Grupa II BIEDRONKI

.

       To my - grupa "BIEDRONKI" - trochę podrośliśmy. Teraz jesteśmy w grupie  4 - latków. Poznaliśmy już wszystkie przedszkolne zwyczaje, dlatego miło, wesoło i szybko mijają nam dni. Wspólnie bawimy się, uczymy i odkrywamy otaczający nas świat. Chętnie śpiewamy i tańczymy. Lubimy też tworzyć - nasze prace plastyczne są bajecznie kolorowe. Potrafimy już stawiać piękne budowle z klocków, gotujemy dla lalek w kąciku kuchennym. Niektórzy z nas potrafią złożyć puzzle z bardzo wielu części. Zabawy na terenie przedszkolnym to super sprawa: lubimy zjeżdżać na zjeżdżalni, biegać, huśtać się, grać w piłkę. Jesteśmy już starsi więc bardziej ostrożni. Wiemy, że trzeba uważać, żeby nie skrzywdzić kogoś ani siebie podczas zabawy. Małe dzieci mają swoje małe problemy, które staramy się wspólnie rozwiązywać. Zawsze możemy liczyć na pomoc naszych pań, by czuć się w przedszkolu bezpiecznie. Uczymy się poszanowania cudzej własności, zgodnej zabawy z rówieśnikami, kulturalnego zachowania się w różnych sytuacjach, szacunku dla kolegów i dorosłych. Szczególną uwagę przywiązują nasze panie do zachowania bezpieczeństwa podczas zabaw, wycieczek, znamy już podstawowe zasady bezpiecznego poruszania się na ulicy.
       Bardzo się cieszymy, że tworzymy taką wesołą, zgraną grupę.

 

 

 

Witajcie Biedronki

 

 "Po łące biega lato" – słuchanie piosenki i rozmowa na temat jego treści. R. zaprasza dziecko do rozmowy:
Jaką mamy porę roku? Jakie zmiany zauważyłeś/aś w przyrodzie? Czy wiesz, jakie zmiany zachodzą latem w parku, lesie i na polu? Posłuchaj uważnie piosenki i zastanów się, w jakim miejscu – zgodnie z piosenką – można spotkać lato.

Po łące biega lato sł. B. Lewandowska, muz. K. Kwiatkowska

Po łące biega lato,
Uwija się jak bąk.
"Dzień dobry" mówi kwiatom
i pieści każdy pąk.

Ref.
Kto chce się z latem spotkać,
Niech idzie z nami tam.
Rumianek i stokrotka
Pokażą drogę nam.

Pomaga lato pszczołom,
Na kwiatach też się zna.
Uśmiecha się wesoło
I w berka z wiatrem gra!

Ref.
Kto chce się z latem spotkać,
Niech idzie z nami tam.
Rumianek i stokrotka
Pokażą drogę nam.

Gdy lato jest zmęczone,
W szałasie sobie śpi.
I we śnie gra w zielone,
Bo łąka mu się śni.

Ref.
Kto chce się z latem spotkać,
Niech idzie z nami tam.
Rumianek i stokrotka
Pokażą drogę nam.

https://www.youtube.com/watch?v=QHR9URbvf_E

Po wysłuchaniu piosenki R. prosi dziecko o opowiedzenie, gdzie można spotkać lato. Następnie R. zaprasza dziecko, aby powtarzało tekst piosenki wers po wersie i ilustrowały ruchem jego treść według własnego pomysłu. Dziecko próbuje śpiewać piosenkę.

2. „Lato czarodziej” – R. trzyma pokrywki metalowe od garnka, dzięki którym będzie mogło czarować. Dziecko porusza się po pokoju zgodnie z charakterem nagrania: marsz, bieg, podskok. Jeżeli Rodzic zagra na pokrywkach, dziecko się zatrzymuje, a R. wyłącza muzykę. W tym momencie Rodzic mówi, w co ma zamienić się dziecko, np.: Samolot!, Żaba!, Wąż!, Piłka! Dziecko stara się odzwierciedlić ruchem to, co zaproponował Rodzic. Naśladowanie trwa tak długo,
dopóki Rodzic ponownie nie uderzy pokrywkami (wówczas R. włącza muzykę i zabawa rozpoczyna się od początku).

3. „Obrazy lata” – ćwiczenie spostrzegawczości, logicznego myślenie. R. pokazuje dziecku obrazki, a dziecko wskazuje na te, które kojarzą się z latem, np. motyle, słońce, muszla, morze, wiaderko i łopatka, rower, leżak, truskawki, biedronka, okulary. Nie ma tu jednej właściwej odpowiedzi. Jeśli dziecko potrafi uzasadnić swój wybór – każda

 

 Akcja Lato 2019 - BOK Białostocki Ośrodek Kultury

Dzieci Na Lato Plaża Ilustracja Kreskówka - Stockowe grafiki ...

4. „Poranny trening śpiewu ptaków” – ćwiczenia narządów artykulacyjnych. Dziecko siedzi na dywanie wraz z R. Wcielają się w rolę ptaków, które ćwiczą głos przed porannym śpiewem. R. za pomocą określonych gestów pokazuje dziecku, jakie mają wydobywać dźwięki:
– wysoko uniesiona ręka – dziecko wysoko piszczy: Pi, pi, pi…;
– zataczanie koła palcem wskazującym – dziecko naśladuje odgłos: Trr… na różnych wysokościach;
– rytmiczne poruszanie palcem wskazującym – dziecko rytmicznie wypowiada: Czy, czy, czy…;
– falisty ruch ręką – dziecko mówi: Fi ju, fi ju, fi ju… na różnych wysokościach.

 5. "Na plaży" - gra interaktywna; Dziecko zapamietuje, ułożone przedmioty, później w odpowiednim miejscu musi kliknąć.

https://view.genial.ly/5ed4259ddbd44e121591292f

6. "Tecza z rączek" - praca plastyczna; Na dużym formacie, np. brystolu, kartonie, lub można ze sobą sklei kilka kartek A4.

Tęczowe dłonie - zabawa plastyczna - Moje Dzieci Kreatywnie

 

Witajcie  kochane Biedroneczki Serdecznie witamy wszystkie dzieci oraz rodziców. W tym tygodniu rozpoczynamy nowa tematykę: Kolory lata. Zapraszam Was do wspólnych zabaw pełnych barw oraz owocowo- warzywnych smaków.

  1. Kiedy przyjdzie do nas lato? – zabawa dydaktyczna z kalendarzem.

Popatrzcie na kartkę z kalendarza na cały miesiąc czerwiec. Policzcie  sami lub z rodzicami , którym z kolei miesiącem jest czerwiec. Zastanówcie się jaki miesiąc jest przed czerwcem a jaki po nim. Poszukajcie daty 21 czerwca -pierwszego dnia kalendarzowego lata. Zaznaczcie ją żółtym słonecznikiem. Sprawdźcie aktualną datę i policzcie ile dni dzieli je od 21 czerwca.

  1. Oznaki lata – obserwacje przyrodnicze.

Nadchodzi lato, zapraszam Was do szukania jego oznak. Obserwujcie zmiany , które zachodzą na drzewach i krzewach. Poszukajcie pierwszych owoców i warzyw. Postarajcie się też obserwować zjawiska pogodowe występujące w tym czasie(wysokie temperatury, burze, mocno świecące słońce)

3.Posłuchajcie wiersza J. Brzechwy „Przyjście lata”

https://www.youtube.com/watch?v=zFh6BVu1eWg

– Jakie zwierzęta brały udział w rozmowie na temat   nadejścia nowej pory roku?

– O jakiej porze roku rozmawiały?

– Jakie inne zwierzęta mogły wziąć w niej udział?

Nazwijcie również  pojazdy i zapamiętajcie w jakiej kolejności były wymienione w wierszu. Zaprojektujcie je

3ai Pokolorujcie suknie Pani Lato.

Pani Lato - kolorowanka - Printoteka.pl

  1. Słuchanie piosenki Ja lubię lato.

https://www.youtube.com/watch?v=aybyEFc4Ais

Zapraszam Was do wysłuchania piosenki  o lecie. Może posłuchacie jej  z innymi domownikami?

  1. Kolorowa łąka – praca plastyczna.

Potrzebne będą: kasza manna, farby, klej, pędzelek.

Posmarujcie biedronkę i motyla klejem,a później dokładnie posypcie kasza manną. Pomalujcie obrazek według wzoru lub według swoich pomysłów

 

Witajcie Biedroneczki

Zaczynamy:

1. Masażyk „Co robią różni ludzie?” – zapraszamy Was do wspólnej zabawy ilustracyjnej w parach. Najpierw rodzic masuje dziecko po plecach wypowiadając poniższy wierszyk a potem następuje zamiana.
Stolarz młotkiem stuka (stukanie jedną lub dwiema rękami zaciśniętymi w pięść)
Lekarz w plecy puka (delikatne pukanie palcami)
Kucharz w garnku miesza (koliste ruchy płaską dłonią lub pięścią)
Praczka pranie wiesza (delikatne szczypanie)
Rolnik grabi siano („grabienie” palcami obu rąk w góry na dół)
Muzyk gra co rano (naśladowanie ruchów pianisty)
I ja też pracuję (wskazywanie na siebie)
Obrazek maluję (dowolne kreślenie palcami na plecach, mogą to być litery)

2.„W sklepie” – zabawa dydaktyczna. Rodzic gromadzi na dywanie różnorodne zabawki (po kilka z każdego rodzaju). Prosi, by dziecko wybrało te, które jego zdaniem do siebie pasują, tak by można je było postawić na tej samej półce. Dziecko wybiera zabawki i wyjaśnia, dlaczego jego zdaniem te zabawki do siebie pasują.

3.„Gipsowe wazoniki” – zabawa plastyczna. N. przygotowuje kawałki gazy, pocięte na kwadraty, oraz gips plastyczny rozrobiony na rzadko. Dzieci moczą kawałki gazy w gipsie, rozkładają i oklejają nimi pojemniki po jogurcie. Im więcej warstw gazy, tym lepiej. Odkładają do wyschnięcia. Dzieci ozdabiają wazoniki, malując wzorki mazakami lub farbami.
Rozwiążcie zagadki o zawodach:
https://www.youtube.com/watch?v=AXyxoNjPa2Y

 

 

Witajcie Biedroneczki

1. „Wszyscy dla wszystkich”– wiersz Juliana Tuwima- wysłuchanie wiersza
https://www.youtube.com/watch?v=SM_wKJ0roQQ
Rozmowa kierowana i swobodna: Jakie pojawiły się zawody w wierszu? Czy każdy zawód jest tak samo ważny? Dlaczego? Czy wszyscy są nam potrzebni? Jaki zawód wykonuje mama i tata?
Zachęcamy rodziców do rozmowy z dzieckiem o tym, czym jest praca, co oznacza pracowanie. Następnie dziecko wypowiada się, kim chciałoby zostać w przyszłość, co chciałoby wykonywać. Rodzice możecie opowiedzieć czy Wasza wymarzona praca się spełniła, czy wykonujecie ten zawód, o którym marzyliście w dzieciństwie.

2. Zabawa ,,Projektant ubrań”– rodzic pyta dziecko czy wie czym zajmuje się projektant ubrań. Następnie zadaniem dziecka jest „Mierzenie w szerz i wzdłuż”– dokonywanie pomiarów różnych
przedmiotów w domu za pomocą centymetra krawieckiego lub zwykłej linijki.

3.Piekarz – rozmowa na podstawie wiersza Zbigniewa Dmitrocy.

Piekarz w nocy nie śpi wcale,
Piecze bułki i rogale.
A najwięcej piecze chleba,
Bo najwięcej go potrzeba.

Po wysłuchaniu rymowanki dzieci odpowiadają na pytania
, np. Czym zajmuje się piekarz?;
Jak nazywa się miejsce, w którym pracuje piekarz?;
Kiedy piekarz piecze bułki i chleb?; Dlaczego?;
Gdzie kupujemy ciasta i ciastka? (cukiernia);
Kto je piecze?(cukiernik).

4. Przepis na Ciasto biszkoptowe /dla chętnych/
Składniki na ciasto: 6 całych jajek 1,5 szklanki cukru 1,5 szklanki mąki 1 łyżeczka proszku do pieczenia Dodatki: sezonowe owoce, cukier puder; tłuszcz i bułka tarta do wysypania tortownicy. Przygotowanie ciasta: Utrzeć całe jajka z cukrem na kogel-mogel. Do masy dodawać stopniowo mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia. Gdy masa będzie puszysta, wylać na posmarowaną tłuszczem i wysypaną tartą bułka tortownicę (dużą). Na wierzchu ułożyć owoce. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 1800C i piec około 40 minut. Po wyjęciu i wystudzeniu posypać cukrem pudrem.

Smacznego!

5. Zestaw ćwiczeń ruchowych
Ćwiczenia głowy i szyi – siad skrzyżny, ręce na kolanach dziecko naśladuje ruchy głowy żółwia wydostającego się i wchodzącego do skorupy. Powtórzyć 3x.

Ćwiczenie tułowia – siad klęczny, chusta na kolanach, chwyt chusteczki (np. higienicznej)– skręt tułowia w prawą stronę i przełożenie chusty oburącz za siebie, powrót do pozycji wyjściowej, skręt tułowia w lewo, chwyt chusty i położenie jej na kolanach. Powtórzyć 3x.

Ćwiczenia oddechowe – w staniu dziecko trzyma oburącz chustę, dmuchają w nią tak,aby ułożyła się poziomo.

Marsz dzieci dookoła pokoju : plecy wyprostowane, stopy obciągnięte, kolana podnoszone pod kątem 90stopni do tułowia. Dzieci śpiewają piosenkę „Ulubiony zawód”

 

 

Witajcie Biedroneczki

Dzisiaj ciąg dalszy o ciekawych zawodach. Zaczynamy!!!
1. „Na pomoc!” – zabawa tematyczna.
Rodzic przygotowuje telefon-zabawkę oraz komplet cyfr (dwie cyfry 1 i jedna cyfrę 2 – każda na osobnym kartoniku) oraz na kartce formatu A4 numer 112.
Najpierw rozmawia z dzieckiem na temat tego, co należy zrobić, gdy zauważymy pożar, leżącą osobę zarówno obcą, jak i bliską. Nastepnie prezentuje dziecku numer 112 i wyjaśnia, do czego on służy. Dziecko układa z cyfr na kartonikach taki sam numer wg wzoru. Na koniec próbuje go wystukać na klawiaturze telefonu. Następnie dziecko podejmuje próbę rozmowy przez telefon z dyspozytorem – przedstawia się, mówi, co się stało i podaje swój adres.

2, „Strażak” – masażyk.
Strażak ognia się nie boi, /Rysowanie dwóch pionowych linii po obu stronach kręgosłupa/
Na drabinie prosto stoi /Rysowanie linii poziomych od góry do dołu/
Ani trochę nie grymasi, /Masowanie ruchami kolistymi od kręgosłupa płaską dłonią całych pleców/
tylko pożar dzielnie gasi.

3.Nauka piosenki ,,Ulubiony zawód”
https://soundcloud.com/ewa-jakubow…/ulubiony-zawod-wok-instr

1. Ja chcę leczyć ludzi,będę więc lekarką.
A ja lubię śpiewać,chcę być piosenkarką.
Od tygodnia myślę – kucharz zawód fajny,
wolę kominiarza, strój ma cały czarny.

Ref.: Fryzjer, żołnierz, czy poeta,wciąż się głowię i nic nie jem.
Co mam wybrać, kto mi powie?
wiem, wiem, wiem, zostaniesz czarodziejem.
2. Żeby upiec bułki trzeba być piekarzem.
Ten ,kto leczy koty,jest weterynarzem.
Ja modelką będę, bo uwielbiam modę.
Coś ty, bądź strażakiem, lej na pożar wodę.

Ref.: Sekretarka czy aktorka,szepnij, proszę, mi na uszko.
Co mam wybrać, kto mi powie?
wiem, wiem, wiem, zostaniesz z bajki wróżką.

4. Swobodna ekspresja plastyczna na temat „Kim będę w przyszłości?” – dzieci rysują kredkami lub malują farbami zawód, który chciałyby wykonywać w przyszłości. Dobór materiałów plastycznych jest dowolny.

5. Zabawa ruchowa „Zawody” – dziecko porusza się w rytm dowolnej muzyki. W przerwie rodzic wymienia nazwę zawodu – dziecko naśladuje czynności wykonywane w tym zawodzie.

6. Zawody i ich atrybuty– ćwiczenia słownikowe z wykorzystaniem ilustracji.

Obraz może zawierać: buty

Brak dostępnego opisu zdjęcia.

Brak dostępnego opisu zdjęcia.

Brak dostępnego opisu zdjęcia.

Brak dostępnego opisu zdjęcia.

Brak dostępnego opisu zdjęcia.

Obraz może zawierać: 1 osoba

Brak dostępnego opisu zdjęcia.

Obraz może zawierać: 1 osoba

Obraz może zawierać: 1 osoba

Brak dostępnego opisu zdjęcia.

Brak dostępnego opisu zdjęcia.

Obraz może zawierać: 1 osoba