Grupa II BIEDRONKI

.

       To my - grupa "BIEDRONKI" - trochę podrośliśmy. Teraz jesteśmy w grupie  4 - latków. Poznaliśmy już wszystkie przedszkolne zwyczaje, dlatego miło, wesoło i szybko mijają nam dni. Wspólnie bawimy się, uczymy i odkrywamy otaczający nas świat. Chętnie śpiewamy i tańczymy. Lubimy też tworzyć - nasze prace plastyczne są bajecznie kolorowe. Potrafimy już stawiać piękne budowle z klocków, gotujemy dla lalek w kąciku kuchennym. Niektórzy z nas potrafią złożyć puzzle z bardzo wielu części. Zabawy na terenie przedszkolnym to super sprawa: lubimy zjeżdżać na zjeżdżalni, biegać, huśtać się, grać w piłkę. Jesteśmy już starsi więc bardziej ostrożni. Wiemy, że trzeba uważać, żeby nie skrzywdzić kogoś ani siebie podczas zabawy. Małe dzieci mają swoje małe problemy, które staramy się wspólnie rozwiązywać. Zawsze możemy liczyć na pomoc naszych pań, by czuć się w przedszkolu bezpiecznie. Uczymy się poszanowania cudzej własności, zgodnej zabawy z rówieśnikami, kulturalnego zachowania się w różnych sytuacjach, szacunku dla kolegów i dorosłych. Szczególną uwagę przywiązują nasze panie do zachowania bezpieczeństwa podczas zabaw, wycieczek, znamy już podstawowe zasady bezpiecznego poruszania się na ulicy.
       Bardzo się cieszymy, że tworzymy taką wesołą, zgraną grupę.

 

 

 

Dzień Dobry Kochane Dzieci!!!

 

Witamy was dzisiaj bardzo mocno. Zaczynamy już nowy miesiąc CZERWIEC i nowy tydzień. Dzisiaj jest 1 czerwca  - dzień bardzo ważny, ponieważ

dzisiaj jest obchodzony Dzień Dziecka.

 

Pierwszy czerwca! Wstawać czas! Dzisiaj święto wszystkich dzieci.

Z okazji Dnia  Dziecka, życzymy Wam, aby uśmiech zawsze gościł na Waszych twarzach,

a każdy dzień był wspaniałą przygodą i niósł ze sobą wiele pozytywnych doświadczeń.

Nie bójcie się marzyć, bo od marzeń wszystko się  zaczyna!!!

dzieci

 

 

 

Zapraszamy na  koncert piosenek tylko dla Was .

 

Wszystkie dzieci nasze są – słuchanie piosenki ze strony YouTube link- https://www.youtube.com/watch?v=HzFC6kJn0XA

 

Na raz na dwa – ze strony YouTube link-https://www.youtube.com/watch?v=tcI6L8YuSAA

Jesteśmy dzieci – Śpiewające Brzdące- ze strony YouTube link- https://www.youtube.com/watch?v=7K3_mSb1zRQ

Pszczółka Maja jest tu- ze strony YouTube link- https://www.youtube.com/watch?v=uKgNWASnXq4

Disco Kids- Tańcz, tańcz,tańcz- ze strony YouTube link- https://www.youtube.com/watch?v=6BwHuwiknOs

Ręce do góry- ze strony YouTube link- https://www.youtube.com/watch?v=OmAZquWgp9A

Drodzy Rodzice, prosimy wręczcie dzieciom dyplomy z okazji ich święta.

 

 

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

Motywowanie do zgodnego udziału w życiu grupy przedszkolnej; uświadamianie dzieciom ich praw oraz obowiązków.

Wdrażanie do samodzielności w codziennych sytuacjach oraz stosowania zasad kulturalnego zachowania się przy stole, w czasie uroczystości, w miejscach publicznych.

Wyrabianie poczucia odpowiedzialności za ład i porządek w najbliższym otoczeniu.

Rozwijane wrażliwości słuchowej jako przygotowanie do czytania i pisania.

Systematyczne rozwijanie sprawności narządów artykulacyjnych i umiejętności regulowania siły i długości fazy wydechowej.

Rozwijanie umiejętności porozumiewania się werbalnego i niewerbalnego.

Rozwijanie umiejętności związanych z porządkowaniem, klasyfikowaniem, przeliczaniem.

Rozwijanie umiejętności rozumienia i porządkowania zdarzeń przyczynowo-skutkowych i sekwencji czasowych.

Zachęcanie i motywowanie do codziennego pobytu na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i sprawności fizycznej.

Uświadamianie konieczności przestrzegania zasad bezpieczeństwa w sytuacji zagrożenia.

Rozwijanie orientacji w przestrzeni.

Rozwijanie percepcji słuchowej i wzrokowej jako warunku dobrego przygotowania do pisania i czytania.

Motywowanie do uczestniczenia w życiu rodziny.

Kształtowanie postawy szacunku i równości w odniesieniu do wszystkich ludzi bez względu na narodowość, wygląd, kolor skóry, płeć, itp.

 

TEMATYKA KOMPLEKSOWA:

 

ŚWIĘTO DZIECI

KIM BĘDĘ, GDY DOROSNĘ

KOLORY LATA

JUŻ WAKACJE

 

 

Witamy serdecznie Rodziców i Was drogie dzieci. A oto kilka propozycji zabaw na dzień dzisiejszy.

Zaczynamy od gimnastyki, która mam nadzieje doda Wam energii i wprawi w dobre samopoczucie.

 

https://www.youtube.com/watch?v=3ucDVAsz_C0&feature=youtu.be

Po ćwiczeniach rozwiąż zagadki.

Jest jedyna na świecie –

nigdzie lepszej nie znajdziecie.

Z nią można bawić się, uczyć i śmiać,

przy niej nic złego nie może się stać. (mama)

 

Wszystko zrobić potrafi w domu.

O tajemnicach nie powie nikomu.

Często z nim w piłkę nożną gramy

i bardzo, bardzo go kochamy. (tata)

 

Porozmawiaj na temat pomagania w domowych pracach. Przeczytaj nazwy czynności, jakie w domu wykonuje mama, jakie tata, a jakie – dziecko.

Co słychać w domu? Zagadki dźwiękonaśladowcze. Rozpoznaj po odgłosach różnorodne czynności wykonywane w domu, naśladuj te czynności.

https://www.youtube.com/watch?v=tdOfLb9pjSM&feature=youtu.be

Na koniec posłuchaj piosenki o sprzątaniu.

https://www.youtube.com/watch?v=imoS6Wkr04w&feature=youtu.be

Do zobaczenia milusińskie Biedroneczki :)

 

 

 

 

Dzień dobry! Dzisiaj piątek, ostatni dzień wspólnej zabawy w tym tygodniu. Przesyłamy więc uśmiech wszystkim Biedronkom.Zapraszamy do wspólnych zajęć i zabaw.

Na początek posłuchaj piosenki- Dziękuje mamo! Dziękuje tato! I odpowiedz na pytania.

https://www.youtube.com/watch?v=j09kDRPi3tE&feature=youtu.be

  • Za co dzieci kochają swoich rodziców?
  • Za co dzieci dziękują swoim rodzicom?

Teraz odgadnij zagadkę.

Jak razem się nazywa babcia i prababcia siwa,

Dziadek szpakowaty i dzieci

Obok mamy i taty.

(Rodzina)

Następna zabawa to zabawa paluszkowa- Rodzina

Ten pierwszy to Dziadziuś (kciuk)

A przy nim Babunia (wskazujący)

Największy to Tatuś (środkowy)

A przy nim Mamusia (serdeczny)

A to ja Dziecina mała (mały)

I to jest rodzinka

Moja ręka cała.

„Idziemy w góry” – zabawa naśladowcza.Dzieci wykonują polecenia: maszerujemy, wchodzimy na górę, zeskakujemy z kamienia, maszerujemy, przeskakujemy przez strumyk, kładziemy się, odpoczywamy.

„Wyprawa rowerowa” – ćwiczenia mięśni brzucha. Dzieci dobierają się dwójkami (ćwiczenie może wykonać rodzic z dzieckiem), kładą się na plecach naprzeciwko siebie, unoszą lekko zgięte nogi i stykają się stopami. Naśladują jazdę rowerkiem.

„Jest tata, jest mama i jestem ja”- rozmowa na podstawie fotografii oglądach w albumach rodzinnych

„Co to jest rodzina?” – burza mózgów.Dzieci mówią, a rodzic zapisuje na arkuszu szarego papieru.

„Rodzinka” – opowiadanie , zabawa dramowa (odgrywanie ról postaci z opowiadania) (zabawa dla całej rodziny)

W pewnym domu rodzice mieszkają, którzy małego synka i malutką córeczkę mają. Mama jest dumna ze swoich dzieci, tata zaś dzieciom przykładem świeci. Cieszy się dziadek, że ma już wnuka, cieszy się babcia, że wnuczkę ma. Dziadek i babcia wnuki kochają i prezentami je rozpieszczają. Dziadek książeczki ciągle kupuje, babcia zaś smaczne obiadki gotuje. Jest w tej rodzince też kot i pies. Kot lubi mleko, pies kości je, choć razem żyją, to kłócą się. Mama hałasem się denerwuje, córeczka płacze, a wtedy tata do akcji wkracza. Zabiera psa do parku na spacer, a w wózku wiezie też dwoje dzieci. Jest piękna pogoda, słoneczko świeci, na placu zabaw bawią się dzieci. Potem do domu wszyscy wracają, jak było w parku –opowiadają. Cała rodzinka wesoła jest i na przygody gotowa też.

Najważniejsza JEST RODZINA

Rodzinny portret” – rysowanie kredkami, narysujcie swoją rodzinę

Kto jaką rolę pełni w rodzinie” – kończenie rozpoczętych zdań. cel: zapoznanie dzieci z rolami społecznymi jakie pełnią członkowie naszych rodzin,stopniami pokrewieństwa.- Mama i tata to moi ………………………./rodzice

 Ja dla swojej mamy jestem ………………./synem, córką, dzieckiem

- Ja dla swojego taty jestem ………………../synem, córką, dzieckiem

- Mama mojej mamy to moja ………………/babcia

- Tata mojej mamy to mój …………………/dziadek

 - Rodzice mojej mamy to moi ………………/dziadkowie

 Mama mojego taty to moja ………………/babcia

 Tata mojego taty to mój …………………. /dziadek

Rodzice mojego taty to moi ………………/dziadkowie

Ja dla mojej babci i dziadka jestem ………/wnuczką, wnukiem

„Moi rodzice” – zabawa dydaktyczna.cel: ćwiczenie słuchu fonematycznego, wyodrębnianie sylab w słowie, tworzenie słów na podaną sylabę.Dzieci dzielą na sylaby słowa:

Rodzice ro – dzi – ce

Mama ma – ma

Tata ta – ta

Następnie tworzą do tych sylab słowa np.:- ro …. , robot, rogal, rower, rodzynki, rogi, ropucha, ropa, rozmaryn, roleta itp.

„Moja mama” - słuchanie wiersza Anny Surowiec.

Krysia - to moja mama kochana,

troszczy się o mnie od rana.

Ma jasne włosy

i zielone oczy

i co dzień mnie budzi

jej uśmiech uroczy.

Kocham ją bardzo

za ciepło, oddanie

i dlatego prezent

przygotuję dla niej.

Mocno ja uściskam

i życzenia złożę,

a na jej kolanach

kwiatuszki położę.

Rozmowa na temat wiersza:

• Jak ma na imię mama dziewczynki?

• Jakiego koloru ma oczy?

• Dlaczego dziecko chce przygotować dla niej prezent?

• Co dziecko położy na kolana mamy?

„Rodzina i rodzinka” – tworzenie zdrobnień.

Dzieci tworzą zdrobnienia do nazw członków rodziny np.:

Dziadek – dziadziuś - dziadunio

Babcia – babciunia – babunia

Mama – mamusia itp. 

A może coś słodkiego?

Dziś mam dla Was przepis na proste w wykonaniu i przepyszne Muffinki. Z łatwością przygotują je nawet najmłodsze dzieci. DO DZIEŁA

Światowy Dzień Muffinka - Zywnosc.com.pl

Składniki:

  • 2 szklanki mąki
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2/3 szklanki cukru
  • 2 jajka
  • 1 szklanka jogurtu
  • 1/2 szklanki oleju
  • dodatki według uznania (rodzynki, kawałki czekolady)

Sposób przygotowania:

  • Mąkę, proszek do pieczenia, i cukier mieszamy w jednej misce.
  • Osobno łączymy jajko, jogurt i olej używając trzepaczki.
  • Płynne składniki dodajemy do suchych i mieszamy niezbyt dokładnie.
  • Dodajemy ewentualne dodatki i delikatnie mieszamy.
  • Ciasto przekładamy łyżeczką do foremek, do 3/4 wysokości foremki.
  • Pieczemy w 200 st. C przez 15-20 minut, aż będą złoto brązowe.

 

Chyba, że wolicie coś konkretnego....

W takim razie mam dla Was pyszną propozycje na nietypową pizzę. Dzieci z niewielką pomocą rodziców poradzą sobie z jej przygotowaniem.

Przed Wami Zawijaniec z ciasta na pizzę.

Składniki:

  • gotowy spód na pizzę 400g
  • serek śmietankowy tupu Almette 150g
  • czerwona cebula
  • natka pietruszki
  • szynka pokrojona w kostkę
  • starty ser żółty 80g

Sposób przygotowania:

    1. Rozwiń spód do pizzy i równomiernie nasmaruj go serkiem śmietankowym.
       
    2. Równomiernie posyp ciasto pokrojoną cebulą, posiekaną natką pietruszki, pokrojoną szynką i startym żółtym serem.
       
    3. Zawiń ciasto w rulon, a następnie pokrój je na mniejsze kawałki – roladki. Ułóż roladki na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Włóż do piekarnika rozgrzanego do 180 stopni C. Piecz przez 25 minut.
    4. Po 25 minutach wyjmij gotowe roladki z piekarnika i przełóż je na talerz. Podawaj samodzielnie lub z ulubionym sosem.

A po południu zachęcamy do wspólnego spędzenia czasu całej rodziny, cieszcie się swoim towarzystwem i wspólnymi chwilami zróbcie dużo fajnych zdjęć i może zechcecie przysłać nam choć po jednym do przedszkolnej galerii – będzie nam bardzo miło …

 

 

 

Witamy Was Biedroneczki. Dzisiaj środa- dzień nowych wyzwań. Zapraszam do wspólnej zabawy.

Poproś rodzica o kalendarz i wspólnie odszukajcie datę 26.V (Dzień Matki) i 23.VI (Dzień Ojca). Zapytaj rodzica jakie ważne święta obchodzimy w tych dniach. A może już wiesz?

Ponieważ wczoraj mieliśmy Dzień Matki  a za miesiąc będziemy mieli Dzień Ojca, spróbuj nauczyć się wiersza na pamięć

"Dla mamy i taty”

Chociaż skromne moje słowa,

Ale z serca płyną.

Kocham najbardziej na świecie,

mamusie jedyną.

Kocham Cię tatusiu,

jak nikogo w świecie.

Wiesz mi, bo nigdy nie kłamie

twoje małe dziecię.

Po wysiłku umysłowym, wysiłek fizyczny. A więc skaczemy, biegniemy.

https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA&feature=youtu.be

Czas na kolejne zadanie. Wykonaj portret swojej Rodziny wykorzystując do tego figury geometryczne.

Teraz sprawdzę, czy wiesz jaki to kształt i czy pamiętasz nazwy figur geometrycznych. Zaraz możesz to sprawdzić. Zapraszam do gry.

https://learningapps.org/display?v=po8q1eouc01

Obejrzyj teraz bajkę o Rodzinie Treflików. Odpowiedz na pytania:

https://www.youtube.com/watch?v=58V52JdiwPA&feature=youtu.be

 

  • Czy jest to smutna czy wesoła rodzina?
  • A twoja rodzina jest…… ?
  • Do zobaczenia jutro