Grupa II BIEDRONKI

.

       To my - grupa "BIEDRONKI" - trochę podrośliśmy. Teraz jesteśmy w grupie  4 - latków. Poznaliśmy już wszystkie przedszkolne zwyczaje, dlatego miło, wesoło i szybko mijają nam dni. Wspólnie bawimy się, uczymy i odkrywamy otaczający nas świat. Chętnie śpiewamy i tańczymy. Lubimy też tworzyć - nasze prace plastyczne są bajecznie kolorowe. Potrafimy już stawiać piękne budowle z klocków, gotujemy dla lalek w kąciku kuchennym. Niektórzy z nas potrafią złożyć puzzle z bardzo wielu części. Zabawy na terenie przedszkolnym to super sprawa: lubimy zjeżdżać na zjeżdżalni, biegać, huśtać się, grać w piłkę. Jesteśmy już starsi więc bardziej ostrożni. Wiemy, że trzeba uważać, żeby nie skrzywdzić kogoś ani siebie podczas zabawy. Małe dzieci mają swoje małe problemy, które staramy się wspólnie rozwiązywać. Zawsze możemy liczyć na pomoc naszych pań, by czuć się w przedszkolu bezpiecznie. Uczymy się poszanowania cudzej własności, zgodnej zabawy z rówieśnikami, kulturalnego zachowania się w różnych sytuacjach, szacunku dla kolegów i dorosłych. Szczególną uwagę przywiązują nasze panie do zachowania bezpieczeństwa podczas zabaw, wycieczek, znamy już podstawowe zasady bezpiecznego poruszania się na ulicy.
       Bardzo się cieszymy, że tworzymy taką wesołą, zgraną grupę.

 

 

Dzień dobry Biedroneczki :)

Czy wszyscy już wstali? I mają uśmiechy na buzi ? :D

Jeśli tak to zaczynamy.

1. Na początek mycie rąk bo jak pamiętacie jest to ważne żebyśmy byli zdrowi.

Umyjcie rączki przy piosence. Namydlajcie tak długo jak długo trwa refren piosenki. Potem dokładnie zmyjcie pianę.
https://www.youtube.com/watch?v=kq4NULDhx5M

2. Gimnastyka buzi i języka

Możemy wykonywać po kolei ćwiczenia warg, języka, podniebienia miękkiego oraz zabawy oddechowe. Do tych ostatnich możemy wykorzystać bańki mydlane, kolorowe piórka lub skrawki papieru, urządzając zawody w dmuchaniu (kto pierwszy lub kto dalej dmuchnie). Oto kilka przykładowych ćwiczeń do wykorzystania przez rodziców w domu.

JĘZYK
• kląskanie jak konik,
• malowanie szerokim językiem podniebienia,
• liczenie zębów na dole i na górze,
• wypychanie językiem policzków.

WARGI
• przesyłanie buziaków,
• szeroki uśmiech – dzióbek z ust,
• naśladowanie wozu strażackiego: „i-o-i-o”,
• czesanie ust zębami.

PODNIEBIENIE MIĘKKIE
• otwieranie i zamykanie paszczy krokodyla z jednoczesnym naśladowaniem odgłosu,
• chrapanie misia,
• płukanie gardła.

PORADY DLA RODZICÓW:
• ćwicz ze swoim dzieckiem ok. 5 – 10 minut codziennie,
• można bawić się przed lustrem, wówczas dziecko obserwując, będzie naśladować rodzica,
• ćwiczenia powinny mieć formę radosnej zabawy, a nie przykrego obowiązku,
• nie wszystkie ćwiczenia będą wychodzić od razu – trening czyni mistrza.

KORZYŚCI GIMNASTYKI BUZI I JĘZYKA
• świetna zabawa dla całej rodziny,
• rozwój aparatu mowy.

3. Wiersz „Dom” J. K. Węgrzyna

Dom to jest takie miejsce na ziemi

o czym się możesz przekonać,

gdzie wiedzie każda z twoich ścieżek

w matki szerokie ramiona.

Dom to spracowana dłoń ojca,

którą ci kładzie na ramiona,

by ci powiedzieć „źle”, „dobrze”

kiedy cię chce przekonać.

To dni samotne gdy cię nie ma.

Długie rodziców rozmowy.

To ich codzienna troska,

abyś był mądry i zdrowy.

 

Powiedz co to jest dom według Ciebie ?

Jaki jest Twój dom?

4. A teraz poruszajmy się. Może mama też poćwiczy z nami
https://www.youtube.com/watch?v=-XeuNvwVECs

5. Posłuchajcie teraz piosenki o rodzinie

https://www.youtube.com/watch?v=9CAEhPUDlA4

6. Na obrazku jest schemat drzewa genealogicznego. Możecie wydrukować i wkleić tam zdjęcia swoich bliskich. Albo wymieńcie tylko imiona bliskich. Czy znacie wszystkich ?

 

drzewo

7. Na koniec karta pracy dla chętnych

Obraz może zawierać: 1 osoba, rysunek
Spójrz na obrazek. Przyjrzyj się postaciom.
Spróbuj nazwać, kogo widzisz na obrazku
Powiedz, jak mają na imię członkowie Twojej rodziny.
Czy na obrazku są jakieś zwierzęta?

https://www.youtube.com/watch?v=ueZ1vWjjYTY

 

 

 

 

Dzień dobry kochani! 

W tym tygodniu poświęcimy się tematom związanym z rodziną.

Przyjemny temat prawda?

W tym szczególnym czasie dla Wszystkich rodzina powinna być priorytetem.

 

 https://youtu.be/u28atnroqr

W tym tygodniu będzie dużo zadań na temat Waszej rodziny. Odpowiedzcie proszę na pytania:

  • Z ilu osób składa się twoja rodzina?
  • Kto należy do twojej rodziny?
  • Czym zajmuje się mama, a czym tata?
  • Co robi rodzeństwo?
  • Jakie imiona mają: mama, tata, brat, siostra, dziadzio, babcia?

Teraz poproś rodzica o przeczytanie wiersza „Mama i Tata”. Słuchaj uważnie, bo będą pytania.

Mama i Tata to nasz świat cały,

ciepły bezpieczny, barwny, wspaniały,

to dobre, czułe, pomocne ręce,

i kochające najmocniej serce.

 

To są wyprawy do kraju baśni,

wakacje w górach, nad morzem, na wsi,

loty huśtawką, prawie do słońca

oraz cierpliwość co nie ma końca.

 

Kochana Mamo, Kochany Tato

dzisiaj dziękować chcemy Wam za to,

że nas kochacie, że o nas dbacie,

i wszystkie psoty nam wybaczacie

  • Kim dla dzieci jest mama i tata?
  • Za co dzieci dziękują rodzicom?

Dokończ zdania rozpoczęte przez rodzica:

 

  • Moi rodzice są kochani, bo ……
  • Lubię być w domu, bo….
  • Z mamą najchętniej robię….
  • Z tatą najchętniej robię…
  • Pomagam rodzicom w …
  • A teraz trochę zadań ruchowych. Zapraszam na majową łąkę. Zakręć ruletką.

https://wordwall.net/pl/resource/2246235/%C4%87wiczenia-ruchowe-majowa-%C5%82%C4%85ka-przedszkole

A na koniec wspólnie posłuchajcie piosenki o rodzinie, która jest najlepszą drużyną.

https://youtu.be/OpRTsApxNX0

Do zobaczenia :)

 

Witajcie Biedroneczki :)

 Dzisiaj będziemy wykonywać zadania z rybkami w akwarium. 

Zapraszam do zabaw muzyczno-ruchowych.
– „Powitanie rybek” – zabawa ruchowa. Dzieci maszerują przy melodii piosenki https://www.youtube.com/watch?v=jG3k2vJ3USs . W czasie przerwy w muzyce dzieci-rybki witają się wskazanymi przez rodzica. częściami ciała: rękami, stopami, kolanami, czołem, nosem itp.
– Zabawa ruchowo-słuchowa. Dzieci słuchają piosenki. Po wysłuchaniu odpowiadają na pytania dotyczące tekstu, np.
- o kim była piosenka?
- ile rybek było w akwarium?
- jak wyglądało akwarium, w którym pływała rybka?

Podzielcie na sylaby, klaszcząc, słowo akwarium. Co słychać na początku słowa akwarium?

– „Rybki pod kamieniami” – zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa. Rodzic. rozkłada na dywanie kółka gimnastyczne (można wykorzystać kółka wycięte z papieru) Dzieci-rybki biegają pomiędzy kółkami. Na hasło: Wieloryb! dziecko wskakuje do najbliższego kółka, a na hasło: Rybki się bawią! – dzieci znowu biegają swobodnie pomiędzy kółkami.

Wykonaj karty pracy
http://p.calameoassets.com/180416115222-e17f8bcd3a6…/p64.jpg

https://www.e-kolorowanki.eu/…/rybka-kolorowanka-wedlug-nu…/

Spróbuj samodzielnie narysować rybkę w akwarium
https://www.youtube.com/watch?v=KqDgOUNWaaY
Wiecie, jak zadbać o rybkę w akwarium? Zobaczcie filmik

https://www.youtube.com/watch?v=5ie1Ktpewvk
Miłej zabawy!

Brak dostępnego opisu zdjęcia.

Brak dostępnego opisu zdjęcia.

 

Hej Biedroneczki

Czy Wiecie jak zajmować się zwierzętami w domu?

Podejście ludzi do zwierząt jest różne. Są osoby, które traktują swojego pupila jak członka rodziny i dbają o to, żeby był szczęśliwy. Zapewniają mu doskonałe warunki i pozwalają na swobodę potrzebną każdemu czworonogowi. Są jednak i tacy, których obowiązki względem zwierzęcia ograniczają się do uzupełnienia pokarmu w misce. I to nie zawsze.
Decydując się na zwierzę, bierzemy na siebie powinność opieki nad nim.
Posiadanie psa, kota czy innego pupila wiąże się z licznymi obowiązkami. I nieważne, czy mieszkamy na wsi, czy w mieście, o zwierzęta zawsze należy dbać tak samo. Nie można tłumaczyć się brakiem czasu.

.Posłuchajcie „Listu od Azorka”
"Nazywam się Azorek. Jestem pieskiem, którego w życiu spotkało dużo złego.
Moja pani kupiła sobie mnie na święta. Zapomniała, że jestem prawdziwy i traktowała mnie jak zabawkę. Czasami mnie przytulała, ale jak miała zły humor, to na mnie krzyczała. Często zapominała dawać mi pić i jeść. Jak skamlałem, to się jeszcze bardziej denerwowała i zamykała mnie w łazience lub na balkonie. Włączała głośno muzykę, a ja zasłaniałem łapkami uszka, bo mnie bardzo bolały i bałem się, że już nigdy po mnie nie przyjdzie. Moja Pani często zapominała wychodzić ze mną na spacer, więc nie miałem gdzie zrobić siku czy kupki. Zdarzało się, że nie wytrzymałem i załatwiałem się w salonie. Wtedy Pani mnie biła. A ja aż wyłem z bólu. Bardzo kochałem swoją Panią, ale ona chyba mnie nie. Chociaż pewnego dnia wzięła mnie na spacer. Tak się ucieszyłem! Merdałem ogonkiem, skakałem ze szczęścia. W pewnym momencie, Pani przywiązała mnie do drzewa i gdzieś poszła. Myślałem, że zaraz wróci, ale ona nie wróciła. Stałem przywiązany do tego drzewa, aż zrobiło się ciemno. Okropnie się przestraszyłem. Było mi bardzo zimno i byłem bardzo głodny. Musiałem chyba zasnąć, bo jak otworzyłem oczy było już jasno, a nade mną stała mała dziewczynka z tatą. Przyglądała mi się uważnie, a ja się schowałem za drzewo, bo nie znałem jej i się wystraszyłem. Ale tata dziewczynki podszedł do mnie powolutku i poczęstował mnie psimi przysmakami. Zjadłem je, bo w brzuszku strasznie mi burczało. Ten Pan mnie odwiązał i razem z dziewczynką zabrali mnie do swojego domu. I wiecie co się stało? Oni mnie pokochali! Opiekowali się mną, karmili, wyprowadzali na podwórko, a ja stałem się najszczęśliwszym pieskiem na świecie.
I wiecie co sobie myślałem?? Że każde zwierzątko domowe powinno mieć tak dobrze, jak ja mam teraz."

Pozmawiajcie na temat treści tego listu z Waszymi bliskimi
- określcie niewłaściwe zachowania właścicielki Azorka
- podajcie przykłady prawidłowego traktowania zwierząt /odpowiednia opieka- karmienie, pojenie, higiena ciała i otoczenia, wyprowadzanie na spacer, zabawa z pupilem/
Wiecie czego potrzebują zwierzęta domowe.? Jak się nimi opiekować? W odpowiedzi podpowie Wam Poniższy link oraz ilustracje. Omówcie je z rodzicami.
https://przedszkolankowo.pl/…/CZEGO-POTRZEBUJ%C4%84-ZWIERZ%…

Namalujcie farbami plakatowymi swoje ulubione zwierzątko domowe.

Propozycje zabaw :
„Lekkie – ciężkie”
Rodzic. gromadzi różnorodne przedmioty o zróżnicowanej wadze, np. piórka, drewniane klocki, plastikowe klocki, papier, piłkę , woreczki z kaszą, orzechami itp. oraz wagę szalkową.
Dziecko bierze do ręki jeden przedmiot i określają wg własnego odczucia, czy jest lekki, czy ciężki. Następnie porównują masę dwóch wybranych przedmiotów, np. papier i drewniany klocek, określają, który jest lżejszy, który cięższy. Po określeniu ciężaru „na oko” ważą te same przedmioty na wadze szalkowej i obserwują zachowanie ramion wagi.

„Ciężki – lekki” – zabawa orientacyjno-porządkowa. Dziecko biega po pokoju w dowolnych kierunkach. Na hasło: Lekki! – zatrzymuje się i podskakuje do góry, na hasło: Ciężki! – kuca.

Miłej zabawy!

 

Brak dostępnego opisu zdjęcia.

Brak dostępnego opisu zdjęcia.

Obraz może zawierać: tekst

Obraz może zawierać: tekst

Obraz może zawierać: rysunek

 

 

Dzisiaj będziemy przyglądać się kotom. Koty żyją z ludźmi od ponad 4000 lat, ale wciąż nie wiemy o nich wszystkiego, ponieważ są naprawdę tajemniczymi stworzeniami

Zaczniemy od opowieści ruchowej:
"Opowiem wam dzisiaj, co lubi robić kotek Fifek.
Kot Fifek lubi spać. Położył się na dywanie. Najpierw spał na jednym boku, później na drugim boku, a później na plecach (dzieci kładą się na podłodze, leżą na boku, przekręcają się n a drugi bok, leżą na plecach). Kiedy już się wyspał, poczuł głód. Postanowił pójść do swojej miski i coś zjeść (idą na czworaka w różnych kierunkach, zatrzymują się i naśladują wylizywanie miski). Najedzony kot Fifek postanowił pójść na spacer. Wyszedł na podwórko i wdrapał się na drzewo (w przysiadzie naśladują powolne wspinanie się na drzewo, przechodząc do pozycji stojącej, we wspięciu na palcach). Ale drzewo było duże, a kot mały. Nie udało mu się wejść. Usiadł pod drzewem i smutno miauczy (siadają i naśladują miauczenie kota). Po chwili znowu zaczął spacerować po podwórku (chodzą na czworaka w różnych kierunkach, przekraczają lub omijają przeszkody – rozłożone poduszki). Potem położył się na brzuchu i obserwował okolicę (leżą na brzuchu, opierają dłonie na podłodze, prostują ręce i unoszą głowy jak najwyżej, spoglądają raz w jedną, raz w drugą stronę). Późno już, jestem bardzo zmęczony – pomyślał Fifek – wracam do domu. Czas spać (kładą się na podłodze i zwijają w kłębek).

Posiadanie kota jest wspaniałe. Czasami po prostu chcecie, żeby wasz kot wiedział, jak bardzo go kochacie. Na szczęście jest wiele sposobów wyrażania uczuć w kocim języku. Możecie na przykład powoli mrugać. To może wydawać się dziwne, ale koty tak robią, gdy są zrelaksowane i spokojne. Pokażcie im, że czujecie się tak samo. Wasz przyjaciel natychmiast zrozumie, o co chodzi!
Jak okazać kotu miłość.? Kilka porad dla miłośników i właścicieli kotów
https://www.youtube.com/watch?v=NP8FzgX43qI

Czy wiecie ,że:
- Koty są najbardziej popularnym zwierzęciem domowych na świecie. Jest ponad 500 milionów kotów domowych.
-Nasze ulubione pupile śpią średnio od 13 do 14 godzin dziennie.
- Koty mają po pięć palców na każdej przedniej łapie, ale tylko cztery palce na każdej łapie tylnej. Niektóre koty mają dodatkowe palce i są nazywane kotami polidaktylowymi.
- Koty domowe ważą zazwyczaj od 4 kilogramów do 5 kilogramów.
- Wszystkie koty mają unikalne odciski nosa.
- Koty spędzają dużo czasu na lizaniu sierści, aby utrzymać czystość.
- Język kota zawiera małe haczyki, które pomagają w myciu się i rozdrabianiu karmy.
- Koty często nie tolerują laktozy. Dlatego lepiej nie dawać im mleka. Surowa ryba jest również nie polecana dla kotów.
- Koty witają się nawzajem dotykając swoje nosy.
Te i inne ciekawostki poznacie w filmiku

https://www.youtube.com/watch?v=1_LR0-Uh9Rw

Teraz posłuchajcie piosenki, nauczcie się tekstu i zaśpiewajcie

https://www.youtube.com/watch?v=dMakHsuFP9k

Wykonaj karty pracy.
Rysowanie drogi zwierząt do pokarmu
http://p.calameoassets.com/180416115222-e17f8bcd3a65…/p7.jpg
kolorowanka
https://www.e-kolorowanki.eu/…/kotek-kolorowanka-dla-dziec…/

Na koniec posłuchajcie rymowanki i naklejcie kotki/materiały do zabawy umieszczone są na ilustracjach/ zgodnie z jej treścią. Na koniec utrwalcie sobie pojęcia "nad i pod", mówiąc, gdzie znajdują się poszczególne kotki.

 

Był sobie mały kotek, co skoczył nad płotek.
Był też i duży kotek, co schował się pod płotek.
Teraz dwa kotki bawią się wokół płotka.
Powiedz, gdzie możemy znaleźć małego, a gdzie dużego kotka?
Miłej zabawy!