Grupa II BIEDRONKI

.

       To my - grupa "BIEDRONKI" - trochę podrośliśmy. Teraz jesteśmy w grupie  4 - latków. Poznaliśmy już wszystkie przedszkolne zwyczaje, dlatego miło, wesoło i szybko mijają nam dni. Wspólnie bawimy się, uczymy i odkrywamy otaczający nas świat. Chętnie śpiewamy i tańczymy. Lubimy też tworzyć - nasze prace plastyczne są bajecznie kolorowe. Potrafimy już stawiać piękne budowle z klocków, gotujemy dla lalek w kąciku kuchennym. Niektórzy z nas potrafią złożyć puzzle z bardzo wielu części. Zabawy na terenie przedszkolnym to super sprawa: lubimy zjeżdżać na zjeżdżalni, biegać, huśtać się, grać w piłkę. Jesteśmy już starsi więc bardziej ostrożni. Wiemy, że trzeba uważać, żeby nie skrzywdzić kogoś ani siebie podczas zabawy. Małe dzieci mają swoje małe problemy, które staramy się wspólnie rozwiązywać. Zawsze możemy liczyć na pomoc naszych pań, by czuć się w przedszkolu bezpiecznie. Uczymy się poszanowania cudzej własności, zgodnej zabawy z rówieśnikami, kulturalnego zachowania się w różnych sytuacjach, szacunku dla kolegów i dorosłych. Szczególną uwagę przywiązują nasze panie do zachowania bezpieczeństwa podczas zabaw, wycieczek, znamy już podstawowe zasady bezpiecznego poruszania się na ulicy.
       Bardzo się cieszymy, że tworzymy taką wesołą, zgraną grupę.

 

 

 Witajcie Biedroneczki

Bohaterem dzisiejszego dnia jest najlepszy przyjaciel człowieka - pies.
To niezwykłe zwierzę towarzyszy ludziom już od tysięcy lat. Jest ważnym członkiem rodziny, ale może pełnić również inne funkcje w naszym życiu codziennym. Psy cenione są jako ratownicy, policjanci, stróże lub terapeuci.

1. Zapraszam do zabawy paluszkowej

Szczeniaki
Nasza Aza ma szczeniaki. – dzieci składają razem dłonie kciukami do góry tak by przypominały głowę psa.

Ten jest taki, a ten siaki. – palcem wskazującym dłoni dotykają wyprostowanych palców drugiej dłoni.

Ten jest gładki, ten kudłaty,
a ten ma futerko w łaty.
Razem jest tych szczeniąt pięć. – rozstawiają szeroko palce jednej dłoni
Pogłaszcz pieski, gdy masz chęć. – zginają palce a drugą dłonią głaszczą

2. Teraz poruszamy się trochę w zabawie ruchowej na czworakach ,,Piesek niesie kość”
Każde dziecko ma woreczek i staje w pozycji na czworakach. Na hasło: Pieski niosą kość! dzieci wkładają sobie woreczek pod brodę i dociskają do szyi. W tej pozycji starają się przenieść woreczek na inne miejsce w drugi koniec pokoju.

3. Potraficie narysować pieska z figur geometrycznych? Spróbujcie. Pomoże Wam w tym link:
https://www.youtube.com/watch?v=7ED1hWqUz0I

4. Pieska można ułożyć również za pomocą „Geometrycznej układanki”
Potrzebne Wam będą figury geometryczne /można wyciąć je z kolorowego papier/ z figur układamy kompozycję.

Ilustracje ukazują psy pełniące różne funkcje, np. pies – przewodnik, ratownik, policyjny.
Opiszcie swoimi słowami wygląd poszczególnych psów i zastanówcie się , w czym te zwierzęta mogą pomagać człowiekowi

5. Poproście rodzica o przeczytanie opowiadania
..Zły pies"
– Moi sąsiedzi mają na płocie taką tabliczkę z napisem „zły pies” – powiedziała nagle Elizka.
– Skąd wiesz, że taki napis tam jest? – chciał wiedzieć Kuba.
– Tata mi przeczytał. – I co z tego, że mają taki napis? – Kuba wciąż nie rozumiał.
– To – zaczęła wyjaśniać Elizka – że ich piesek jest malutki i nawet szczekać nie chce. Za to ucieka, jak tylko się ktoś pojawi. – Mój tata mówi, że te psy nie są złe, tylko takie tabliczki się wiesza, żeby odstraszyć złodziei – wtrącił się Szczypior.
– To pewnie złodzieje już o tym wiedzą i nie dadzą się odstraszyć – powiedziała Zosia.
– Lepiej pobawmy się w psa. Będziesz psem? – zwróciła się do Tupa, który właśnie przytuptał.
– Nie mogę być psem. Jestem zającem i nie będę udawał psa – Tup się oburzył. – Dobra, to Szczypior będzie psem, a ja go będę wyprowadzać na spacer – zdecydowała Elizka. I Szczypior poszedł na spacer, a Tup był zającem, którego Szczypior obszczekiwał. W końcu jednak Szczypior zmęczył się bieganiem za patykiem i trzeba było przerwać zabawę i zająć się czymś innym. Następnego dnia Elizka wpadła rozgorączkowana do przedszkola.
– Wiecie co się stało?! – nie mogła złapać tchu.
– Co?! Co?! Co?! – wszyscy dopytywali, bo każdy chciał poznać tę sensację.
– Okazało się, że zły pies może być jednak zły. I że twój tata, Szczypior, nie miał racji. Szczypior już chciał bronić taty, choć nie do końca wiedział, o co chodzi. Ale Elizka mówiła dalej: – Bo wczoraj rzeczywiście do sąsiadów chcieli wejść złodzieje. A w domu była tylko Putka…
– Jaka Putka? – zainteresował się Tup.
– No zły pies, który miał nie być zły. – Ten, który nie szczeka i ucieka?
– Właśnie. Ale okazało się, że Putka jednak jest zła i potrafi szczekać i ugryzła złodzieja w kostkę, i on się zaplątał w nogawki, i upadł, i otworzył mu się worek, i wysypały się z niego wszystkie pieniądze, które ukradł, i złoto.
– I co? Złapali go? – wykrzyknęła przerażona Zosia.
– Chyba nie – Elizka zamyśliła się.
– To skąd wiesz, że się worek otworzył i wysypało złoto? – zapytał z powątpiewaniem Kuba. Elizka znów się zamyśliła. – Bo worek leżał na podłodze, i złoto, kiedy nasi sąsiedzi wrócili. A Putka sobie obok worka siedziała. I tylko kawałek tej nogawki złodziejskiej wystawał jej z pyszczka. A nasi sąsiedzi chcą teraz zmienić napis na tabliczce na płocie.
– Dlaczego? Przecież teraz już wiadomo, że Putka to zły pies, czyli napis jest prawdziwy – zdziwił się Szczypior.
– Teraz chcą napisać. Uwaga, bardzo zły pies – wyjaśniła Elizka.

Po wysłuchaniu opowiadania odpowiedzcie na pytania dotyczące jego treści,

-Co było napisane na tabliczce, którą przeczytał Elizce jej tata?;
-Dlaczego wiesza się takie tabliczki?;
-Jak miał na imię pies sąsiadów Elizki?;
-Czy Puta był złym psem?; Dlaczego?;
-Jak należy zachować się w obecności psa, który pilnuje podwórka lub domu?

Miłej zabawy!

Brak dostępnego opisu zdjęcia.

Obraz może zawierać: pies, na zewnątrz i przyroda

Obraz może zawierać: co najmniej jedna osoba, na zewnątrz i przyroda

Obraz może zawierać: co najmniej jedna osoba i na zewnątrz

 

 

Dzień dobry Biedronki!

Witamy Was serdecznie po weekendzie. Jak tam Wasze przygody? Udało się Wam odwiedzić majową łąkę? Jesteśmy ciekawe jakie rośliny spotkaliście, a może jakieś owady lub zwierzęta żyjące na łące?

Kochani zaczynamy kolejny pracowity tydzień. Tym razem będziemy rozmawiać o zwierzątkach domowych. 

Obejrzyjcie filmik. Poznajecie te zwierzęta? A może któreś z nich należą do Waszej rodziny?
https://www.youtube.com/watch?v=JHXTUuLEFnM
Zapraszam do zabawy rytmicznej „Rozmowa zwierząt” .
Zabawę zaczyna rodzic Dziecko siedzi przed nim. Umawiają się, jakimi są zwierzętami, np. psy. Wtedy rodzic recytuje rytm, np. , mówiąc hau – hau – hau (w rytmie ćwierćnut). Zadaniem dziecka jest powtarzanie podanych rytmów. Potem rolę prowadzącego przejmuje dziecko.

Posłuchaj zagadek

Jest to bardzo czujnę zwierzę,
W nocy domu pilnie strzeże
Usłyszycie go z daleka
Gdy na obcych głośno szczeka (piesek)

Ma pazurki, mocno drapie
Szczury płoszy, myszki łapie (kotek)

Ma długie uszy, futerko puszyste
Ze smakiem schrupie sałaty listek (królik)

W morzu, rzece lub akwarium pływa,
I wszyscy mówią że się nie odzywa (ryba)

Podobnie jak ślimak ma domek własny
Ale zamiast jednej nogi ma ich aż cztery (żółw)

Zakrzywionym dziobem skrzeczy
Niestworzone rzeczy,
Ale łatwo się przekonać,
Że powtarza słowa po nas (papuga)

Pokoloruj
https://www.e-kolorowanki.eu/zwierzeta/piesek-kolorowanka/
https://www.e-kolorowanki.eu/…/kotek-kolorowanka-dla-dziec…/

Ilustracje pokazują różne domowe zwierzęta i ich legowiska. Dobierz w pary odpowiednie obrazki. Następnie wymień nazwy zwierząt, dzieląc je na sylaby /np. pa-pu-ga/

Powodzenia!

Obraz może zawierać: pies i tekst

 

Obraz może zawierać: kot i tekst

Brak dostępnego opisu zdjęcia.

Brak dostępnego opisu zdjęcia.

Obraz może zawierać: tekst „świnka morska ŚWINKA MORSKA”

 

 

WITAJCIE BIEDRONECZKI :)

Dzisiaj poznamy bardzo pożytecznego mieszkańca łąki.
Posłuchajcie wiersza.

Nad zieloną łąką lata złota pszczoła,
nektar ją tu nęci, słońce ja tu woła,
więc z kwiatka na kwiatek przelatuje sobie,
aby człowiek później mógł jeść słodki miodek.
Nad kwitnącą łąką lata mała pszczoła,
nawet nie wie, ile pyłku zebrać zdoła!

Czy już wiecie o kim będziemy mówić? Tak, zgadza się – będziemy poznawać jak wygląda życie pszczół.

Czy wieże że:
- Pszczoły odstraszają wroga żółto – czarnymi kolorami, mają 6 nóg, 2 skrzydła i czułki
- Małe pszczółki wylęgają się z jajeczek(larwy), a potem stają się dorosłą pszczołą
- Pszczoły pracują na łące a ich efektem pracy jest miód
- Niestety mogą być groźne dla człowieka. Nie należy drażnić, ani dotykać pszczół bo mogą człowieka użądlić. Robią to tylko we własnej obronie. Na użądlenia najlepszy jest okład z cebuli.
- Pszczoły żywią się pyłkiem kwiatowym, który zbierają z kwiatów.
- Pszczoły miodne są bardzo pożytecznymi owadami, ważnymi zapylaczami kwiatów, owoców i warzywa. Oznacza to, że pomagają innym roślinom rosnąć.
- Pszczoła miodowa odwiedza od 50 do 100 kwiatów w czasie jednej wyprawy.
- Komunikują się między sobą tańcząc.
- Pszczoła miodna jest jedynym owadem, który produkuje żywność spożywaną przez człowieka.
- Pszczoły produkują miód, aby nakarmić swoje młode i mieć coś do jedzenia w zimie. Nie śpią, zamiast tego, spędzają noce nieruchomo, oszczędzając energię na następny dzień. - Pojedynczy ul może wyprodukować od 30 do 60 kilogramów miodu rocznie.

Zapraszam Was do obejrzenia bardzo ciekawych filmów edukacyjnych dotyczących życia i pracy pszczół, dostępnych pod linkami (zachowajcie daną kolejność odtwarzania filmów)

https://www.youtube.com/watch?v=LMLSxZJTNnE&t=1s
https://www.youtube.com/watch?v=PX8JKShqt9c
https://www.youtube.com/watch?v=exknqkNNFGg
Teraz poznamy proces powstawania miodu – otwórzcie ilustracje i wraz z rodzicami przeczytajcie opisy. Dla utrwalenia treści polecamy audiobook, dostępny pod linkiem https://loloki.pl/play2/685

Znacie zabawę „Lata pszczoła?” - powtarzajcie tekst i jednoczesnym pokazywaniem części ciała

I. Lata pszczoła, lata pszczoła, lata pszczoła dookoła. Sio!
Lata pszczoła, lata pszczoła, lata pszczoła koło nosa. Sio!
Lata pszczoła, lata pszczoła, lata pszczoła koło czoła. Sio!
Bo ta pszczoła, bo ta pszczoła, bo ta pszczoła jest wesoła.

II. Lata pszczoła, lata pszczoła, lata pszczoła koło głowy. Sio!
Lata pszczoła, lata pszczoła, lata pszczoła koło brody. Sio!
Lata pszczoła, lata pszczoła, lata pszczoła koło oka. Sio!
Patrzy na mnie, patrzy na mnie, patrzy na mnie gdzieś z wysoka.

III. Lata pszczoła, lata pszczoła, lata pszczoła koło nogi. Sio!
Lata pszczoła, lata pszczoła, lata pszczoła koło stopy. Sio!
Lata pszczoła, lata pszczoła, lata pszczoła koło brzucha. Sio!
Zaraz wleci, zaraz wleci, zaraz wleci do fartucha.

Wykonaj karty pracy, utrwal wiadomości:

Obraz może zawierać: tekst

 

 

 

WITAMY WSZYSTKIE BIEDRONECZKI

Dzisiaj zapraszamy Was do
ZABAW Z WYKORZYSTANIEM KOSTEK DO GRY ORAZ EMBLEMATÓW (materiały potrzebne do zabaw znajdziecie w poniższych linkach)

ZABAWA 1
Do zabawy będziecie potrzebować kostek do gry, na których znajdują się owady. po rzucie kostką zadaniem jest:
podzielenie nazwy danego owada na sylaby,

ZABAWA 2
Do zabawy będziecie potrzebować kostek do gry oraz emblematów. W zależności od tego, które kostki i emblematy wybierzecie zadaniem dzieci będzie:
po rzucie kostką odszukiwanie takie samego obrazka wśród emblematów,
po rzucie kostką odszukiwanie cienia obrazka wśród emblematów itd.

ZABAWA 3
Emblematy możemy również wykorzystać do gry w memory. W zależności jakie emblematy wybierzecie zadaniem dzieci będzie odszukiwanie par:
dwa takie same obrazki,
obrazek i jego cień.

ZABAWA 4
Do zabawy potrzebujecie emblematów przedstawiających mieszkańców łąki oraz woreczek. Dziecko losuje jeden z emblematów. Jego zadaniem jest pokazanie rodzicowi jaki to owad i podanie nazwy owada

emblematy do wydruku w kolorze
https://przedszkolankowo.pl/…/upl…/2018/04/Emblematy-1-1.pdf
https://przedszkolankowo.pl/…/upl…/2018/04/Emblematy-2-1.pdf
https://przedszkolankowo.pl/…/upl…/2018/04/Emblematy-3-1.pdf

cienie
https://przedszkolankowo.pl/…/uploa…/2018/04/Emblematy-4.pdf
https://przedszkolankowo.pl/…/uploa…/2018/04/Emblematy-5.pdf
https://przedszkolankowo.pl/…/uploa…/2018/04/Emblematy-6.pdf
kostka do gry
https://przedszkolankowo.pl/wp-conte…/…/2018/04/Kostka-1.pdf
https://przedszkolankowo.pl/wp-conte…/…/2018/04/Kostka-2.pdf

Wykonaj zadania z kart pracy: https://panimonia.pl/…/majowa-%C5%82%C4%85ka-karty-pracy.pdf
Kolorowanki:
https://www.e-kolorowanki.eu/wiosna-kolor…/pszczola-i-kwiat/
https://www.e-kolorowanki.eu/wiosna-…/kolorowanka-z-motylem/
https://www.e-kolorowanki.eu/…/wiosenna-kolorowanka-do-dru…/
https://www.e-kolorowanki.eu/wiosna-…/wiosna-kolorowanka-30/

Miłej zabawy

 

 

WITAMY WAS NASZE BIEDRONECZKI !!!

Dzisiaj naszym tematem będzie staw, a jak staw to  i żaba. 

Jest ona kolejnym mieszkańcem łąki.

Jestem pewna, że każdy z Was wie, jak wygląda żaba.

 

Dzisiaj bajka o żabkach.

Bajeczka ta będzie całkiem niedługa…
O żabce, która choć mała, to się zastanawiała,
skąd się na brzegu stawu znalazła – tak sobie kumkała.
A wszystko zaczyna się tak – rzec wypada,
że najpierw żaba w stawie skrzek swój składa,
a z niego małe kijanki się pojawiają,
i razem sobie w wodzie pływają.
Gdy tak kijankom mijają dni,
to po pewnym czasie wyrastają im nogi.
Wesoło kijanki harcują w wodzie,
dodając piękna całej przyrodzie.
Lecz przychodzi taka chwila kiedy dorastają,
i w momencie małym żabkom skrzela zanikają.
Przychodzi czas, kiedy koniec swej metamorfozy mają
robią się prawdziwymi żabkami, ogony im odpadają.
I stąd właśnie na wiosennej łące, pojawiają się małe żabki skaczące.

 

Czy wiecie, że:
Żaby i inne płazy, to bardzo niepozorne, a jednak ogromnie niesamowite zwierzaki. Mało osób zdaje sobie sprawę, że pomagają np. w ogródkach w walce ze szkodnikami roślin. Warto wiedzieć, że gatunek żaby wodnej jest w Polsce objęty od 2014 roku częściową ochroną gatunkową, a jeszcze wcześniej objęty był ochroną ścisłą.

Poznaj etapy rozwoju żaby

https://drive.google.com/…/17-BLdkUxAOxqe7C4VCRwOQShJ3…/view

Wykonaj pracę plastyczną,,Żaba” - z kółek origami
https://www.dltk-kids.com/t.asp…
Wykonaj kartę pracy- rysowanie po śladzie
https://przedszkolankowo.pl/…/uploa…/2018/04/%C5%BBaba-1.pdf
https://drive.google.com/…/1IweG7E5K-3WVZCSQgV9MXYY_fw…/view

Do dzieła!!!

Cykl życia żaba ilustracji. Ilustracja złożonej z nadwodny - 31605976

Płazy – zwierzęta wodno-lądowe - Epodreczniki.pl