DO WIDZENIA PRZEDSZKOLE!

 

1 „Wspominamy” – rozmowa.

Dziecko siedzi na dywanie, rodzic  rozpoczyna zdanie, np. W przedszkolu lubiłam / lubiłem, gdy…; W przedszkolu nie lubiłam / nie lubiłem, gdy…; W przedszkolu czułam / czułem się…, a dziecko je kończy.

 

2 „Przenieś piłkę na krążku” – zabawa ruchowa z elementem równowagi.

Dziecko otrzymuje jedną piłkę i jeden krążek. Dziecko kładzie piłkę na krążku i stara się chodzić w różnych kierunkach tak, by piłka nie spadła. Rodzic kończy zabawę, nagradzając brawami dziecko.

 

3 Zestaw ćwiczeń porannych.

1. „W góry lub nad morze” – dziecko swobodnie maszeruje po pokoju. Na hasło: W góry! dziecko naśladuje marsz po górach lub wspinaczkę – wysoko unosi kolana i wyciąga ręce w górę. Na hasło: Nad morze! dziecko naśladuje ruchy pływaka.

2. „Tęczowy most” – dziecko ustawia się za rodzicem z nogami w szerokim rozkroku, tworząc pociąg. Ostatnia osoba z rzędu musi przejść przez most – na czworakach, pod nogami – i ustawić się na początku rzędu. Wtedy kolejna osoba z końca rzędu przechodzi przez most i ustawia się z przodu.

3. „Pakujemy się na biwak” – zabawa uspokajająca. Dziecko siedzi na dywanie w siadzie skrzyżnym, z prostymi plecami, dłońmi na kolanach. Wymienia jak najwięcej rzeczy, którą należy zabrać na biwak do lasu.

 

4 Zestaw ćwiczeń gimnastycznych.

1. „Kolorowe kółka” – rodzic daje dziecku szarfę w wybranym kolorze, w pokoju umieszcza koła w 4 kolorach. Dziecko swobodnie biega po pokoju. Na sygnał gwizdka musi odnaleźć koło w kolorze szarfy, którą otrzymał. Za każdym razem rodzic wymienia szarfę na innego koloru.

2. „Kałuże” – dziecko rozkłada na podłodze szarfy, tworząc z nich kałuże o różnych kształtach. Swobodnie biega po pokoju, na sygnał gwizdka dziecko wskakuje do pierwszej napotkanej kałuży.

3. „Marsz po linie” – dziecko układa z szarf na podłodze długa linę. Następnie przechodzi po linie, stopa za stopą.

4. „Taniec z szarfą” – dziecko tańczy z szarfami przy akompaniamencie szybkiej muzyki. Wymachuje szarfami, podrzuca je do góry, przechodzi przez nie itp.

5. Dziecko siada na dywanie boso, przed sobą kładzie szarfy. Na sygnał rodzica podnosi szarfy – raz lewą, raz prawą nogą.

6. Ćwiczenie oddechowe – dziecko siedzi na dywanie, trzyma przed sobą szarfy. Układa z nich różne wzory: koła, kwadraty, prostokąty. Na koniec odkłada szarfę w wyznaczone przez rodzica miejsce.

 

 5 „Najbardziej” – praca plastyczna.

Dziecko dostaje dwie kartki. Na jednej rysuje to, co najbardziej podobało mu się w przedszkolu, a na drugiej to, czego najbardziej nie lubiło. Po zakończeniu pracy opowiada o tym, co narysowało.

 

6 „Kalambury” – zabawa pantomimiczna.

Rodzic przygotowuje obrazki przedstawiające wykonywanie jakichś czynności. Dziecko kolejno losuje kartki z obrazkami, a następnie ilustruje czynność przedstawione na kartce za pomocą ruchu. Rodzic odgaduje o jaką czynność chodzi. Następnie zamiana ról rodzic pokazuje, dziecko odgaduje.

 

 

7 „Gimnastyka buzi i języka” – wykonanie zadań zamieszczony na kartach.

Dziecko wykonuje zadania odczytane przez rodzica.

 

 

8 „Nasze zabawy” – zabawy muzyczno-ruchowe z rodzicami.

Takie jak: „Dwóm tańczyć się zachciało”, „Wycieczka”, „Stary niedźwiedź”, „Karuzela”, „Siała baba mak”.