Grupa II BIEDRONKI

.

       To my - grupa "BIEDRONKI" - trochę podrośliśmy. Teraz jesteśmy w grupie  4 - latków. Poznaliśmy już wszystkie przedszkolne zwyczaje, dlatego miło, wesoło i szybko mijają nam dni. Wspólnie bawimy się, uczymy i odkrywamy otaczający nas świat. Chętnie śpiewamy i tańczymy. Lubimy też tworzyć - nasze prace plastyczne są bajecznie kolorowe. Potrafimy już stawiać piękne budowle z klocków, gotujemy dla lalek w kąciku kuchennym. Niektórzy z nas potrafią złożyć puzzle z bardzo wielu części. Zabawy na terenie przedszkolnym to super sprawa: lubimy zjeżdżać na zjeżdżalni, biegać, huśtać się, grać w piłkę. Jesteśmy już starsi więc bardziej ostrożni. Wiemy, że trzeba uważać, żeby nie skrzywdzić kogoś ani siebie podczas zabawy. Małe dzieci mają swoje małe problemy, które staramy się wspólnie rozwiązywać. Zawsze możemy liczyć na pomoc naszych pań, by czuć się w przedszkolu bezpiecznie. Uczymy się poszanowania cudzej własności, zgodnej zabawy z rówieśnikami, kulturalnego zachowania się w różnych sytuacjach, szacunku dla kolegów i dorosłych. Szczególną uwagę przywiązują nasze panie do zachowania bezpieczeństwa podczas zabaw, wycieczek, znamy już podstawowe zasady bezpiecznego poruszania się na ulicy.
       Bardzo się cieszymy, że tworzymy taką wesołą, zgraną grupę.

 

 

 

Dzień dobry Kochani! Witamy Was i Waszych rodziców! 

Jaki dziś mamy dzień tygodnia, czy ktoś mi powie?

Pewnie każdy przedszkolak wie, że dziś wtorek zaczyna się!

Miłego dnia Kochani i dobrej zabawy podczas dzisiejszych zajęć!

 

 

Gotowi na dzisiejsze zadania?
Zadanie 1
Nauka na pamięć wiersza Czesława Janczarskiego.
Barwy ojczyste.

Powiewa flaga, gdy wiatr się zerwie.
A na tej fladze biel jest i czerwień.
Czerwień – to miłość, biel – serce czyste.
Piękne są nasze barwy ojczyste.

Zadanie 2
Zabawa dydaktyczna: „Dokończ zdanie”
Rodzic mówi pierwszą część zdania, zadaniem dziecka jest jego dokończenie, np.:
Moja ojczyzna to.......
Godło Polski to..........
Gdy słyszymy hymn, należy.......
Nasze symbole narodowe to..........
Flaga Polski ma barwy................... itp.

Zadanie 3
Zapoznanie z legendą,,Wars i Sawa”
Dowiecie się jak powstała stolica Polski Warszawa

Dawno, bardzo dawno temu, nad brzegiem Wisły mieszkał młody rybak Wars.
Któregoś dnia, gdy szedł nad rzekę, by zarzucić sieci, usłyszał piosenkę:
Siedem fal mnie strzeże
i siedem błyskawic.
Kto się ich nie lęka,
niech się tutaj zjawi.
Piosenkę śpiewała dziewczyna. Głos miała tak piękny, słodki i dźwięczny, że Wars nie
zawahał się ani chwili:
– Nie boję się niczego! – zawołał. Wskoczył do swojej łodzi i popłynął. Ledwo jednak
odbił od brzegu, rozpętała się straszliwa burza.
– Roztrzaskamy ci wiosła! – syczały błyskawice.
– Porwę twoje sieci na strzępy! – ryczał wicher.
– Zatopimy łodź! – groziły fale.
Ale Wars płynął tak szybko, że ani wicher, ani fale, ani błyskawice nie mogły go dogonić.
Kiedy był już na środku rzeki, wśród wzburzonych fal ujrzał dziwną postać: połrybę –
połdziewczynę. Była to syrena. Zdziwił się Wars. Podpłynął bliżej. Wyciągnął rękę. Syrena podała mu tarczę i miecz. I nagle... zmieniła się w piękną dziewczynę.
– Na imię mam Sawa – powiedziała. – Teraz ty broń mnie, rzeki i miasta.
A potem było jak w bajce:
Żyli długo i szczęśliwie
dzielny Wars i piękna Sawa.
Rosło miasto nad Wisłą –
dzielna, piękna Warszawa.
Fale płyną jak dawniej...
Wiatr powtarza piosenkę.
– Jaki herb ma Warszawa?
– Syrenkę!

Dzisiaj Warszawa to piękne i rozbudowane miasto
W linku możecie obejrzeć bajkę o Warsie i Sawie
https://www.youtube.com/watch?v=2X9THxfuGRs

Zadanie 4
Czy każdy Polak umie tańczyć polkę? Poleczka to wesoły, taneczny utwór nawiązujący do tradycyjnych polskich tańców ludowych.
Wysłuchaj piosenki,zwróć uwagę na kroki taneczne. Może zatańczysz podstawowy krok poleczki?
https://www.youtube.com/watch?v=wYSzeb6jrTM&feature=share

Zadanie5
Wydrukuj i pokoloruj ilustrację ,,Wars i Sawa"
https://miastodzieci.pl/kolorowanki/wars-i-sawa/

Brak dostępnego opisu zdjęcia.

Brak dostępnego opisu zdjęcia.

Obraz może zawierać: co najmniej jedna osoba

Obraz może zawierać: co najmniej jedna osoba

Brak dostępnego opisu zdjęcia.

Brak dostępnego opisu zdjęcia.

Obraz może zawierać: tekst

 

 

 

Witajcie nasze kochane Biedroneczki 

 

Drodzy Rodzice i Kochane Dzieci, przed nami kolejny tydzień zabawy i nauki. Dziękujemy za korzystanie z naszych propozycji.

Ćwiczenia możecie wykonywać w dowolnym, dogodnym dla Was czasie i we własnym tempie. 

W tym tygodniu będziemy mówić o Polsce- naszej Ojczyźnie.

 

Czy wiecie co to jest Polska? Odpowiemy sobie na to pytanie na podstawie treści wiersza Czesława Janczarskiego ,, Co to jest Polska? "

– Co to jest Polska? – spytał Jaś w przedszkolu.
Polska – to wieś i las i zboże w polu,
i szosa, która pędzi do miasta autobus,
i samolot, co leci wysoko nad tobą.
Polska – to miasto, strumień i rzeka,
i komin fabryczny, co dymi z daleka,
a nawet obłoki, gdy nad nami mkną.
Polska to jest także twój rodzinny dom.
A przedszkole? Tak – i przedszkole,
i róża w ogrodzie,
i książka na stole

Spróbujcie odpowiedzieć na pytania:
-Jakie pytanie zadał Jaś w przedszkolu?;
- Co to jest Polska według autora wiersza?;
- Co to jest Polska według Was?;
- Co według was oznacza słowo Ojczyzna?

Wiecie, jak powstało państwo Polskie?
Jak wygląda godło Polski? Co symbolizują czerwień i biel? Dlaczego Mazurek Dąbrowskiego jest wyjątkową pieśnią? Na te i inne pytania znajdziecie odpowiedź w filmie animowanym. Dowiecie się co to takiego: symbole narodowe.
https://www.youtube.com/watch?v=xQk8p7XY23A
Wiecie już jakie mamy symbole narodowe:

Flaga Polski to dwa równoległe pasy równej długości. Górny biały bierze początek od herbowego Orła, a dolny czerwony od barwy pola jego tarczy.

Godło Polski to Orzeł Biały (nazwę piszemy wielkimi literami). Dokładnie mówiąc jest to wizerunek orła białego ze złotą koroną na głowie zwróconej w prawo, z rozwiniętymi skrzydłami, z dziobem i szponami złotymi, umieszczony w czerwonym polu tarczy.

Hymn państwowy “Mazurek Dąbrowskiego” jest najmłodszym z naszych symboli narodowych. Słowa napisał Józef Wybicki do nieznanej melodii dla żołnierzy Legionów Polskich formowanych przez generała Jana Henryka Dąbrowskiego we Włoszech. Pieśń ta stawała się hymnem Polski od zarania niepodległości w 1918 roku. Do konstytucji została jednak wpisana jako hymn dopiero w 1976 roku.
Podczas odtwarzania lub śpiewania hymnu państwowego musimy zachować spokój i powagę. Mężczyźni powinni zdjąć nakrycie głowy.

Zróbcie z pomocą najbliższych flagę Polski. Poniżej w linku macie kreatywne pomysły wykonania flagi.
https://dzieciakiwdomu.pl/2013/11/flaga-czesc-3.html

Pokoloruj godło Polski. Poniżej macie link do kolorowanki.
https://miastodzieci.pl/kolorowan…/godlo-polski-kolorowanka/

Posłuchajcie a następnie nauczcie się pierwszej zwrotki naszego hymnu państwowego. Pamiętajcie o właściwej postawie zarówno podczas słuchania jak i śpiewania.
https://www.youtube.com/watch?v=ioUutRw9WeQ

Obraz może zawierać: tekst „Polska Polska POLSKA”

Brak dostępnego opisu zdjęcia.

Brak dostępnego opisu zdjęcia.

Obraz może zawierać: tekst

 

 

 

Hej Biedroneczki - gotowi na dzisiejsze zadania?

Na początek zapraszam Was na wycieczkę. (opowieść ruchowa)
Wstańcie, załóżcie na siebie ubrania (dzieci wstają i udają, że się ubierają).
Wybierzemy się w kilka miejsc. Maszerujemy powoli i spokojnie
(idą w miejscu, podnosząc kolana).
Nagle zaczęło padać. Szybko! Biegniemy, musimy się schronić przed deszczem! (biegną w miejscu, następnie kucają, trzymając ręce nad głowami).
O! Wychodzi słońce, możemy maszerować dalej.
Wchodzimy do lasu, podziwiamy drzewa (przystają, rozglądając się po sali).
Wiewiórka siedzi na gałęzi, spróbujcie jej dać orzeszka (wspinają się na palce).
Maszerujemy dalej – doszliśmy na łąkę. Widzimy piękny kwiatek: schylamy się, aby go powąchać.
Nieopodal widzę bociana, który odzywa się: kle, kle, kle. W trawie skacze żabka, odzywa się: kum, kum, kum.
Maszerujemy dalej – doszliśmy nad rzekę: widać w niej ryby – są piękne! Próbujemy je nakarmić: udało się.
Jesteśmy już zmęczeni, pora wracać do domu. Maszerujemy bardzo powoli.
Jesteśmy na miejscu, zdejmujemy płaszcze i buty, kładziemy się i odpoczywamy (kładą się na dywanie i zamykają oczy).

Odpowiedzcie na pytanie dotyczące opowiadania:
- Gdzie poszliśmy na wycieczkę?
- Co zobaczyliśmy w tych miejscach?

Ustalcie razem z rodzicami zasady zachowania zgodnie z zasadami ochrony przyrody. Ważne, aby przy każdym ze środowisk poruszyć istotne kwestie.
LAS jest miejscem życia wielu ptaków, zwierząt i roślin. Drzewa pobierają zanieczyszczenia z powietrza, w zamian dając tlen, który jest potrzebny do oddychania. Z nich mamy też drewno i papier. W lesie można nazbierać jagód i jadalnych grzybów. W lesie nie wolno: łamać gałęzi, rozpalać ognisk, płoszyć zwierząt, śmiecić, hałasować.
RZEKA jest miejscem zamieszkania ryb i źródłem wody pitnej, tylko trzeba ją oczyścić. Nad rzeką nie wolno: wrzucać śmieci do wody, brudzić wody w inny sposób, kąpać się, gdy jest to zabronione, hałasować.
ŁĄKA jest miejscem życia wielu roślin i zwierząt. Na łące nie wolno: zrywać kwiatów chronionych, śmiecić, hałasować, niszczyć trawy.
DOM jest miejscem naszego życia. W domu powinniśmy: oszczędzać energię elektryczną (gasić światło, wyłączać telewizor), segregować śmieci, zakręcać wodę, dbać o zwierzęta domowe, na zakupy zabierać torbę papierową lub materiałową.

Kierując się ustalonymi zasadami ekologa, stwórzcie z rodzicami lub rodzeństwem plakat dotyczący łąki, lasu, rzeki lub domu (do wyboru).

A oto kilka przykładów czego nie wolno robić w kontaktach z przyrodą.

Do dzieła!

Obraz może zawierać: tekst

 

 

 

 

WITAJCIE BIEDRONECZKI

 

Dzisiaj zapraszamy Was do zabaw ruchowych.
Zestaw zabaw ruchowych

„Biegacze” – zabawa ożywiająca. Rodzic podaje tempo na bębenku. Gdy gra wolno, dziecko maszeruje. Kiedy gra szybko – dziecko biega

„Lubimy porządek” – zabawa bieżna z elementami gimnastyki korekcyjnej. Rodzic rozkłada na dywanie hulahop – kosze na śmieci, woreczki i szarfy – śmieci. Dziecko biega na bosaka po pokoju. Na sygnał rodzica podbiega do woreczków i za pomocą stóp przenosi je do kosza. Następnie to samo robi z szarfami.

„Shrek i osioł” – zabawa z elementem czworakowania. Dziecko maszeruje wspięte wysoko na palce, udaje dużego ogra. Na hasło: Osioł! dziecko chodzi na czworakach.

„Kucyki” – zabawa bieżna. Dziecko biega po pokoju, udając jazdę na koniku.

„Uliczka” – zabawa z elementami skoku. Rodzic układa uliczkę ze skakanek (dwie skakanki ułożone równolegle w odległości pół metra). Dziecko ma za zadanie przeskoczyć przez ulicę.

„Jadę śmieciarką” – zabawa bieżna. Rodzic daje dziecku kółeczko. Na hasło: Jedzie śmieciarka dziecko biega po pokoju i udaje, że prowadzi śmieciarkę.

„Czyste powietrze” – ćwiczenia oddechowe. Dziecko leży na plecach, wciąga powietrze nosem i wypuszcza ustami.

Na podsumowanie wiadomości związanych z ochroną środowiska proponujemy zadania dla ekologa. Materiały znajdziecie w linku:
https://www.fundacja-naszedzieci.pl/…/moj_ekologiczny_zeszy…
Miłej zabawy!

 

Witajcie wtorkowo  Biedroneczki

Wiem, że potraficie segregować śmieci. Wiecie również, kto je od was odbiera i gdzie trafiają. Dbacie o środowisko. Jesteście więc Przyjaciółmi Przyrody, czyli Ekologami.

EKOLOGIA-
mądre słowo,
a co znaczy?
-powiedz, sowo!

Sowa chwilkę pomyślała
i odpowiedź taką dała:
To nauka o zwierzakach,
lasach, rzekach, ludziach, ptakach.
Mówiąc krótko w paru zdaniach
o wzajemnych powiązaniach
między nimi, bo to wszystko
to jest nasze środowisko.
Masz je chronić i szanować
-powiedziała mądra sowa.
Nieraz trzeba ruszyć głową
aby mądrze żyć i zdrowo.
Tu przykłady poznasz liczne
co znaczy: EKOLOGICZNIE
link:
https://www.youtube.com/watch?v=zleExE18fqQ

Posłuchajcie eko piosenki
https://www.youtube.com/watch?v=pRNtFXew_VE

Wykonajcie karty pracy. Materiały do druku znajdziecie w linku:
https://eduzabawy.com/karty_pracy/grafomotoryka/dzien-ziemi/

Poznajcie Kodeks Małego Ekologa. Czy zgadzacie się z jego działaniami ekologicznymi?

Obraz może zawierać: tekst

Obraz może zawierać: tekst

Obraz może zawierać: tekst

Brak dostępnego opisu zdjęcia.

Brak dostępnego opisu zdjęcia.

Obraz może zawierać: tekst

Obraz może zawierać: tekst

Obraz może zawierać: tekst