś poradzić na troski króla i poddanych. Słynie on ze wspaniałych wypieków. Kucharz ów mieszka w „Kolorowej Krainie”, w której wszystko mieni się różnymi barwami. Wypieki kucharza Kolorucha wyróżniają się smakiem oraz ozdobione są lukrem w kolorach: czerwonym, żółtym, niebieskim, a nawet pomarańczowym, fioleto­wym, zielonym czy brązowym. Ludzie w tej krainie są bardzo weseli oraz uwiel­biają kolorowe wypieki kucharza Kolorucha. Wybrał się więc król na swoim ru­maku w daleką, niebezpieczną podróż, aby odszukać Kolorucha. Zabrało mu to wiele czasu i bogactw, ale król wrócił do swego królestwa z podarunkiem od czarnoksiężnika. Były to trzy barwy, które miały przywrócić kolory w krainie: barwa żółta, niebieska i czerwona. Jednak król nie był do końca zadowolony z podarunku, ponieważ Koloruch był osobą bardzo tajemniczą i nie wyjawił królowi, co ma zrobić, aby otrzymać pełną gamę kolorów. Powiedział tylko, iż trzy podarowane barwy mają w sobie czarodziejską moc, a umiejętnie wyko­rzystane uszczęśliwią ludzi. Jednak klucz do zagadki pozostał tajemnicą, a król musiał nauczyć się cierpliwości.

Wróciwszy do królestwa, król rozlał trzy kolory po całej krainie: żółć poma­lowała słońce, gruszki na drzewie, łany rzepaku na polach, słomiane dachy domów; czerwień – pomalowała cegły, jabłka, wiśnie; kolor niebieski wymalował niebo, szyby w oknach i rzeki. Wszystko wyglądało teraz pięknie i kolorowo, jednak wciąż pozostawało dużo bieli, a poddani wkrótce zaczęli znów narzekać i prosić króla, by uczynił ich świat w pełni kolorowym. Król czuł się bezsilny, wpadał raz w rozpacz, raz w złość, aż pewnego dnia zdenerwowany niechcący upuścił pojemnik z niebieską farbą i część koloru wpadła do pojemnika z farbą żółtą. Król ze zdziwieniem zobaczył, że farby mieszając się, stworzyły nowy kolor – zielony. Postanowił więc eksperymentować dalej. Niebieski dołożył do czerwie­ni i otrzymał fiolet. Żółć pomieszał z czerwienią i otrzymał kolor pomarańczo­wy. A gdy zmieszał wszystkie barwy, otrzymał brązowy.

Król zrozumiał, że zagadka czarnoksiężnika tkwiła w umiejętnym pomiesza­niu barw, które otrzymał na początku i że w zupełności wystarczyły one, aby Kraina Bieli stała się kolorową krainą. Odtąd wszyscy żyli szczęśliwie i nigdy więcej nie byli smutni.

 

Pytania odnośnie opowiadania:

 

Jak dawno temu wyglądała Biała Kraina?; Jacy byli ludzie w tej krainie?; Co postanowił zrobić król?; Jakie kolory dostał król od czarnoksiężnika?; Czy te kolory wystarczyły, by pomalować całą krainę?; Czy czarnoksiężnik podpowiedział królowi, jak wykorzystać kolory?; W jaki sposób król rozwiązał zagadkę i czego się dowiedział?

 

4.  „Podstawowe kolory i ich pochodne” – zabawa dydaktyczna

Plastyka dla dzieci - odc. 1 BARWY | Zróbtosamki - Amina Księżopolska

– zwrócenie uwa­gi na występujące w bajce trzy kolory (podstawowe), które w prezencie dostał król: czerwony, niebieski, żółty. Rodzic przygotowuje sztalugę oraz białe kartony. Do pojemników wlewa farby: czerwoną, żółtą i niebieską. Dzieci eksperymentują z kolorami przez nakładanie wybranych kolorów na siebie, w celu uzyskania nowej barwy.

BARWY PODSTAWOWE: żółty, czerwony, niebieski

BARWY POCHODNE: pomarańczowy (żółty+ czerwony); zielony (żółty + niebieski); fioletowy (niebieski + czerwony)

 

Filmik o barwach podstawowych i pochodnych.

PODSTAWOWE POJĘCIA Z JĘZYKA PRZEDMIOTU - ppt video online pobierz

 

„O jakim kolorze będziemy dzisiaj mówić?” – rozwiązywanie zagadek wprowa­dzających w temat dnia.

 

W lato pięknie cię opali,

W zimę trzyma się w oddali,

Mieszka w niebie, jest gorące.

Każde dziecko lubi. /słońce/

 

 

Wyrósł na drodze

Na jednej nodze.

Wygląda jak słońce,

Ma ziarnek tysiące. /słonecznik/

 

 

Ni widać ich w ciągu dnia,

Chociaż są nad nami.

Można je zobaczyć tylko wieczorami. /gwiazdy/

 

 

Barwy żółtej ona cała,

Do herbaty doskonała.

Jest w niej dużo witaminy.

Kwaśny w smaku sok z …. /cytryny/

 

 

Roślina to taka, co kolby posiada.

Można prażyć jej nasiona, a potem je zjadać.

Ja jem często w kinie popcorn, przyznać się nie wstydzę.

W domu także można zrobić pyszną… /kukurydzę/

 

 

Na koniec rodzic zadaje dzieciom pytanie: Co wspólnego mają te wszystkie rzeczy? (kolor żółty)

 

„Co jeszcze kojarzy się wam z kolorem żółtym?” – zabawa słownikowa. Dzieci odpowiadają na pytanie postawione przez rodzica – wszystkie odpowiedzi są dobre.

 

„Żółte jak słońce” – zabawa badawcza. Rodzic przygotowuje ilustracje i obrazki z książek ukazujące słońce w jego różnych fazach (świt, południe, zmierzch). Dzieci uważnie oglądają obrazki. Następnie N. zadaje pytania: Czy słońce rze­czywiście jest żółte?; Jaki kolor ma słońce, gdy pojawia się na horyzoncie?; Jaki kolor ma słońce gdy, chowa się za horyzont?; Jaką funkcję pełni słońce na ziemi?

 

 Zachód Słońca – Wikipedia, wolna encyklopedia

„Żółty parzy” – zabawa ruchowa z elementem rzutu. Rodzic rzuca piłkę do każdego dziecka po kolej, wypowiadając nazwę jakiegoś dowolnego koloru. Dziecko musi złapać piłkę, gdy słyszy nazwy wszystkich kolorów oprócz żółtego. Jeżeli dziecko nie złapie piłki na inny kolor niż żółty lub złapie na kolor żółty, to oddaje „fant” – np. but. Na koniec zabawy dzieci muszą wykupić fanty, np. śpiewając piosenkę.

 5. Praca plastyczna ,,Słońce''.

 Awesome Sun Crafts for Kids - Creative Family Fun

Celebrate Summer with Sun Crafts! - Artsy Momma

Dodatkowo:

Propozycje ministerialne na ten tydzień

Kodowanie-żółta korona.

Liczbowe lody.

Filmik ,,Słońce’’ czym jest i jak działa.

Witajcie,

zapraszam nad Morze Bałtyckie dzisiaj.

 

1. Morze, morze…

 

Dlaczego lubimy morze? Co zabieramy ze sobą, idąc na plażę?  Co można robić na plaży? O czym należy pamiętać, gdy jesteśmy z rodzicami na plaży?; Dlaczego morze jest niebezpieczne?  Kto dba o nasze bezpieczeństwo nad morzem?

 

 

Następnie dzieci rozwiązują zagadki dotyczące plaży:

 

W cieniu jego się schowasz,

kiedy jesteś na plaży,

a słońce z wysoka

bardzo mocno praży. /parasol plażowy/

 

Ochroni cię przed wiatrem,

kiedy jesteś na plaży.

Poczujesz wtedy jak mocno

letnie słońce praży. /parawan/

 

Człowiek za burtą!

O tam! Widać ręce, głowę!

Rzucić trzeba prędko,

koło… . /koło ratunkowe/

 

Nie leży na plaży,

wypatruje oczy.

Gdy potrzebna pomoc,

szybko w wodę skoczy. /ratownik/

 

Jakie białe ptaki

lubią morskie szlaki? /mewy/

 

Stoi nad morzem. Nigdy nad rzeką.

Jej światło widać bardzo daleko. /latarnia morska/

 

Nad morzem ta łódź

to jest miejsce pracy.

Na połów ryb tą łodzią

ruszają rybacy. /kuter rybacki/

 

2. Zabawa. Rodzic czyta początek zdania, dziecko musi dokończyć zdanie.

1. WŁOSY ROSNĄ ………. (NA GŁOWIE)
2. SŁOŃ MA DUŻĄ ……… (TRĄBĘ)
3. JAK JEST GORĄCO TRZEBA …… (PIĆ DUŻO WODY)
4. ZAJĄC SZYBKO ……… (BIEGA)
5. DO MYCIA POTRZEBNA JEST ……….. (WODA)
6. JEST CIEMNO MUSZĘ ZAPALIĆ ……… (LAMPĘ)
7. SARNA SZYBKO ………… (BIEGA)

 

 

3. Piosenka ,,Czereśnie i dzieci’’ do nauki.

Czereśnie i dzieci

sł. Stefania Szuchowa, muz. Andrzej Banasiewicz

 

Różowe czereśnie pomiędzy listkami,

do niskich gałęzi dosięgamy sami.

Przystawimy sobie drabinkę, stoliczek,

narwiemy czereśni pełniutki koszyczek.

Różowe czereśnie pomiędzy listkami,

do niskich gałęzi dosięgamy sami.

A wróble się śmieją z kłopotów dziecięcych,

bo na czubku drzewa czereśni najwięcej.

Różowe czereśnie pomiędzy listkami,

do niskich gałęzi dosięgamy sami.

Takie są dojrzałe, że aż leci ślinka,

ćwir – ćwir, niepotrzebna wróbelkom drabinka.

Różowe czereśnie pomiędzy listkami,

do niskich gałęzi dosięgamy sami.

Zrobią dzieci kukłę, lecz nie dla zabawki,

będzie straszyć wróble i odganiać kawki.

 4. Karty pracy do druku: 

Dorysuj drugą część obrazka, zaznacz plażowe przedmioty.

Jaki znaczek powinien być w kwadracie? (drukujemy tylko 1 stronę)

Wyrazy do nauki czytania- do wyboru do druku.

Wakacyjne zabawy (memory, cienie, walizkowa układanka, puzzle)

5. Praca plastyczna. Inspiracje poniżej.

Wakacyjne wspomnienia -

Żegnaj lato - plastyczne zabawy z fakturą -

PLASTYCZNE WIOSNA, LATO na Stylowi.pl

 Dla chętnych:

Filmik ,,Morze Bałtyckie’’

Pisanie po śladzie zdań.