×

Uwaga

The was a problem converting the source image.

There was a problem rendering your image gallery. Please make sure that the folder you are using in the Simple Image Gallery plugin tags exists and contains valid image files. The plugin could not locate the folder: images/544KM

 

RÓŻOWY BĄDŹ CZERWONY

 

1 Kolory lata – pakiet edukacyjny.

- obejrzyj i omów ilustracje

- wykonaj karty pracy

- zagraj w grę.

 

 

2 „Kolorowe zagadki” – układanie zagadek.

Rodzic prezentuje dziecku obrazki letnich czerwonych bądź różowych owoców i kwiatów: czereśni, truskawek, malin, porzeczek, maków, róż. Dziecko: określa, co je łączy, podaje nazwy owoców i kwiatów, losuje kartkę, układa zagadkę na temat obrazka.

 

 

3 Zestaw ćwiczeń porannych.

1. „W góry lub nad morze” – dziecko swobodnie maszeruje po pokoju. Na hasło: W góry! dziecko naśladuje marsz po górach lub wspinaczkę – wysoko unosi kolana i wyciąga ręce w górę. Na hasło: Nad morze! dziecko naśladuje ruchy pływaka.

2. „Tęczowy most” – dziecko ustawia się za rodzicem z nogami w szerokim rozkroku, tworząc pociąg. Ostatnia osoba z rzędu musi przejść przez most – na czworakach, pod nogami – i ustawić się na początku rzędu. Wtedy kolejna osoba z końca rzędu przechodzi przez most i ustawia się z przodu.

3. „Pakujemy się na biwak” – zabawa uspokajająca. Dziecko siedzi na dywanie w siadzie skrzyżnym, z prostymi plecami, dłońmi na kolanach. Wymienia jak najwięcej rzeczy, którą należy zabrać na biwak do lasu.

 

4 Piosenka na kolorowe lato – zabawy przy piosence.

Piosenka:

https://chomikuj.pl/angel1720/Muzyka+dla+dzieci/Tropiciele+CD2/15+Piosenka+na+kolorowe+lato,6050824262.mp3(audio)

 

a) „Echo rytmiczne” – zabawa rytmiczna. Rodzic podaje rytm fragmentu piosenki: klaszcząc, uderzając dłońmi o podłogę, tupiąc. Dziecko stara się powtórzyć rytm w ten sam sposób.

b) „Zrywamy czereśnie” – zabawa ruchowa. Dziecko podskakuje po całym pokoju w rytm melodii piosenki. Gdy muzyka cichnie, wspina się na palce i udaje zrywanie czereśni i wkładanie ich do koszyków.

c) „Kolorowy taniec” – zabawa taneczna. Dziecko w parze z rodzicem. Stają naprzeciwko siebie. Śpiewają piosnkę i wykonują podane gesty. Podczas wstępu do zwrotki każdy tańczy tak, jak chce. Na ostatni takt wykonują szybki ruch biodrami. Podczas zwrotki podają sobie ręce i tańczą w podskokach, obracając się w parach (w pierwszej części zwrotki w prawo, w drugiej – w lewo). Podczas refrenu każdy uderza jednocześnie obiema rękami jeden raz w uda, następnie uderza swoją prawą ręką w prawą rękę partnera i zostawia ją „przyklejoną”, to samo robi lewą ręką.

 

5 „Ile czereśni mamy w koszyku?” – zabawa dydaktyczna.

Rodzic przygotowuje dla siebie dziesięć piłeczek pingpongowych (czereśni) oraz pudełko lub koszyk. Dziecko ma dziesięć fasolek i dwa paski z otworami oraz kartoniki z kropkami 1–9. Rodzic najpierw wkłada piłeczki do koszyka (po jednej), informując dziecko, ile czereśni wkłada. Za każdym razem zadaje pytanie: Ile czereśni jest w koszyku?. Dziecko odpowiada od razu lub pomaga sobie w liczeniu, wkładając fasolki do otworów i przeliczając je. Następnie kładą kartonik z właściwą liczbą kropek. Gdy wszystkie piłki są już w koszyku, rodzic wyjmuje je, pokazuje, ile zabrał, i zadaje pytanie: Ile czereśni zostało w koszyku?. Dziecko przelicza w pamięci lub za pomocą fasolek. Podpisuje odpowiednim kartonikiem.

 

6 „Biedronki na łące” – zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa.

Rodzic rozkłada na dywanie koła hula-hoop oznacza je kropkami.. Dziecko – biedronka chodzi w rytmie melodii Piosenki na lato. Gdy muzyka milknie, rodzic pokazuje kartonik z kropkami. Biedronka siada na kwiatku– wchodzi do hula-hoop oznaczonego tyloma kropkami, ile rodzic podniósł na kartoniku.

 

7 „Gra w różowe / czerwone” – zabawa orientacyjno-porządkowa.

Dziecko maszeruje, podskakuje bądź biega po pokoju w rytm dowolnej muzyki. Gdy muzyka milknie, rodzic głośno podaje nazwę koloru. Dziecko musi odszukać podany kolor w pokoju i dotknąć go. Jeżeli rodzic poda kolor różowy / czerwony, dziecko staje prosto w bezruchu.

 

8 „Owocowy koktajl” – wykonanie koktajlu mleczno-owocowego.

Rodzic przygotowuje potrzebne produkty i narzędzia: różne sezonowe świeże owoce, jogurt naturalny lub mleko, mikser, kubki. Następnie pokazuje dziecku zgromadzone produkty i prosi o zgadnięcie, co będą robić. Wspólnie z dzieckiem ustala kolejność czynności: umycie owoców, włożenie do miksera, wlanie mleka lub jogurtu, włączenie miksera pod nadzorem osoby dorosłej, wyłączenie miksera, rozlanie napoju do szklanek, degustacja. Wspólnie z dzieckiem ustala zasady higieny i bezpieczeństwa podczas pracy. Następnie rodzic i dziecko zabezpieczają ubrania i włosy, wykonuje kolejne etapy pod nadzorem rodzica, wspólnie degustują koktajl, porządkują miejsce pracy.

 

Robimy sok – wytnij, ponumeruj i ułóż historyjkę obrazkową.

{gallery}544KM{/gallery}

 

9 Kolor czerwony – karty pracy.

Wykonaj karty pracy.