Grupa III MOTYLKI

 

Jesteśmy grupą dzieci 5-6-letnich. Każdego dnia odkrywamy nasze  przedszkole,  do którego przychodzimy z wielką radością. Miło spędzamy czas w naszej kolorowej sali, bawiąc się w kącikach zainteresowań. Chętnie uczymy się wierszy, piosenek, tańców, malujemy, rysujemy i lepimy. Dużo radości sprawiają nam spacery, w trakcie których poznajemy otaczające nas środowisko oraz  zabawy na placu przedszkolnym, gdzie rozładowujemy pokłady naszej energii. Uczymy się poszanowania cudzej własności, zgodnej zabawy z rówieśnikami, kulturalnego zachowania się w różnych sytuacjach, szacunku dla kolegów i dorosłych. Bardzo się cieszymy, że tworzymy taką wesołą, zgraną grupę. Po intensywnej pracy i wielu wrażeniach związanych z odkrywaniem otaczającego świata, chętnie odpoczywamy słuchając bajek.

 

 

 

 

 

 

WYNIKI KONKURSOWE

 

Komisja w składzie 3 osób tj. P. Dyrektor Aneta Zarębska, P. Paulina Kałużna oraz P. Magdalena Kamińska po dokładnym obejrzeniu wszystkich nadesłanych pracy konkursowych i opierając się o regulamin konkursu, szczególną uwagę zwróciła na wkład pracy własnej dziecka w wykonanie pracy konkursowej i postanowiła przydzielić następujące nagrody:

I miejsce – Julia, lat 7, Przedszkole nr 7 „Bolek i Lolek” w Koninie

II miejsce – Arletta, lat 6, Przedszkole nr 4 „Biały Konik” w Koninie

III miejsce – Stanisław, lat 7, Przedszkole nr 6 w Koninie

Na wyróżnienia zasługują również prace:

- Hubert, lat 5, Przedszkole nr 15 „Mali Przyrodnicy” w Koninie

- Zosia, lat 6, Przedszkole nr 7 „Bolek i Lolek” w Koninie

- Filip, lat 4, Przedszkole nr 17 „Wojtusiowa izba” w Koninie

A także nagroda publiczności:

- Zosia, lat 5, Przedszkole nr 1 „Kosmatek” w Koninie

Chciałyśmy zwrócić uwagę na fakt, iż wszystkie prace nadesłane przez Państwo były przepiękne, wykonane z wielkim zaangażowaniem i pomysłem, który nie ukrywamy bardzo miło nas zaskoczył. Ideą konkursu przede wszystkim było zwrócenie uwagi na uczucia zwierząt, a także dobra zabawa dzieci podczas tworzenia prac plastycznych, jak również urozmaicenie pracy zdalnej z dziećmi w domu. W każdej pracy został poruszony temat przewodni „Zwierzęta czują”, co jest dla nas ogromnym sukcesem i cieszymy się, że najmłodsi w tak piękny sposób potrafili pokazać uczucia, które towarzyszą zwierzętom. Pamiętajmy zwierzę to nie zabawka, ma uczucia takie samo jak Ja czy Ty.

Początkowo nagrody rzeczowe miały otrzymać tylko 3 pierwsze miejsca oraz nagroda publiczności, już wczoraj poprzez zamieszanie jakie powstało, a także, dlatego, iż uważamy, że wszystkie prace zasługują na nagrody, postanowiliśmy wszystkich dzieci nagrodzić jednakowo, pociechy otrzymają dyplomy oraz takie same nagrody. O nagrodach będziemy informować w późniejszych dniach, po dokładnym ich przygotowaniu.

GRATULUJEMY WSZYSTKIM PRZEDSZKOLAKOM, GDYŻ WY WSZYSCY JESTEŚCIE DLA NAS ZWYCIĘZCAMI!

I DZIĘKUJEMY RODZICOM ZA POŚWIĘCONY CZAS DO ZAANGAŻOWANIA SIĘ W KONKURS „ZWIERZĘTA CZUJĄ”, A TAKŻE W PRACE ZDALNĄ JAKĄ WYKONUJECIE ZE SWOIMI POCIECHAMI.

 

 

 

MOJA RODZINA

 

1 „Dom” – zabawa słownikowa.

Dobieranie wyrazów, które kojarzą się ze słowem dom. Rodzic ma przygotowane obrazki pasujące do słowa dom (np. okno, kominek, ciepło, obiad, zabawa, rodzina) oraz takie, które nie kojarzą się z domem. Zadaniem dziecka jest wskazanie tych pasujących do wyrazu dom i uzasadnienie swego wyboru.

 

 

2 Ćwiczenia poranne.

1. „Zwierzątka domowe” – dziecko po kolei naśladuje zwierzę, które ma lub chciałoby mieć w domu. rodzic odgaduje, jakie zwierzę pokazuje dziecko.

2. „Wiosenne porządki” – dziecko staje na dywanie, rodzic opowiada, jakie czynności wykonuje się podczas wiosennego sprzątania, np. odkurzanie, zamiatanie, trzepanie dywanów, mycie okien. Dziecko starają się pokazywać gestami czynności wymieniane przez rodzica.

3. „Pieski na spacerze” – dziecko staje w parze z rodzicem bądź rodzeństwem. Jedna osoba z pary zakłada szarfę przez ramiona (tak jak zakłada się plecak) i przyjmuje pozycję na czworakach. Druga osoba z pary chwyta szarfę. Para porusza się po dywanie, naśladując spacer z psem. Po chwili zamieniają się rolami.

4. „Dzikie zwierzęta” – rodzic opowiada o zwierzętach, które można spotkać w zoo. Dziecko stara się naśladować ruchy i odgłosy zwierząt, o których mówi rodzic, np. słoń – dziecko wykonuje powolne, ociężałe kroki i udaje trąbienie; lew – dziecko chodzi na czworakach i naśladuje ryczenie.

 

3 Moja wesoła rodzinka – osłuchanie z piosenką.

Piosenka dostępna na stronie:

https://chomikuj.pl/angel1720/Muzyka+dla+dzieci/Tropiciele+CD2/07+Moja+weso*c5*82a+rodzinka,6050826667.mp3(audio)

 

Moja wesoła rodzinka

sł. Stanisław Karaszewski

muz. Tomasz Strąk

1. My rodzinę dobrą mamy,

zawsze razem się trzymamy!

I choć czasem czas nas goni,

my – jak palce jednej dłoni!

Ref. Mama, tata, siostra, brat

i ja – to mój mały świat!

Dużo słońca, czasem grad –

to wesoły jest mój świat!

2. Mama zawsze kocha czule,

ja do mamy się przytulę.

Tata kocha, lecz inaczej,

uspokaja, kiedy płaczę.

Ref. Mama, tata, siostra, brat...

3. Gdy napsocę i nabroję,

siedzę w kącie, bo się boję!

Tata skarci, pożałuje,

a mamusia pocałuje!

Ref. Mama, tata, siostra, brat...

4. Kiedy nie ma taty, mamy,

wszyscy sobie pomagamy!

I choć sprzątać nie ma komu,

jest wesoło w naszym domu!

Ref. Mama, tata, siostra, brat...

 

a) Słuchanie piosenki. Dziecko słucha nagrania piosenki na siedząco. W tej pozycji tworzy do melodii improwizację ruchową (głową, rękami, górną częścią tułowia).

b) Wystukiwanie rytmu piosenki. Rodzic prezentuje dziecku rytm, grając go na bębenku lub wyklaskując. Dziecko słucha i powtarza na zasadzie echa na bębenkach (jeśli jest taka możliwość) lub klaszcząc. Dziecko ponownie słucha piosenki i w jej trakcie wystukuje rytm.

c) Zabawa rytmiczna. Rodzic ma grzechotkę, dziecko bębenek. Rodzic prezentuje rytm do wystukania (stanowi on część taktu). Dziecko utrwala rytm. Następnie wystukuje go razem z rodzicem.

 

4 Moja rodzina – plansze edukacyjne.

Oglądanie i omawianie ilustracji.

 

 

5 Moja rodzina – karty pracy.

Wykonanie kart pracy.

 

 

6 „Moja rodzina” – praca plastyczna.

Rodzic przypomina znaczenie słowa portret. Następnie dziecko maluje portrety swoich rodziców, bądź jednego rodzica. Pod każdym portretem przykleja odpowiedni pasek ze słowem mama lub tata.

 

7„Zagadkowa osoba” – zabawa dydaktyczna.

Rodzic ma przygotowane rysunki przedstawiające ludzi wykonujących charakterystyczne dla jakiegoś zawodu czynności. Dziecko losuje kartkę i opowiada, co robi osoba na kartce, np. Ta osoba uczy dzieci w szkole; Ta osoba gotuje obiady i inne dania; Ta osoba roznosi w restauracji zamówione dania. Rodzic na podstawie opisu ma podać nazwę zawodu, a następnie następuje zamiana rodzic losuje i opowiada, dziecko zgaduje.

 

 

Gra memo – zawody

 

Gra dobble – zawody

 

8 Klasyfikowanie według dwóch cech.

(rośliny, zwierzęta, pojazdy, instrumenty – małe i duże).

Klasyfikowanie karty pracy i opis:

http://przedszkolezpomyslem.pl/?p=156

http://boberkowy-world.blogspot.com/2015/02/klasyfikacja-pomoce-i-karty-pracy.html

 Zadanie dodatkowe – łączenie w pary kostek z taką samą liczbą oczek.

 

9 „Turlanka” – zabawa słownikowa.

Dziecko siedzi na dywanie a rodzic naprzeciwko niego z piłką. Rodzic turla piłkę do dziecka, mówiąc jednocześnie nazwę zawodu w rodzaju męskim, np. nauczyciel. Dziecko, kiedy otrzyma piłkę, tworzy nazwę zawodu w rodzaju żeńskim, np. nauczycielka.

 

10 „Pilu, pilu, gąski do domu” – zabawa bieżna.

Rodzic stoi na końcu ogrodu – to mama- -gąska. Jedno dziecko stoi z boku – to wilk. Pozostałe dzieci stoją w luźnej gromadce (jeżeli mamy rodzeństwo, a jeżeli nie to tata jest wilkiem a dziecko gąską)

– są gąskami. Na początku zabawy odbywa się dialog między mamą-gąską a dzieckiem-gąską:

– Pilu, pilu, gąski do domu.

– Boimy się.

– Czego?

– Wilka złego.

– Gdzie on jest?

– Za lasami, za górami.

– Co robi?

– Zęby ostrzy.

– Na kogo?

– Na nas.

– To pilu, pilu, gąski do domu.

Dziecko-gąska biegnie do mamy-gąski. W tym czasie tata-wilk stara się złapać biegnącą gąskę, jeżeli zostanie złapana zamienia się w wilka. Za każdym razem gąska wraca na wyznaczone miejsce zabawy.

 

11 Tajemnicza mama – słuchanie opowiadania M. Jaworczakowej czytanego przez rodzica.

Tajemnicza mama

Mira Jaworczakowa

Mama Tereski jest inżynierem, można ją czasem zobaczyć, jak rozmawia z robotnikami przy budowie nowego domu na rogu ulicy. Mama Jureczka pracuje w pralni, mama Zosi leczy chore dzieci, a mama Ani… no, właśnie, nie można wcale dogadać się z Anią, kim jest jej mama.

– W zeszłym tygodniu była stewardessą w samolocie – powiedziała Ania.

– I latała? – krzyknęli chłopcy. – Dokąd latała? Do Chin? Do Ameryki?

– Nie. – pokręciła głową Ania. – Wcale nie latała. Dziwny jakiś samolot, który nigdzie nie lata.

– To może w tym tygodniu poleci? – zapytali jeszcze.

– W tym tygodniu? Skąd. Teraz mama jest nauczycielką. Zdziwili się, ale nic nie powiedzieli. A po jakimś czasie okazało się, że mama Ani już nie jest nauczycielką, tylko pielęgniarką w szpitalu.

– Ojej! – Nie mogli tego pojąć w przedszkolu. – Twoja mama, Aniu, strasznie często zmienia pracę. Ania roześmiała się. – Wcale nie, ale moja mama może być wszystkim.

– Nieprawda – orzekli chłopcy. – Zmyślasz i tyle.

– Tere-fere! – dodały dziewczynki. – Pewnie, że zmyśla.

Kiedyś oglądali razem książki z obrazkami. Obrazki były śliczne, na jednym

– królowa z bajki w zielonej sukni, w koronie złotej na głowie.

– O! – zawołała Ania. – Moja mama też ma taką!

Teraz już wszyscy pukali się w czoło, patrząc na Anię. Nawet wyobrazić sobie nie można, żeby mama Ani biegła na przykład rano do tramwaju w takiej długiej, fałdzistej sukni. Zaczęli się kłócić. Całe szczęście, że pani właśnie nadeszła. Powiedziała, że wszyscy pójdą jutro do teatru. Więc zamiast dalszej kłótni wybuchła radość i zapomnieli o Ani. Na przedstawieniu najbardziej podobała się wszystkim królowa.

 

Rodzic przerywa czytanie i pyta dziecko:

- Jak myślisz, kim była mama Ani, jaki wykonywała zawód?.

Dziecko odpowiada  na pytanie – burza mózgów. Po zakończeniu burzy mózgów rodzic czyta dalszą część opowiadania.

– Taka śliczna, taka dobra – zachwycały się dziewczynki. Ania uśmiechała się bardzo zadowolona.

– Zawsze jest bardzo dobra – powiedziała nagle.

– Zawsze? Skąd wiesz? Ta aktorka, która grała królową…

– To moja mama – wyjaśniła po prostu Ania.

 

Rozmowa na temat zawodów wykonywanych przez mamy dzieci. Rodzic zadaje dziecku pytania:

-  Jakie zawody wykonywały mamy dzieci z opowiadania?;

-  Jakie inne zawody wykonują mamy?.

Dziecko odpowiada na pytania rodzica – podaje nazwę zawodu i wyjaśnia, co mama robi w pracy.

 

 

 12 „Odbicie w lustrze” – zabawa ruchowa naśladowcza.

Rodzic staje przodem do dziecka. Wykonuje wymyślone przez siebie ruchy, gesty, miny. Dziecko, jest odbiciem w lustrze, naśladuje je. Musi być skoncentrowane, by nadążyć za zmianami.

 

13 „Magiczny woreczek” – zabawa dydaktyczna.

Rodzic ma w worku przygotowane rekwizyty: nożyczki, zmiotkę, bandaż, drewnianą łyżkę, but, samochodzik, samolocik, paletę malarską, pędzel itp. Dziecko siedzi na dywanie. Wkłada ręce do worka i bez wyciągania przedmiotu próbuje odgadnąć jego nazwę. Gdy poda nazwę, wyjmuje i sprawdza, czy prawidłowo rozpoznał przedmiot.

Rodzic pyta: Kto w swojej pracy wykorzystuje bandaż?. Dziecko odpowiada: pielęgniarka.

 

 

 

TYDZIEŃ OD: 18.05 DO 22.05

TEMAT KOMPLEKSOWY: MAMA I TATA 

TEMATY:

   1 Moja rodzina

   2 Moja mama wszystko umie

   3 Pomagam w domu

   4 Przygotowujemy upominki dla mamy i taty

   5 Dzień rodziny

 

NAUKA ZDALNA – STRONA MINISTERIALNA

 

https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje/na-lace

 

Na łące

Dziecko powtórzy i poszerzy wiedzę na temat środowiska łąki i żyjących tam organizmów. Pozna literę „Ż” jak żaba oraz utrwali poznane już litery. Poćwiczy pisanie, czytanie oraz aktywne słuchanie dzięki udostępnionym słuchowiskom, bajkom i filmom. Rozwiąże proste zadania matematyczne, przeliczy, porówna i uporządkuje zbiory. Utrwali poznane cyfry oraz poćwiczy logiczne myślenie, spostrzegawczość i umiejętność przeliczania. Dziecko przeprowadzi wspólnie z rodzicem proste eksperymenty. Nauczy się lub posłucha kilku tematycznych piosenek oraz pozna lub utrwali słownictwo w języku obcym. Będzie miało również możliwość stworzenia prac plastycznych i technicznych dotyczących mieszkańców łąki. 
 

Scenariusz zajęć

·         Tworzymy łąkę

Karty pracy

·         Bocian i żaba

·         Odszukaj litery

·         Podziel na sylaby

·         Połącz w pary

·         Spostrzegawczość

·         Majowa łąka

Obejrzyj film

·         „Wędrówki Skrzata Borówki”

·         „Jak ten kwiat na łące”

·         „Przygody Bolka i Lolka”, odc. „Bocian”

·         „Z kamerą wśród pszczół” odc. 1

·         „Z kamerą wśród pszczół”, odc. 2

·         „Majowa łąka”

Powtórz litery

·         Litera „Ą”

·         Litera „Ł”

·         Litera „Ż”

Poćwicz czytanie

·         Jakiej litery brakuje?

·         Głoskowy detektyw

·         Jak mam na imię?

·         Kwiaty Emmy 

·         Co to jest?

Posłuchaj 

·         Skąd się biorą motyle?

·         Karta pracy – Rozwój motyla

Wykonaj prosty eksperyment!

·         Co nam daje łąka?

·         Kolorowe bąbelki

Sprawdź swoją pamięć

·         Życie na łące

·         Memo

·         Pamięć doskonała

Zagraj, pokoloruj, zgadnij

·         Odgłosy łąki

·         Gdzie są owady?

·         Żaba

·         Motyl

·         Konik polny

·         Bocian

·         Rysuj bez odrywania ręki

·         Kwiat

Rozwiąż quizy i zagadki

·         Łąkowe rośliny

·         Kto mieszka na łące?

·         Motyle

Obejrzyj program telewizyjny

·         „ABC wszystko wie”, odc. 33 – Czy bocian zjada żaby?

Poczytaj mi mamo

·         Baśnie Andersena, „Słowik”

·         Joanna Papuzińska, „Chwilki dla Emilki” 

Zagraj w grę

·         Gra „Zielono mi”

Zrób to sam

·         Zwierzęta z łąki

·         Biedronka

·         Stemplowana łąka

Policz, oblicz, porównaj

·         Połącz kropki

·         Koduj z małpką

·         Dodaj

·         Liczba 10

·         Dodawaj i odejmuj

·         Oblicz i połącz

·         Policz i zapisz

·         Policz i pokoloruj

·         Jaka kolejność?

Poćwicz język angielski

·         Żabki

·         Pajączek

Śpiewaj z innymi

·         „Kle-kle boćku”

·         „Bąki z łąki”

·         „Majowa łąka”

·         „Żabie kroki”

Obejrzyj i opowiedz

·         Zwierzęta na łące

·         Łąka w malarstwie

·         Galeria „Wiosenna łąka”

·         Słowik

Posłuchaj słuchowiska

·         „Zaczarowany bocian”

Zaproś rodziców do wspólnego działania

·         Bocianie łapy

·         Zielnik

·         Zaczarowane cyfry   

Inspiracje

·         Zabawy ruchowe z dzieckiem

·         Kodowanie – Zabawy dla rodziców i dzieci

·         Kolorowanki i malowanki dla dzieci, karty pracy, gry edukacyjne, Program „Mamo, Tato, co Ty na to?”

 

 

WITAJCIE DRODZY KONKURSOWICZE

 

Dziękujemy za tak aktywne zaangażowanie się w głosowanie na prace konkursowe przedszkolaków. Wybiła godzina 20.00 a co za tym idzie koniec głosowania.

Dzieci zdobyły poszczególną ilość głosów:

- Zosia, lat 5 z Przedszkola nr 1 „Kosmatek” w Koninie – 580 głosów

- Arletta, lat 6  z Przedszkola nr „Biały konik” w Koninie – 19 głosów

- Stanisław lat  7 z Przedszkola nr 6 w Koninie – 100 głosów

- Alicja lat 6 z Przedszkola nr 7 „Bolek i Lolek” w Koninie – 143 głosy

- Julka lat 7 z Przedszkola nr 7 „Bolek i Lolek” w Koninie – 20 głosów

- Maja lat 6 z Przedszkola nr 7 „Bolek i Lolek” w Koninie – 20 głosów

- Natalia lat 7 z Przedszkola nr 7 „Bolek i Lolek” w Koninie – 97 głosów

- Zosia lat 6 z Przedszkola nr 7 „Bolek i Lolek” w Koninie – 13 głosów

- Julka lat 4 z Przedszkola nr 11 „Pentliczek” w Koninie – 34 głosy

- Hubert lat 5 z Przedszkola nr 15 „Mali Przyrodnicy” w Koninie – 175 głosów

- Justyna lat 4 z Przedszkola nr 15 „Mali Przyrodnicy” w Koninie – 197 głosów

- Zosia lat 3 z Przedszkola nr 15 „Mali Przyrodnicy” w Koninie – 366 głosów

- Filip lat 4 z Przedszkola nr 17 „Wojtusiowa izba” w Koninie – 11 głosów

- Marta lat 4 z Przedszkola nr 17 „Wojtusiowa izba” w Koninie – 12 głosów

Niestety z przykrością muszę stwierdzić, iż dotarły do nas głosy o nieczystej zabawie, część z głosów pod niektórymi zdjęciami została zaczerpnięta od znacznej ilości kont zagranicznych, jest nam przykro i nie spodziewaliśmy się, że w konkursie przedszkolnym może dojść do takich zachowań, niemniej jednak nie zaznaczyliśmy tego w regulaminie, iż głosy zagraniczne czy też podejrzane nie liczą się, dlatego musimy brać wszystkie głosy pod uwagę.

Osobą, która wygrała nagrodę „publiczności” jest: Zosia, lat 5 z Przedszkola nr 1 „Kosmatek” w Koninie – 580 głosów

Serdecznie gratulujemy!

Nie martwcie się drodzy rodzice i przedszkolaki, z racji tej sytuacji, postanowiliśmy ufundować dla wszystkich biorących udział w konkursie jednakowe  nagrody, w poniedziałek również zostaniecie Państwo poinformowani o przyznaniu I, II i III miejsca.

Dzieciaki - nie martwcie się wszyscy zrobiliście piękne prace, które zasługują na równe nagrody!

Na przyszłość chciałabym tylko zaznaczyć - nie uczcie Drodzy Państwo nieuczciwości swoich dzieci, bo „czym skorupka za młodu nasiąknie, tym na starość trąci”, a w każdych konkursach jak i w życiu trzeba się nauczyć wygrywać i przegrywać, to jest tylko konkurs przedszkolny, który miał Wam sprawić ogromną frajdę i radość, a co najważniejsze miał uwrażliwić na potrzeby zwierząt.

Rywalizacja miała być fajna i zdrowa, a dochodziło do nas szereg informacji i wiadomości, że przerodziła się w nie fajną zabawę.

Myślę, że mimo wszystko dzieci będą zadowolone z nagród i dla nich była to fajna zabawa i nauczyły się tego co ten konkurs miał na celu czyli uwrażliwienie na dobro zwierząt i to, że każdy ma uczucia także zwierzęta.

Dziękuję wszystkim raz jeszcze za wzięcie udziału w konkursie, a także za zaangażowanie. Podkreślę jeszcze raz wszystkie prace są PIĘKNE i gratuluję wszystkim przedszkolakom!