Grupa III MOTYLKI

 

Jesteśmy grupą dzieci 5-6-letnich. Każdego dnia odkrywamy nasze  przedszkole,  do którego przychodzimy z wielką radością. Miło spędzamy czas w naszej kolorowej sali, bawiąc się w kącikach zainteresowań. Chętnie uczymy się wierszy, piosenek, tańców, malujemy, rysujemy i lepimy. Dużo radości sprawiają nam spacery, w trakcie których poznajemy otaczające nas środowisko oraz  zabawy na placu przedszkolnym, gdzie rozładowujemy pokłady naszej energii. Uczymy się poszanowania cudzej własności, zgodnej zabawy z rówieśnikami, kulturalnego zachowania się w różnych sytuacjach, szacunku dla kolegów i dorosłych. Bardzo się cieszymy, że tworzymy taką wesołą, zgraną grupę. Po intensywnej pracy i wielu wrażeniach związanych z odkrywaniem otaczającego świata, chętnie odpoczywamy słuchając bajek.

 

 

 

 

 

 

 

PRACE KONKURSOWE

 

Witajcie Przedszkolaki

Dziś zaczynamy drugi etap naszego konkursu pt. „Zwierzęta czują” nadesłaliście nam sporo przecudownych prac, są tak piękne i pomysłowe, że sama nie mogłabym się zdecydować na kogo oddać swój głos.

 Od 8.00 zaczynamy głosowanie poprzez klikanie „lubię to” pod zdjęciem, serduszka, itp. również się liczą.

Głosowanie potrwa aż do niedzieli, do godziny 20.00. Praca, która zdobędzie najwięcej kliknięć otrzyma nagrodę specjalną.

Zapraszajcie swoje rodziny, znajomych do wchodzenia na naszego facebooka i klikanie, każdy głos jest ważny dla naszych Przedszkolaków.

Dzieci, które przysłały nam swoje prace, na które teraz możecie głosować to:

- Zosia, lat 5 z Przedszkola nr 1 „Kosmatek” w Koninie

- Arletta, lat 6  z Przedszkola nr „Biały konik” w Koninie

- Stanisław lat  7 z Przedszkola nr 6 w Koninie

- Alicja lat 6 z Przedszkola nr 7 „Bolek i Lolek” w Koninie

- Julka lat 7 z Przedszkola nr 7 „Bolek i Lolek” w Koninie

- Maja lat 6 z Przedszkola nr 7 „Bolek i Lolek” w Koninie

- Natalia lat 7 z Przedszkola nr 7 „Bolek i Lolek” w Koninie

- Zosia lat 6 z Przedszkola nr 7 „Bolek i Lolek” w Koninie

- Julka lat 4 z Przedszkola nr 11 „Pentliczek” w Koninie

- Hubert lat 5 z Przedszkola nr 15 „Mali Przyrodnicy” w Koninie

- Justyna lat 4 z Przedszkola nr 15 „Mali Przyrodnicy” w Koninie

- Zosia lat 3 z Przedszkola nr 15 „Mali Przyrodnicy” w Koninie

- Filip lat 4 z Przedszkola nr 17 „Wojtusiowa izba” w Koninie

- Marta lat 4 z Przedszkola nr 17 „Wojtusiowa izba” w Koninie

Na każdym zdjęciu znajduje się informacja do kogo praca należy, ile dziecko ma lat i do jakiego przedszkola chodzi.

Lubimy zdrową rywalizację, dlatego serdecznie zapraszam Was do wspólnej zabawy. Bawcie się dobrze i klikajcie jak najwięcej, aby dać szanse Waszym ulubieńcom na wygraną.

Dla mnie każda praca jest WYGRANĄ.

Już dziś Gratuluje, Dziękuję za wzięcie udziału w konkursie i zapraszam do klikania.

Pozdrawiam serdecznie!

Magdalena Kamińska

PS możecie udostępniać post na swoich tablicach i tablicach Waszych przedszkoli.

 

 

 

UWAGA! NIEZNAJOME ZWIERZĘ

 

1 Powitanka „Stonoga”.

Stonoga

Idzie, idzie stonoga, stonoga, stonoga, Aż się trzęsie podłoga, podłoga, bęc. Pierwsza noga, druga noga, trzecia noga, czwarta noga, Piąta noga, szósta noga, siódma noga i... odwłok. Dziecko tworzy stonogę: ustawia się gęsiego z rodzicami, jeden za drugim, łapią w pasie osobę stojącą przed sobą i kroczą do przodu. Podczas recytacji drugiego wersu dziecko i rodzice tupią. Podczas recytacji wersów trzeciego i czwartego kolejno wysuwają prawe nogi w bok i podają ich kolejność w szeregu. Ostatnia osoba wykrzykuje słowo: Odwłok!. Przechodzi pod nogami stonogi, staje na czele grupy i prowadzi ją.

 

2 „Gdzie jest tygrys?” zabawa słuchowa.

Dziecko siedzi na dywanie w siadzie skrzyżnym i ma zamknięte oczy. Rodzic jest tygrysem – chodzi bardzo cicho po dywanie, co jakiś czas się zatrzymuje i warczy jak groźne zwierzę. Dziecko ma za zadanie (bez otwierania oczu) wyciągnąć rękę w kierunku, z którego dochodzi głos tygrysa. Po chwili rolę tygrysa przejmuje dziecko.

 

3 Zestaw ćwiczeń porannych.

Dziecko maszeruje w kole, wysoko unosząc kolana, udaje przemarsz wojska. Rodzic co chwilę zmienia kierunek marszu. Dziecko staje twarzą do rodzica, naśladuje ruchy, które wykonuje rodzic:

1) naprzemienne wymachy ramion w przód;

2) krążenia ramion w przód i w tył;

3) bieg w miejscu;

4) wspinanie się po drabinie;

5) wymachy nóg w przód;

6) skłon tułowia w przód / na boki;

7) przysiady;

8) pajacyki;

9) leżenie na plecach, przenoszenie nóg za głowę;

10) leżenie na plecach, jazda na rowerku;

11) siad po turecku, plecy proste, dłonie na kolanach, ćwiczenia oddechowe.

 

4 Zestaw ćwiczeń gimnastycznych.

1. „Podawanka” – dziecko swobodnie biega po pokoju lub podwórku. Rodzic trzyma piłkę i goni dziecko. Dziecko, kiedy zostanie dotknięte piłką, staje się goniącym.

2. „Odbita piłka” – dziecko staje przodem do ściany. rodzic daje mu piłkę do tenisa ziemnego lub piłki dmuchane. Na polecenie rodzica dziecko wykonuje następujące rzuty:

a) rzut piłki w stronę ściany, odbicie i chwyt oburącz;

b) rzut piłki w stronę ściany jednorącz, odbicie i chwyt oburącz;

c) rzut piłki jedną ręką i chwyt drugą;

d) rzut piłki z klaśnięciem w dłonie i chwyt oburącz;

e) rzut piłki z klaśnięciem z przodu i z tyłu i chwyt oburącz;

f) rzut piłki z obrotem i chwyt oburącz;

g) rzut piłki z klękiem na jedno kolano i chwyt oburącz;

h) rzut piłki z klękiem obunóż i chwyt oburącz.

3. „Gorące kule” – zabawa ożywiająca. Dziecko biega swobodnie po ogrodzie lub pokoju rodzic podaje hasło: Gorąca kula! i toczy pomiędzy nogami dziecka kilka dmuchanych piłek. Dziecko musi podskakiwać tak, aby piłki go nie dotknęły.

4. „Piłka w tęczy” – dzieci ustawiają się w przodem do rodzica i rzuca piłkę do niego, rodzic ją łapie, a potem odrzuca. Następny rzut kierowany jest do kolejnej osoby w rzędzie.

5. „Piłka górą, piłka dołem” – dziecko ustawia się naprzeciwko rodzica i rzuca mu piłki raz dołem raz górą rodzic odbiera i odrzuca tak samo raz dołem raz górą.

6. „Piłka w górze” – dziecko maszeruje z piłką w ręku na hasło rodzica stara się  mocno odbijać piłkę oburącz od ziemi, a następnie stara się ją złapać w powietrzu.

 

Rozgrzewka z piłką przed ćwiczeniami:

https://www.youtube.com/watch?v=DQ0mXFYcqwQ

 

5 „Jakie to zwierzę” – zagadki słuchowe.

Rodzic odtwarza: głos szczeniaka, szczekanie małego psa, szczekanie bardzo dużego psa, warczenie, skomlenie. Dzieci określają, co to za zwierzę i w jakiej sytuacji może się tak zachowywać.

Szczekanie małego psa:

http://chomikuj.pl/spartan900/Muzyka/odg*c5*82osy/1+szczekanie+ma*c5*82ego+psa(2)417,230529352.mp3(audio)

Szczekanie dużego psa:

http://chomikuj.pl/tasisko/Przyroda/Odg*c5*82osy+przyrody/Szczekanie+psa+-+2,2464623649.mp3(audio)

Głos szczeniaka:

http://chomikuj.pl/stann273/Dokumenty/dzwi*c4*99ki+mp3+do+kom*c3*b3rki/Odg*c5*82osy+Zwierz*c4*85t+-+Szczeniaka+Psa+v.2,1623146073.mp3(audio)

Skomlenie połączone ze szczekaniem:

https://chomikuj.pl/edzia19261/Warhammer/Muzyka/Ambienty/Pojedyncze+efekty/Zwierz*c4*99ta/Psy/Skomlenie+i+szczekanie,4546876479.mp3(audio)

Warczenie:

https://chomikuj.pl/edzia19261/Warhammer/Muzyka/Ambienty/Pojedyncze+efekty/Zwierz*c4*99ta/Psy/Warczenie+1,4546875363.mp3(audio)

Wycie:

https://chomikuj.pl/edzia19261/Warhammer/Muzyka/Ambienty/Pojedyncze+efekty/Zwierz*c4*99ta/Psy/Wycie+za+oknem+2,4546875258.mp3(audio)

 

6 Psy w pracy.

Pies nie tylko jest przyjacielem człowieka, są psy, które pomagają człowiekowi w życiu i wykonują różne prace:

- psy myśliwskie

- psy pasterskie

- psy policyjne

- psy terapeuci – dogoterapia

- psy przewodnicy np. dla osób niewidomych

- psy ratownicy: górscy, wodni, gruzowi

 

 

7 „Uwaga! Nieznajome zwierzę!” – rozmowa z dziećmi.

Rodzic zadaje dziecku pytania:

-  Jak mogą zachowywać się zwierzęta, np. spotkane na ulicy, na podwórku?;

- O czym należy pamiętać, kiedy spotkamy gdzieś nieznajome dla nas zwierzę, np. psa?;

-  Jak powinniśmy się zachować, gdy podczas spaceru widzimy za ogrodzeniem psa?;

-  Jak powinniśmy się zachować, gdy podczas pobytu w zoo oglądamy zwierzęta na wybiegu, np. słonia, żyrafę, lwa, foki?.

 

Rodzic razem z dzieckiem ustala zasady zachowania podczas spotkania z nieznanymi zwierzętami, np.:

– trzymamy ręce z dala od ogrodzenia, za którym jest pies;

– stoimy spokojnie i bez ruchu, gdy pies nas wącha;

– gdy pies na nas skacze, zwijamy się w kłębuszek (tutaj następuje pokaz pozycji bezpiecznej: dziecko klęczy, głową dotyka podłogi, ręce przyciągnięte do tułowia, kciuki schowane w pięści, pięści przyciśnięte do uszu);

– nigdy nie dotykamy nieznanych zwierząt; gdy chcemy pogłaskać np. psa, zawsze musimy zapytać o pozwolenie jego właściciela;

– w zoo stoimy w wyznaczonych miejscach.

Na koniec dziecko rysuje wybrane przez siebie zasady bezpieczeństwa. Prace zostają naklejone na arkusz papieru. Rodzic jeszcze raz wspólnie z dzieckiem je omawia.

 

 

8 „Psy gonią kość” – zabawa bieżna.

Dziecko stoi w parze z rodzicem. Dziecko dostaje szarfę, którą wkłada sobie za pasek – to kość. Rodzic jest pieskiem. Jego zadaniem jest dogonienie dziecka i zabranie mu szarfy-kości. Następnie zamieniają się rolami.

 

9 „Wesoły pies” – praca plastyczna.

Dziecko wycina lub wydziera dwa prostokąty ze wzorzystego papieru (tektura, papier pakowy, papier z kolorowych czasopism). Jeden to tułów psa, drugi – jego głowa. Dziecko nakleja dwa prostokąty tak, by powstał pies. Dorysowuje lub dokleja szczegóły: łapy, uszy, ogon, nos, oczy, obrożę, właściciela ze smyczą itp.

 

10 „Mama da mi bułkę” – zabawa relaksacyjna.

Dziecko siedzi na dywanie przed nim rodzic, zaczyna recytować tekst wierszyka i wykonuje następujące ruchy:

Mama da mi bułkę

autor nieznany

Mama da mi bułkę, bułkę dam pieskowi. Rysuje owale obiema rękami na plecach rodzica

Piesek da mi skórkę, skórkę dam szewcowi. Rysuje prostokąty.

Szewc mi zrobi buty, buty dam sędziemu. Delikatnie stuka palcami w plecy rodzica

Po co one jemu? Tego nie wie nikt. Rysuje na całych plecach znak zapytania.

Zresztą sędzia znikł! Zasłania delikatnie oczy osobie z przodu.

 

11 „Pies” – zabawa ruchowa z elementem czworakowania.

Dziecko naśladuje chód psów z wykorzystaniem ruchów naprzemiennych (prawa ręka, lewa noga). Chodzi przy melodii utworu Domowa piosenka. Podczas przerwy w muzyce staje i próbuje merdać ogonkiem z radości – rysuje miednicą znaki nieskończoności (leniwa ósemka).

 

 

W ZOO

 

1 Powitanka „Stonoga”.

Stonoga

Idzie, idzie stonoga, stonoga, stonoga, Aż się trzęsie podłoga, podłoga, bęc. Pierwsza noga, druga noga, trzecia noga, czwarta noga, Piąta noga, szósta noga, siódma noga i... odwłok. Dziecko tworzy stonogę: ustawia się gęsiego z rodzicami, jeden za drugim, łapią w pasie osobę stojącą przed sobą i kroczą do przodu. Podczas recytacji drugiego wersu dziecko i rodzice tupią. Podczas recytacji wersów trzeciego i czwartego kolejno wysuwają prawe nogi w bok i podają ich kolejność w szeregu. Ostatnia osoba wykrzykuje słowo: Odwłok!. Przechodzi pod nogami stonogi, staje na czele grupy i prowadzi ją.

 

2 „Budzenie lwiątek” zabawa orientacyjno-porządkowa.

Dziecko – lwiątko leży skulone na dywanie. Rodzic jest mamą-lwicą i ma chwościk zrobiony z miękkiej wełny. Mama lwica podchodzi do dziecka-lwiątka, delikatnie muska go chwostem. Dziecko-lwiątko przyjmuje pozycję na czworakach, idzie za mamą-lwicą, naśladując jej ruchy.

 

3 Zestaw ćwiczeń porannych.

Dziecko maszeruje w kole, wysoko unosząc kolana, udaje przemarsz wojska. Rodzic co chwilę zmienia kierunek marszu. Dziecko staje twarzą do rodzica, naśladuje ruchy, które wykonuje rodzic:

1) naprzemienne wymachy ramion w przód;

2) krążenia ramion w przód i w tył;

3) bieg w miejscu;

4) wspinanie się po drabinie;

5) wymachy nóg w przód;

6) skłon tułowia w przód / na boki;

7) przysiady;

8) pajacyki;

9) leżenie na plecach, przenoszenie nóg za głowę;

10) leżenie na plecach, jazda na rowerku;

11) siad po turecku, plecy proste, dłonie na kolanach, ćwiczenia oddechowe.

 

4 Zoo – wysłuchanie wiersza D. Wawiłow.

Zoo

Danuta Wawiłow

W zoo jest wesoło,

ludzie chodzą wkoło,

byk ma duże rogi,

bocian nie ma nogi,

foka siedzi w stawie,

nie widać jej prawie.

Słonie wodę piją,

niedźwiedzie się biją,

sowa w domku siedzi,

boi się niedźwiedzi.

Ale najładniejsze

są zielone rybki,

patrzą sobie na mnie

zza zielonej szybki

i zębów nie mają,

i rogów nie mają,

i tylko tak sobie

pływają, pływają,

pływają, pływają,

i się uśmiechają…

 

Rozmowa na temat wiersza. Dziecko odpowiada na pytania rodzica:

- Jakie zwierzęta są wymienione w wierszu?;

- Co robią poszczególne zwierzęta?;

- Dlaczego zamyka się zwierzęta w ogrodach zoologicznych?;

- W jaki sposób możemy pomóc zwierzętom w ogrodach zoologicznych?.

 

Rodzic  prezentuje dziecku obrazki przedstawiające zwierzęta z zoo Dziecko przeprowadzają analizę i syntezę głoskową nazw tych zwierząt.

 

Zwierzęta z zoo:

 

Wybrane gatunki zwierząt z zoo:

 

5 „Słoń” – zabawa ruchowa.

Dziecko stoi przodem do rodzica. Wyobraża sobie, że jego ręka wiodąca to trąba słonia – prostuje ją i przykleja do niej ucho. W takiej pozycji rysuje leniwą ósemkę przy dźwiękach muzyki relaksacyjnej.

 

6 Poznajemy cyfrę 0.

Rodzic czyta dziecku wiersz o zerze:

Jan Brzechwa

„Zero”

Toczyło się po drodze:

 „Z drogi, gdy ja przechodzę!

Ja jestem sto tysięcy,

 A może jeszcze więcej”.

 Folgując swej naturze,

Wołało: „Jestem duże!”

Pyszniło się przed światem,

 Że takie jest pękate.

 Mówili wszyscy z cicha:

 „Ma brzuch, a brzuch to pycha”.

 I później się dopiero Spostrzegli,

 że to zero.

 

Rodzic zadaje pytania:

-  O czym jest ten wiersz?

-  Co robiło zero?

-  Jak się zachowywało zero?

- Jak wygląda zero?

 

Rodzic prosi, aby dziecko wymieniło rzeczy, których nie ma w pokoju, czyli jest ich zero.

 

Ćwiczenie rozpoznawania cyfry 0

Szukanie i zaznaczanie zbiorów, w których występuje 0 – poznanie zbioru pustego.

 

Nauka pisania cyfry 0

 Rodzic pokazuje na kartce sposób pisania cyfry 0. Następnie dziecko rysuje cyfrę 0:

- w powietrzu,

- palcem po stole,

-  na plecach rodzica,

- na kartce.

 

 

Karty pracy 0:

 

7 „Przejdź obok lwa” – zabawa orientacyjno-porządkowa.

Dziecko idzie w tempie marszowym. Gdy rodzic pokaże sylwetę lwa, dziecko ma iść dalej jak najciszej, np. na palcach, czołgając się, w kucki.

 

 

8 „Dogoń lwa” – zabawa ruchowo-słuchowa.

Dziecko siedzi na dywanie na wprost rodzica. Ma kilka miękkich piłeczek. Podają je sobie rytmicznie z jednoczesną recytacją wiersza:

 

Raz, dwa, trzy

Włodzimierz Scisłowski

Raz, dwa, trzy –

lew jest zły!

Cztery, pięć, sześć –

może cię zjeść!

Siedem, osiem, dziewięć –

nic o lwie już nie wiem.

Lecz baw się wesoło,

bo lew siedzi w zoo!

 

Przy pierwszym powtórzeniu tekst należy mówić wolno z bardzo dokładnym podziałem na sylaby. Przy każdej sylabie musi być wyraźnie zaznaczone podanie piłki do rodzica.

 

9 „Ogrodzenie dla lwa” – zabawa ruchowo-słuchowo-wzrokowa.

Dziecko, recytując wiersz, rysuje (najpierw po śladzie) wzór: palcem, suchym pędzlem, kolorowymi kredkami. Na końcu – z pamięci – ołówkiem:

 

 

10 „Kto mieszka w zoo” – rozwiązywanie zagadek.

 Rodzic recytuje wiersz M. Terlikowskiej. Dziecko dopowiadają rozwiązania.

Basia w zoo

Maria Terlikowska

Płowa grzywa

z karku spływa,

dumna mina,

groźna brew!

Jak to zwierzę się nazywa?

LEW!

Pysznie kroczy,

myśląc o czymś,

jakby miał sto ważnych spraw!

Kto ma ogon w pawie oczy?

PAW!

Igła w igłę,

szpilka w szpilkę –

co to za kolczasty zwierz?

No, Basieńko, pomyśl chwilkę.

JEŻ!

Chociaż wielki jest

jak góra –

śmiało możesz podejść doń.

Zgadnij, co to za figura?

SŁOŃ!

 

11 „Spacer po zoo” – zabawa ruchowa.

Rodzic rozkłada nieregularnie koła z kropkami 1–10 oraz koło puste, przy czym koło puste to start, a koło z 10 kropkami to wyjście. Pomiędzy kołami, w czterech miejscach, rodzic kładzie koła z rysunkami zwierząt: krokodyla, słonia, papugi, kangura. Dziecko ma za zadanie przejść po kolejnych kołach. Gdy znajdzie się przed kołem z krokodylem, musi przeskoczyć przez nie; przed kołem ze słoniem musi przykleić ucho do ręki i narysować leniwą ósemkę; przed kołem z papugą musi podzielić na głoski słowo p-a-p-u- -g-a; przed kołem z kangurem musi podskoczyć dziesięć razy. Poprawne wykonanie zadania pozwala mu na dalszą drogę. Gdy się pomyli, wraca na puste koło.

 

 

12 Karty pracy – zoo.

 

13 Praca plastyczna lew.

Do wyboru dziecka, propozycje krok po kroku:

https://kreatywnadzungla.pl/2019/05/praca-plastyczna-lew-z-kolorowa-grzywa.html

http://pomyslowesmyki.blogspot.com/2016/10/lwy-zwierzaki-cudaki.html

https://pracaplastyczna.pl/index.php/zwierzeta/673-lew-leon

http://www.kreatywniewdomu.pl/2019/06/lew-z-bujna-grzywa_27.html

 

14  Idziemy do zoo – piosenka z pokazywaniem.

Dziecko śpiewa piosenkę wraz z pokazywaniem.

https://www.youtube.com/watch?v=rXz-hKkUvoM

 

 

U WETERYNARZA

 

1 Powitanka „Stonoga”.

Stonoga

Idzie, idzie stonoga, stonoga, stonoga, Aż się trzęsie podłoga, podłoga, bęc. Pierwsza noga, druga noga, trzecia noga, czwarta noga, Piąta noga, szósta noga, siódma noga i... odwłok. Dziecko tworzy stonogę: ustawia się gęsiego z rodzicami, jeden za drugim, łapią w pasie osobę stojącą przed sobą i kroczą do przodu. Podczas recytacji drugiego wersu dziecko i rodzice tupią. Podczas recytacji wersów trzeciego i czwartego kolejno wysuwają prawe nogi w bok i podają ich kolejność w szeregu. Ostatnia osoba wykrzykuje słowo: Odwłok!. Przechodzi pod nogami stonogi, staje na czele grupy i prowadzi ją.

 

2 „Papugi” – zabawa naśladowcza.

Dziecko stoi na dywanie jest papugą. Dziecko wykonuje dowolne ruchy – rodzic lub rodzeństwo je naśladują. Rodzic co jakiś czas zmienia dziecko prowadzące zabawę.

 

3 Zestaw ćwiczeń porannych.

Dziecko maszeruje w kole, wysoko unosząc kolana, udaje przemarsz wojska. Rodzic co chwilę zmienia kierunek marszu. Dziecko staje twarzą do rodzica, naśladuje ruchy, które wykonuje rodzic:

1) naprzemienne wymachy ramion w przód;

2) krążenia ramion w przód i w tył;

3) bieg w miejscu;

4) wspinanie się po drabinie;

5) wymachy nóg w przód;

6) skłon tułowia w przód / na boki;

7) przysiady;

8) pajacyki;

9) leżenie na plecach, przenoszenie nóg za głowę;

10) leżenie na plecach, jazda na rowerku;

11) siad po turecku, plecy proste, dłonie na kolanach, ćwiczenia oddechowe.

 

4 Czworonożni pacjenci – wysłuchanie tekstu Z. Gorczyckiej czytanego przez rodzica.

Czworonożni pacjenci

Zofia Gorczycka

Dziadek Franka ma przyjaciela lekarza. Pewnego wieczoru przyjaciel odwiedził go.

– Jak dobrze, że jesteś – mówi dziadek. – Nasz Kusy zwichnął nogę. Poradź mi, co mam robić.

Lekarz ogląda chorą łapkę, nastawia, bandażuje. I Kusy wkrótce jest zdrów.

Po tygodniu doktor znów odwiedza przyjaciela. Kusy wita się z nim, a potem wybiega z pokoju.

Po chwili wraca, ale nie sam. Obok niego skacze na trzech nogach kulejący buldog.

– Ach! – woła lekarz – przyprowadziłeś mi pacjenta! Nie ma rady, muszę mu pomóc. Dobry z ciebie, piesku, kolega! Kusy liże rękę lekarza. Dziękuje mu.

 

Rozmowa na temat wysłuchanego tekstu. Rodzic zadaje dzieciom pytania:

-  Kim był przyjaciel dziadka?;

- Kogo ten lekarz leczył?;

- Komu najpierw pomógł lekarz?;

-  Co zrobił pies przy następnej wizycie lekarza?;

-  Jak nazywa się lekarz, który leczy zwierzęta?.

 

5 U weterynarza – obejrzyj ilustracje i omów je z rodzicem.

Czym zajmuje się weterynarz i jak pomaga zwierzętom?

 

6 „Uciekająca jaszczurka” – zabawa ruchowa.

Dziecko kładzie się na brzuchach i za pomocą kończyn jednej strony ciała próbują posuwać się do przodu.

 

7 „Śniadanie Łatka” – zabawa matematyczna.

Dziecko ma przygotowane prostokąty z okienkami.
Rodzic przygotowuje sylwetę psa, miski oraz kości.

Następnie mówi: Ile fasolek masz teraz w okienkach?;

Włóż fasolki tak, by w każdym okienku była jedna fasolka.

To jest Łatek (rodzic pokazuje sylwetę psa). Łatek jest głodny. W misce ma kości (rodzic pokazuje sylwetę miski i kości). Ma ich tyle samo, ile Ty fasolek w okienkach. Czyli ile?;

Łatek zjadł 3 kostki. Ile mu zostało?;

Łatek zjadł 2 kostki. Ile mu zostało?;

Łatek zjadł 2 kostki. Ile mu zostało?;

Łatek zjadł 3 kostki. Ile mu zostało?;

Następnego dnia pani włożyła mu do miski 8 kostek. Włóż do okienek tyle samo fasolek.

Łatek zjadł 3 kostki. Ile mu zostało?;

Łatek zjadł 1 kostkę. Ile mu zostało?;

Łatek zjadł 2 kostki. Ile mu zostało?;

Łatek zjadł 2 kostki. Ile mu zostało?

Rodzic powtarza zabawę jeszcze 2-3 razy.

 

 

8 „Spacer węża” – zabawa ruchowa.

Dziecko, stojąc, nabiera bardzo dużo powietrza. Należy zwrócić uwagę, by nie unosiło przy tym ramion. Idzie, wypuszczając powietrze bardzo wolno z jednoczesnym mówieniem głoski s. Gdy zabraknie mu powietrza, zatrzymuje się, nabiera powietrze i ponownie rusza.

 

9 Obowiązki wobec psa.

Jak opiekować się psem? Obejrzyj ilustracje, poproś o odczytanie tekstu rodzica, porozmawiajcie o tym jak opiekować się psem.

 

 

10 „U weterynarza” – wycieczka do lecznicy zwierząt.

Jeżeli to możliwe pojedź z dzieckiem bądź pójdź do lecznicy dla zwierząt, jeżeli masz zwierzaka może trzeba zrobić mu rutynowe badania, bądź szczepienia to świetna okazja na wycieczkę z dzieckiem do lecznicy.

Przed wyjściem rodzic przypomina dziecku o konieczności spokojnego i cichego zachowania się podczas całej wycieczki. Dziecko podczas pobytu zwraca uwagę na wystrój gabinetu, sprzęty znajdujące się w nim, zadają pytania dotyczące pracy weterynarza.

 

Jeżeli nie możesz iść do lecznicy obejrzyj bajkę:

https://www.youtube.com/watch?v=KjirS6uSM9g

lub https://www.youtube.com/watch?v=KQtydwyrLnQ

 

11 „W lecznicy” – praca plastyczna.

Dziecko rysuje to, co najlepiej zapamiętało z pobytu w lecznicy zwierząt, bądź z bajki.

 

Inspiracje plastyczne dla dzieci:

 

12 „Tyle, ile” – zabawa pobudzająco-hamująca.

Dziecko porusza się po dywanie w dowolny sposób przy melodii utworu Domowa piosenka. Gdy muzyka milknie, rodzic pokazuje kartonik z wybraną liczbą kropek i mówi: Zaklaszcz tyle. Gdy melodia powraca, dziecko ponownie wykonują dowolne ruchy. Gdy rodzic pokaże pusty kartonik, dziecko nie rusza się, pomimo polecenia.