×

Uwaga

The was a problem converting the source image.

There was a problem rendering your image gallery. Please make sure that the folder you are using in the Simple Image Gallery plugin tags exists and contains valid image files. The plugin could not locate the folder: images/544KM

Grupa III MOTYLKI

 

Jesteśmy grupą dzieci 5-6-letnich. Każdego dnia odkrywamy nasze  przedszkole,  do którego przychodzimy z wielką radością. Miło spędzamy czas w naszej kolorowej sali, bawiąc się w kącikach zainteresowań. Chętnie uczymy się wierszy, piosenek, tańców, malujemy, rysujemy i lepimy. Dużo radości sprawiają nam spacery, w trakcie których poznajemy otaczające nas środowisko oraz  zabawy na placu przedszkolnym, gdzie rozładowujemy pokłady naszej energii. Uczymy się poszanowania cudzej własności, zgodnej zabawy z rówieśnikami, kulturalnego zachowania się w różnych sytuacjach, szacunku dla kolegów i dorosłych. Bardzo się cieszymy, że tworzymy taką wesołą, zgraną grupę. Po intensywnej pracy i wielu wrażeniach związanych z odkrywaniem otaczającego świata, chętnie odpoczywamy słuchając bajek.

 

 

 

 

 

 

CO ZABIERZEMY NA WAKACJE?

 

1 „Zrób tyle, ile pokazuję” – zabawa z elementami liczenia.

Rodzic ma przygotowane kartoniki z kropkami 1–9. Dziecko porusza się po całym pokoju zgodnie z rytmem muzyki. Gdy muzyka milknie, rodzic pokazuje kartonik i prosi dziecko, aby zrobiło tyle pajacyków (przysiadów, podskoków), ile jest kropek na wybranym kartoniku.

 

2 Zestaw ćwiczeń porannych.

1. „W góry lub nad morze” – dziecko swobodnie maszeruje po pokoju. Na hasło: W góry! dziecko naśladuje marsz po górach lub wspinaczkę – wysoko unosi kolana i wyciąga ręce w górę. Na hasło: Nad morze! dziecko naśladuje ruchy pływaka.

2. „Tęczowy most” – dziecko ustawia się za rodzicem z nogami w szerokim rozkroku, tworząc pociąg. Ostatnia osoba z rzędu musi przejść przez most – na czworakach, pod nogami – i ustawić się na początku rzędu. Wtedy kolejna osoba z końca rzędu przechodzi przez most i ustawia się z przodu.

3. „Pakujemy się na biwak” – zabawa uspokajająca. Dziecko siedzi na dywanie w siadzie skrzyżnym, z prostymi plecami, dłońmi na kolanach. Wymienia jak najwięcej rzeczy, którą należy zabrać na biwak do lasu.

 

3 „Co zabieramy na wakacje?” – rozwiązywanie zagadek (Arkadiusz Maćkowiak: plecak, żaglówka; Tomasz Jabłoński: kalosze, kompas, namiot).

 

Dziecko ma przygotowane fasolki lub inne liczmany. Rodzic recytuje tekst zagadki. Dziecko, kiedy zna odpowiedź, podchodzi i na ucho mówi rodzicowi rozwiązanie. Na koniec rozwiązanie jest podawane głośno. Następnie dziecko: dzielą dany wyraz na sylaby, wyróżnia pierwszą i ostatnią głoskę, wymienia kolejne głoski z jednoczesnym układaniem fasolek.

 

Każdy uczeń go posiada,

Zeszyty do niego wkłada.

Także w górach albo w lesie

Na swych plecach z chęcią niesie. (plecak)

 

Pokonuje morskie fale,

Silnik niepotrzebny wcale.

Łódka z żaglem jest to taka.

Bardzo piękna. Zgadnij, jaka? (żaglówka)

 

To są buty specjalne, na specjalne drogi.

Na jesienne deszczyki, na wiosenne roztopy.

Nie są to trzewiki, nie są to bambosze.

To są niezawodne, gumowe… (kalosze)

 

Choć ma igłę – nie szyje,

Choć ma szybkę – nie szybuje.

Choć ma wskazówki – nie godzinę,

Lecz drogę wskazuje. (kompas)

 

Domek z materiału. Łatwo go zbudować.

Trochę linek, śledzi. Już można się chować. (namiot)

 

4 „Do basenu” – zabawa bieżna.

Dziecko otrzymuje krążki, rozkłada je na podłodze. Dziecko staje obok krążka – to jest jego basen. Na sygnał dziecko odchodzi od krążków i zaczyna biegać ostrożnie pomiędzy nimi. Na hasło: Do basenu!  dziecko wchodzi do swojego krążka.

 

5 „Co włożę do plecaka” – zabawa dydaktyczna.

Dziecko siedzi na dywanie. Rodzic na środku układa obrazki, na których są różne przedmioty (po osiem jednego rodzaju), np. namiot, latarka, koło do pływania, okulary do pływania, wiaderko, łopatka, koc itp. Dziecko podaje nazwy przedmiotów na obrazkach i liczy je.

Dziecko odchodzi na bok i zamyka oczy, w tym czasie rodzic chowa do woreczka kilka obrazków. Odwrócone dziecko wraca na dywan. Rodzic zadaje mu pytanie: Co włożyłem do plecaka?. Dziecko stara się podać nazwy przedmiotów, których brakuje, oraz określić ich liczbę. Po odgadnięciu obrazki wracają na miejsce.

 

6 „Kto więcej zbierze” – zabawa ruchowa z piłkami.

Rodzic dostaje szarfę czerwoną, dziecko żółtą idą na koniec pokoju. Na dywanie położone są dwa kosze czerwony rodzica  żółty dziecka. Rodzic i dziecko stają przy swoich koszach. Drugi rodzic wysypuje na środku pokoju piłki tenisowe. Drużyny mają zadanie zebrać jak najwięcej piłek i włożyć je do swoich  koszy. Wygrywa ta drużyna, która będzie miała więcej piłek.

 

7 „Rzuć i złap” – zabawa ruchowa z elementem rzutu i celowania.

Dziecko trzyma w rękach papierowe kule z gazet lub woreczki. Na sygnał rodzica podrzuca je wysoko i stara się złapać. Dla utrudnienia dziecko może wyrzucać kule / woreczki zza pleców i łapać z przodu.

 

8 „Pociągi” – zabawa ruchowa pobudzająco-hamująca.

Dziecko z rodzicem bądź rodzeństwem tworzy pociąg. Pociągów są 3 kategorie:  pociąg pospieszny, pociąg osobowy i pociąg towarowy, każdy porusza się w objaśnionym przez rodzica rytmie. Gdy drugi rodzic wybija szybki rytm, dziecko rusza jak pociąg pospieszny; średnio szybki rytm – jak pociąg osobowy; wolny rytm – jak  pociąg towarowy.

 

9 „Letnia kolorowanka” – praca plastyczna.

Dzieci kolorują dowolnie wakacyjny obrazek.

 

DZIEŃ TATY

 

 

Wysłuchanie opowiadania „Dzień rodziny”

https://youtu.be/N1anfxUstn0

 

Zaśpiewanie piosenki pt. „Piosenka dla taty”

https://www.youtube.com/watch?v=-VDZDUQYWDc

 

Wykonanie zadań z okazji Dnia Taty

 

Prezenty na dzień taty – zrób to sam – instrukcje obsługi:

https://zabawydzieci.pl/prezenty-dla-taty-zrob-to-sam/?fbclid=IwAR2oZMR7SoiP8pFfY0Lq94P_bUJN_N1TIUIGxt2EUkGSLhGSg1l0U5R2B4I

 

Certyfikat dla taty + życzenia z okazji jego święta

 

Wszystkim Tatom, Tatusiom, Tatkom życzymy ogromu miłości od swych pociech!

 

 

WAKACYJNE PODRÓŻOWANIE

 

1 „Przenieś piłkę na krążku” – zabawa ruchowa z elementem równowagi.

Dziecko otrzymuje jedną piłkę i jeden krążek. Kładzie piłkę na krążku i stara się chodzić w różnych kierunkach tak, by piłka nie spadła. Gdy piłka spadnie, dziecko siada na chwilę z boku.

 

2 Zestaw ćwiczeń porannych.

1. „W góry lub nad morze” – dziecko swobodnie maszeruje po pokoju. Na hasło: W góry! dziecko naśladuje marsz po górach lub wspinaczkę – wysoko unosi kolana i wyciąga ręce w górę. Na hasło: Nad morze! dziecko naśladuje ruchy pływaka.

2. „Tęczowy most” – dziecko ustawia się za rodzicem z nogami w szerokim rozkroku, tworząc pociąg. Ostatnia osoba z rzędu musi przejść przez most – na czworakach, pod nogami – i ustawić się na początku rzędu. Wtedy kolejna osoba z końca rzędu przechodzi przez most i ustawia się z przodu.

3. „Pakujemy się na biwak” – zabawa uspokajająca. Dziecko siedzi na dywanie w siadzie skrzyżnym, z prostymi plecami, dłońmi na kolanach. Wymienia jak najwięcej rzeczy, którą należy zabrać na biwak do lasu.

 

3 Wakacje – to dobrze czy źle? – słuchanie opowiadania O. Masiuk czytanego przez rodzica.

Wakacje – to dobrze czy źle?

Olga Masiuk

Zapowiadał się uroczysty dzień. Ostatni dzień w przedszkolu. A potem wakacje. Wszyscy się bardzo na to słowo cieszyli, powtarzali je sobie. Nie do końca wiedziałem, co ono znaczy, ale chyba coś dobrego, skoro wszyscy byli nim tak uradowani. Urządzaliśmy z tej okazji piknik w ogrodzie. Miały być konkursy, gry, a potem podwieczorek. Kiedy wszystko było gotowe, na stole stanął wielki tort z napisem: „Witajcie, wakacje!”, a nasza pani powiedziała:

– To nasz ostatni piknik przed wakacjami.

I wtedy zrobiło się smutno, bo słowo „ostatni” brzmi przecież smutno. „Ostatnie ciastko”, „ostatni na mecie”, „ostatnia szansa”. Więc wakacje są smutne? Nic już nie rozumiałem.

– Marysiu – zapytałem, kiedy jedliśmy tort – czy wakacje to coś bardzo złego?

– Złego?! Paku, skąd ci to przyszło do głowy?

Ale nie zdążyła nic więcej powiedzieć, bo rozpoczęła się loteryjka. Nie mogłem zapytać pani, bo rozmawiała z tatą i mamą Jacka. Rozglądałem się uważnie. Wszyscy wydawali się zadowoleni z tortu, piosenek i lampionów. Ale po chwili doleciał mnie fragment rozmowy:

– Zobaczymy się za dwa miesiące…

– Tata mówił, że jedziemy bardzo daleko…

– Tam jest chyba okropnie zimno…

Nie brzmiało to dobrze. Tort przestał mi smakować. Nagle ktoś dotknął mojego ramienia. Za mną stał krawiec Antoni.

– I jak, Paku, podobał ci się twój pierwszy rok w przedszkolu? – zapytał.

– Przyszedłeś… – ucieszyłem się.

– Oczywiście. Rodzice przychodzą na występ dzieci z okazji końca przedszkolnego roku. A ty jesteś przecież moim synkiem.

– Przyszywanym?

– Uszytym – poprawił mnie. – W lipcu będę miał urlop, to pojedziemy na wakacje – powiedział.

– Jeśli trzeba – westchnąłem i wyobraziłem sobie dwa miesiące w dalekiej mroźnej krainie, bez słońca i wafelków.

– Jak to? Nie cieszysz się?

Rozejrzałem się wokół. Marysia piła lemoniadę, Jacek i Marta próbowali strącić kijem wiszący na drzewie lampion i śmiali się przy tym bardzo głośno. Już naprawdę nie wiedziałem, czy też mogę się śmiać, czy raczej powinienem sobie trochę popłakać. Te wakacje wyglądały naprawdę dziwnie.

– Czy dzisiaj jest smutny, czy wesoły dzień? – zapytałem w końcu. – Pogubiłem się w tym zupełnie.

– A jak to czujesz? – Oczywiście dorośli nie mogą odpowiedzieć po prostu, sami muszą zadać pytanie.

– Wesoły, ponieważ jest tort i dekoracje. I może coś wygram w konkursie. Ale też smutny. Bo zbliżają się te wakacje, przez które nie zobaczę szybko Marty i Jacka, i Marysi – powiedziałem.

– Zatem dzisiejszy dzień jest wesoło-smutny – podsumował Antoni.

Mógł od razu przyznać się, że nie wie dobrze, zamiast mi mącić w głowie.

Więc już nie pytałem o te wakacje. Widać od razu, że on się nie orientuje. Będę się musiał dowiedzieć na własną łapkę.

Kiedy wracaliśmy do domu, bo lato miałem spędzić u Antoniego, a nie w przedszkolu, powiedział.

– Wiesz, może powinienem uszyć ci jakieś rodzeństwo, żebyś miał się z kim bawić. Co ty na to?

– Czemu nie – pomyślałem. Podreptałem do łóżka i zanurzyłem się w pachnącą pościel.

– Zobaczymy, co przyniosą mi te wakacje – powiedziałem sobie przed snem.

 

Rodzic zadaje dziecku pytania:

-  Jak wyglądał ostatni dzień w przedszkolu?;

-  Kto przyszedł na piknik?;

- Nad czym zastanawiał się Pak?;

- Czy wszyscy cieszyli się z nadejścia wakacji?;

- Czy wakacyjny czas jest przyjemny?;

- A może są jakieś wady tego okresu, w którym nie chodzi się do przedszkola?.

 

4 Gdzie na wakacje? – plansze edukacyjne.

Omawianie ilustracji przedstawionych na planszach edukacyjnych. Odpowiedzi na pytanie: „Gdzie możemy spędzić wakacje?”

 

5 „Wakacyjne podróżowanie” – praca plastyczna.

Dziecko za pomocą rysunków odzwierciedla swoje wakacyjne marzenia. Ozdabiają także ramkę kartki według własnego pomysłu.

 

6 Karty pracy – wakacje w górach, wakacje na plaży

Wykonanie kart pracy.

NA PLAŻY

 

W GÓRACH

 

7 „Rybki i kozice” – zabawa orientacyjno-porządkowa.

Rodzic przydziela dwie funkcje dziecko to: rybki w morzu a rodzic kozice w górach. Każda osoba otrzymuje inny kolor szarfy oraz ma wyznaczone miejsce, w którym siada. Na sygnał rybka wstaje i porusza się przy melodii znanej sobie piosenki. Na hasło: Na miejsca! Dziecko wraca na miejsce. Tak samo przebiega zabawa z kozicami. Na hasło:  Rodzic wstaje i porusza się przy muzyce.

 

8 „Układanka” – zabawa dydaktyczna.

Jeśli rodzic ma do dyspozycji geoplany, dziecko pracuje z nimi. Jeśli nie, można wykorzystać patyczki. Rodzic ma w woreczku trójkąt, prostokąt i kwadrat. Dziecko losuje z woreczka figurę, kładzie ją na stoliku i stara się ją ułożyć z patyczków lub za pomocą gumki na goplanie. Po kilku próbach można zorganizować zawody, kto szybciej ułoży figurę – rodzic czy dziecko?

 

9 „Sprawne ręce, sprawne nogi” – zabawa usprawniająca mięśnie stóp.

Do tej zabawy dziecko powinno zdjąć skarpety lub rajstopy. Dziecko siedzi na dywanie. Ma dwie kartki i ołówek. W rytmie dowolnej, spokojnej muzyki rysuje dowolne linie, kształty – najpierw ręką, potem nogą, trzymając ołówek palcami stopy.

 

 

RÓŻOWY BĄDŹ CZERWONY

 

1 Kolory lata – pakiet edukacyjny.

- obejrzyj i omów ilustracje

- wykonaj karty pracy

- zagraj w grę.

 

 

2 „Kolorowe zagadki” – układanie zagadek.

Rodzic prezentuje dziecku obrazki letnich czerwonych bądź różowych owoców i kwiatów: czereśni, truskawek, malin, porzeczek, maków, róż. Dziecko: określa, co je łączy, podaje nazwy owoców i kwiatów, losuje kartkę, układa zagadkę na temat obrazka.

 

 

3 Zestaw ćwiczeń porannych.

1. „W góry lub nad morze” – dziecko swobodnie maszeruje po pokoju. Na hasło: W góry! dziecko naśladuje marsz po górach lub wspinaczkę – wysoko unosi kolana i wyciąga ręce w górę. Na hasło: Nad morze! dziecko naśladuje ruchy pływaka.

2. „Tęczowy most” – dziecko ustawia się za rodzicem z nogami w szerokim rozkroku, tworząc pociąg. Ostatnia osoba z rzędu musi przejść przez most – na czworakach, pod nogami – i ustawić się na początku rzędu. Wtedy kolejna osoba z końca rzędu przechodzi przez most i ustawia się z przodu.

3. „Pakujemy się na biwak” – zabawa uspokajająca. Dziecko siedzi na dywanie w siadzie skrzyżnym, z prostymi plecami, dłońmi na kolanach. Wymienia jak najwięcej rzeczy, którą należy zabrać na biwak do lasu.

 

4 Piosenka na kolorowe lato – zabawy przy piosence.

Piosenka:

https://chomikuj.pl/angel1720/Muzyka+dla+dzieci/Tropiciele+CD2/15+Piosenka+na+kolorowe+lato,6050824262.mp3(audio)

 

a) „Echo rytmiczne” – zabawa rytmiczna. Rodzic podaje rytm fragmentu piosenki: klaszcząc, uderzając dłońmi o podłogę, tupiąc. Dziecko stara się powtórzyć rytm w ten sam sposób.

b) „Zrywamy czereśnie” – zabawa ruchowa. Dziecko podskakuje po całym pokoju w rytm melodii piosenki. Gdy muzyka cichnie, wspina się na palce i udaje zrywanie czereśni i wkładanie ich do koszyków.

c) „Kolorowy taniec” – zabawa taneczna. Dziecko w parze z rodzicem. Stają naprzeciwko siebie. Śpiewają piosnkę i wykonują podane gesty. Podczas wstępu do zwrotki każdy tańczy tak, jak chce. Na ostatni takt wykonują szybki ruch biodrami. Podczas zwrotki podają sobie ręce i tańczą w podskokach, obracając się w parach (w pierwszej części zwrotki w prawo, w drugiej – w lewo). Podczas refrenu każdy uderza jednocześnie obiema rękami jeden raz w uda, następnie uderza swoją prawą ręką w prawą rękę partnera i zostawia ją „przyklejoną”, to samo robi lewą ręką.

 

5 „Ile czereśni mamy w koszyku?” – zabawa dydaktyczna.

Rodzic przygotowuje dla siebie dziesięć piłeczek pingpongowych (czereśni) oraz pudełko lub koszyk. Dziecko ma dziesięć fasolek i dwa paski z otworami oraz kartoniki z kropkami 1–9. Rodzic najpierw wkłada piłeczki do koszyka (po jednej), informując dziecko, ile czereśni wkłada. Za każdym razem zadaje pytanie: Ile czereśni jest w koszyku?. Dziecko odpowiada od razu lub pomaga sobie w liczeniu, wkładając fasolki do otworów i przeliczając je. Następnie kładą kartonik z właściwą liczbą kropek. Gdy wszystkie piłki są już w koszyku, rodzic wyjmuje je, pokazuje, ile zabrał, i zadaje pytanie: Ile czereśni zostało w koszyku?. Dziecko przelicza w pamięci lub za pomocą fasolek. Podpisuje odpowiednim kartonikiem.

 

6 „Biedronki na łące” – zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa.

Rodzic rozkłada na dywanie koła hula-hoop oznacza je kropkami.. Dziecko – biedronka chodzi w rytmie melodii Piosenki na lato. Gdy muzyka milknie, rodzic pokazuje kartonik z kropkami. Biedronka siada na kwiatku– wchodzi do hula-hoop oznaczonego tyloma kropkami, ile rodzic podniósł na kartoniku.

 

7 „Gra w różowe / czerwone” – zabawa orientacyjno-porządkowa.

Dziecko maszeruje, podskakuje bądź biega po pokoju w rytm dowolnej muzyki. Gdy muzyka milknie, rodzic głośno podaje nazwę koloru. Dziecko musi odszukać podany kolor w pokoju i dotknąć go. Jeżeli rodzic poda kolor różowy / czerwony, dziecko staje prosto w bezruchu.

 

8 „Owocowy koktajl” – wykonanie koktajlu mleczno-owocowego.

Rodzic przygotowuje potrzebne produkty i narzędzia: różne sezonowe świeże owoce, jogurt naturalny lub mleko, mikser, kubki. Następnie pokazuje dziecku zgromadzone produkty i prosi o zgadnięcie, co będą robić. Wspólnie z dzieckiem ustala kolejność czynności: umycie owoców, włożenie do miksera, wlanie mleka lub jogurtu, włączenie miksera pod nadzorem osoby dorosłej, wyłączenie miksera, rozlanie napoju do szklanek, degustacja. Wspólnie z dzieckiem ustala zasady higieny i bezpieczeństwa podczas pracy. Następnie rodzic i dziecko zabezpieczają ubrania i włosy, wykonuje kolejne etapy pod nadzorem rodzica, wspólnie degustują koktajl, porządkują miejsce pracy.

 

Robimy sok – wytnij, ponumeruj i ułóż historyjkę obrazkową.

{gallery}544KM{/gallery}

 

9 Kolor czerwony – karty pracy.

Wykonaj karty pracy.

 

 

TYDZIEŃ OD: 22.06 DO 26.06

 

TEMAT KOMPLEKSOWY: DO WIDZENIA, PRZEDSZKOLE

 

TEMATY:

   1 Wakacyjne podróżowanie

   2 Co zabierzemy na wakacje

   3 Bezpieczeństwo

   4 Do widzenia, przedszkole!

   5 Do widzenia, przedszkole!

 

 

NAUKA ZDALNA – STRONA MINISTERIALNA

 

 

 

NIEBIESKI

 

1 Wakacyjny pakiet – karty pracy.

Wykonanie kart pracy.

 

 

2 „Żaglówki” – zabawa oddechowa.

Dziecko staje w parze z rodzicem. Para dostaje jedną apaszkę. Dziecko z pary jest żaglówką, rodzic – wiatrem. Dziecko-żaglówka trzyma obiema rękami w górze apaszkę, a rodzic-wiatr dmucha na apaszkę. Dziecko-żaglówka przesuwa się w tę stronę, w którą wygina się apaszka.

 

3 Zestaw ćwiczeń porannych.

1. „W góry lub nad morze” – dziecko swobodnie maszeruje po pokoju. Na hasło: W góry! dziecko naśladuje marsz po górach lub wspinaczkę – wysoko unosi kolana i wyciąga ręce w górę. Na hasło: Nad morze! dziecko naśladuje ruchy pływaka.

2. „Tęczowy most” – dziecko ustawia się za rodzicem z nogami w szerokim rozkroku, tworząc pociąg. Ostatnia osoba z rzędu musi przejść przez most – na czworakach, pod nogami – i ustawić się na początku rzędu. Wtedy kolejna osoba z końca rzędu przechodzi przez most i ustawia się z przodu.

3. „Pakujemy się na biwak” – zabawa uspokajająca. Dziecko siedzi na dywanie w siadzie skrzyżnym, z prostymi plecami, dłońmi na kolanach. Wymienia jak najwięcej rzeczy, którą należy zabrać na biwak do lasu.

 

4 „Szukamy koloru niebieskiego” – rozmowa z dzieckiem.

Rodzic zadaje dziecku pytanie:

- Co kojarzy Ci się z kolorem niebieskim?. Dziecko odpowiada, wszystkie odpowiedzi są dobre. Następnie ogląda swoje ubrania i inne przedmioty w pokoju, które są w kolorze niebieskim. Porównuje ich odcienie, posługując się pojęciami: jasnoniebieski, ciemnoniebieski, błękitny, granatowy, turkusowy itp.

 

5 „Letnie niebo” – zabawa z instrumentami.

Rodzic prezentuje dziecku obrazki, przedstawiające różne rodzaje chmur: białe, jasne deszczowe, ciężkie i ciemne burzowe. Dziecko przygląda się uważnie i opowiada, z czym kojarzą się mu te chmury oraz do czego są podobne. Rodzic daje dziecku instrumenty i przedmioty: gazety, folie, bębenki, talerze. Następnie prezentuje obrazek i dziecko za pomocą dźwięku ilustruje to, co widzi: białe pierzaste chmurki – machanie gazetami; jasne deszczowe – lekkie gniecenie folii; ciężkie i ciemne burzowe – rozdzieranie gazet, gwałtowne gniecenie folii, mocne uderzenia w talerze i bębenki. Rodzic układa obrazki w szeregu, wskazuje kolejne obrazki, a dziecko ilustruje je za pomocą gry na instrumentach.

 

Rodzaje chmur:

 

Chmury film edukacyjny dla dzieci:

https://www.youtube.com/watch?v=PVGjzJYrMdM

 

6 „Lecimy z wiatrem” – zabawa ruchowa.

Rodzic zamienia dziecko w latawiec. Gdy latawiec usłyszy podniebną melodię, wówczas biega po całym pokoju. Gdy melodia ucichnie, dziecko siada na dywanie i zastyga w bezruchu. Rodzic wykorzystuje dowolną melodię, może to być utwór z poprzedniego dnia „Lato” A. Vivaldi.

 

7 „Latawiec” – zabawa dydaktyczna.

Rodzic przygotowuje różne figury geometryczne: trójkąty, koła, kwadraty, prostokąty – powycinane z kolorowego papieru makulaturowego. Zadaniem dziecka jest ułożenie figur na kartce tak, aby powstał latawiec, a następnie przyklejenie ich. Po wykonaniu pracy dziecko podaje nazwy figur, które wykorzystały do ułożenia latawca.

 

Latawiec – karty pracy:

 

Latawiec instrukcja:

http://zrobiszsam.muratordom.pl/dekoracje/ozdoby/jak-zrobic-latawiec-instrukcja,15_596.html

 

8 „Co pływa, a co tonie” – zabawa badawcza.

Rodzic pokazuje dziecku różne przedmioty: metalowy klucz, piłkę gumową, korek, drewnianą deseczkę. Do wielkiej miski nalewa wodę. Dziecko siedzi przy stole obok miski. Następnie rodzic zadaje dziecku pytania:

- Co stanie się z przedmiotami w wodzie?;

- Które z nich zatoną?;

- Które z nich będą pływały?;

- Dlaczego jedne toną, a inne pływają?.

Następnie dziecko wkłada przedmioty do miski z wodą i obserwują ich zachowanie.

 

9 „Łódka” – praca origami.

Instrukcja:

http://www.supercoloring.com/pl/zabawki-z-papieru/origami-lodka-instrukcje

 

10 „Wyścigi łódek” – zabawa oddechowa.

Rodzic wykorzystuje do zabawy dmuchany basen napełniony wodą lub wannę. Dziecko puszcza na wodzie łódki i dmuchają na nie tak, aby jak najszybciej dotarły na przeciwległy brzeg.

 

11 „Gra w niebieskie” – zabawa orientacyjno-porządkowa.

Dziecko maszeruje, podskakuje lub biega po pokoju w rytm dowolnej muzyki. Gdy muzyka cichnie, rodzic głośno podaje nazwę koloru. Dziecko musi odszukać podany kolor w pokoju i go dotknąć. Zabawa powtarzana jest kilka razy. Jeżeli rodzic poda kolor niebieski, dziecko staje prosto w bezruchu.

 

12 Kolor niebieski – karty pracy.

Wykonanie kart pracy.