Grupa II BIEDRONKI

.

       To my - grupa "BIEDRONKI" - trochę podrośliśmy. Teraz jesteśmy w grupie  4 - latków. Poznaliśmy już wszystkie przedszkolne zwyczaje, dlatego miło, wesoło i szybko mijają nam dni. Wspólnie bawimy się, uczymy i odkrywamy otaczający nas świat. Chętnie śpiewamy i tańczymy. Lubimy też tworzyć - nasze prace plastyczne są bajecznie kolorowe. Potrafimy już stawiać piękne budowle z klocków, gotujemy dla lalek w kąciku kuchennym. Niektórzy z nas potrafią złożyć puzzle z bardzo wielu części. Zabawy na terenie przedszkolnym to super sprawa: lubimy zjeżdżać na zjeżdżalni, biegać, huśtać się, grać w piłkę. Jesteśmy już starsi więc bardziej ostrożni. Wiemy, że trzeba uważać, żeby nie skrzywdzić kogoś ani siebie podczas zabawy. Małe dzieci mają swoje małe problemy, które staramy się wspólnie rozwiązywać. Zawsze możemy liczyć na pomoc naszych pań, by czuć się w przedszkolu bezpiecznie. Uczymy się poszanowania cudzej własności, zgodnej zabawy z rówieśnikami, kulturalnego zachowania się w różnych sytuacjach, szacunku dla kolegów i dorosłych. Szczególną uwagę przywiązują nasze panie do zachowania bezpieczeństwa podczas zabaw, wycieczek, znamy już podstawowe zasady bezpiecznego poruszania się na ulicy.
       Bardzo się cieszymy, że tworzymy taką wesołą, zgraną grupę.

 

 

Witajcie Biedroneczki

Czy zastanawialiście się nad tym, kim chcielibyście zostać w przyszłości? W jakim zawodzie chcielibyście pracować? Zanim wybierzecie swój wymarzony zawód, zastanówcie się czym się interesujecie, co lubicie robić.
W tym tygodniu omówimy sobie ciekawe zawody.
Na początek zapraszam Was do zabawy paluszkowej ,,Kucharka"
Włożyła kucharka łyżki do garnka. – dzieci rozstawiają szeroko palce w dłoni skierowanej w dół.
Miesza pierwszą łyżką w garnku. – zatacza koła kciukiem.
Miesza druga łyżką w garnku. – zatacza koła palcem wskazującym.
Miesza trzecią łyżką w garnku. – zatacza koła palcem środkowym.
Miesza czwartą łyżką w garnku. – zatacza koła palcem serdecznym.
Miesza piątą łyżką w garnku. – zatacza koła palcem małym.
No a potem zupę całą do talerza wlała. – dzieci odwracają dłonie, łączą je i robią z nich miseczkę.

Wysłuchajcie teraz opowiadania:
,,Odlotowe zawody "
– Kim będziesz, gdy dorośniesz, Tup? – zapytał Szczypior.
– Kosmonautą, jeszcze żaden zając nie poleciał w kosmos.
– Nie będziesz się bał? – Przecież ja się niczego nie boję! Szczypior uśmiechnął się do siebie i nic nie powiedział, ale przypomniał sobie, jak znaleźli z Kubą Tupa pod stołem, kiedy rozpętała się burza w zeszłym tygodniu.
– A ty? – zapytał zając. – Ja pisarzem. Czasem będę pracował z Elizką, która będzie robiła filmy. Będę jej pisał, o czym mają być, a ona będzie robiła film.
– Możecie zrobić film o mnie – podpowiedział Tup.
– Może mieć tytuł. „Tup. Pierwszy zając w kosmosie”.
– Chyba można – przyznał powoli Szczypior, ale nie wydawał się zdecydowany.
– A Kuba i Zosia mogliby być malarzami i namalować mój portret
– rozmarzył się Tup. – stałbym na nim obok statku kosmicznego.
– Wcale nie wiem, czy Kuba chce być malarzem. Wiesz, że nie lubi malować.
– To może chociaż Zosia… – poprosił zając.
– Zosia mówiła, że chciałaby być podróżnikiem i jeździć po całym świecie, a nawet pojechać tam, gdzie może nikt jeszcze nie pojechał. Poza tym Zosia brzydko rysuje.
– To kto mnie namaluje? Może Elizka?
– Przecież mówiłem ci, że Elizka chce robić filmy – odpowiedział Szczypior.
– Ale nie będzie cały czas ich robiła. Może sobie zrobić przerwę i mnie namalować. Będę pierwszym zającem w kosmosie przecież. Wtedy właśnie do sali weszła Elizka.
– Od czego mam sobie zrobić przerwę? – zapytała, słysząc własne imię.
– Od robienia filmów – wyjaśnił jej Szczypior.
– Właśnie miałam ci powiedzieć, że jednak nie będę robić filmów. Zostanę poławiaczem pereł.
– Kim? – zdziwił się Tup. – Pani nam opowiadała o perłach, że są piękne i zamknięte w muszli i są specjalni ludzie, którzy ich szukają. To ja będę kimś takim. Już nie chcę robić filmów.
– A mogłabyś jedną złowić dla mnie? – spytał Tup.
– Jasne, ale po co ci perła? – Mógłbym ją trzymać w łapce. To dobrze wyglądałoby na portrecie. Ja statek kosmiczny i perła. Tylko kto to namaluje? – zamyślił się Tup.
Odpowiedzcie na pytania:
- Kim chce zostać Tup w przyszłości?;
- Kim będzie Szczypior?;
-p Kim chce zostać Elizka?;
- Czym zajmuje się pisarz?;
- Czym zajmuje się reżyser?;
- Czym zajmuje się kosmonauta?
A Wy kim opowiadają, kim chcielibyście zostać w przyszłości? I dlaczego​?
Obejrzyjcie filmik ,,Miejsca pracy i różne zawody"
https://www.youtube.com/watch?v=zYkJUgCDdyc
A teraz zapraszam Was na:
- „Wielkie porządki” – zabawa ruchowa
Dziecko siedzi na dywanie a przed nim są przedmioty służące do sprzątania, np. szczotka, szufelka, odkurzacz, wiaderko, mop ,miotełka.
Rodzic wywołuje przedmioty do sprzątania, np. szczotka i szufelka. W tym czasie dziecko naśladuje ruchowo daną czynność przy sprzątaniu.

- „Nauczyciel i uczeń” – zabawa naśladowcza. Dziecko stoi przodem do prowadzącego zabawę. Jest on nauczycielem. Rysuje w powietrzu kształty wymyślone przez siebie. Dziecko rysuje razem z nim dokładnie takie same wzory.

A teraz czas na :
„Magiczne pudełko ” – zabawa sensoryczna.
Rodzic wkłada do pudełka sensorycznego kilka przedmiotów związanych z zawodami: nauczyciel, kucharz, woźny, np. długopis, kartka, nożyczki, łyżka drewniana, pokrywka, sitko, ścierka, zmiotka, szufelka. Dziecko za pomocą dotyku stara się je rozpoznać, nazwać i przypisać do odpowiedniego zawodu.

Czas na Zawodową gimnastykę:
Listonosz wrzucający listy do skrzynki–dzieci stoją w pozycji wyprostowanej trzymając ugięte w łokciach ręce na wysokości klatki piersiowej wykonują wypad w bok ,uginając lekko kolana, prostując ręce i rozkładając je jednocześnie na boki; potem następuje powrót do pozycji wyjściowej i wykonanie wypadu w przeciwną stronę.

Górnik zjeżdżający do kopalni – dzieci wykonują przysiady.
Kurier dostarczający paczkę – dzieci wyciągają ręce w górę, a następnie wykonują skłon w przód w taki sposób, aby tułów i nogi utworzyły kąt prosty.

Fryzjer tnący nożyczkami – dzieci przyjmują pozycję leżącą na plecach, unoszą wyprostowane nogi i wykonują delikatne wymachy na boki , tzw. nożyce.

Hydraulik przepychający zatkaną rurę– dzieci wykonują skłony w przód z pogłębieniem

Kucharz– dzieci napinają mięśnie brzucha i pokazują, jak wyglądają gdy są głodne a następnie rozluźniają mięśnie i prezentują, jak wyglądają , gdy zjedzą to, co przygotował kucharz.

Kelner rozglądający się czy goście go potrzebują– dzieci stoją w pozycji wyprostowanej, trzymając ręce na biodrach i wykonują skręty tułowia.

 Witamy Was Biedroneczki

Wszyscy wyspani i gotowi na kolejną dawkę ćwiczeń i zadań? Zerknijcie przez okno, jaka jest dzisiaj pogoda? A kto z was wie, jaki miesiąc mamy w kalendarzu?Jaki dzień tygodnia? 

Na początku zapraszam do zabaw i ćwiczeń ze swoim przyjacielem „Świeżakiem”.

https://www.youtube.com/watch?v=Vq4LxW6QX7I&feature=youtu.be

Dzisiaj dalsza dalsza część tematu o dzieciach z całego świata, o ich stylu życia i obyczajach. Dzisiaj dowiesz się również kto to jest przyjaciel. Posłuchaj wiersza pt. „Przyjacial” J. Koczanowskiej.

Nie musisz mieć przyjaciół stu,

nie musisz mieć dziesięciu,

wystarczy byś jednego miał,

a to już wielkie szczęście.

Przyjaciel to jest taki ktoś,

kto zawsze cię zrozumie,

gdy dobrze jest – to cieszy się,

gdy źle – pocieszyć umie.

Przyjaciel to jest taki ktoś,

kto nigdy nie zawiedzie,

a poznasz go, bo z tobą jest

gdy coś się nie powiedzie.

  • Czy warto mieć przyjaciela?
  • Jak ma na imię twój przyjaciel?

Posłuchaj piosenkę pt. „Mam przyjaciela” i odpowiedz na pytanie:Co możemy robić z przyjacielem?

https://www.youtube.com/watch?v=mGsicfW_yG8&feature=youtu.be

Dzisiaj także odwiedzimy naszych przyjaciół, którzy mieszkają na innych kontynentach. Zapraszam na wyprawę w podróż dookoła świata. Czym się tam wybierzemy? Oczywiście samolotem. Zapinamy pasy, bo właśnie startujemy.

Wylądowaliśmy w krainie śniegu i lodu. Powitał nas Eskimos bardzo ciepło ubrany. Opowiedział o swojej lodowej krainie i chciał nas zabrać na polowanie, ale było tak zimno, ze szybko na rozgrzewkę zatańczyliśmy z nim.

https://www.youtube.com/watch?v=0zNJmhjJCBY&feature=youtu.be

Leeeeeecimy dalej!!!

Teraz Indian zobaczymy,

Razem z nimi zatańczymy

Przy ognisku zasiądziemy

I kolacje z nimi zjemy.

Pytacie co zjemy dobrego? Warzywa gotowane w sosie z orzeszków, fasoli i mięsa. Słodko- wytrwane, soczyste. Pycha!

Na pożegnanie wspólny tanieć Indiański.

naklejkascienna : Komplet naklejek Dla Dzieci - Indianin

https://www.youtube.com/watch?v=ZKslipdC-sY&feature=youtu.be

Leeeeeecimy dalej!!!

Lądujemy w upalnej Afryce. Już na lotnisku witamy się z Murzynkiem Ambo Sambo, który zaprasza nas do swojego domu. Po drodze chce nam pokazać zwierzęta które mieszkają w Afryce. A jakie:

Zwierzęta Afryki - plakat - Opinie i atrakcyjne ceny na Ceneo.pl

Brawo! Rozpoznałeś zwierzęta i na pożegnanie gorącego kontynentu „dziki taniec wprost z Afryki”

Charakter Od Południowa Afryka Zulu Chłopiec Ubierał W Tradycyjnym ...

https://www.youtube.com/watch?v=f3gGhqXZWE0&feature=youtu.be

Leeeeeecimy dalej!!!

Wylądowaliśmy w Japonii. Wita nas piękna Japonka o imieniu Aiko. Ubrana jest w kolorowe kimono i pięknie śpiewa piosenkę o swoim kraju. Posłuchajcie.

Japońska Dziewczyna W Krajowym Kostiumu Kimono, Kreskówek Dzieci W ...

https://www.youtube.com/watch?v=tOWm4Wy_SHg

Słuchaliście uważnie? Czego dowiedzieliście się od Japonki:

– Co lubią jeść Japończycy?
– Jak nazywa się popularny sport uprawiany w Japonii?
– Jak nazywa się stolica Japonii?
– Jak nazywa się sztuka składania kartek, którą i my dobrze znamy?

Japonka Aiko zaproponowała nam do zrobienia prace plastyczną. Zabieramy się do dzieła, a wykonanego liska podaruj przyjacielowi.

https://www.youtube.com/watch?v=VdnoacaIHhY

 A na koniec dodatkowo, dla chętnych mam grę „Dzieci z różnych stron świata”.

https://learningapps.org/watch?v=pnoxsjb8520

Życzymy miłego weekendu :)

 

 

 

 

 

 

Dzień dobry.

Zapraszamy Was na kolejną porcję zajęć. Zaczynamy!!!

Dziś nasz temat brzmi: 

FB_IMG_1590332797683

1.Proszę o wysłuchanie wiersza W. Fabera ,, Dzieci świata”


W Afryce w szkole na lekcji,
Śmiała się dzieci gromada,
Gdy im mówił malutki Gwinejczyk,
Że gdzieś na świeci śnieg pada.


A jego rówieśnik Eskimos,
Tez w szkole w chłodnej Grenlandii,
Nie uwierzył, że są na świecie
Gorące pustynie i palmy.

Afryki, ani Grenlandii
My także jak dotąd nie znamy,
A jednak wierzymy w lodowce,
W gorące pustynie, w banany.

I dzieciom z całego świata,
chcemy ręce uścisnąć mocno
i wierzymy, że dzielni z nich ludzie,
jak i z nas samych wyrosną.


Rozmowa na temat wiersza:

- Z czego śmiały się dzieci afrykańskie i dlaczego?
- Gdzie mieszkają Eskimosi?
- O czym nie wiedziały eskimoskie dzieci?
- Co łączy dzieci na całym świecie?

 

2. "Dzieci z innych kultur- Jak wyglądamy?" – wypowiedzi w oparciu o ilustracje.
Dziecko ogląda ilustracje przedstawiające dzieci z różnych stron świata. Wypowiadają się na temat charakterystycznych
cech wyglądu, koloru skóry, strojów, fryzur, noszonej biżuterii.

 

3 Nakrycia głowy dzieci z różnych stron świata

http://miedzykulturowa.org.pl/dladzieci/nakrycia-glowy-calego-swiata/

4. Film edukacyjny „Dzieci świata”

https://www.youtube.com/watch?v=zl_dYe03Yx0

5. Osłuchanie i nauka piosenki „Jesteśmy dziećmi”

https://www.youtube.com/watch?v=7K3_mSb1zRQ

6. „Eskimos”- praca plastyczna

http://boberkowy-world.blogspot.com/2014/06/eskimos-praca-plastyczna.html

7. Słuchanie wiersza J. Tuwima  „Murzynek Bambo"

Murzynek Bambo w Afryce mieszka,
czarną ma skórę ten nasz koleżka.
Uczy się pilnie przez całe ranki,

ze swej murzyńskiej pierwszej czytanki.
A gdy do domu ze szkoły wraca, 

psoci figluje to jego praca.
Aż mama krzyczy Bambo łobuzie,
a Bambo czarną nadyma buzię
Mama powiada napij się mleka

a on na drzewo mamie ucieka,
Mama powiada choć do kąpieli,

a on się boi, że się wybieli.

Lecz mama kocha swojego synka, 

bo dobry chłopak z tego murzynka.

Szkoda, że Bambo czarny wesoły, 

nie chodzi razem z nami do szkoły.

Rozmowa na temat wiersza:

- Kto jest bohaterem wiersza?

- Gdzie mieszka?

- Jaki ma kolor skóry?

- Jakie są zajęcia Bambo, co lubi robić?

- Jaki charakter ma wiersz : poważny czy żartobliwy?

8. „Murzynek malutki”- zabawa ilustracyjna do piosenki

https://www.youtube.com/watch?v=1agRV62AdIc

9.  Masażyk afrykański – pierwsze dziecko wykonuje go rodzicowi a potem następuje zmiana i rodzic masuje swoja pociechę odczytując tekst.

Afrykańskie słońce mocno w plecy piecze ( rysowanie koła)

Nasz dżip po pustynnym piasku wolno jedzie ( małe koła)

Wtem widzimy słonia, który wolno człapie (naśladow. chodu słonia)

Przy palmie siedzi małpa  po głowie się drapie (drapanie)

A ja  przytulam się mocno do mojego taty (gest objęcia partnera)

Bo właśnie biegną do nas ogromne żyrafy(uderzanie pięściami)

Wtem burza piaskowa niebo przesłoniła (rysowanie chmur)

Cała nasza grupa w namiocie się skryła.( rysowanie trójkąta).

10. „Nosimy dzban z wodą”-  Ćwiczenia równowagi- spacer po pokoju z woreczkiem na głowie jeśli nie posiadamy woreczka może to być książka ale zadanie wtedy będzie trudniejsze.

11. „Chińskie wachlarzyki”-

 Wspólne wykonanie wachlarzy poprzez zaginanie kartki. Wachlarze można potem ozdobić.

12. „Taniec z wachlarzami”-

Swobodna improwizacja ruchowa do wcześniej poznanej piosenki „Jesteśmy dziećmi”

https://www.youtube.com/watch?v=7K3_mSb1zRQ

13. Karty pracy

 

  1. http://www.supercoloring.com/pl/node/398285 – kodowanie – pokoloruj według numeru – dzieci na łące
  2. http://www.supercoloring.com/pl/node/398279 – kodowanie – pokoloruj według numeru – chłopiec z dziewczynką puszczają latawiec
  3. http://www.supercoloring.com/pl/node/398280 – kodowanie – pokoloruj według numeru – chłopiec spadochroniarz
  4. http://wuppsy.com/color-by-number-indian-coloring-page-for-kids-education-coloring-pages-printables-free/ – kodowanie – pokoloruj według numeru – Indianin

 

 Dzień Dobry Kochane Biedronki!!!

Witamy Was serdecznie. Pewnie już wiecie, że dzisiaj jest czwartek. Zanim zaczniemy nasze zabawy zjedzcie pyszne śniadanko i nie zapomnijcie umyć

dokładnie rączek, buzi i ząbków. Jeśli jesteście już gotowi to czas na wspólną zabawę.

 

1. Na dobry początek dnia zapraszamy Was do śpiewania piosenek. Poproście mamusię o kolorową chusteczkę. Będzie wam potrzebna do zabaw 

tanecznych. 3, 2, 1, 0 START zaczynamy.

https://www.youtube.com/watch?v=t1CfjRo4cMo

 

2. Teraz czas na  „ĆWICZENIA JĘZYKA”

 

  • Zlizywanie serka,  dżemu, nutelli lub miodu z talerza.

 Bardzo dobre ćwiczenie na usprawnianie języka. A sprawny język przydaje się do wymowy np. głoski [r].  Rozmazujemy krem na ( najlepiej ) białym

talerzu i prosimy dziecko by językiem np. narysowało jakiś kształt na talerzu albo zrobiło cienkie linie.

 

  • Chwytanie czubkiem języka chrupek kukurydzianych, ryżu preparowanego, płatków śniadaniowych, itp.

 Wysypujemy na talerz chrupki. Prosimy dziecko by czubkiem języka postarało się złapać chrupka. Jeżeli dziecko nie ma z tym problemu możemy

poprosić by jeszcze tym językiem  z chrupkiem dotknęło naprzemiennie kącików ust. To bardzo dobre ćwiczenie na usprawnianie języka.

 

  • Słodkie magiczne miejsce.

 Smarujemy jakimś słodkim kremem np. miodem miejsce za górnymi zębami. Prosimy dziecko aby nie zamykając zębów zlizało krem. Ćwiczenie to

pomaga przy prawidłowym ułożeniu języka w czasie artykulacji głosek [sz, ż, cz, dż] oraz usprawnia pionizację języka.

 

3. Obejrzyjcie filmik edukacyjny pt. „Dzieci z różnych stron świata”

 

     https://www.youtube.com/watch?v=s0NCq8-lP20&app=desktop

 

4. ZABAWY RUCHOWE, PALUSZKOWE, MASAŻYKI:

 

Zabawa logopedyczna „Indiańskie Szeke, szeke”:

Na górze - szeke, szeke. /robimy rękami "młynek" na górze/
Na dole - szeke, szeke. /robimy rękami "młynek" na dole/
Na prawo - szeke, szeke. /robimy rękami "młynek" z prawej strony/
Na lewo - szeke, szeke. /robimy rękami "młynek" z lewej strony/

 

Pląs  „Dziesięciu murzynków”

10 murzynków, 10 murzynków /pokazujemy dziesięć palców/
w spodenkach na szelkach, w spodenkach na szelkach /naciągamy niewidzialne taśmy szelek/
chodziło po pustyni, chodziło po pustyni /palcami pokazujemy, jakbyśmy chodzili nogami/
i śpiewało tak, i śpiewało tak /śpiewamy w różne strony do tuby utworzonej z rąk/

A rum, ca, ca; A rum, ca, ca /wykonujemy podskok z przytupem/

9 murzynków, 9 murzynków …

 

Zabawa integracyjna „Mały człowiek”. Dziecko ilustruje ruchem treść wiersza:

 

Mały człowiek, duża sprawa. /dziecko przykuca, wstaje  i zatacza rękami  koło/

Mały człowiek ma swe prawa. /dziecko rękami wskazują siebie/

Strzegąc praw tych należycie, /dziecko krzyżuje ręce i przykłada do siebie/

układamy dziecku życie. /dziecko klaszcze, a następnie wita się przez podanie ręki z rodzicem/.

 

5. Kolejne zadanie dla was. Spróbujcie uruchomić swoją wyobraźnię i wymyślcie krótkie opowiadanie do tych obrazków.

 

FB IMG 1590929570505FB IMG 1590929562564

 

6. Propozycja prac plastycznych: 

  1. http://www.pedagogpisze.pl/2016/07/planeta-dzieci.html – Planeta Dzieci – kula ziemska z balona
  2. https://mermaidscreations.wordpress.com/2012/04/12/6518/ – Planeta Dzieci – kula ziemska z odbicia z folii bąbelkowej i odcisków palców
  3. https://www.freekidscrafts.com/world-neighbors-handprint-poem/ – Planeta Dzieci – kula ziemska z rączkami w różnych kolorach skóry

 Posłuchajcie  bajki: Z ŻYCIA MAŁYCH DZIECI – słuchowisko dla dzieci (audiobook)

https://www.youtube.com/watch?v=QLNM4E1YUIU

Dla chętnych dzieci karta pracy:

3 latek cz3 wiosna 06 www 1 41

 

 

Witamy Was Biedreoneczki :

1. Na rozgrzewkę: Zabawy ruchowe z rodzicami.

- Bieg slalomem między krzesłami. Na końcu krzeseł leży szarfa, którą należy przełożyć przez całe ciało zaczynając od stóp, a zdejmując przez głowę.
- Czołganie się między nogami krzeseł.
- Przejście po skakance lub linie rozłożonej na podłodze z ramionami rozłożonymi na boki.
- Skakanie obunóż w środek koła i między koła.
- Bieg na czworakach po pokoju.

2. Słuchanie wiersza pt. ”Jestem dzieckiem” Doroty Kossakowskiej

Jestem dzieckiem i lubię się bawić.

Bardzo chętnie poznaję świat.

Mam przyjaciół i ważne sprawy,

Chociaż jeszcze niewiele mam lat.

Tak jak każdy chcę być szczęśliwy,

Mieć malutkie i wielkie marzenia.

I codziennie z radością oglądać

Jak nasz świat bardzo szybko się zmienia.

Chcę mieć prawo do nauki, spokoju,

Bezpieczeństwa w szkole i w domu.

Chcę też wierzyć, że nigdy nic złego

Nie stanie się nikomu.

Rozmowa na temat wiersza:

- Co lubi robić dziecko?

- Czego pragnie?

- Jakie prawa chce mieć dziecko?

- w co chce wierzyć?

Nauka wiersza na pamięć.

3. „O czym myślę?”– ćwiczenie słuchu fonematycznego

Dziecko wybiera (w myślach) przedmiot  np. misia. Mówi: „Mój przedmiot zaczyna się na głoskę M”. Pozostali muszą zgadnąć, o co chodzi. Jeżeli nie zgadną, dziecko podaje jedną z charakterystycznych cech danego przedmiotu np. jest pluszowy. Po odgadnięciu przedmiotu kolejny przedmiot wybiera inna osoba. w razie potrzeby rodzic pomaga dzieciom wyodrębnić pierwszą głoskę w słowie, sprawdza też, czy dzieci, które same wyodrębniają głoski w nagłosie robią to poprawnie.

4. Co zmieniło miejsce? – zabawa dydaktyczna rozwijająca uwagę i spostrzegawczość.

Dziecko siedzi na dywanie. Rodzic układa przed dzieckiem 5 -6 przedmiotów, zabawek i prosi o zapamiętanie co i q jakiej kolejności się znajduje. Dziecko zamyka oczy,  a w tym momencie rodzic  zamienia dwa przedmioty miejscami i pyta: co się zmieniło? Można również zabrać jakiś przedmiot lub dołożyć. Zabawę powtarzamy kilka razy.

5.  Rozwiązywanie zagadek słownych na temat zabawek. Rozwijanie logicznego myślenia.


Kolorowa i okrągła,
skacze prawie tak jak zając.
Chłopcy kopia ja po trawie,
a dziewczynki podrzucają.
 (piłka)

Siedzą w sklepie z zabawkami -
uśmiechnięte maja minki,
piękne suknie, złote loki.
Bardzo lubią je dziewczynki.
 (lalki)

Możesz z nich zbudować
razem z kolegami
kolorowy domek
z dachem i oknami. 
(klocki)

Pluszowy przyjaciel
z oklapniętym uszkiem
wskakuje wieczorem
pod twoją poduszkę.
 (miś)

Podobna do łyżki,
lecz nikt nią nie jada.
Chętnie do wiaderka
żółty piasek wkłada. 
(łopatka)

6. Zabawa integracyjna „Mały człowiek”.

Dzieci ilustrują ruchem treść wiersza:
Mały człowiek, duża sprawa. (dzieci przykucają, wstają  i zataczają rękami  koło)
Mały człowiek ma swe prawa. (dzieci rękami wskazują siebie)
Strzegąc praw tych należycie, (dzieci krzyżują ręce i przykładają do siebie)
układamy dziecku życie. (dzieci klaszczą, a następnie witają się przez podanie ręki).

7. Słuchanie wiersza pt. "Krzesłem na księżyc"

Czemu dziecko jest ważne?

Czy wiecie to? No raczej!

Widzi to, co dorosły,

ale całkiem inaczej.

Chmura jest wielorybem,

rowerek – samolotem,

krzesłem lata się w kosmos,

na księżyc i z powrotem

Dziecko wie, o czym śpiewa

ptak, co usiadł na drzewie.

Dorosły też to wiedział,

lecz urósł i już nie wie…

 Rozmowa inspirowana wierszem. Przykładowe pytania i polecenia:

Czym różnią się dzieci od dorosłych?

Kto waszym zdaniem ma większą wyobraźnię – dziecko czy dorosły?

Co swoim kształtem mogą przypominać chmury? O czym mogą śpiewać ptaki?

Przypomnijcie, do czego dzieci mają prawo. (m.in. prawo do: wyrażania własnych myśli, nauki, opieki, odpoczynku,wychowania w rodzinie)

8. Zabawa dramowa „To już potrafimy”.

Dzieci maszerują swobodnie po pokoju w rytmie wystukiwanym przez Rodzica klaszcząc Podczas przerwy w grze Rodzic podaje nazwę jakiejś czynności (np. Oglądamy książkę, zakładamy buty, myjemy ręcę itp), a dzieci pokazują ją za pomocą gestów.

9. Zabawa „Kto trafi do obręczy?”.

Dzieci próbują trafić do obręczy piłką z wyznaczonego punktu. Ćwiczenie refleksji celności rzutu.

10. Ćwiczenia artykulacyjne „Śmiech dzieci”. Wzmacnianie przepony.

Dzieci naśladują różne rodzaje śmiechu: cha-cha-cha, che-che-che, hi-hi-hi

11. Zabawa „Wyższe, niższe”.

Rodzic. proponuje dzieciom, by sprawdziły, kto/co jest od niego wyższy/wyższe (kuca), a kto/co niższy/niższe (stoi wyprostowany). Dzieci kolejno podchodzą do Rodziców. i sprawdzają. Następnie wyszukują w otoczeniu przedmioty wyższe i niższe od siebie i Rodzica.


12. Zabawa z mierzeniem „To ja, a to ty”.

Rodzic prosi, aby za pomocą sznurka lub paska papieru zmierzyły, który przedmiot jest wyższy lub niższy.


13. Rodzic  prezentuje dzieciom różne rodzaje miar (np. linijka, miara krawiecka, metrówka, miarka budowlana) służących do mierzenia długości. Dzieci wykorzystują je do samodzielnych doświadczeń.

14. Karty pracy do wyboru 

 

  1. https://dzidziusiowo.pl/dla-dzieci/kolorowanki/dzieci-swiata
  2. http://www.raisingourkids.com/coloring-pages/printable/kids/
  3. http://www.preschoolactivities.us/children-of-the-world-coloring/
  4. http://colorkid.net/coloring-pages-around-world/coloring-pages-children-traditional-clothing