Grupa II BIEDRONKI

.

       To my - grupa "BIEDRONKI" - trochę podrośliśmy. Teraz jesteśmy w grupie  4 - latków. Poznaliśmy już wszystkie przedszkolne zwyczaje, dlatego miło, wesoło i szybko mijają nam dni. Wspólnie bawimy się, uczymy i odkrywamy otaczający nas świat. Chętnie śpiewamy i tańczymy. Lubimy też tworzyć - nasze prace plastyczne są bajecznie kolorowe. Potrafimy już stawiać piękne budowle z klocków, gotujemy dla lalek w kąciku kuchennym. Niektórzy z nas potrafią złożyć puzzle z bardzo wielu części. Zabawy na terenie przedszkolnym to super sprawa: lubimy zjeżdżać na zjeżdżalni, biegać, huśtać się, grać w piłkę. Jesteśmy już starsi więc bardziej ostrożni. Wiemy, że trzeba uważać, żeby nie skrzywdzić kogoś ani siebie podczas zabawy. Małe dzieci mają swoje małe problemy, które staramy się wspólnie rozwiązywać. Zawsze możemy liczyć na pomoc naszych pań, by czuć się w przedszkolu bezpiecznie. Uczymy się poszanowania cudzej własności, zgodnej zabawy z rówieśnikami, kulturalnego zachowania się w różnych sytuacjach, szacunku dla kolegów i dorosłych. Szczególną uwagę przywiązują nasze panie do zachowania bezpieczeństwa podczas zabaw, wycieczek, znamy już podstawowe zasady bezpiecznego poruszania się na ulicy.
       Bardzo się cieszymy, że tworzymy taką wesołą, zgraną grupę.

 

 

Witajcie Biedroneczki

Dziś mamy szczególny dzień- Dzień Tatusiów.
Z nikim nie jest tak beztrosko i radośnie, jak z tatą. Z tatą można przemierzać świat i odkrywać nowe horyzonty. Nikt też lepiej nie pocieszy w chwilach smutku i nie przegoni strachów przed snem. Tata jest niezastąpionymi w każdej sytuacji.
Złóżcie swoim Tatusiom życzenia i spróbujcie zaśpiewaać piosenkę ,,Kocham Cię Tato"
https://www.youtube.com/watch?v=nm8hEaDMfSk
Narysujcie portret swojego taty i wręczcie go w prezencie.

A teraz zapraszam Was w podróż wakacyjną nad morze.
Może być niebieskie, szare lub zielone.
Bywa spokojne lub bardzo wzburzone.
Kiedy jego brzegiem ludzie spacerują,
jego małe fale stopy ich całują. (morze)

Jakie rzeczy spakować do walizki nad morze dlaczego, będą nam one potrzebne? Opowiedzcie .
(okulary, czapka z daszkiem, woda mineralna, krem z filtrem, koło do pływania, wiaderko itp.).

„Bezpieczeństwo to podstawa, gdy nad morzem jest zabawa” - podczas zabaw i kąpieli w morzu nie wolno zapominać o zasadach panujących na plaży i w wodzie.

Odpowiedzcie na pytania Tak lub Nie:
• Czy można wchodzić do wody bez wiedzy i opieki rodzica?
• Czy należy posmarować skórę kremem z filtrem przed wyjściem na słońce?
• Czy biała flaga oznacza, że można się kąpać?
• Czy na plaży można zakopać śmieci?
• Czy w czasie burzy można spacerować po plaży?
• Czy jeśli się zgubimy, możemy prosić o pomoc nieznajomego pana?
• Czy dzieci powinny mieć rękawki i koła ratunkowe?
Obejrzyjcie filmik o bezpieczeństwie nad wodą.
https://www.youtube.com/watch?v=Ui-ndYWcThA

Czas na zabawę ruchową – Statki na morzu
Jedno z Rodziców jest latarnią – stoi prosto. Ma trzy kartki w kolorach: żółtym, zielonym, czerwonym. Na podłodze w różnych miejscach leżą np. krążki lub klocki. Są to podwodne skały. Dzieci są statkami. Rodzic -latarnia daje znak zielonym kółkiem do wypłynięcia w morze. Dzieci-statki wypływają w morze – swobodnie biegają. Żółty kolor oznacza niebezpieczeństwo – dzieci-statki zaczynają chodzić, omijając podwodne skały. Po podniesieniu czerwonej kartki dzieci-statki zatrzymują się – stoją zakotwiczone.

Posłuchajcie szumu morza i zobaczcie jakie są morskie fale
https://www.youtube.com/watch?v=rBlTrPp16jk

Zobaczcie jak wygląda port i latarnia morska w Kołobrzegu
https://www.youtube.com/watch?v=5MaldHcc8yE

Teraz zabawa logorytmiczna – Oto Morze Bałtyckie jest – spróbujcie zaśpiewać i naśladować poszczególne ruchy
https://www.youtube.com/watch?v=DlTq-GSu3S4

Czy zastanawialiście się, dlaczego łódki pływają? Dzięki prostym doświadczeniom zobaczycie co pływa, a co tonie. Zapraszam do obejrzenia zabawy badawczej
https://www.youtube.com/watch?v=WaYaTVx4Ewg

 

A czy statek z plasteliny będzie pływał?
Plastelinę wrzucamy do słodkiej wody i ona tonie. Z plasteliny lepimy statek i kładziemy go na wodzie. Taki statek pływa na powierzchni wody. Następnie kładziemy statek do słonej wody wtedy zanurzenie statku jest mniejsze. Link do zabawyhttps://www.youtube.com/watch?v=HuN1T2ebgsw
Miłej zabawy

 

 

Witajcie Biedroneczki

W tym tygodniu zrealizujemy już ostatni w tym roku szkolnym temat kompleksowy ,,Już Wakacje".

Zaczniemy od porannej gimnastyki
https://www.youtube.com/watch?v=FZ3pj_ZkldQ

Wakacje zbliżają się dużymi krokami, nadszedł więc czas, aby pomyśleć o tym, gdzie można odpocząć i spędzić miło czas,
Poproście rodziców o przeczytanie opowiadania pt:

,,Do widzenia przedszkole"
Od kilku tygodni było bardzo gorąco. Zbliżały się wakacje i następnego dnia miał się odbyć pożegnalny piknik. Wszystkie rozmowy w przedszkolu kręciły się teraz wokół podróży i plecaków. Elizka ciągle mówiła, że w poniedziałek pojedzie z rodzicami nad morze. Tup słuchał opowieści o morzu z ogromnym zainteresowaniem.
– Ale jakie jest to morze? – pytał.
– Taka woda wielka – Elizka wzruszała ramionami, bo jak dokładnie opowiedzieć, co to jest morze.
– Nad morzem zbiera się muszle – wtrącił się Szczypior.
– I kiedy się przyłoży ucho do muszli, to w niej, w środku, szumi morze.
– Naprawdę? – nie mógł uwierzyć Tup.
– W muszli jest woda? – Nie – dołączył do rozmowy Kuba.
– Muszle po prostu zapamiętują, jak szumi morze i potem to powtarzają każdemu do ucha.
– E tam – Elizka wachlowała się książeczką do kolorowania.
– Chodzi o to, żeby pływać w wodzie. Żeby nie było tak gorąco.
– Pływać? To jest trudne – zainteresował się Tup.
– Jak się ma rękawki, to jest łatwiutkie.
– Chciałbym jechać nad morze – westchnął Tup.
– Jedź z nami – zaproponowała Elizka.
– Zapytam rodziców, czy możesz, a ty zapytaj swoich. Tup przystanął oszołomiony.
– Myślisz, że twoi rodzice zgodziliby się? A jeśli będą się bali, że będę niegrzeczny? Może im powiedz, że jestem najgrzeczniejszym zającem w przedszkolu.
– Przecież jesteś jedynym zającem w przedszkolu – roześmiał się Kuba.
– Ale najgrzeczniejszym – zaznaczył Tup. Następnego dnia okazało się, że ani rodzice Elizki, ani Tupa nie mają nic przeciwko wspólnej wyprawie nad morze. Tup nie mógł się skupić na śpiewaniu pożegnalnych piosenek, chciał jak najszybciej zobaczyć morze i znaleźć muszle.
– Musimy tylko, Tupku, kupić ci jeszcze kąpielówki – powiedziała mama Tupa
– Żebyś mógł pływać. – Będziesz pływał zającem? – zainteresowała się Zosia.
– Jeśli można żabką i pieskiem, to pewnie i zającem – śmiał się Szczypior. Ostatnią piosenkę śpiewali Kuba z Zosią, a potem Pani życzyła wszystkim miłych wakacji, szczególnie tym, którzy pierwszy raz w tym roku zobaczą góry albo morze. I wszyscy ściskali się na pożegnanie.
– Do widzenia, przedszkole – powiedział Tup, wychodząc z mamą.
– Kiedy wrócę tu jesienią, będę już Tupem, który pływał w morzu i słuchał, co szumi w muszli.

Powiedzcie:
- O czym rozmawiały dzieci?;
- Dokąd jechała Elizka?;
- O czym marzył Tup?;
- Co postanowili Elizka i Tup?

A teraz podzielcie na sylaby słowa : morze, kąpielówki, plecak.

A zastanawialiście się już jakim środkiem transportu w tym roku wybierzemy się na wakacje. Jest kilka możliwości, w zależności od tego, jak daleko chcemy się wybrać na letni odpoczynek.
W linku poniżej znajduje się filmik, a w nim przedstawione są różne środki transportu, obejrzyjcie , a następnie wybierzcie tylko te, którymi będzie można wybrać się na wakacyjny wyjazd.
https://www.youtube.com/watch?v=Mss394U8tJg

Naśladujcie odgłosy różnych środków lokomocji razem z osobą dorosłą:
Pociąg – puff, puff, puff…
Samolot – sssyyyyyyyyyy…
Samochód – brum, brum, brum…
Rower (dzwonek) – dzyń, dzyń, dzyń…
Autobus – ter, ter, ter…

„Czym jedziemy na wakacje?” – Rozwiążcie zagadki słowne. Każdą odgadniętą nazwę pojazdu podziel na sylaby.

Składa się z wagonów i lokomotywy,
Podróż nim to prawie same pozytywy.
Bezpieczny i szybki, gdy po torach gna
. Każdy z was na pewno już odpowiedź zna. (pociąg)

Pojazd, co ma cztery koła,
Długą drogę przebyć zdoła.
Co zapewnia nam wygodę, nazywamy… (samochodem)

To maszyna do latania.
Śmigło silnik uruchamia.
Skrzydła niosą go po niebie.
Co to jest? Ja pytam Ciebie. (samolot)

Mknie przez miasto i jest duży,
Pasażerom swoim służy.
Skasuj bilet kiedy wsiądziesz,
będzie miejsce, to usiądziesz.
Jeszcze tylko podpowiadam,
Każdy numer swój posiada. (autobus)

Na siodełku sobie siedzisz,
no i pedałujesz, dzięki niemu długi dystans szybko pokonujesz.
Możesz jeździć nim po górach oraz po ulicy,
umieszczamy na nim dzwonek – gdzieś na kierownicy. (rower)

Zapraszam Was do zabaw ruchowych:
- Samochody” – zabawa ruchowa pobudzająco-hamująca.
Dzieci poruszają się przy szybkiej melodii, naśladując dłońmi trzymanie kierownicy. Podczas przerwy w muzyce zatrzymują się i naśladują pompowanie koła. Gdy melodia powraca, jadą dalej.
- „Rower” – zabawa ruchowa na plecach.
Dziecko leży na dywanie na plecach. Podnosi do góry obie nogi i naśladuje ruch pedałowania w rytmie podawanym przez rodzica recytującego rymowankę:
,,Jedzie rowerek na spacerek, na słoneczko i wiaterek.”
Karty pracy:
Dopasujcie pojazd do drogi po której się porusza
https://szkolascinawka.pl/files/54267/ZALACZNIK_NR_3._KL.pdf
Zaznaczcie który pojazd nie pasuje do pozostałych
https://szkolascinawka.pl/files/54267/ZALACZNIK_NR_5._KL.pdf
Pokolorujcie pojazdy którymi chcielibyście podróżować
https://szkolascinawka.pl/files/54267/ZALACZNIK_NR_8._KL.pdf
Pokolorujcie wg swojego pomysłu
https://szkolascinawka.pl/files/54267/ZALACZNIK_NR_9._KL.pdf
Powiedzcie co kojarzy Wam się z wakacjami. Co należy spakować do walizki, plecaka na wakacyjny wyjazd. Podpowiedzą Wam wakacyjne obrazki.

Miłej zabawy!

 

 

 

1.    Powitanie i rozgrzewka na dobry dzień – Przybijcie sobie piąteczkę

https://www.youtube.com/watch?v=BEu1WLjOokY

 

zabawy z pokazywaniem  – Raz , dwa , trzy –

https://www.youtube.com/watch?v=bS6sjWYq2Q0

 

2.  Rozwiązujemy  zagadki przeczytajcie zagadki i spróbujcie je rozwiązać wskaż  ilustrację

Ten żółciutki owoc

bardzo kwaśny bywa,

rośnie w ciepłych krajach.

Jak się on nazywa. (cytryna)

 

Na drzewie dojrzewa,

żółta lub zielona,

brzuszek ma okrągły,

górą wydłużona. (gruszka)

 

Do rogala jest podobny

żółty kolor ma,

jest to owoc z ciepłych krajów.

Czy ktoś z was go zna? (banan)

 

Cóż to jest za gwiazda, co na żółto świeci

Daje światło , ciepło, radują się dzieci ( Słońce )

 

 Cytryna kg

Gruszki w budyniu - damskarzecz

Banany 4-6 szt - Frisco Fresh. Cena: 4,99 zł - Frisco.pl

Słońce Grafika - google pogoda, wybuchy na słońcu stockowe wektory ...

 

 

Wysłuchajcie bajki o żółtej kredce zapamiętajcie jakie kredki miał Tomek

 

Zabawa słownikowa –  „Żółte skojarzenia” – zastanówcie się „Co kojarzy wam się z kolorem żółtym?”

BAJKA O ŻÓŁTEJ KREDCE

 

Pewnego dnia Tomek wyjął z szuflady blok do rysowania i pudełko z kredkami. Wysypał kredki na stolik i zabrał się do rysowania. Nie zauważył nawet, że w pudełku została żółta kredka, której zrobiło się smutno.

– Nie jestem potrzebna – myślała.

– Tomek zostawił mnie w pudełku, może nie podoba mu się mój żółty kolor?

A tymczasem Tomek narysował zieloną kredką trawę i zielone drzewko. Po chwili czarna kredką narysował dach z kominem, z którego leciał dym. Czerwoną kredką pomalował ściany, a granatową zrobił wielkie drzwi do domu.

– Ach jak pięknie Tomek rysuje – westchnęła żółta kredka i przyglądała się, co jeszcze będzie na rysunku.

Tomek wziął kredkę niebieską i pomalował nią niebieskie niebo z niebieskimi obłoczkami. Później brązową kredką dorysował obok domu budę, płot i brązowego, wesołego pieska.

– Wszystkie kredki coś narysowały – popłakiwała żółta kredka – tylko ja nie jestem do niczego potrzebna.

I właśnie wtedy Tomek wyciągnął ją z pudełka.

– O, tu jesteś, myślałem, że zginęłaś – powiedział – i nie mógłbym dokończyć rysunku.

Tomek narysował żółtą kredką wielkie słońce z żółtymi promykami i żółte firanki w oknach i żółte słoneczniki za płotem i jeszcze małą, żółtą kaczuszkę, która bawiła się na rysunku z pieskiem. Ach, jaka dumna była z siebie żółta kredka, że potrafi tyle narysować.

 

Obejrzyjcie filmik – Kolor żółty

https://www.youtube.com/watch?v=kJwcJ8y5xVE

 

 Wysłuchajcie piosenki – Znam kolory- spróbujcie zaśpiewać refren piosenki

https://www.youtube.com/watch?v=owzja2wW8Nk

 

I.  Słoneczko jest żółte,

pomidor czerwony,

niebo jest niebieskie,

ogórek zielony.

Ref. Żółty, czerwony,

znam kolory,

znam kolory,

niebieski, zielony.

 

II.   Kurczaczek jest żółty,

truskawka czerwona,

morze jest niebieskie,

a trawa zielona.

Ref. Żółty, czerwony …..

 

III.    Słoneczko jest żółte,

pomidor czerwony,

niebo jest niebieskie,

ogórek zielony.

ref. Żółty, czerwony……

 

 Zabawa ruchowa z elementem rzutu  – Żółty parzy

Rodzice  rzucają  piłkę do  dziecka wypowiadając nazwy kolorów. Dziecko, słysząc nazwy wszystkich kolorów oprócz żółtego, musi złapać piłkę. Jeżeli dziecko złapie piłkę kiedy jest kolor żółty ( żółty parzy) to daje fanta.  Na koniec zabawy dziecko musi wykupić fanty, np. śpiewając piosenkę.

 

 Zabawa – Zakręć kołeć- zakręć kołem i powiedz z czym Ci się kojarzy dany kolor

https://wordwall.net/pl/resource/1064227/kolory

 

 Zabawa logopedyczna -zakręć kołem i wykonaj ćwiczenia – Powodzenia

Witajcie kochane Biedroneczki :)

Jak powstaje tęcza– zapraszam na film.

https://www.youtube.com/watch?v=qigLVHVd5j0

 Tęcza dla dzieci malowana różdżką. Czy Wiesz Jak nazywa się ten kolor?

 https://www.youtube.com/watch?v=X5OTGXAk7yU

 Wiemy już, co to jest tęcza i z jakich kolorów się składa. Zachęcamy

Was do zrobienia takiej tęczy a zapamiętamy kolory już na zawsze.

Tęcza - praca plastyczna

https://www.youtube.com/watch?v=fOVx0T-f-zM

Popraw po przerywanej linii i pokoloruj obrazek.

Realizacja podstawy programowej w dniach 27.04.2020r. – 30 ...

 Na zakończenie naszego spotkania jeszcze opowiadanie pt. „Letnie opowieści – tęcza nad morzem”.

"Letnie opowieści – tęcza nad morzem"  Małgorzata Szczęsna

Jedziemy nad morze, do Gdańska – rodzice, siostra, brat i ja, Ada. W Gdańsku mieszka mamy

przyjaciółka – Ewa. Bardzo ją lubimy, bo rozmawia z nami jak z dorosłymi, interesuje sięnaszymi

sprawami i zawsze, gdy o coś zapytamy, chętnie i dokładnie nam tłumaczy.

Podróż szybko nam mija, bo słuchamy i śpiewamy ulubione piosenki. Mama zadaje nam

zagadki, a tata rozśmiesza.Ewa wita nas na progu domu z plecakiem:

– Cześć, kochani! Cieszę się, że was widzę. Proponuję, od razu, wycieczkę nad morze, bo

zapowiadają, że od jutra pogoda się zmieni i będzie padał deszcz.

Pakujemy się z powrotem do samochodu – w końcu jesteśmy w Gdańsku, a rządzi tu Ewa!

Tata jedzie według jej wskazówek i za chwilę jesteśmy w Sobieszewie – małej nadmorskiej

miejscowości. Idziemy przez wydmy porośnięte lasami sosnowymi.

– Jak tu pięknie, odpocznijmy chwilę! – mama już rozkłada koc na polance porośniętej mchem.

Wszyscy rozciągamy się na nim. Patrzymy w niebo. Suną po nim leniwie małe chmurki.

– Zobaczcie, ta przypomina bałwana, a ta smoka! – mówię, wskazując ręką chmurę.

– Oj, chyba nie! Ta chmura przypomina mi ciebie, jak wychodzisz po kąpieli w szlafroku

z ręcznikiem na głowie! – jak zwykle żartuje Mati.

Po krótkim odpoczynku ruszamy dalej.

– Za tą wydmą zobaczysz już morze! – mówi Ewa, a ja biegnę, bo chcę pierwsza cieszyć się

tym widokiem. Staję i patrzę: od lewej do prawej strony woda, daleko przede mną statki, wyglądają

jak zabawki. Łapię się za głowę – chwytam czapkę w ostatniej chwili. Co za wiatr! Idziemy

wszyscy na brzeg i siadamy na piasku. Teraz już nie można cicho rozmawiać, bo zagłusza nas

plusk fal.

– Chyba zaczyna kropić! – Ewa wystawia dłoń i obserwujemy padające na nią kropelki deszczu.

– Uciekamy? – pyta Karinka.

– Nie zdążymy! – Ewa wyjmuje z torebki wielki przezroczysty parasol i wszyscy chowamy

się pod nim. Teraz możemy spokojnie obserwować ulewę. Nagle zza chmur wychodzi złociste

słońce, ostatnie kropelki deszczu padają na parasol. Ewa strzepuje z niego resztki wody…

– Ojej, tęcza, tęcza, tęcza! Na niebie i na Ewy parasolce!

Tata robi zdjęcia. Mama i Ewa, wzruszone tym widokiem, uśmiechają się do siebie. My wyliczamy,

czy tęcza ma wszystkie kolory: czerwony, pomarańczowy, żółty, zielony, niebieski, granatowy,

fioletowy! Zgadza się!

– Ewo, jak to się dzieje, że powstaje tęcza? – pytam zaciekawiona.

– To proste. Gdy w czasie deszczu wyjdzie słońce, jego promienie załamują się na kropelkach

wody unoszących się w powietrzu. Wtedy promień słońca zamienia się w siedem barw!

Nagle tęczowe zjawisko na niebie blednie, blednie i rozpływa się.

– Deszcz całkowicie zniknął, wyparował i nie ma już tęczy!

Spacerujemy jeszcze długo brzegiem morza. Z Karinką zbieramy ładne kamienie. Mateusz

chowa do torby wyrzucone przez morze patyki o dziwnych kształtach.

– Co będziesz z nich robił? – pytamy zdziwione.

– Zobaczycie!

Wracamy do samochodu przez wydmy i las. W domu Ewy dorośli rozmawiają, wspominają,

patrzą na zdjęcia. A my oglądamy zebrane nad morzem skarby. Czy już wiecie, co z patyków

zrobił Mateusz?

Rodzice zadają dzieciom pytania: Dokąd pojechała Ada z rodziną? Przez co szli, zanim dotarli nad morze? Co obserwowali, odpoczywając na polanie? Co się stało, gdy usiedli nad morzem? Z jakich barw składa się tęcza? Kiedy pojawia się tęcza? Co zbierały dzieci nad morzem? Co Mateusz mógł zrobić ze swoich patyków? Czy widzieliście kiedyś tęczę? Gdzie? Czy wczesnej padał deszcz?

Tęczowe rysunki” – rysowanie kredkami w siedmiu kolorach. Utrwalenie wiedzy dotyczącej tęczy i jej kolorów.

„Zdmuchiwanie kropelek deszczu” – ćwiczenia oddechowe.

Rodzic gra na bębenku, mówi: Wyszliśmy na spacer i zaczął padać deszcz. Dzieci biegają. Gdy przerywa grę, dzieci zatrzymują się podchodzą do rodzica,biorą wdech i zdmuchują sobie nawzajem kropelki deszczu z włosów, pleców, twarzy. Biorą wdech i zdmuchują kropelki, mówiąc: fffff, fffff, ffffff. Rodzic mówi: Pojawiły się kałuże, wskakujemy w nie i podskakujemy, wołając (wdech–wydech): łał, łał,łał. Dzieci przeciągają się, ruszają ramionami, prostują się. Śpiewają, powtarzając za rodzicem coraz wyżej: plum, plum plum, kap, kap, kap, hop, hop, hop, prysk, prysk, prysk. Za drugim razem śpiewają to samo cichutko, głośniej i najgłośniej (ale nie krzyczą).

A na zakończenie zapraszamy do tańca:

https://www.youtube.com/watch?v=LmBK0xFkhH4

 

Witajcie Biedroneczki

1.Powitanie – zabawa integracyjna „Brazylijska Samba Przedszkolaka

 

https://www.youtube.com/watch?v=48XcJ621b7E

 

Dziecko tańczy w rytm wesołej muzyki.Na przerwę w muzyce wita się z rodzicem częściami ciała wskazanymi przez rodzica, np.: rękami, stopami, łokciami itd.

 

2.Owocowe przechwałki – słuchanie opowiadania Doroty Skwark.

 

                                 OWOCOWE PRZECHWAŁKI

Na stole w kuchni czarodziejki Ady, leżały owoce i tak rozmawiały:

– To ja jestem najładniejsza – twierdziła Truskawka, poprawiając zielony kapelusz.

– Kapelusz masz gustowny, ale twoja cera nie należy do najładniejszych, nie to co moja – rzekła Wisienka.

– Oj, Wisienko, można przecież zrobić sobie makijaż, ważny jest zapach, nim można uwieść każdego.

Mnie nikt się nie oprze – westchnęła Cytryna.

– Dziwię się – jęknął Ananas – że wy, kobiety, nie wiecie, iż włosy przyciągają wzrok, a nie kapelusz, cera, czy zapach.

– Ty, Ananas, nie porównuj się do nas, dobrze? – skrzywiła się Cytryna.

– Właśnie – przytaknęła Truskawka tak energicznie, że zielony kapelusz spadł jej na oczy.

Z owocowych przechwałek powstała wielka kłótnia. Każdy wychwalał swoją urodę i nie chciał drugiemu ustąpić. Do domu wróciła czarodziejka. Stanęła w progu kuchni i przysłuchiwała się sprzeczce.

– Moi drodzy – odezwała się – nie jest najważniejsze, kto jak wygląda, ale jaki jest. Każdy z was jest piękny na swój sposób.

– Tak? – zdziwiły się owoce i z uwagą słuchały tego, co gospodyni miała do powiedzenia.

Ada wymieniła zalety każdego owocu. Doceniła smak Truskawki, który może skusić największego niejadka, Wisienka okazała się niezbędna do zrobienia konfitur. Ananas dowiedział się, że jest cennym źródłem dla spragnionych, a Cytryna – niezawodnym lekarstwem na przeziębienie.

– Dodam jeszcze, że każdy z was jest ważny, także że względu na witaminy, które ma w sobie. To dzięki wam, my, ludzie jesteśmy zdrowi i uśmiechnięci.

Owoce z dumą popatrzyły po sobie. Zrozumiały, że najważniejsze jest to, co mają w środku, i choć były od siebie bardzo różne, to dla ludzi tak samo ważne. I to im wystarczyło.

Rodzic zachęca dziecko do rozmowy, zadając pytania:

~ Jakie owoce występowały w opowiadaniu?

~ Które z nich rosną w Polsce, a które za granicą?

~O co się pokłóciły owoce?

~ Za co wróżka doceniła owoce?

~ Czy jedzenie owoców jest zdrowe?

~ Jakie owoce najbardziej lubisz?

 

Należy podkreślić, że tak samo jak w przypadku owoców, również w przypadku ludzi nieistotny jest wygląd, najważniejsze jest to, co ma się w środku.

 

3.Letnia matematyka – karty pracy 

Dla rodziców - Przedszkole Nr 8

 

Narysuj  swój ulubiony owoc według instrukcji z filmiku

https://www.youtube.com/watch?v=-yfDLNAaWNk

 

4.Żabki i motylki – zabawa słuchowo – ruchowa.

Dziecko biega w rytm dowolnej muzyki, naśladując latającego motylka. Gdy muzyka ucichnie, zatrzymuje się i uważnie słucha ile razy rodzic np.uderzy w bębenek. Dziecko liczy usłyszane dźwięki i podskakuje odpowiednią liczbę razy, naśladując żabkę.

 

Dla chętnych:

5.Rozsypane owoce i warzywa – składanie obrazka z części.

Papierowe owoce i warzywa rozciąć należy na kilka elementów w różny sposób (wzdłuż linii pionowych, poziomych, na skos, zygzakiem) i rozsypać na podłodze Zadaniem dziecka jest ułożenie obrazków i naklejenie ich na kartkę.

Owoce - karty obrazkowe - Printoteka.pl

Zestaw edukacyjny Owoce AKSON | Pedagogika zabawy i cyrku \ Chusty ...

 

6. Połącz owoc z jego cieniem :

Owoce i warzywa - karty obrazkowe i zadania - Pani Monia