INSTRUMENTY MUZYCZNE

 

1 „Muzykanci konszabelanci” – zabawa muzyczno – ruchowa w kole.
Piosenka:

https://chomikuj.pl/kamiluss16/PIOSENKI+DLA+DZIECI+PRZEDSZKOLE+I+SZKO*c5*81A/Zbi*c3*b3r+zabaw+muzyczno+-+ruchowych/Muzykanci+konszabelanci,2509919254.mp3(audio)

 

2 Wykonanie instrumentów – praca plastyczna. (instrumenty potrzebne do zajęć).

Bębenek

Instrukcje wykonania:

https://ekodziecko.com/bebenki-z-puszek-i-balonikow

Tamburyno

Instrukcje wykonania:

https://ekodziecko.com/tamburyno-instrument-muzyczny-z-recyklingu

Dzwonki

Instrukcje wykonania:

https://ekodziecko.com/dzwoneczki

https://ekodziecko.com/dzwoneczki-na-reke-lub-noge

Grzechotka

Instrukcje wykonania:

http://edufunkids.com/wlasnoreczne-wykonana-grzechotka-praca-plastyczno-techniczna/

https://pracaplastyczna.pl/index.php/inne/270-grzechotki

 

3 Zestaw ćwiczeń porannych.

1. „W góry lub nad morze” – dziecko swobodnie maszeruje po pokoju. Na hasło: W góry! dziecko naśladuje marsz po górach lub wspinaczkę – wysoko unosi kolana i wyciąga ręce w górę. Na hasło: Nad morze! dziecko naśladuje ruchy pływaka.

2. „Tęczowy most” – dziecko ustawia się za rodzicem z nogami w szerokim rozkroku, tworząc pociąg. Ostatnia osoba z rzędu musi przejść przez most – na czworakach, pod nogami – i ustawić się na początku rzędu. Wtedy kolejna osoba z końca rzędu przechodzi przez most i ustawia się z przodu.

3. „Pakujemy się na biwak” – zabawa uspokajająca. Dziecko siedzi na dywanie w siadzie skrzyżnym, z prostymi plecami, dłońmi na kolanach. Wymienia jak najwięcej rzeczy, którą należy zabrać na biwak do lasu.

 


4 „Tajemniczy list” - słuchanie listu czytanego przez rodzica wprowadzającego do tematu dnia.

 

Drogi/a …………………..!

 

Jestem sprzedawcą w sklepie muzycznym, mam ogromny problem i potrzebuje Twojej pomocy. Moje instrumenty wybrały się wczoraj na spacer, ale po powrocie nie wróciły na swoje miejsce. Czy pomożesz mi poustawiać je na odpowiednich półkach? Żeby to zrobić musisz rozpoznać instrumenty słuchając jaki wydają dźwięk. Mam nadzieję, że sobie świetnie poradzisz. Życzę miłej zabawy na dzisiejszych zajęciach. Bardzo Ci dziękuję za pomoc.

 

Pozdrawiam.

 

5 „Jaki to instrument” – zagadki słuchowe.

Rodzic prezentuje dziecku 4 instrumenty muzyczne ( tamburyno, bębenek, grzechotka, dzwonki), umieszcza je pudełku tak, aby dziecko ich nie widziało. Dziecko odgaduje na jakim instrumencie zagrał rodzic i umieszcza instrument w odpowiednim miejscu na brystolu lub szarym papierze.

 

Tamburyno – czerwona półka
Bębenek – zielona półka
Grzechotka – niebieska półka
Dzwonki – żółta półka

 

6 „Wesołe instrumenty” - zabawa ruchowa.

Dzieci porusza się po dywanie w rytm bębenka, na dźwięk tamburyna robi przysiady, na dźwięk dzwoneczków podskakuje.

 

7 „Podróż na ulicę dźwięków” – zabawa muzyczna.

Dziecko otrzymuje instrument muzyczny, rodzic opowiada dziecku co spotkało instrumenty podczas spaceru, zadaniem dziecka jest zagranie na instrumencie gdy usłyszy jego nazwę.

Bajka o ulicy dźwięków

Były sobie kiedyś dzwonki, grzechotki, bębenki i tamburyna. Instrumenty te mieszkały w sklepie muzycznym na swoich półeczkach. Pewnego dnia wybrały się na spacer w poszukiwaniu ulicy dźwięków. Nie wiedziały gdzie ta ulica się znajduje, ale były tak ciekawe jak tam jest, że postanowiły jej poszukać. Aby było im przyjemniej maszerować, wyruszyły wszystkie razem: dzwonki, grzechotki, bębenki i tamburyna. Instrumenty szły jedno za drugim. Najpierw zaczęły grać dzwonki, następnie grzechotki, później bębenki, a na końcu tamburyna. Po długim marszu były już tak zmęczone, że dzwonki, grzechotki, bębenki i tamburyna grały bardzo cichutko. Dzwonki, grzechotki, bębenki i tamburyna wydając te cichutkie dźwięki zaczęły rozumieć, gdzie jest ta ulica dźwięków – dokładnie tam, gdzie stoją. Dzwonki, grzechotki, bębenki i tamburyna spoglądały na siebie i wspólnie stworzyły cudowną melodię. Po chwili wyruszyły w drogę powrotną, ponieważ odnalazły już ulice dźwięków. Po długim marszu pierwsze pożegnały się dzwonki. Zaraz po nich pożegnały się grzechotki, następnie bębenki, a tamburyna były już tak zmęczone, że szybciutko pobiegły do swojego ulubionego miejsca, do sklep muzycznego. Teraz, dookoła jest tak cicho jak makiem zasiał, a na ulicy dźwięków już nic nie słychać.

 

8 Co to za instrument? – oglądanie plansz edukacyjnych.

- nazywanie instrumentów

-  dzielenie nazw instrumentów na głoski, sylaby, jaką głoską zaczyna się i kończy nazwa instrumentu.

 

9 Instrumenty – karty pracy.

Wykonanie kart pracy.

 

10 Zagadki muzyczne – posłuchaj i odgadnij co to za instrument.

Zagadki:

https://chomikuj.pl/gusiaczek123/Gimnazjum+Specjalne/MUZYKA/Instrumenty+muzyczne/Zagadki+o+instrumentach+muzycznych

 

11 Gra muzyczne memory.

 

12 Oglądanie bajki o instrumentach muzycznych pt. „Lekcja muzyki – instrumenty” – podsumowanie zajęć.

Bajka:

https://www.youtube.com/watch?v=DXmlIcDuAXo